Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Oké, de még akkor is jobban megéri venni pár ilyet, mint egy elosztót 5-6 ezerért...
Szóval a kérdés továbbra is fennáll...
Hello! Ha egy MOV egy rövid tranzienstől durran be, azt elviseli. De ha egy kicsit hosszabb túlfeszültség van, akkor nem csak Őt, de a dobozt is cserélned kell.
Volt vele anno elég fura tapasztalatom is. Egy Lenze hajtásban volt a varisztor, ami csatlakozóval volt bekötve a 3f hálózatra. Jól megtaposták, és a nulla konatkthibás lett. A fék induktivitása erre úgy "rájátszott", hogy a MOV bedurrant. Bár lehet az egésznek semmi baja nem volt, de ez a bitang, úgy befémezte a készülék belsejét, hogy nehéz lett volna ilyen ügyes fémgőzölögtetős eljárást kidolgozni, amivel ilyen eredmény érhető el. Szóval az egészet ki kellet dobni, ahogy volt. De itt látszott, hogy nem mindegy, hogy hogyan van elhelyezve a MOV a kaszniban. Lehet, hogy nem az "akárhogy" kategóriában kellet volna megtervezni a túlfeszvédelmi részt. Minden estre tanulságos volt. Ja, és a C16-os kismegszakító, még csak le sem ment.. Minden esetre egy ipari háromfázisú túlfesz és zavarszűrő egység akkoriban 3300 nyugatnémet márka volt..
Igazából nekem TV, számítógép, hifi védelemhez kellene...
Arra gondoltam, beépítem a konektorba, amibe az elosztó van dugva... Kérdés hogy viselkedik, ha eldurran egy ilyen? Zárlatban marad, vagy szakadás lesz belőle, és simán vissza lehet kapcsolni a kismegszíkítót? Mert akkor akár észre sem veszi az ember, hogy ez ment tönkre... Lehet ehhez készíteni valami ledes jelzőt, hogy meghalt vagy működik?
Jelezni fogja ez, ha meghibásodik, mert úgy felrobban mint a pinty..
Így.. "Akkor a családi tűzhely melegét, pótoplni fogja az égő városrész feledhetetlen látványa."
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2016
Az kafa, akkor ezt valami tűzálló dobozba kéne tenni...
Nem is értem, a "hivatalos szervek" hogy engedélyezték, hogy egy sima hőre lágyuló elosztóba beépítsék ezt a szerkentyűt...
Sziasztok!
Hogy tudnám azt megoldani, hogy egy ILYEN kapcsolóval az alábbi módon kapcsoljak: Az első állásban nem működik semmi A második állásban 1 fogyasztó működik (12 V led szalag) A harmadik állásban 2 fogyasztó működik (led szalag + ventilátor (12V))
A PNP-s megoldásnál még egy dologra figyelni kell, hogy mivel az a Pic láb eredetileg valamit csinált, mit tesz az ha ellenállásokon keresztül ugyan, de megkapja az 5v-ot.
Azt hiszem, a legegyszerűben a képen látható módon.
Működése: Kapcsoló 1 BE állásban a LED szalagra megy direktben 12V, a motorra viszont nem jut belőle, mert a D1 dióda lezár. Kapcsoló 2 BE állásában a motorra megy direktben 12V, és a led szalagra a D1 diódán keresztül (mert az most kinyit) 12V. Kis hátránya a dolognak, hogy a D1 diódán 0.7V esik, ezért a led szalagra így már csak 11.3V jut. A motor és a led szalag helyet cserélhetnek egymással, te választod ki, hogy melyíknek akarsz 12V -ot adni a kapcsoló 2 BE állásában. A lényeg, hogy a D1 alkatrésznek bírnia kell a V1 ágban lévő fogyasztó maximális áramát... A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2016
Köszönöm a választ!
Dióda nélkül nem megoldható? Másfajta bekötéssel? Mert a kapcsolónak 6 lába van összesen.
Igen, láttam az adatlapot, de most hirtelen nincs jobb ötletem.
Ha valakinek lesz, úgyis beírja, ha meg nem, meg kell elégedned ezzel... A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2016
Parancsolj. I-es állásban LED szalag, II-es állásban LED szalag + ventilátor.
Udv!
Az lenne a kerdesem, hogy mit csinal egy muveleti erosito? Miben kulonbozik egy hangtechnikai erositotol? Hol hasznaljak? Mire hasznaljat? Sok helyen talalkoztam mar vele, de soha nem tudtam, hogy mire hasznaljak pontosan! Elore is koszonom!
A műveleti erősítő jó pár óra tananyag az iskolákban, ezt így nem lehet pár szóval leírni, talán annyiban, hogy erősít. Alapvetően egy áramköri elem mint pl. egy tranzisztor, transzformátor, ellenállás, dióda stb. Alapesetben két bemenete van és egy kimenete, alapvetően analóg áramköri elem.
Egy hangtechniaki erősítőben lehet több műveleti erősítő is és még számos egyéb alkatrész. Nagyon sok helyen használják (a lehetőségek száma kb. végtelen), digitális és analóg áramkörökben egyaránt attól függően, érdemes-e használni az adott feladatra. A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2016
Még talán annyi, hogy a két bemenet közül az egyik fázist fordít, a másik nem. Az erősítése pedig gyakorlatilag végtelen, így a vele készített áramkör működését (mondjuk erősítés) nem maga a műveleti erősítő határozza meg, hanem a kapcsolás (például visszacsatoló hálózat) amibe be van építve.
A "műveleti erősítő" elnevezés még az analóg számítógépek idejéből maradt ránk. Annak idején ilyen erősítőkkel végezték a matematikai műveleteket, összeadást, kivonást, egyebeket. Igyekeztek ideális erősítőt csinálni (végtelen bemenő ellenállás, végtelen erősítés, nulla offset, nulla bemenőfeszültség, nulla kimeneti ellenállás stb.), hogy a számítás végeredményét csak a külső elemek befolyásolják. A technológia fejlődésével az ideális állapotot elég jól közelítő valóságos áramköröket tudnak már csinálni. (Az legelső műveleti erősítők még különálló, válogatott tranzisztorokból, passzív alkatrészekből készültek.)
Az analóg számítógépek háttérbe szorulásával és a műveleti erősítők javulásával (régen kifejezetten zajosak voltak például), valamint az áruk csökkenésével ma már mindenfélére szokták használni őket. Az ideális műveleti erősítőhöz közeli valóságos áramkörök könnyűvé teszik a tervezést, és egyre jobbak, egyre több helyen használhatók. A hangtechnikai erősítőnek nem kell olyan precíznek lenni bizonyos tekintetben (DC erősítés kis offsettel például nem kell, a pontos erősítés értéke sem kritikus), más paraméterek viszont nagyon fontosak (zaj). Nem kell "végtelen" bemenő ellenállás, nullához közelítő kimenő ellenállás, a kapcsolódó áramkörökhöz illeszthető mindegyik paraméter egyedileg.
Sziasztok!
Rizsa: Van egy távirányítós központi modulom, amit egy amerikai autóba szeretnék beszerelni. Az autóban van központi zár. Az ajtókban van 1-1 kapcsoló, amivel az összes ajtót le lehet zárni, erre szeretném rákötni, mert ez a legegyszerűbb. Viszont ha kétszer nyomok rá a nyitás gombra egymás után, akkor nem ad feszültséget a nyitás szálra másodszorra. Ez azért baj, mert ha én kinyitom az autót távirányítóval, majd kiszállásnál az ajtón lévő gombbal zárom be, akkor az autó távirányítójával ismételten nem tudom kinyitni. Ha megszakítom a tápot a modulon egy pillanatra, akkor működik. Lényeg: Szeretném megszakítani a központi modul tápját egy pillanatra nyitás/zárás után egy másodperccel, egy másodpercre. Hogyan lehetne ezt kivitelezni egyszerűen? Köszönöm a segítséget!
Két nem újraindítható monoflopp. Ilyet lehet csinálni pl. NE555 (556 két db. egy tokban), CD4538 stb.. Egy tranzisztoron keresztül (ez nem feltétlenül szükséges) indítod az első flopp-ot ami az idő letelte után indítja a második flopp-ot és ennek a kimenete tranzisztoron vagy relén keresztül beavatkozik a tápba.
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2016
Sziasztok,
Szeretném megépíteni ezt a kapcsolást. Bővebben: Link Viszont az itteni conradban (www.conrad.at) nem találtam TIC106 tirisztort. Mivel lehetne helyettesíteni ami kapható a conradban?
Dugaszolós próbapanelon raktam össze és minden vezeték ami adat vagy címhez tartozik 8cm-es.
Gondolom a hálózatra lesz , tehát a tirisztorod legyen legalább 400 voltos (ha több még jobb), az árama meg múlja felül (bőven) azt az áramot amit kapcsolni akarsz. De miért ragaszkodsz ehhez a kereskedőhöz ? (tudomásom szerint nem a legolcsóbb) Itt van rögtön a HEStore vagy Lomex.
Egy régi vakut akarok vezérelni vele. 180V amit kapcsolnia kell de hogy hány amper arról fogalmam sincs.
Otthon nem lenne gond, de ausztriában élek és nem tudok másról. A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2016
Itt van egy lehetőség Ausztriában:
Tirisztorok Az eredeti tirisztor ami a kapcsolásban van az 4 A terhelhetőségű. A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2016
Akkor válaszd ezt:
Thyristor NXP Semiconductors BT151-500R TO-220AB Effektivwert Laststrom I(T) 12 A U(RRM) 500 V Spitzensperrspannung U(DRM) 500 V csak 0,43 euró Ez tíz vakut is el fog bírni (a megadott honlapról kerestem). A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2016
Sziasztok,
Szeretnék építeni egy eszközt az autómba, amely a következő feledatot látná el: Adott egy 21W-os, 12V-os égő. Az eszköznek van 2 darab 12 voltos bemenete (A és B). Amikor az A bemeneten +12V-ot kap, és a B bemeneten 0V-ot, akkor az égő 6V-al kell égjen. Amikor az A bemeneten 0V-ot kap, és a B bemeneten +12V-ot akkor az égő 12V-al kell égjen. Amikor az A bemeneten 0V-ot kap, és a B bemeneten 0V-ot akkor az égő 0V-ot kell kapjon. Amikor az A bemeneten +12V-ot kap, és a B bemeneten +12V-ot akkor az égő 12V-al kell égjen. Nem kész kapcsolási rajzot várok el, hanem egy ötletet, hogy miket használjak fel. A választ előre is köszönöm! Idézet: „Nem kész kapcsolási rajzot várok el, hanem egy ötletet, hogy miket használjak fel.” Mi pedig azt, hogy mért kell ez neked
Szia! Az A+12V indítson egy 50% kitöltésű négyszög kapcsolójelet (555), a B+12V pedig direkt kapcsolja a 12V-ot. A kapcsolást MOS-FET-tel végeztetném.
Helyzetjelző féklámpa közös izzószálon? A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2016
Egy fajta megoldás. A dióda megfelelő teljesítményű legyen. A tranzisztorokat védő diódákat nem rajzoltam bele. A reléket kiválthatod megfelelő teljesítményű tranzisztorokkal vagy fetekkel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |