Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia! Igen próbáltam. Elmondom eddig milyen verzióban kötöttem
1.Próbáltam úgy, hogy az egyik tekercs fázis-nulla a másik tekercs egyik kivezetése közös a másik állandó kondi eredmény melegedés... 2.Próbáltam úgy hogy a kondit csak induláskor érintettem a másik tekercs kivezetésére üzem közben csak az egyik tekercs dolgozott eredmény ugyan az melegedett... Azt megtudnátok mondani nekem , hogy kb mennyi a megengedhető üzemi hőmérséklete egy ilyen motornak?
Hello! Az nem fordulhat elő, hogy a motor eredetileg valami áttételen keresztüli akármi mozgatására lett készítve, így nem is állandó üzemre készült?
Hali!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy szép nagy motorom a kérdésem a következő: Ezt be lehet-e kötni csillag deltába vagy sem? Kapocslécen mind a hat kivezetés megvan szépen adattáblája a képen.
Szia!
Nem. Ha csillag-delta indításra gondolsz 3 fázison.Akkor lehetne, ha 400/690 V lenne ráírva...Jelen esetben ugyanis 380 (400)V-on kell, hogy csillagban legyen. Igen, ha pl olyan frekiváltóra kötöd ami 230 V egy fázisból csinál 230V "3fázist" a kimenetén. Magyarul az első feszültség mindig az amiben deltában, a második az amiben csillagban tartósan üzemelni tud.
Szia! Igazából gondoltam hasonlóra... Szóval ezt akárhogy kötöm be nem fog huzamosabb időt üzemelni
Apró tévedésben vagy.
Idézet: „EGW 71 1/4 1.06A 4pólusú.” 1/4 az nem kW, hanem lóerő. =~184 W. Ne akarj tőle sokat. A használat, az terhelt vagy üresjárat? Ha üresjárat, akkor > tekercselő.
Azt hogy 4pólusú azt onnan vettem hogy 1450es a fordulata. A teljesítményét meg 230*1.06=240 de ezek szerint akkor 184W Használat közben teljesen mindegy hogy terhelem e vagy terheletlenül megy ugyan olyan ütemben melegszik kb. 20perc kell hogy már rendellenesen melegnek érezzem. Különben egy 1:50hez lassító áttétel(hajtómű) van rajta szóval szinte alig erőlködik üzem közben.
Milyen hajtómű? A nagy áttételű csigahajtóművek hatásfoka <=50% (egybekezdésű csiga). Vígan melegedhet tőle a motor. Amit 20 perc után kézzel tapintva melegnek érzel, még nem biztos, hogy rendellenes.
Igen egy csigahajtóművet visz. És mi lenne az a hőmérséklet amire még azt lehet mondani hogy elfogadható? Mert akkor megpróbálom járatni és mérem közben a hőmérsékletét multiméterrel.
Idézet: „mi lenne az a hőmérséklet amire még azt lehet mondani hogy elfogadható?” Nem tudom. Korábban már írták, lehet, hogy a motor-hajtómű együttest alkalmi üzemre méretezték. Esetleg aktív hűtés volt a szerkezetben. Nem ártana mérni a teljesítményfelvételt. Így csak találgatni tudunk.
Azt is kérdezted: normális, hogy (belül?) 50-60C°-on üzemel? Ha tényleg annyi, akkor kibírja. Áramot mértél, tényleg 1.06A? A kondenzátor a teljesítménynek megfelelő? Ezek a gépek üzemi kondenzátorosak (szoktak lenni), mivel nem kell nagyobb indító nyomaték, de stabil kell. Csinálj vele tekercselőgépet, ott úgyis sűrűbben meg kell állni.
Az elmúlt napokban nem volt időm foglalkozni vele de a következő lépés az lesz, hogy mérek egy áramfelvételt és egy hőmérsékletet. Talán még bele is kukkantok hogy milyen állapotúak a tekercsek.
Üdv mindenkinek, egy kis segítség kellene. Laikusként az ábrán látható háromfázisú asszinkron villanymotor bekötésénél a szürke barna fekete a három fázis, a kék helyére,ami a fehér vezetékhez csatlakozik, mit kössek? Nem nullázott a hálózatom, akkor azt hagyjam szabadon? A zöld-sárga a testre megy. Köszönöm a választ.
Szia!
Ez tuti 3 fázisú motor? Most mi van a kéken? Nulla?
A nullát nem kell bekötni. A tekercseket mérted? a fehér vezeték biztosan a nulla? Nem lehet, hogy a fémházra van kötve és az a védőföld?
Sziasztok!
Van egy ilyen tíousú villanymotorom. Sajnos le van égve 1100W és 1390-es fordulatú volt. Olyan kérdésem lenne, hogy ki lehetne e csiholni belőle legalább 1500W-ot ha gyors fordulatúra lenne tekercselve? Elvileg nem szeretik a lassú ford. motorok a gyors ford.-ra való áttekercselést, mert a vasmag nem elég vastag, de ezeknél a régi imi villanymotoroknál bőven hagytak benne tartalékot úgy vélem. Esetleg valaki próbált már ilyet? Tapasztalatok?
Üdv!
Szeretnék "újra" bekötni egy köszörű motorját, de nem igazán bírok vele a kapcsolási rajz is megvan de a vezetékek már eleve át voltak pakolva és az átkötések is a kapcsolóján voltak amit eltüntettek mikor javításra vittem! Nekem elég volna ha egy irányba forogna mondjuk az óramutatóval egyező irányba,Valamint azt se tudom hogy eddig nyomógombos volt a kondenzátor , de a rajzon mintha állandó volna berajzolva, akkor most melyik a pontos ?köszönök előre is minden segítséget.
Azt tudod, hogy melyik a fő, -és a segédfázistekercs? A téma rajzai közt találsz bekötési mintákat, és tehetsz indító, -és segédfázis kondit is. A táblázat is ott lelhető. Nem nagy nyomaték igénnyel indul egy ilyen gép, lehet, hogy elég 1 kondi is, ami elindítja, és üzemben is rajta marad (ha odanyomsz neki, ne lassuljon le).
Nem tudom melyik tekercs melyik, eddig 2 irányba fordult egy kapcsolóval amin gondolom rajta voltak az átkötések, viszont a kábelek sárga és fekete párban jönnek ki a csövekből, ezért is akadtam el.Másik ilyen motoromból több vezeték is jön fel de azon a bekötési rajznak megfelelő helyen vannak is vezetékek itt üres némely kapocs.
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2016
Méréssel próbálkoztál már? A nagyobb ellenállású a segédfázis. Ha egyforma, akkor állandó kondis lesz a gép (+indító esetleg).
1. Köszörű motorja, ha 1 fázisú, csak állandó (üzemi) kondenzátoros szokott lenni.
2. Köszörűnél nincs lehetőség forgásirányváltásra, mert akkor lepöröghet a rögzítőanya. 3. Fentiek szerint ez egy házilag összeállított szerkezet, aminél mi tanácsot adhatunk, de a felelősséget neked kell vállalnod. Gondold át alaposan, hozzányúlsz-e egyáltalán! Ha mégis, iktasd ki a forgásirány váltót, hogy csak feléd tudjanak forogni a kövek! Ha buherált, még mindig fennáll annak a lehetősége, hogy nincs balmenetes csonk, így az egyik kő mégis lepöröghet.
Igen tudom hogy lepöröghetne, ha nem volna rögzítő stiftje , de nem is akarom hogy két irányba forogjon nekem egy irány kell mint írtam is, egyetlen 2 állású kapcsolója lesz, csupán nem tudom hogy kell hozzá bekötni, nem baj ha tudom a 2 irányú bekötést így beköthetem ami kézre esik és kb míg élek nem nyúlnék a kötéshez
Hali
Egy olyan dologban szeretnék segítséget kérni, hogy van nekem egy 9kw-os motorom amiről hiányzik az adattábla na márpedig ezt szeretném csillag-deltában üzemeltetni hogy tudom kideríteni, hogy lehetséges-e a kapocsléc és a tekercselés vadonat ujnak néz ki több információm sajnos nincs
Akkora motor már biztosan köthető csillag-deltába.
Sziasztok.
Meg tudná nekem valaki érthetően mondani, hogy hogyan kössem be a 380.as motort 230V.ra? Kondenzátorom van. Így fest most a motor:
Szia!
Ezt nem lehet átkötni, mert csak három kivezetés van kihozva. A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2016
Kösd be először csillagba és indítsd el úgy. Ha nem veri le az automatát és viszonylag lágyan indul, akkor valószínűleg köthető deltába 3x400V-on. Egyébként tekercseltem már 15kW-os motort ami 3x380V-on! csillagkapcsolásban üzemelt.
Nem le, hanem felpöröghetne. A soros motor olyan, hogy terhelés nélkül csak a súrlódás csökkenti a fordulatszámot. Az pedig, egy jó motornál nem túl sok terhelés. Ha terhelés nélkül rákötöd a hálózati feszültséget, a motor fordulatszáma olyan mértékben megnövekedhet, ami károsítja a motort. Ezért mondta erbe, hogy csökkentett feszültséggel próbálgasd.
Ahogyan a porszívó is teszi, ha lezárod a szívócsövet. Csak ott azért még marad némi terhelés is. A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2016
Igen menet közben leesett a mondandó, rég volt már hogy ezeket tanultam, azóta nem sűrűn kellettek az infók, ellenben most forog, de ha nekem a másik irány kell azt ugye úgy oldom meg ,hogy a segéd fázis kivezetéseit fordítom meg és máris a másik irányba megy vagy rosszul emlékszem?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |