Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   214 / 345
(#) pucuka válasza villanyipi hozzászólására (») Márc 26, 2016 /
 
A soros motornál nincs fázis probléma, hiába fordítod meg a fázis nullát, vagy a pozitív negatívot ugyanarra fog forogni. Mivel segédfázis sincs, van gerjesztő tekercs, és forgórész. A kettő soros kapcsolásából áll össze a motor. A forgásirányt valamelyik, akár a gerjesztő tekercs, akár a forgórész pólusainak megcserélésével eszközölheted.
(#) Kolti0 válasza kadarist hozzászólására (») Márc 27, 2016 /
 
(#) kadarist válasza Kolti0 hozzászólására (») Márc 27, 2016 /
 
Kösd ki a betáp kábelt és alaposan takarítsd meg a kapocslécet, mert így semmit sem látni. Ha van drót a többi csavaron, akkor átköthető.
(#) erbe válasza pucuka hozzászólására (») Márc 27, 2016 /
 
Aszinkron egyfázisú motorról van szó. Ne zavard össze szegény felhasználót!
villanyipi!
A képeken ott van mindkét forgásirányhoz szükséges bekötés rajza.
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2016
(#) pucuka válasza erbe hozzászólására (») Márc 27, 2016 /
 
Bocsánat, valóban. nálam még beragadt a mosógép motor valamiért. Elnézést.
(#) villanyipi válasza pucuka hozzászólására (») Márc 28, 2016 /
 
Semmi gond, megtudom különböztetni a fajtákat, csak az emlékek voltak fakóak, főleg így hogy nem a megfelelő csavarokon voltak a vezetékek, de akkor leírom hátha valakinek pont kell eme tudás egy ugyanilyen motorhoz.
A venti van jobb kéz felőle akkor a fenti sárga és fekete összekötve rá egy nulla, alsó sárgára fázis kondi egyik vége, kondi másik vége nyomógombon át a második fekete kábelre megy így forog az óra mutatóval egyező irányban ha a ventilátor felől nézzük.
Üzemi kondit nem látok értelmét kötni bivaly motor ez, indító kondit mindenképp kell mert anélkül nem tud indulni és kész is.
Amit mindenképp leírnék a köszörű váz a motor egyaránt le legyen földelve rendesen mert élni jobb mint köszörűlni.
(#) erbe válasza villanyipi hozzászólására (») Márc 28, 2016 /
 
Ha az első képed szerint rendezed el a színes végeket, máris minden helyére kerül. Egyszerűbb, mint nekünk totózni. 1100 W-os gyorsfordulatú motorhoz mindenképpen kell az indítókondi, különben nehézkesen pörög fel és könnyen leég. Nyomógombot a relé érintkezője helyére kell kötni. Ha nem akarsz azzal szórakozni, MIHA relével lehet indítani (ahhoz való a rajz). 80-100 µF-os indítókondenzátor kell hozzá, legalább 400-450 V-os.
(#) deak francis hozzászólása Márc 31, 2016 /
 
Hello.Adott egy kb.500-700w 3 tekercses motor.Egy sima kűszürűt szeretnék üzemeltetni vele,de nem tudom bekötni.Segítséget kérek.
(#) dB_Thunder válasza deak francis hozzászólására (») Márc 31, 2016 /
 
Ez így kevés!!
Van e 3 fázis? Van e adattábla a motoron?
Ez most deltába van kötve nem biztos hogy megbírja a 400voltot
(#) granpa válasza deak francis hozzászólására (») Ápr 1, 2016 /
 
Javaslom a téma képei közt megnézni a bekötés módját. Valamint méréseket végezni.
(#) deak francis válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 1, 2016 /
 
Nincs adattábla a motoron.
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2016
(#) deak francis válasza granpa hozzászólására (») Ápr 1, 2016 /
 
Szia.Megpróbálom.
(#) deak francis válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 1, 2016 /
 
Üdv .Fuuuj....elfelejtettem szpecifikálni hogy 230v re akarom kötni....elnézést kérek.
(#) pucuka válasza deak francis hozzászólására (») Ápr 1, 2016 /
 
Semmi gond, van a motoron 3 csatlakozási lehetőséged, ahogyan a fényképen látszik.
A hálózati kábel nulláját rákötöd az egyikre, a fázist, és a segédfázis kondi közös pontját a másikra, a segédfázis kondi másik végét a harmadikra.
(#) deak francis válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 1, 2016 /
 
Megértettem,köszönöm szépen.
(#) fifadani hozzászólása Ápr 5, 2016 1 /
 
Sziasztok!
Adott egy 12Vdc, 300W teljesítményű motor.
Készítenem kell hozzá egy pwm vezérlést illetve egy forgásirány váltást.
A kérdésem a következő:

Ha teljes fordulaton forgásirányt váltok, a keletkező ellentétes irányú áram elegendő a fékezéshez?
Kárt okozhat a motorban ez a megoldás?

Köszöszöm szépen!
(#) kadarist válasza fifadani hozzászólására (») Ápr 5, 2016 /
 
Szia!
A motorban is kárt okozhat, de leginkább a PWM végfokozatában okozhat kárt.
(#) fifadani hozzászólása Ápr 6, 2016 /
 
Ertem. Ha egy harom allasu kapcsoloval kozbe raknek egy levalaszto relet plusz egy fekezo ellenallast?
A fekellenallas hogy legyen kotve? Illetve milyen ellenallast kell alkalmazzak?

Koszi!

(Bocsanat az ekezetmentessegert...)
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2016
(#) kadarist válasza fifadani hozzászólására (») Ápr 6, 2016 /
 
Amikor leválasztod a PWM-ről a motort, akkor kapcsolódjon a motorra a fékezőellenállás. Amikor megállt a motor, akkor válts forgásirányt.
(#) awolf1 hozzászólása Ápr 9, 2016 /
 
Sziasztok! A kép alapján tudtom segíteni, hogy a betapot és a tekercs kivezeteseket hova kell kötni? Koszonom.
(#) erbe válasza awolf1 hozzászólására (») Ápr 9, 2016 /
 
A képet kiegészítettem.

bekotes.jpg
    
(#) awolf1 válasza erbe hozzászólására (») Ápr 9, 2016 /
 
Koszonom!
(#) albinolynx hozzászólása Ápr 11, 2016 /
 
Helló!

IMI HZ-90C-4 típusú motor, 380/230V - üzemeltethető egy olyan frekvenciaváltóval, aminek a kimenete 3 x 0-380V? Amennyiben nem lehetséges, milyen paraméterrel rendelkező motort szükséges választani a frekvenciaváltóhoz?
Köszönöm!
(#) granpa válasza albinolynx hozzászólására (») Ápr 11, 2016 /
 
Mivel 3× 0-380V; csillagban 380V, és belefér a 230V-os delta üzem is (ha bírja árammal).
(#) szikorapéter hozzászólása Ápr 17, 2016 /
 
Üdv. Van itthon egy 3 sebességes ventillátor motorom ( 3 speed fan motor model SM-16 230V~,50hz, 55W) és ennek keresném a bekötési rajzát,mivel nem jövök rá a sok kivezetés miatt hogy hogyan tudnám indulásra bírni.
3 Szín: piros,barna,fehér (ezek mellet egy fekete)
összekötegelve 2 fekete (gondolom ezekre egy x kapacitású kondenzátor kell.
(#) pucuka válasza szikorapéter hozzászólására (») Ápr 17, 2016 /
 
A ventilátorok általában árnyékolt pólusú rövidrezárt forgórészű asszinkron motorok. Ebből következik, hogy nincs segédfázis, nem kell kondenzátor. Az asszimetrikus forgó mezőt (ami a motort hajtja) a pólustörzs részleges árnyékolásával (rövidrezárt réz vezető hurok a pólustörzsben) érik el.
Mivel a ventilátoron állandó terhelés van, a fordulatszámot a tápfeszültség (nyomaték) szabályzásával érik el.
A hálózati feszültséget kapcsold a fekete, és a három fokozat, piros, barna, fehér közé.
(#) erbe válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 17, 2016 /
 
Az asztali vagy álló "forgó-morgó" ventillátorok (ide-oda forgó) motorjához 1,5-2 µF-os kondenzátor is tartozik. Egyfázisú segédfázisos motorok.
(#) szikorapéter válasza erbe hozzászólására (») Ápr 17, 2016 /
 
Így néz ki a motor lényegében ahogy a képeken látszik.
(#) erbe válasza szikorapéter hozzászólására (») Ápr 18, 2016 /
 
Amennyi féle van már forgalomban, az lenne a csoda, ha valaki tudná a bekötését.
Különben is, ez az eldobandó kategória, többe kerül a javítása, mint az új.
A két feketére kötsz 2 uF, 275 V AC-s kondit. A többinek kiméred az ellenállását. Valószínűleg a fekete közös lesz valamelyik kondira menővel. Erre és először a legnagyobb ellenállásúra kötöd rá a 230 V-ot. Utána váltogathatsz lefelé, így gyorsul.
Leírni tovább tart, míg megtenni.
Egyik humoristánk új önvédelmi sportot fejlesztett ki az Aikidóból. Saját nevét hozzátette, így lett Kidó-Bandó.
(#) uniman válasza szikorapéter hozzászólására (») Ápr 18, 2016 /
 
A vezetékek színeit a képeiden nem jól látni...Bővebben: Link
Következő: »»   214 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem