Fórum témák
» Több friss téma |
Én fa előlapra készítettem ilyet, akkor lyukat fúrtam, amekkora a LED átmérője, és belecsiszoltam. Nagyon jól néz ki, és nagyon szépen látszik, mert nem előre világít, hanem a pont fénylik. Mivel nem olyan drágák a LED-ek, nyugodtan próbáld meg lecsiszolni, mondjuk egy hulladék lemezben, aztán már csak be kell a helyére illeszteni.
Sziasztok!
Egy gyors kérdésem lenne. 0,8mm-es rozsdamentes lemezt szeretnék meghajlíttatni derékszögbe. Mi lesz a legkisebb belső rádiusza? Erre van valamilyen táblázat, hogy adott vastagságú anyagoknál mi a legkisebb rádiusz, amivel meg lehet hajlítani a munkadarabokat?
A legkissbb belső rádiusz, ésszerű keretek között, kevesebb, mint 0,2 mm. Ez leginkább a hajlítógéptől függ.
Találtam egy táblázatot, ott a legkisebb rádiusz 0,6mm. Ez akkor kifejezetten arra a cégre vonatkozik, ahol lehet kérni ezt a hajlítást, mert ennyit tud a gépük?
Valószínűleg igen. Láttam már szemre tökéletes hajlítást is, mert a dolog megkívánta. Már csak az a kérdés, hogy ahova szánod, ér-e annyit.
Egy "dobozt" tervezek, amit egy ismerős meg tud hajlítani. Majdnem mindegy mennyi az annyi, csak akkor ennek tudatában tervezek, méretezek.
Lehet következtetni abból, hogy ha megmérem, hogy egy 1,5mm vastag lemezt mekkora rádiusszal hajlítottak meg? Abból vissza lehet számolni 0,8-as anyagra?
Inkább 0,8-as anyagot próbálj, azonos anyagminőségből, mert ebből tudsz rendes "rövidülést" számolni.
Ha ez a gond, az illeszkedő lemez sarkát nem nagy munka lereszelni.
1,5 mm-es anyagot és 0,8 -eset is meg lehet úgy hajlítani, hogy a hajlítási sugár a belső oldalon egyezzen, szerszám kérdése. Tehát ebből nem tudsz visszaszámolni.
Ennél a doboznál igen, le lesz reszelve a sarka, ez nyilván nem okoz problémát. No majd kiderül milyen lesz.
Sziasztok! Van itt olyan ember aki vállalna elkészíteni ***
A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2016
Idézet: „A modik jobban szeretik, ha az apróhirdetósekhez írsz ilyet.” Bizony!
Az iskolában úgy tanítják:L+1Lv. Ez a valóságban csak profi élhajlítógépen igaz. Tehát ha kell egy doboz tető ami 100;300;100 és 1mm-es lemezből van, akkor ennek a terített hossza 502mm.
Ha az iskolában ezt tanítják, és egyéb dolgot nem kötnek ki, akkor az egy hibás tanítás.
A lemezvastagság, mint "rövidülési" tényező valóban létezik, és esetenként tényleg 1÷2 szeres az értéke, de ezt nem hozzáadni, hanem kivonni kell a méretből, és sima acél esetén, ez akkor igaz, ha a hajlítási rádiusz éppen azonos a lemezvastagsággal, és a szög 90°. Pl. ha egy 50x50-es 90°-os hajlítás kell 2-es lemezből, akkor annak a terítéke 50+50-(2÷4)=96÷98mm. De nagyon fontos, hogy ez csak közelítés, mindig a tényleges penge-prizma párossal, és a hajlítandó lemezzel azonos anyagminőséggel próbát kell hajlítani. Ezeken kívül szintén alapvetően fontos előre tisztázni, hogy "éppen csak meghajlítod", vagy be is vasalod a prizmába a lemezt. Gyakorlatban szinte mindig az utóbbi a helyzet. A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2016
Én sok éve ezt írtam magamnak, és ma is használom előzetes terítékszámításhoz. Sokszorosan bevált, de ez sem tökéletes, mert a semleges szálat a lemez középvonalában tételezi fel, ami hol igaz, hol meg nem.
Minden képletet láthatóan hagytam, így tanulmányozható a számítás.
Sziasztok!
Arról érdeklődnék, hogy árnyékoló, (elsősorban RF ellen) dobozhoz, milyen anyagot javasolnátok, esetleg a bádogosok által használt horganyzott lemez jó lehet? Úgy tudom az eredetiek ónozott vaslemezből készülnek olyanom nincs sajnos.
Szerintem bármilyen forrasztható lemez jó.
Van ahol rezet használnak, csak annak meg túl jó a hőelvonása ezért nehezebb átmelegíteni forrasztáshoz... De ha valakinek van kipróbált ötlete az engem is érdekelne.
Pedig legjobb az ónozott lemez. Mindenkinek van, főleg annak, ki jól választ konzervet a boltban.
ui: a horganyzott lemez sav nélkül elég nehezen forrasztható, és többnyire vastag is, így dolgozni sem oly jó vele. A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2016
Köszönöm a tanácsokat, esetleg egy konzerv fajtát tudnál ajánlani?
Én régebben az ananász-konzervdoboza volt a nyerő, a mérete miatt. Most körberohanva a portát, kiderült hogy rosszul állunk konzervdoboz ügyében, csak egy kilós kutyakonzerv került elő. a külseje ónozottnak tűnik, de a belső felülete ami a külsejénél is látszik a fenékperemezésnél, az sárga passzivált kinézetű. Forrasztani nem próbáltam. A palástmerevítő bordázat, szétvágás után, gumikalapáccsal simítható.
Méretétől függően PC táp doboza, konzervdoboz, régi TV tuner doboza, stb., de bármilyen vaslemez jó, olyan is ami nem ónozott. Megcsiszolod fémtisztára, 1-2 csepp rozsdaoldó és már forraszthatod is.
Köszönöm a ötleteket, viszonylag kicsi 4-5 cm-eseket kellenek, a tv tuner doboz fedelét tenném rá, de az eredeti tv tuner doboz több helyen lukas (akár a pc táp)ami nekem nem kell, ezért akarom az alsó doboz részt magam hajlítani. Tökéletes dobozkákat lehet kapni csak hát 1200+ posta...
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2016
Olyan 2500-3000Ft körül kapsz egy tábla (2m2) 0,5-ös vaslemezt, csak hát azt vágni meg hajlítani kell. Cserébe egy jó darabig elég.
Egy KPDIN1 tip. legolcsóbb sínes dobozba terveztem egy apró panelt (sokszor kellett volna egy kis kijelzős vezérlő, ami sínre szerelhető és van pár kezelőszerv [ezen most lehet 4 gomb/joystic/encoder]). Az előlapok a kezelőszervek választásától függően több fajták is lehetnek, ez nem akkora gond, azok ragasztva lesznek. Viszont a gondom, hogy a kis modult hogyan rögzítsem a dobozba, ugyan is ezt nyomkodják-feszegetik, tehát mindenképp alátámasztás kellene. Vagy beragasztom a doboz tetejébe (de szerintem az is leválik a műanyagról pár feszegetés után, főleg, hogy ahogy nézegetem enyhén kúpos is a doboz) vagy hosszú távtartókat teszek az alaplapra vagy kis füleket teszek belülre és kívülről kiscsavar (ez elég csúnya lehet ismerve mechanikai képzettségemet) vagy... A doboz felső része igen messze van az alaplemeztől (kb 4cm). Szerintetek milyen megoldás lenne a legjobb? Nem sorozattermékről van szó, csak néha hama-hama kell egy kisdoboz. Ennél belül nincsenek fülek sem. Bármilyen ötlet jöhet, úgy is újra kell terveznem a panelt, mert 1 helyen elbutáskodtam, ezek mennek a süllyesztőbe.
Sziasztok!
A rézzel leginkább az a baj, hogy mágnesesen nem árnyékol. Végül is a választás egy kenyérsütőgép belső burkolatára esett, ez 0.4mm vastag, nekem egy kicsit nehezen ment a forrasztás, de azért nem reménytelen. Mivel egy A4-es lapra elfért kiterítve, kinyomtattam, rácelluxoztam, és a vonalak mentén flexxel kivágtam, lesorjáztam, meghajtottam, forrasztottam. Csak lenne egy kérdésem, hogyha megnézzük a gyári dobozok tetejét Bővebben: Link akkor látható, hogy vannak rajt bevágások, szinte minden TV rf modul doboza ilyen, ennek a hullámárnyékoláshoz van köze, és akkor van-e jelentősége a csipkék távolságának, vagy valami más oka van? A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2016
Milyen bevágásokat látsz te azon a képen? A fedőlemez szélei vannak meghajlítva úgy, hogy rá lehessen pattintani az oldallemezre. Ez a pattintós rész nem folyamatos, hanem fülek vannak kiképezve a doboz saját anyagából.
Azokra a fülekre gondolok, hogy úgy alakították ki őket, hogy kivágták a "közüket". Tehát miért nem folyamatos, ez lenne a kérdésem.
Mert hogy nélkülük nem lehetne rápattintani (szerintem).
De nem értek hozzá
Van olyan is amin nincs, szóval anélkül rá lehet pattintani, persze külön külön ruganyosabb az igaz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |