Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Felügyelet nélküli internet kapcsolat megszakadásának automatikus helyreállítása
Témaindító: szendru, idő: Jún 3, 2016
Témakörök:
Tisztelt Fórumtagok!
IP alapú távvezérlésre szánt internet-kapcsolat felügyelet nélküli fogadó pontján az internet-kapcsolat (a szolgáltatás gyenge minősége okán) relatíve gyakran (naponta 1-2 alkalom) megszakad. Helyreállítása (tapasztalatom) a DSL modem TÁP-RESET-jével lehetséges. Feladat: az internet kapcsolat meglétének detektálása és az így kapott információ "fizikai" jellé történő átalakítása. Pl.: Van internet LOW szint (L=0 VDC), Nincs internet HIGH szint (H= 5-12 VDC). ezek után már csak "ujjgyakorlat" egy MMV vezérlése, mely elvégzi a TÁP-RESET-et. Számítógépes szoftver/hardver ismereteim (sajnos) csak felhasználói szinten mozognak, így halvány fogalmam sincs a megoldásról. A pingelésről már hallottam, de hogy az ebből kapott információt hogyan alakítsuk "kézzel fogható" jellé, nincs elképzelésem. Viszont biztos vagyok benne, hogy van olyan fórumtag, aki ehhez (is) ért. Üdv. Szendru
Mióta jelentkezik a probléma? Nem lehetséges, hogy a meleg beálltával jött elő? Ha igen, lehet, hogy egy kis hűtés segítene a dolgon egy egyszerű ventilátor képében. A másik viszonlyag egyszerűnek tűnő megoldás az, hogy szabályos időközönként, pl. nyol óránként mindig újraindítod a modemet.
Persze az eredeti elképzelésed is megvalósítható könnyen, ha a problémás helyen van WiFi. Pl. egy ESP8266 és egy rákötött kontroller időnként ellenőrzi, van-e internetkepcsolat és ha nincs, újraindítja a modemet.
Az IP alapú távvezérlésről még mondhatnál valamit. Nem lehet megoldás a távvezérelt oldalon egy időzítő, ami újraindítja a modemet, ha nem kap jelet a felügyeleti ponttól?
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2016
Szia,
valóban, pl. az ADSL modem chipjének hűtése segíthet - hűtőborda, pillanatragasztóval ráragasztva. A kérdésedre pedig: Nyilván, olyan ADSL router kell, ami hekkelhető. Pl Raspi, vagy egy sztenderd router, OpenWRT-vel. A kapcsolatot én a pppoe parancs segítségével tesztelném
Tehát kíírja az access router MAC címét, ha van kapcsolat. Kell írni egy scriptet, ami figyeli az access router elérhetőségét, ha nincs, akkor kapcsolgatni kell a modemet. Én i2c buszra aggatott GPIO expanderrel oldanám meg. Pl PCF8575 -tel. I2c busz van általában a routerekben, Raspiban persze. De raspinál a meglévő GPIO pinek is használhatók.
Szia!
Nem tudom, hogy mennyire akarsz belefolyni a programozásba, de lenne egy egyszerűbb módszer is, a legtöbb modemen van kapcsolat jelző led ami villog ha van kapcsolat és nem villog ha nincs vagy valamilyen módon megkülönbözteti a 2 állapotot. nem lenne egyszerűbb ezt figyelni? lehet elég lenne hozzá egy 555 ic meg pár ellenállás relé kondi.. A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2016
Jó ötlet, tényleg egyszerűbb a LED-et figyelni, ráadásul a modemen belül maradhat az áramkör és a logika. Ellenőrizni kell az adott esetben, tényleg leáll-e a modem villogása, amikor fagyás van. (pl. mi van, ha az ethernet interfész szakad le?)
Megj. a saját írásomhoz: access router helyett broadband router-t kellett volna írnom, tehát ami a szolgáltató oldalán van. És még egy megjegyzés: van olyan hibaeset, amikor minden rendben lévőnek látszik mégsem tud újrakapcsolódni a router. Ilyen pl. amikor a broadband routert kicserélte a szolgáltató. Valamiért ezt nem kezeli a routerem, a modem restart sem segít. Lehet, h van más ilyen eset is. A család nem volt megértő, hogy ki akarom nyomozni a hiba okát, inkább restart, és megy az élet tovább.
én egyszerűen kidobnám azt a routert (vagy modemet) amelyik nem tud visszacsatlakozni tápreset nélkül... egyértelműen hibás működés. Egy hibátlan eszköz kell oda..
Természetesen a gyár által megadott működési körülményeket is be kell tartani: pl a szobahőmérséklet 0-40°C közé essen és szellős helyen legyen, a táp ne zavaros legyen (mintha a megblankolt 230-as vezetékét próbálom szikráztatni..) A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2016
Én csináltam már távresetelőt, gsm alapon működőt, tehát ha szólnak az ügyfélszolgálatnak, hogy gond van, akkor tudnak távresetelni. Viszont évente kb. 3x használják. Naponta 1-2 fagyás elfogadhatatlan, valószínűleg a hálózati eszközök tápkondenzátorai már rég tönkrementek.
A helyzet nem annyira egyszerű. Az adsl modemekbol a gyártó az utolso centet is kisporolja. Keress ADSL2plusz Annex B modemet, ami korrekt. Találsz vmit azEbay-en, az eladonak fogalma sincs, milyen szabvanyt tud. Aztan lehet, h jo a szabvány, de a VPI/VCI nem stimmel, es nem allithato. Marad a hekkelés. Haa vonalad zajos, beméreted, szoszolgáltató mondja, jó. A vonalad szakadozik. Ad masik modemet. Avval még rosszabb Addig megy, mig vki meg nem unja. A gyári router nem kezel le minden hibaesetet. Meg tudod mondani, milyen eseteket kell lekezelni? Magad csinálsz routert, felsorolod, milyen hibákat kell, hogy lekezeljen.Tudod szimulalni az oösszes hibaesetet? Ezt is megunod előbb-utobb. Marad a jol bevalt restart. Hallunk róla, h komoly helyeken pl. űrkutatás, is folyamodnak ehhez.
Ha a resetelés a legjobb szerinted, akkor egy 555-el könnyű megoldani hogy minden 10.percben 10s időtartamra elvegye a tápot (kivéve ha az internetről megpingeled)
probléma letudva A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2016
Távol álljon ttőlem, hogy a reset a llegjobb megoldás Végső megoldás inkabb.
Mindenesetre érdekes, hogy én is hasonlót tapasztalok, nagyjából ugyanott. Ez routerfüggetlen dolog, én inkább elfogadom a Telekom szervizesének véleményét, miszerint cseréljem a modemet újabb típusra.
Netgear, SMC, TPLink routereket próbáltam, midegyik elvesztette a kapcsolatot egy idő után.
Arduino + ethernet kártya nagyon olcsón beszerezhető, erre nagyon könnyű ilyen resetelő programot írni, és tanulásnak is nagyon jó. Szóval itt az alkalom, hogy elkezdd nézegetni.
Előfordul nálam is a "leszakadás", van mikor 1-2 hónapig semmi, majd napi szinten 1-2 alkalommal.
Szolgáltató már kint volt legalább egy tucat alkalommal, és már inkább resetelem, mint hogy szóljak nekik.
Szevasztok hozzászólók!
Egyelőre "kokozo" ötlete a legszimpatikusabb, úgy tűnik, gyenge számítástechnikai ismereteim miatt ez az út járható számomra biztonságosan, mert elektronikai ismereteim vannak, míg a számítástechnika csak "szőr mentén" ismeretes számomra. Ebből eredően (ezt jeleztem is a téma indításakor) számomra "kínai" csengésűek azok a hozzászólások, melyek mind eszközök (Raspi, GPIO expander), mind szoftverek, vagy programozások, illetve hardverelemek - lásd I2c busz - jelölik meg a megoldást. Szóval ez nehéz dolog, mert sajnos sokan elsiklanak amellett, hogy sok mindenhez nem értek. Ez olyan, mint mikor az angol turistának magyarul adnak eligazítást és ha nem érti, akkor jó hangosan, szótagolva mondják neki. Persze mondhatjátok, mélyedjek el ezekben, tanuljam meg, ahelyett, hogy nyafogok. Ez már kicsit nehéz a 7.X küszöbén. Persze így is hasznosak az ilyen hozzászólások azok számára akik találkozva ezzel a problémával és jártassággal rendelkezve az említettekben, jól hasznosíthatják ezeket. Ebben az irányban számomra a járható út az, ha részletes információt kapok, nem csak odalökött tőszavakat, kiindulva abból, hogy töredelmesen bevallottam ezirányú képzetlenségem. Visszatérve a lényegre: Nem akartam - mások számára irreleváns - információkat megosztani, de az eltévelyedések miatt szükségét látom. Az O2 szolgáltató integrált ADSL modemjéről van szó, mely modemet, WIFI routert és telefonvonalat szolgáltat, illetve tartalmaz. Ennek "fényében" : 1. Tényleg villog egy LED a modemen, de ez nem az internet jelző, hanem a WLAN LED (az internet jelző LED folyamatosan ég), de az alapötlet kiváló, csak kissé átalakítandó. 2. Azzal kezdtem, hogy IP alapú távvezérlést készítek, tehát a nyolc óránkénti reszetelés nem működik, mert mi van, ha 8 óra 1 perckor szakad meg az internet kapcsolat. A következő 8 órában mi lesz? Legaranyosabb pedig NickE megoldása GSM alkalmazásával, éppen azért IP alapú a távvezérlés, mert állandó internet van, ha viszont GSM-et használok (feltöltőkártya), akkkor már az egész távvezérlés is mehet erről, hiszen több költséget az sem igényel (ráhívás). 3. Szolgáltatói modemről lévén szó, belenyúlni nem lehet és kidobni sem (Doky586, Feri007), kicserélni sem, emellett tapasztalt cég sorozatgyártású termékéről lévén szó, legújabb verzióról, 99%-ig biztos vagyok benne, hogy nem a modem a hibás a gyakori kapcsolat elvesztésben, hiszen van, amikor 2 napig sem fordul ez elő, van amikor meg 3 óránként, vagy naponta 2-3 alkalommal. Nedudgi, te csak ugyanazt mondod el, amit szeretnék realizálni, de mi indítja az időzítőt? (ha megszakad a kapcsolat), éppen a lényeget nem mondod meg. A szolgáltatóval történő pengeváltás meg reménytelen (ahogy Feri007 mondja), legyen az éppen az O2 szolgáltató. Mikrokontrollert programozni, égetni nem tudok, no itt a csődhelyzet. Maradna a jó ötletnek tűnő LED figyelés, csak éppen azt kellene figyelni, hogy kialszik-e az internet jelző LED. Belenyúlni viszont nem lehet, tehát nem lehet ráakaszkodni a LED-re. Ezért csak egy infravevő, vagy fényérzékelő feküdhetne rá (a ráadásul ZÖLD) LED-re, ami meg (penge alakú doboz, élén LED-sorral) mechanikailag nehézkes. Micimackó! miaz az IP watchdog? Nem találtam a Wikipédiában sem. Így legjobb megoldásnak a legegyszerűbb módszer tűnik (Feri007), mondjuk 20 percenként 10 sec-ra TÁPRESET-et csinálni, így csak 15 percet kell várni (+ idő a modem feléledési ideje). Hát nem a leggálánsabb megoldás, jó lenne csak akkor reszetelni, ha tényleg megszakad a kapcsolat. Így visszaérkeztem a kiinduláshoz, hogyan lehetne legegyszerübben úgy detektálni a kapcsolatot, hogy ezzel az információval egy késleltetett (SSR)relét el lehessen indítani (minimális kieséssel, mondjuk csak az éledési dőt figyelembe véve, az is csak megszakadáskor lenne)? Szendru
Ha többet elárulnál az IP alapú távvezérlőről, okosabbakt tudnánk mondani. Link, vagy hasonló?
Nem kísértem mély figyelemmel problémát és a megoldását sem, de amit az elején felvetettél, az egy hibajelenség. Amire természetesen a legjobb megoldás a hiba helyének a behatárolása és elhárítása.
Azt is érdemes kideríteni, hogy tényleg valamilyen konkrét hiba ez. Mert eszköz és beállításfüggő. Példaként a routerekben, az ADSL kapcsolati lehetőségeknél a ' On-demand, 'Always-on, 'Manual, lehetőségek is befolyásolják ezt. Gyakorlatilag visszanézve a topikot, nem derül ki, hogy milyen eszközök milyen szolgáltató...(bár most írtál egy keveset erről) Konkrétan mi a hiba? Megszakad az ADSL kapcsolat( kialszik a led, és nem tud magától újracsatlakozni?) Ekkor a modem fagyott -e meg? Vagy csak egyszerű kapcsolatvesztés, mintha nem lenne bedugva a kábel, vagy a wifi kapcsolat nem lenne kapcsolódva, pedig igen. Mindenesetre valószínű, hogy semmi ilyen jelenség nincs, sőt az is lehet, hogy az egész hibátlan, de mégsem működik jól. Ez a hiba lehet, a szolgáltatótól kapott eszköz silányabb működése okából. Konkrétan jártam így, igaz ez a hiba Wlan oldalon keletkezett. Megoldását, egy külső router alkalmazása hozta meg, ami konkrétan a szolgáltatótól kapott regisztrált eszköz előtt teljesített feladatott. Ekkor az ADSL kapcsolati oldalon a PPPOE -through kipipálása és a régi router pppoe csatlakoztatása hozott eredményt. Így gyakorlatilag minden maradt a régiben. A régi doboz helyett kapott új, teszi a dolgát: adja a telefon vonalat, ad wifit, ha bekapcsolom, mint az előző doboz - modemként adja a 'jelet a régi routeremnek. Féltem ettől a megoldástól, de megszüntette az ilyen hálózati kapcsolatvesztésből eredő hibákat. Azt még nem teszteltem, hogyha a szolgáltató dobozán az oldalán lévő gonmbal bekapcsolom a Wifit, akkor maradt -e a jelenség. De gyanúm szerint igen. Idézet: „Micimackó! miaz az IP watchdog?” Ha követnéd a linket és elolvasnád a mögötte lévő oldalon lévő írást akkor sokkal előbbre lennél minthogy a wikipédiához rohannál. "Követnéd a linket" : értsd ez alatt azt hogy a szép és átlátható url címek ábrázolását a manapság a netes fórumokon "beszokták csomagolni" a hozzászólások szövegében az erre utaló jelek azok hogy alá vannak húzva a szavak ls ha ráviszed a kurzort akkor linkre utaló állapotba kerül. Tehát az előző Micimackó hozzászólásánál kattintasz a szövegen akkor egy újabb weboldalra jutsz el. Ott kifejtik mi is az a kütyü és pont azt tudja amire szükséged van és még többet is ! A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2016
Ha jól értelmezem a leírást, a hivatkozott készülék riaszt, ha nem érhető el valamelyik LAN-ra kötött érzékelő. Ez csak arra jó, hogy ugrassza a kezelőt: megszűnt a kapcsolat. Persze, egy, a központban elhelyezkedő szenzorral megkerülhető a probléma.
Belefulladtam a frissítés homokórájába. Szándékom szerint az utolsó mondat helyesen:
"Persze, egy, a központban elhelyezkedő szenzorral megkerülhető a probléma, ha a kütyü a felügyelt pontra kerül."
Szia! Nekem a wifi modul hajlamos a túlmelegedésre, olyankor egyszerűen lefagy a wifi és magas hangon sípol. Konstrukciós hiba, a proci hűtőbordája mellé tették a wifi modult.
Öntapadós tépőzárral tettem a routerre egy 12V-os ventilátort az USB-re kötve, így semmi hangja nincs és megszűnt a fagyás. Előtte volt hogy hetente de volt hogy naponta lefagyott (túlmelegedésre) A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2016
Kera_Will köszönöm az útbaigazításod, sokat segített. Az a helyzet, hogy nem vagyok gyakorlott fórumozó, így sok mindent nem tudok, ami neked természetes. Minden esetre az ilyen segítő hozzáállás a jó, nem pedig a "cikizés", ami a tudatlanabb hozzászólót egyszerűen elriasztja attól, hogy megszólaljon. Pl. azt sem tudom, hogyan kell valakinek a hozzászólására mutatni, ha hozzá kívánok fűzni valamit (ugrás a hozzászólásra), vagy hogyan kell egy linkre hivatkozni, mint ahogy jelezted, rákattintáskor.
Minden esetre Te hoztad a megoldást tévelygésemre - mélyebb számítástechnikai ismeretek nélkül: Beállítható egy távoli egység IP címe, amit a megadott időközönként a készülék „ping”-el ellenőriz . Nagy csomagveszteség esetén a modulhoz hozzárendelt kimenetek aktív állapotba kerülnek!!! Tehát (szerencsémre) az általam alkalmazni kívánt (már megvett) IP vezérlő rendelkezik a watchdog funkcióval (amit, ha nem ismerem rendeltetését, nem is "látok meg"). Erősítsd meg, amit most mondok: "Amennyiben a távoli (felügyelet nélküli) ponton elhelyett IP vezérlő (amely a kívánt parancsaim végrehajtja) rendelkezik watchdog funkcióval, beállíthatom (ott tartózkodásomkor), hogy fix IP címemet megadott redszerességgel pingelje és amennyiben ez a pingelés sikertelen, aktivizálja egy (OPEN COLL.-os) kimenetét ami akár közvetlen működtethet egy relét - amely így elvégzi a TÁPRESET-et." Ezzel - tekintettel a relative nem gyakori internet megszakadásra - elkerülhetem dokidoki (számomra bonyolult és ráadásul külön költséget jelentő) megoldását, valamint elkerülhetem a folyamatos időzített újraindítás nem túl elegáns kivitelezését. Mentségemre szolgáljon, hogy a nagytudású dokidoki is elég figyelmetlen, pedig valószínűen gyakorlottabb fórumozó, mint én, mert mind a szolgáltatót (O2), mind a hibajelenséget (internet kapcsolat megszűnik, melyet a kombinált modem internet feliratú LED-jének kialvása jelez) megjelöltem (ha beirja a Google-ba: O2, azonnal kidobja: o2online.de - o2 Angebote - Günstig surfen und telefonieren). Na de mindez lényegtelen, a lényeg, hogy megint kicsit gyarapodott az ismeretem, nem beszélve a megoldás feletti örömömről. Így tehát - részemre - sikeresen megoldódott a témaindító kérdés, de természetesen tovább lehet boncolgatni a kérdést, különösen annak, aki profi ebben. Köszönöm Szendru
Sajnálom, ha ez jött le a hozzászólásomból. De ha így szólítottál meg akkor..., azzal hogy én látom, hogy Te beírod az "O2" - t mint szolgáltatót, számomra de a többiek számára sem derül ki semmi. Mert, hogy Neked, most ADSL vagy optikai, vagy Isten tudja milyen netet vásárolsz - fizetsz elő náluk. Ez pedig lényeg lehet. Egy a szolgáltatótól kapott eszköz típusának beírása is megoldotta volna a helyzetet mert arra inkább rákeresve már majdnem mindent megtudhatunk. Semmilyen költséges eszközt nem ajánlottam, De én nem is fejlesztek semmilyen IP - alapú vezérlést, de a fiók mélyén akad 3-4 működőképes router, ami az idők folyamán összegyűlt. De ha venned kellene, szerintem az ára bagatell, ha netán ez a javaslat bőszített fel. De mindegy fátylat erre. És bocsáss meg, ha nekünk innen nem evidens, hogy az "internet kapcsolat megszűnik" az mit is takar. Mert ugye, most az DSL lámpa alszik el, vagy az Internet feliratú ami épp nem világít...
Mert ugye a kettő külön dolog, de a jelenség mégis ugyanaz. Hogy nincs internet. Vagy az általad használt másik épp vezérleni kívánt eszköz, ami rejtélyes típusú és alkatrészű dolog, LAN vagy WLAN kapcsolata szűnik meg, vagy akad le... De felőlem resetelheted, tápozhatod bármilyen nyitott kollektoros - relés megoldással a problémádat, Miközben lehet, hogy egy pöttyöt kellett volna odébb tenni a ismeretlen típusú hálózati eszközödben. Amire ha Te googlezol rá, akár jellemző panaszáradatot, és az esetleges megoldását is megtalálhatod. Béke.
Igazad van, bocs... O2 HomeBox 6441
Tényleg megtalálható a neten, de releváns információt nem találtam róla. Egyébként nem fejlesztek semmi ilyet, csupán hobbi szinten egy hősugárzó bekapcsolását szeretném megoldani vele, hogy télen, mire odaérek, langymeleg legyen... Felprogramozott állapotban kaptam, szoftverébe nem enged belépni, csak aktíválni kellett (illetve lehetett). Így a pötty odébbtevés objektíve nem abszolválható. Viszont minimális ismereteim ellenére sem csaponganék jelen hibajelenség esetében a szolgáltató, illetve a szolgáltatást igénybevevő eszköz között, mert ésszerűtlennek tűnik. Hogy miért szakad meg az internet kapcsolat - meglévő DSL jelnél, mint felhasználónak, örök relytély marad ( a szolgáltatónak nem érdeke, hogy hálózati, vagy egyéb hiányosságait megossza velem). Úgyhogy marad a józan paraszti ész, watchdog és TÁPRESET. Egyébként nem panaszkodtam, hanem tanácsot kértem, ami két különböző fogalom a magyar nyelvben. Béke veled
Ennek az eszköznek is fenn van a manuálja a neten, bár én a 6641 típusút találtam meg, annak a 24. oldala ír a Internet kapcsolat beállításáról.
De mint írod, ezt az eszközt, nem Te állítottad be, hanem kaptad, vagy a szolgáltató embere állította be. Mert valakinek be kellett állítani, mert az Internet kapcsolati adataid, mint a felhasználónév és a jelszó , mint személyreszabott (pppoe) adat a szerződésben az Téged illett mint tulajdonost. Az eszközhöz való hozzáférés is ilyen. Ha nincs szerencséd, akkor a böngészőbe beírt http://o2.box vagy a http://192.168.1.1 esetén jelszókérő ablak jelenik meg ismeretlen belépési adatokkal. De reset-gomb van az eszközön, az visszaállítja alapállapotba. Ekkor sajátkezűleg kell beállítani, ami nem oly ördöngösség, mert a manuálja vagy a szolgáltatótól kapott leírás ebben segít. Persze, ha nincs meg a netkapcsolathoz a szerződésben foglat jelszó és felhasználónév a kapcsolódáshoz, akkor nincs értelme nekifogni ennek, sőt a resetelést is kerülni kell. Pedig ez üzemszerűleg is utolérhet. Nos, a manuálja, sőt a belső felülete az eszköznek Német nyelvű, ebben nem tudok segíteni. Aki érti mi van ott írva, az tudja értelmezni a leírtakat, és láthatja a help-ből, hogy van lehetőség választásra, pont olyanok, mint amit alább írtam. Mint állandó internet kapcsolat, vagy kapcsolatot bont aktivitás hiánya esetén (ha idő alapú tarifád van, bár DSL-nél nem jellemző), vagy manuálisan kapcsolódik... Így pont igaz mit írtam, egy pötty -re vagy a megoldástól. Csak ellenőrizned kell, mi is van ott beállítva. Mert valaki beállította neked, de lehet, hogy hibásan. Illetve, egy pici részletre nem figyelt. Persze ez részemről találgatás, mert nem látok bele pontosan, de a rendszerbe ill. az eszközökben ez a lehetőség kezdetek óta benne van. Így helytálló amit írtam és tanácsoltam. Mellette nem írtam, hogy panaszkodtál. Ezt megtették helyetted mások, akiknél ez az eszköz került telepítésre. Google a tanúm rá. Mindazt mit írtam és tanácsoltam, azt saját tapasztalatból tettem, ezt az utat, ezeket a hibát megjártam egy ideje, de még most is kísértenek.
Magamnak válaszolva: Megkerestem a 6441 leírását, és meglepő módon, sajnos pont az Internet beállítás oldala az eszköznek oly puritán, hogy csak na. Nem hasonlít a 6641 típusúra. Ezért semmilyen beállítási vagy variálási lehetőség nincs benne erre mint alább írtam.
Ilyet még nem is láttam, és szerencsésnek is érzem magam miatta. Sajnálom, de akkor erre, ebben a formában eszközcsere (vagy firmware) nélkül nincs megoldás.
Hasonlo problémával küzdök ( igaz nem DSL modemmel) én is. A szolgáltato már modemeket is cserélt, amikor kideritettük, hogy a központi IP szerver lassu. Neki kellene észrevennie, hogy nincs IP kapcsolat. Ezt sajnos nem teszi mindig ( sok 10-100 ezer modemet kellene rendszeresen kezelnie). A modem viszont csak "akkor kér" beavatkozást, ha ujraindul vagy ujra kéred manuálisan az IP cimet (WAN/IP renewal). A modem szempontjábol sajnos a "halott" IP cim is jo, igy nincs oka automatikus frissitésre.
Valoban csak külsö eszközzel tudod kezelni az ügyet ( pl. Andoiddal, PI-vel stb) állandoan lekérdezni valamilyen IP-t, és ha nincs válasz, akkor ujrainditani a modemet. Van egy egyszerübb - primitivebb megoldás is. Amennyiben rendszeresen megáll a kommunikácio ( mondjuk naponta egyszer), akkor egy olcso idözitö kapcsoloval naponta ujrainditod a modemet. Nekem mostanában már csak 2-3 hetente egyszer áll le igy csak egy nyomogombot szereltem be amit megnyomva a modem ujraindul. Egy nagy vállalatnál ugyanezt ugy intézték, hogy egy telefont telepitettek a berendezés mellé és azt fel kell hivni ( elég volt rácsengetni a világ bármelyik pontjáról) és az ujrainditotta a rendszert.
Be lehet lépni a modembe - egy jelszóval. Ekkor csak a belépési password és a PSK-WPA2 jelszó módosítható, ennyi. Hiába írok be bármilyen IP címet, rá sem hederít. Német specialitás, nehogy a tudatlan, pancser felhasználó valamit elkonfiguráljon, aztán panaszt nyújt be a szolgáltatás hibájáról. Tulajdonképpen megérthető, de elvágja az utat az esetleg hozzáértő számára. A módszer nem ismeretlen, Home Security telepő koromban én sem adtam meg a felhasználónak az installer kódot, mert a vállakozó szellemű kóklerek erős vágyat éreztek a belenyúlkálásba, aminek a vége teljes káosz lett. Amely tulaj kikövetelte, annak nem vállaltam a garanciát. Hát egyszerübb minden utat elvágni és nem magyarázkodni. Kiröhögne a szolgáltató, ha követelném a belépési IP címet és passwordöt.
Hát itt a vége... Szendru
Azért ez eleve érdekes (erősen korlátozott) internet szolgáltatás, hogy mindössze ennyi állítható. A publikus IP cím felé minimum a portok kinyitására kellene lehetőségnek lennie, hogy szervert vagy szerver programokat, internetes játékokat, VPN-t, vagy bármely más, publikus IP címet igénylő alkalmazást is normálisan használhass.
Pl. néha használnom kell VPN-en keresztül más hálózatot, ami 192.168.1.x IP címeket használ, és ezzel összefüggően a saját LAN hálózatomat célszerű más tartományba tenni. Ha modemmel egybeépített routert adna a szolgáltató, akkor szükségem lenne arra hogy be tudjak lépni, LAN IP-t tudjak módosítani, port forwardot beállítani, a wifi jelszó cserén kívül. A korábbi net szolgáltatóm eszközéhez pl. megadták a jelszót, és egyedül a kábelmodem rész frekibeállításaihoz nem lehetett könnyen hozzáférni, minden máshoz igen. A jelenlegi szolgáltatóm meg szinte semmilyen eszközt nem ad, csak egy optikáról rézre konvertáló berendezést és ott a kábel vége... de ez így a legjobb. A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |