Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „Szerintem nincs jól bekötve.” Szerintem sem. USB kábellel infra panelt? Hány KW-os? Idézet: „A beállított hőmérséklet alatti szobahőmérséklet esetén az 1-3 csatlakozási pontok záródnak, miközben az 1-4 pontok közötti csatlakozás megszakad. A beállított hőfok feletti szobahőmérséklet esetén az 1-3 pontok közötti csatlakozás megszakad, és az 1-4 csatlakozási pontok záródnak.” Én is ezt találtam mint VIM mester, de jó kérdés, hogy a három csavar közül melyik az 1, 2 és a 4? Mondjuk a másik feléről lehetne egy képet feltenni... A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2016
Szia! Inkább a régi termosztátot kellene megjavítani ha lehet mert az hozzávaló.
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2016
Jó akkor tudnál ajánlani valamit nem csillagászati áron?
Ugyanez a típus csak a rendelési cikkszáma 11-re vagy 16-ra végződőt kell belőle venni (424511 vagy 424516) az egyik 2 perces a másik 8 perces elengedésű. Ebben a katalaógusban van leírva, hogy melyik-melyik és hogy mit tud.
Jobban megnéztem ezt a termosztátot és hát elég kuszán van a számozása és a fedelében a magyarázó bekötési ábra, mert nem egyezik a kettő. A lényege a bekötésnek, hogy a közös ponthoz képest az egyik kapcson, kézzel növelve a skála értéket zárni fog az érintkező (ez kell a fűtéshez), míg a másikon ellenkezőleg, bontani (ez a hűtéshez lenne). Remélem érthetően írtam le, mert amikor a hőmérséklet fogja működtetni akkor éppen az ellenkezője fog történni a kapcsokon.
Ott a gyári bekötésbe firkáltam bele amit "proli007" talált előzőleg. A könnyebb érthetőség miatt az ábra számozott és benevezett részei jól látszanak és a sorkapocs igénybevételével így be lehet kötni utólagosan. Az időzítőnek nem rajzoltam be a táp részét csak az indító kontaktusát képező termosztátról jövő vezetéket.
"Szia! Én nem vitatkozhatom veled, mert ez nem szakterületem, de mi a különbség a gravitációs megoldás és a szivattyús között ebben az esetben?"
EBBEN az esetben, ugye, szó sem volt gravitációs fűtésről, hanem azt javasoltad a felhasználónak, hogy kösse a szivattyúját a gázszeleppel párhuzamosra. Na, ez pedig egy szimpla ...... najó, nem akarlak megbántani. "Szia! A meglévő rendszered így, most lesz igazán kihasználva ha a termosztát a rövidzár helyére és a szivattyú a kombinált szeleppel párhozamosan lesz kötve." Jól idéztem? De lépjünk kissé hátrább, és nézzük meg ennek a kazáncsaládnak a történetét! Ezeknek a lemezkazánoknak az ősét valamikor a hetvenes években alkotta meg az ÉpítésTudományi Intézet. Ebből származik az ÉTI név. A cél az volt, hogy a terjedő gázszolgáltatás mellé hazai gyártású gázkazánt tudjanak biztosítani. Hjah, akkor még volt szándék a hazai gyártás támogatására.... A gengszterváltáskor privatizálták a gyártást, ekkor alakult ki a Termotéka, Hőterm márka, és maradt meg az ÉTI márkanév is. És volt még néhány klón is a piacon. Ezek a készülékek mind gravitációs fűtésre lettek kitalálva, az elektromos bekötésük pontosan mutatja, hogy NINCS szivattyú csatlakozási pontjuk. Ezért írtam azt, hogy a szivattyúbekötéseket a villanyszerelők találták ki, hol jól, hol rosszul. Amit Zoszka ajánlott, az a vezérlési mód a Termomax kazánjaiban a Color szériában jelent meg. Ez a módszer az öntvénykazánokra jó, de lemezkazánok induláskori kondenzációját nem oldja meg. Másrészt az átkötés, áthuzalozás bizonyos hozzáértést feltételez, namost a szivattyút a gázszeleppel párhuzamosra kötő villanyszerelőben én nem bíznék meg. Harmadrészt a szivattyúvisszacsatolásos kötésmódhoz olyan kazántermosztát kell legyen beépítve a kazánba, ami három kivezetéses, tehát van C, NO, NC csatlakozása. Vagy cserélni kell a termosztátot... Szóval nem butaságból javasoltam a csőtermosztátot, mert ebben az esetben kifejezetten előny a nagyobb hiszterézis. Miközben magam is alkalmatlannak tartom fűtéstechnikai alkalmazásra. No, és még egy gondolat: volt forgalomban olyan csőtermosztát, amiben kutyaközönséges bojlertermosztát volt beépítve. És az irgalmatlanul nagy hiszterézisét az okozta, hogy az érzékelő csövének mély volt a fészke és nem ért hozzá a vascsőhöz. Megoldás: vékony szivacs-csíkkal rászorítani az érzékelőt a fűtéscsőre....
A 7-8-9 es sorkapocsra ezt a termosztátot nem tudod bekötni, mert csak modulációs termosztátot tud figadni. A kétpontos termosztátot máshova kell kötni.
Ez tök jól hangzik,de mit jelent pontosan?
Igen ez alapján kötötte be az első villanyszerelő is, de úgy folyamatosan ment, csak áramtalanítással állt le.. A második kötötte át a jelenlegire, most legalább kézzel le lehet kapcsolni.
Ebben nagy az igazság, mert úgy tűnt mintha fordítva működne. Ok. Akkor mit kell tennem hogy működjön ?
Én is csodálkoztam, hogy miért ilyen vékony vezetékkel kötik be, de hát amihez nem ért az ember fia, abban nem tud vitatkozni. Mellesleg 400, 600, 1200 W-osak de mindegyikhez külön termosztát van.
Köszönöm a hozzászólásokat,de ezekre mi is rájöttünk.Azt reméltem van közöttetek valaki aki tud valami hasznosat ami használható.Sajnos a töröttel nem lehet mit kezdeni össze vissza csúszkál és ezért a kazán is össze vissza fűt.Nem tudod hol mikor melyik hőfoknál áll,ha beragasztod akkor már csak széttörve tudod szétszedni a termosztátot.Új kellene,de milyen?Ezt most hétfőn visszaviszem és lehet hogy
Lehet hogy hülyén hangzik, de nem lehet hogy amikor szerelték és levették a hőfokbeállító műanyag fedelét, a képen látható fekete bütyökre rosszul lett visszatéve? Vagy ezzel a gombbal lehet állítani azon hogy hűtsön vagy fűtsön?
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2016
Ha megnézed a termosztát csatlakozási pontjait (csavaros kötési pontokat) az nem stimmel a rajzon közölt sorban állással. Ha a rajzot nézzük a 3. pont középen van, míg a kötéspont bal szélen. Ezért gondoltam hogy jobb volna ha ellenőriznéd a valós kapcsolatokat a termosztáton belül. Ha az 1. pont jó helyen van akkor ahhoz képest vedd figyelembe az ITT leírtakat. Egy szakadás vizsgálóval ki tudod mérni, feszültségmentes állapotban kikötött vezetékeknél. Elemlámpából is tudsz csinálni ilyen vizsgáló eszközt ha más nincs kéznél (világít, nem világít). A gomb rossz pozíciója nem okozhat ilyen durva hibát, mert ha hallani lehet az érzékelő átállását (kattanását) ami közel a szoba hőmérsékletén történik, akkor ha jobbra, szélső helyzetbe forgatva a gombot ütközésig a 10 fokos jelzés a fedélen lévő jelöléssel egybe esik akkor jónak mondható a skála beállítás.
A szakemberek pedig azért vannak, hogy szétcsapjanak az amatőrök között. Én pedig talán azért, hogy kihozzam belőled azt amire amúgy nem biztos hogy így reflektálnál a kérdező irányába. A kérdező így majd eldönti, hogy mit is akar igazából ebből megvalósítani. Hidd el, hogy ha a kérdezőnek írod le a szakmai oldaláról ezt a dolgot, engem figyelmen kívül hagyva, oda fog figyelni a mondandódra és én nem sértődöm meg, sőt ...
Szia!
VIM mester nem véletlenül kérdezi, hogy, ha "kézzel" tekergeted, akkor "kattog"-e (úgy 10..25 fok közötti tartományban)? Ez szerintem egyben válasz is lehet a fordított összerakás kérdésedre is. Nekem pedig az lenne a kérésem, hogy a vezeték másik felének (úgymint az infra panelnél) a bekötését is fényképezd le, ha lehet. Az is sokat segítene. Köszönöm. A "hűtsön", vagy "fűtsön" kérdést a bekötés dönti el, Ez a termosztát egy egyszerű váltókapcsoló. Ha ugyanis: - Fűteni akarsz, akkor arra az érintkezőre kell kötni fűtést, ahol alacsonyabb hőmérsékletnél zár a közös ponthoz képest. - Ha hűteni akarsz, akkor a klíma berendezést oda kötöd, ahol a kívántnál melegebb hőmérsékletnél zár a közös ponthoz képest.
Rendben de még mindig adott hogy a Ganz tipusún ami most van fent miért van olyan sok vezeték bekötve?Egyszerűen csak annyi a dolga hogy tartsa a szivattyút a beállított ideig.Ezen a másikon meg nincs annyi csatlakozási pont.Hogy kössem be?
Ehhez egy jól látható bekötési képre volna szükség, ahol látszanak a relé számozásai. Talán ki lehetne következtetni, hogy hogyan oldották meg vele a kapcsolást. Annyit kellene megnézni, hogy a relén állandóan ott van e a hálózati feszültség az "A1"-"A2" pontjain, mert ami a "B1"-"B2"-n van az lenne az indítás, valószínű, hogy termosztát hozza működésbe .... a többi a szivattyú működtetésre kell.
Köszönöm a segítséget, következő életemben villanyszerelőnek fogok tanulni. A négyből három már működik.
És tanulságul megosztanám veletek, hogy a negyedik miért megy állandóan, AZT HITTEM ELDOBOM AZ AGYAMAT: MERT A HUZATOS AJTÓ MELLÉ SZERELTÉK AZ ÉRZÉKELŐT. Erre csak annyit mondanák, hogy manapság nagyon nehéz igazán jó szakembert találni.
Az A1 és A2 pontokon amikor a kismegszakító fel van kapcsolva van feszültség.Nos jelenleg az van hogy amikor a szobatermosztát kikapcsol akkor ez nem áll le.Ha a kismegszakítót lekapcsolom akkor kienged a relé és visszakapcsolva újra normalizálódik a helyzet úgymond
A fényképek meg nem tudom miért fordulnak el.Amikor feltöltöm még jól állnak. A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2016
Ha szeretnél vele "molyolni", a relé képe alapján ami magába foglalja a magyarázó szöveget is, ki tudod méricskélni, mit hová kötött a villszerelő. Az új relén felül van az indítás "A1"-"A2"-n és itt hálózati feszültséggel tud indulni a relé, tehát az oda adott feszültség az előző megoldás indító kontaktusával kapcsolható oda (sorba kötve). A kimenete a "B1"-"B2"-n záró kontaktust ad amíg a késleltetési idő le nem telik, ezt pedig a szivattyú áramkörével kell sorba kötni és abban a fázist megszakítva kell bekötni. A régi GIF relében a szivattyú mindkét szála bontva volt, ha jól látom a fotókon a bekötéseket.
Nem értem. Ennek a relének késleltetve kell kikapcsolni a rajta beállított idő letelte után, ha jól látom ez most 2 percre van állítva. Ha le veszed minimumra az értéket akkor sem kapcsol ki ha letelik az idő? A karakterisztikát mellékelem, a "K" sort kell nézni.
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2016
Akkor sem.Valahogy direktre nem lehetne kötni mert sajnos csak jövő hét pénteken leszek újra itthon és akkor addig folyamatosan megy a szivattyú,bár gondolom nem árt neki.
Akkor örülünk, ügyes vagy
Még annyi motoszkál bennem, hogy ezek tényleg UTP kábelek és ezeken megy a fűtő panelekhez a 230V is?
Mi zárja rövidre a B1, B2 kapcsokat? Nem marad rajta állandóan?
Az adatlap 2. oldal szerint ennél nem lehet állandó rövidzár.
Nem tudom nem vagyok villanyszerelő se műszerész.Nincs más veszek egy másik ugyanilyet vállalva annak a kockázatát hogy abban is előbb utóbb kiszáradnak a kondik.Ha most ezt elviszem javítgatni valahova az sem lesz olcsóbb!
Üdv! Segítséget szeretnék kérni egy olyan dologban, hogy van egy olajkazánom ami csinálja nekem a fűtést a házamban. Az vele a probléma hogy régebben mielőtt megvettem a házat tönkre mehetett benne a kazán és a termosztát között lévő mágneskapcsoló és az időrelé amit meg is találtam eldobva a kazánházba,teljesen leégve. Na most a következő a helyzet valaki barkácsba összekötötte a kazánt a termosztátot és a szivattyút hogy működjön a rendszer. Csak az a bökkenő hogy a termosztáttal csak a szivattyút kapcsolom hogy ugye forgassa a meleg vizet legyen fűtésem a kazán pedig a saját belső érzékelőjét használja arra célra hogy időnként újra induljon hogy ismét felmelegítse a vizet.Tehát nem a termosztát által küldött jelre indul a kazán.Na most ez így nincs rendben ezt szeretném megoldani de itt Németországban ez iszony pénz és szerintem nem is tudják ezt megoldani csak ha mindenből újat veszek, tapasztalat alapján vélekedek így . Tehát vettem otthon ugyanazzal a paraméterekkel bíró mágneskapcsolót és relét ezt szeretném bekötni úgy természetesen hogy a kazánom ismét rendesen működjön. Mindenről készítettem fotót ha szükséges tudom őket küldeni. Remélem találunk megoldást hálás köszönetem! Gellén Ferenc Gefke
|
Bejelentkezés
Hirdetés |