Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » JLT-02 analóg forrasztóállomás
Akkor vagy rossz az optó vagy fordítva van betéve!
Be van forrasztva vagy foglalatban van az optó?
A triakot is nézd meg nem nehéz fordítva betenni !
Sziasztok!
Két dolog van, amit nagyon nem értek ezzel a forrasztóállomással kapcsolatban; biztos nagyon triviális dolgok, de valahogy nem tudok rájönni a megoldásukra... Tehát az első probléma: élesztésnél feltűnt, hogy az áramkör nem fűti a pákát, és a fűtést jelző led sem világít. Ez lehetne valami egyszerű forrasztási vagy egyéb egyszerű hiba, a baj viszont ott kezdődik hogy a triak megkapja a vezérlőelektródájára a nyitáshoz szükséges feszültséget, de mégsem nyit ki. Kicseréltem egy másikra (BT139-esek), és ugyanezt csinálja, pedig minden alkatrész zsír új benne, tehát gyárilag jók kell(ene) hogy legyenek az alkatrészek. Szóval ötletem sincs hogy a triak miért nem nyit ki, pedig van neki bemenőfesz és vezérlőfesz is, csak a kimenetén nincsen semmi. A másik problémám: Ha rákötöm a trafót és bekapcsolom a cuccot, akkor - bár a fenti probléma miatt nem fűt, de - feszültség mérhető a pákán. Egész pontosan AC 24V. És a vicces az, hogy ha megfordítom a trafó primerére menő 230-as kábelt a konnektorban(fázist-nullát megcserélem), akkor viszont nincs mérhető feszültség a pákán. Ez vajon mitől lehet? Szóval ezekben kérném a segítségeteket, és köszi a választ előre is. Remélem nem hordtam össze túl sok hülyeséget így nagy hirtelenjében... Idézet: „feszültség mérhető a pákán” Már nem tudok az előző hozzászólásba beleszerkeszteni, de ezt úgy értettem, hogy a páka fém háza megráz ha hozzáérek. Előbb picit félreérthetőre sikerült...
Elsőként fogd a trafót, és jobb kézzel, bal váll fölött dobd hátra... olyan messzire amennyire csak tudod (hogy soha többé meg ne találd).
ha ez megvan akkor folytathatod a hiba keresését.
na iosmét vagyok...
tehát a kábel nem ér össze, de meg van égve.. voltam a boltban, és ott mondtam a problémát, és ott azt mondták, hogy tönkrement benne, asszem a hőelem, és kuka. me így meg még egy darabig majd, és utána pákacsere... tehát most arra gondoltam, hogy megvárom míg kidobja a taccsot, és utána egy új pákával nekivágok az életnek. de ez ugye nem árt a vezérlőelektronikának
Huhh, ezek szerint áthúz a trafó a primer és a szekunder között?
Természetesen ezen tapasztalatok után az volt az első hogy lemértem ellenállásmérővel (sajnos csak 20Mohm-ig mér, de gondolom az elég kellene hogy legyen), de nem tapasztaltam semmi furát. Azaz primer és szekunder között szakadást mértem. De feltételezem hogy erre gondoltál amikor azt mondtad hogy dobjam ki a trafót. Akkor ez most tuti hogy rossz? A baj csak az, hogy zsír új a trafó, múlt pénteken vettem a konthában
Sziasztok!
Az előző problémém megoldódott,de viszont azt szeretném megkérdezni tőletek : Mit csináljak,hogy határozottaban kapcsoljon a fűtés?Mert most szinte folyamatosan villog. Ezt azért csinálná mert annyira finoman szabályoz?
Ha mérted és 1,5 ohm akkor elvileg még jó a hőelem ,
de javasolok egy dolgot .Kösd rá a hőelemre a műszered (a legkisebb méréshatáron fesz mérés) és kezdd el a trafóról közvetlenül felfűteni a pákát . Ha növekszik a mért érték jó a hő elem !!! Ha nem akkor kuka. De a csatlakozásokat legalább pucold meg mert a felületi oxidáció is okozhat zavarokat a működésben.
Üdv!
Kérdezném tőletek,hogy a cikkben megjelent hőmérő modul nyáktervével mit csináljak,hogy nyomtatható legyen vasaláshoz?
Üdv.!
Töltsd le, nyisd meg IrfanView-el és állítsd be a DPI-szerinti nyomtatást.
Azt nem kell beállítanod! Ezt az információt a kép tartalmazza.
"Eredeti méret (DPI alapján)"-t kell bejelölnöd.
Rendben. Egyébként megépítettem a kapcsolásod,nagyon jól müködik csak még a kijelző kell hozzá.
Idézet: „[...] a triak megkapja a vezérlőelektródájára a nyitáshoz szükséges feszültséget, de mégsem nyit ki.[...]” Esetleg ötlet valakinek? Már cseréltem a triakot, de ugyan ez van. Ez vajon mitől lehet? Magamtól sajnos nem sikerült rájönnöm hogy mi lehet a baj...
Nincs fordítva a triak? vagy cseréld fel a hőelem kivezetéseit .
Na meglenne a kijelző is,csak akadt vele egy kis gondom.A három kijelző közzül az utolsó csak nullát mutat.Amikor bekapcsolom a forrasztót akkor egy pillanatra még mutat más számjegyet is 9-0-és néha még 1-is de utána csak nullát.Mi lehet vele a probléma?
A legnagyobb vagy a legkisebb helyiértékű digit?
És a többi kijelző mit csinál?
A legkisebb helyiértékű.A többi rendesen növekszik ahogy melegszik a páka.
Érdekes hiba.
Nézd meg, hogy nincs-e kontakt hiba ennél a digitnél.
Sziasztok!
Az Attila 86 féle forrasztóállomás I. hőmérő moduljáról tudna valaki közeli fényképeket felrakni? Köszi! Ui.: Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok
Hello!
Jól marattam ki a nyákot?(pl nem-e tükörkép...). A hőmérőhöz van. Köszi
Üdv.!
Bocsi hogy nem csináltam fényképet, de elfelejtettem pedig akartam Jó lett a nyákod. De a weboldalamon vannak fényképek az áramkörről. Ugyan nem közeli és nem valami éles képek, de például ha megnézed hogy hol van a helitrimmer, akkor könnyen ki lehet találni hogy a nyákod jó-e. (A válasz: igen, jó.) Üdv.: Attila
Szia!
Köszi a választ. Inkább az ic helyzete érdekelt. Már megépítettem egyszer, de valamiért nem működött. Nem tudtam rájönni, hogy mi lehetett a baj ezért most megint megpróbálom. Az baj, ha a 20K poti helyett 10k van bent? ui.: a forrasztóállomással fogok indulni az iskolai "elektronikai építő versenyen"
üdv!
Tötént egyzser, hogy a pákámat 24VAC-ra kötöttem. Egy pár napig használtam rendesen, ha nagyoon meleg volt kikapcsoltam. A következő napon amikor bedugtam nem melegedett. Lemértem a fűtőszálat és szakadást jelzett. Lehet az, hogy a 24VAC megölte??? Este ki volt húva stb.
Sziasztok!
Megépítettem Attila86 forrasztóállomását. (Köszönet a kapcsolási rajzért!) Egy picit módosítottam rajta. Ez abból áll, hogy beraktam egy kapcsolót, amivel váltani lehet, hogy a hőmérő honnan vegye a jelet. Normál esetben ez az IC1A kimenete. A kapcsoló másik állásában a komparátor (IC1B) 5-ös lábáról veszem le a jelet. Ez elvileg a beállított és a tényleges hőfokot mérné.... De itt kezdődtek a problémák. A két ponton mért főfok között kb 6 fok különbség van. A másik gondom, hogy ha a tényleges hőfok eléri a beállított hőfok kb. 80%-át és akkor átváltok a beállított (IC1B. 5-ös láb) hőfokra, akkor megszűnik a pákafűtés. A hőfoknak esnie kell kb 20-30 fokot mire ebben az állásban megint bekapcsol. Ha viszont visszaváltok a ténylegés főfokmérésre (IC1A 1-es láb) akkor azonnal visszakapcsol és gyönyörűen működik. Gondolom ez a hiba a hőmérőmodul bemenő ellenállásával függ össze... Találkozott már valaki ezzel a hibával? Ha igen, akkor hogyan lehet megoldani, vagy mit lehet tenni ellene? |
Bejelentkezés
Hirdetés |