Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Telefonvonalakról általában
Köszönöm az infót. Megnéztem az adatlapját. Egész jó kis összetett áramkör, az biztos, bár amire nekem kell, ahhoz ez sokat tud. Nekem szinte csak annyi a lényeg, hogy a szimulált vonalon kb. ugyanakkora feszültség és vonaláram legyen, mint egy szabványos vonalon.
Méregettem közben a kikapcsolt vonalat is. Üres, nyitott huroknál 52 V van rajta, és ha összezárom, akkor 70 mA-t mérek rajta. Ezt nagyjából sikerült is megvalósítanom 2 db soros 330 Ohm 2W-os ellenállással, amiket ráraktam az 52V-os stabil tápra. Egyébként ez az egész csak arra kell, hogy 2 telefont összekössek, meg hangot tudjak illeszteni erre a vonalra, ill. levenni róla, csak kísérletezgetésként, meg esetleg ha telefont javítok.
Más iparosok is valami hasonlót használnak
Annyi még pluszban, hogy a mostani készülékek elektromos egyenáramú szempontból olyanok, mint egy 7...10-os Zener (beemelt állapotban) a hasonló alkatrész készlet és kapcsolástechnika miatt.
Telefononként kb 20-30mA és 8-12V ot szereti. ehhez válassz ellenállást. Én ha javítok kb 1K ellenállás 30V . Ha csak tesztelni akarod helyben, az 52V szerintem sok ( az ellenállásokon sok a veszteség) . A helyi központok 38V 25-30 mA áramkorláttal működnek.
A két telefon összekötése topic csak erről szól.
Szia!
Szerezzáék egy 48V-s 20 mA-s izzót és kösd sorba az 52 V-l,és kész az egéyz.A helyi központok és az új Msan központok is kb 54 V-t adnak ki.
Van egy kis fejlemény. A 4 srác különböző asztali telefonja le lett cserélve egy-egy Panasonic KX-TS500HG-ra. Ezen állítható a beszéd hangerő, ami a maximumon elégséges javulást hozott. Ráadásként a betárcsázással bajlódó kolléga is elérte, vagy meghaladta a 90%-os sikeres tárcsázást az új készülékkel. Üröm az örömben, hogy a Panasonic készüléken nem állítható a csengetési dallam, és mivel egy helységben vannak ez gondot okoz, ha észlelni kell az épp ott nem levő beérkező hívását (meghallani, hogy kié csörög, hogy átvehesse). Ezért egyelőre ott maradtak csengetésre a megszokott régi telefonok (egy Y elággal), beszélni pedig az újakat használják. Szerencsére a kagyló és a készülék közé épített betárcsázó jól működik, a megszokott bekötéssel volt megoldva. Eddig egyedül a GE telefonoknál nem jött be, ezekkel más szívás is volt.
Szép napot mindenkinek !
Segítségre lenne szükségem! Régen használt telefont (Concorde 568) állítottam hadrendbe, sajnos a beállítással akadtak gondjaim, mivel a használati útmutatóját nem találom !! Valakinek nem lenne mert a netten nem találtam rá !! Előre is köszönet !!
Ha senkinek nincs, akkor próbáld meg a Concorde ügyfélszolgálatnál. Végső esetben ők is segíthetnek.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2016
Szerintem írjál nekik.
Egyébként mit nem tudsz rajta beállítani?
Köszönöm a tippeket !! Sajnos eddig csak az idő dátum beállítás sikerült ! Telefon könyv, stb. nem megy (már gondoltam rá, lehet nem jó a készülék.)
Így szám alapján nem ugrott be, hogy melyik is ez. Szerintem hibás a készülék, hanem "pilótavizsgás"
Beteszek róla két linket, hátha valaki ráismer képről. Nekem sajnos biztosan nincs róla papírom. Bővebben: Link Bővebben: Link
Erről a készülékről van szó ! Most a hívószámot sem jelzi ki , a nem fogadott hívást sem lehet megnézni !
Nem értek hozzá, de szerintem ez "rendszer" készülék, önmagában, sima telefonvonalon ezek a funkciók nem fognak működni.
Ez "rendes" telefon, csak sokat tud. Mondhatnám vezetékes okostelefon
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2016
A hivo (bejövö) számát alapbol nem látod, azt a szolgáltatonak kell bekapcsolnia.
A hivott számot ( billentyük bepötyögését elvben ki kéne jeleznie - ha müködik a display
Üdv!
Hát igen sose értettem, hogy amit más ad (Hívószám elküldése) azt "egy" szolgáltató miért is vesz el?
Nem veszi az el, neked kell nyilatkozni szerződéskötéskor, hogy "titkos szám" legyen-e. Ilyenkor nem szerepelsz a nyilvános telefonkönyvben, és a hívószámodat sem küldi el annak, akit hívsz. Az előfizető a személyes ügyfélszolgálaton bármikor megváltoztathatja. Azért kell személyesen az előfizetőnek ügyintézni, mert személyiségi jogokat sérthet. Egyébként ha nincs titkosítva a szám, akkor a hívószámküldés ki-, bekapcsolható, kódok küldésével.
Ez vezetékes számok esetén van így? Mobilnál a titkos szám és a hívószám elküldése két külön dolog.
Ki kellene írnia, mert a vezeték nélküli kiírja és ezen a telefonon az előző lakáson is működött! Egyébként lehet hogy elromlott, évek óta a szekrényben porosodik , a használati is közben kallódott el!
A vezetékeseknél kell extrán a számtovábbitást bekapcsolni. Nem alapszolgáltatás ( legalább is sok hálozatban).
A vezetékes hálózat központjai igen hasonlóak a mobiltelefon központokhoz. A vezetékes hálózatban úgyanúgy meg lehet adni a központnak kódokkal, hogy mit csináljon, pl. hívástartás, átirányítás stb. Ezek hálózati szolgáltatások. A vezetékes hálózatban jellemzően egyszerűbb előfizetőí készülékek vannak, egy -két inteligens típust kivéve. Az egyszerűbb készülékekkel a hálózati szolgáltatásokat igénybe sem lehet venni, ezért a vezetékes hálózatban nem nagyon van használatban. Aki hozzáfér a központok vezérlésének lehetőségéhez, azok is ezeket a kódokat használják, csak mivel nem köztudott, nem közhasználatú, közismert dolgok, leginkább ügyfélszolgálaton keresztül működik.
A mobiltelefon hálózatokban is ugyanezekkel a kódokkal lehet elintézni a hívószám küldést, fogadást, átirányításokat stb. A mobilhálózatok kezdetben használt előfizetői készülékeiben, ezeket a kódokat még kézzel kellett bepötyögni, (ez ma is működik) de ma már a leggyakrabban használtak menüből elérhetők.
Ismerősöm beköltözött egy használt lakásba, beköttette a T-home internetét és vezetékes vonalát.
Zte home gateway speedport entry 2i ADSL modemet kapott ,arról megy a digitális telefon és a 20 megás ADSL net is. De a telefon néha recseg, szellemhangokat ad. Nem tudjuk mi zavarja. Szolgáltató széttárja a kezét és sokszoros panaszok közepette cserél ezt-azt. Kicserélte a modemet, a légkábelt, kicseréltük a telefonokat, már minden cserélve lett... mégis visszatér a hiba. Legutoljára a légkábelt cserélték.. a hiba ritkábban jelentkezik de nem szűnt meg. A szolgáltató eleve rosszul állt a hibához, mert mikor jöttek akkor nem jelentkezett általában, de már mindent kicserélt tehát nem nála van a hiba. Mi a lakásban kihangosított telefonnal mindent kihúztunk és kikapcsoltunk... nem szűnt meg a probléma tehát nem a lakásunkban van a hiba. Tehát valami külső zavarás lehet vagy az elektromos hálózaton keresztül vagy a levegőn keresztül, de inkább az elektromos hálózatra tippelek. Az adsl net belassul, a 20 megás lemegy 2-3 megára vagy lassabbra, de ilyenkor ingadozik az is, de működik. A telefonból jövő szellemhangokat itt: https://www.youtube.com/watch?v=c3A7TaQEzV0 Netmérési eredményt itt lehet megtekinteni: http://www.speedtest.net/my-result/a/2484717690 Ja és ha éppen a telefonálás közben netsebességet mértem az belehallatszott a vonalba... a sebesség a magasról elkezd csökkenni... tehát mintha a modem érzékeli a hibát és visszább vesz. A szolgáltató a vonali paraméterek alapján azt mondja minden jó. Mi lehet a gond szerintetek? Szerintem hívom a hírközlési hatóságot... De ha kihúzom és visszadugom az ADSL modemet akkor egy darabig jó, elmennek a szellemek.. xd Nem lakok ott, nem tudom van-e szellem a házban.
Itt lehet, hogy a radiotelefon zavarodik a modem belsö jeleire. Jo lenne kiprobálni egy klasszikus mezei telefonnal ( amire a rendszer alapbol tervezve van).
A videóból azt látom, hogy egy vezeték nélküli telefont teszel a home gateway mellé, ahol fura hangokat ad ki magából.
Ugyan nem értek hozzá, de mintha úgy tűnne a videóról, hogyha két arasznál arrébb húzod, akkor nem hallat "szellem hangokat". Tökéletesen igazad van, a zavar tényleg a levegőn keresztül terjed. Nyugodtan jelentsd fel a hatóságnál a szolgáltatót a hírközlési hatóságnál. Arra azért kíváncsi leszek, amikor bizonygatod a kártérítési igényedet az életminőséged romlása miatt a polgári perben. Mennyire életszerű, hogy nem tudod viselni a Home Gatewayt és hozzá adott Wireless telefont a fejed ugyanazon oldalán. Merthogy a másikon nem "csicsereg". Szerintem bármelyik oldalon hordod a routert a fejeden, érdekesen nézel ki. Tegyél fel a tárgyalásról is videót a tube-ra
Ha harc legyen harc: 2 vattos rádiófrekvenciásadó, meg a mindent zavaró kapcsolóüzemű tápegység nem bírja egymás közelségét. Lehet a megfelelő védőtávolság sokat segítene.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2016
Digitális vonal, tehát VoIP ről van szó, vagyis a telefonvonal a HGW-ből jön? Ha igen, akkor csakis az lehet, hogy a modem, vagy inkább a Wi-Fi zavarja magát a telefont. Ahogy Massawa is írta, érdemes lenne megpróbálni egy sima "mezei" telefonnal is. Ha azzal jó, akkor tuti hogy zavarja a modem.
Viszont az érdekes, hogyha fel van véve a telefon, akkor leesik a netnek a sebessége, meg az, hogy a telefonban hallatszik az adatátvitel zaja speedtest közben. Ez már majdnem ahhoz hasonló eset, mint amikor szűrő nélkül dugják rá a telefont a vonalra ADSL mellé.
Sima mezei készülékkel is ki lett próbálva, kikapcsolt wifivel a HGW-n, akkor is csinálja néha.
Gondolod ha a szolgáltató már a 6. kiszállásnál jár ilyen alap hibát figyelmen kívül hagynának... ? A szolgáltató széttárja a kezét és jogosan, mostmár tényleg nem náluk van a hiba. De ha nem is nálunk akkor kinek a feladata pl a szellemirtók kihívása? Új HGW, új légkábel, rádugtam már ilyenkor több mint 5db készüléket... De mivelhogy a zavar nem a telefonvonalon jön be akkor csak az éterben vagy az elektromos hálózaton keresztül jöhet be...
A szolgáltato alapbol nem foglalkozik a telefonnal, mert az nem az ö készüléke és nem is ö forgalmazza.
Ha egy kicsit is fel van szerelve a müszerész, akkor meg tudja mérni, hogy rendben van-e a vonal meg a modem, és minden más az elöfizetö gondja. Azt még esetleg valoban tisztázni kellene (csak számunkra) hogy VoIP telefonrol van szo vagy sima analog telefonrol. A legegyszerübb ezt ugy kideriteni, hogy a modemet kiiktatod és csak a telefont kötöd a vonalra. Ha van benne jel, akkor analog a telefon ( s ilyenkor rossz a szürö vagy hiányzik vagy rosszul van bekötve - már minden elöfordult). Ha nincs jel, akkor VoIP telefonrol van szo, akkor viszont vagy a modem VoIP jele rossz vagy a modem közelsége zavarja a föleg elektronikus telefont (olyat amilyet mutattál). Ilyen esetben jobb több méterre elvinni a telefont a modemtöl söt néha a hálozati tápokon keresztül is lehet egymásra hatás. Egy ilyen esetben a telefont egy másik stekkerbe kellett bedugni ( másik fázis) hogy megszünjön a zavar. Ha viszont van a villanyoránál egy HF hid a fázisok között ( pl babyphone-nak) akkor nem segit semmi, csak készülékcsere. Még az is elöfordulhat, hogy a külsö legális LTE jel zavarja a rádiotelefonodat vagy a modemet, mert az amikor készült LTE még nem is létezett, igy az egymásra hatásuk tisztázatlan. Ezen sajnos szintén nem lehet segiteni. A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2016
A műszerész okostelefonról meg tudja nézni, hogy a vonal a hgw-re rá van-e téve vagy nem. Meg be is tudja ezt állítani felszereléskor, mikor az ügyfél megkapja a hgw-t.
Ez pontosan így van.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |