Fórum témák
» Több friss téma |
Uhh.. Elég meredek dolgokat írtok.. 13,5V? 3-4 hétig?
![]() A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2017
Az akud hamar (4-5-6 ,azaz pár óra alatt feltöltött) ,tehát sikertelen volt a töltés! Vissza kell meríteni 11V-ra. S felrakni, de azt ajánlom hogy ne tekerd fel, és ne a feszültség növekedés ütemében állítgasd visszafelé a töltő/impulzusáramot. Még a legkisebb fokozaton is forrongott úgy a trafó, mint az ellenállás, amikor vette a töltést rendesen.. s a Fet is forró. A végén megfőzöl valamit. Most esetedben nem vette a töltést. Gyorsan felugrott és annyi. Mint ahogyan Tomi fentebb leírta, úgy kell csinálni. Lehet hogy több alkalommal is el kell játszani. Nekem nagyon vagány lett, biztos vagyok benne hogy ez az aku megmenekült idénre, pedig kidobós volt! Hiszen 0 fok közeli állapotban majdnem otthagyott több ízben, egyszer, kétszer tolni is kellett! Most meg mint az új. (Amúgy ez egy Alto 1.1GLX.
![]()
Ahogy Inhouse mondja. Az akud valóban feltöltött. De nem jól. Egyszerűen felszaladt. Még annyit hogy én is megjártam a hadak útját, és csináltam ezt.. A szulfátoldót rátettem, és 4-5 óra alatt felment a fesz.. Egy két nap után visszaült az üresjárati is. Sokat pöcsöltem vele, s beszélgettem Tomival is, aki sok ilyet csinált már. Érdemes megfogadni.
![]() A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2017
Sziasztok Mindenki!
Na, most már én is elkezdtem agyalni, kéne szerkesztenem egyet (mindig van 2-3 akkum), de... V.ki megtenné hogy egy ábrát hoz róla, kapcs. rajzot és hogy mik szükségesek hozzá, mindenféle paraméterrel. Régen elektronikáztam, manapság is teszem, de nálam inkább a 12V-nál merül ki a "tudás", nem szeretek játszani a 220-al. Ha azzal működik, hálózati áramról, akkor részletes leírást kérnék róla. Vagy hogy: "Akkor inkább hozzá se kezdj!" ![]() Előre is köszönöm! ![]() Jelenleg ilyesmit használok. Bővebben: Link Gondolom sokra nem megyek vele. Nincs 2 hónapja hogy használatban van, így nagy tapasztalatom nincs vele. Az biztos, ha a paripámba be volt kötve, bezárt autónál megviccelte a riasztót (megszólalt). Jelenleg egy használaton kívüli "sz@r" akkura van rákötve.
Szia!
A kérdésem csupán annyi, milyen Amper számmal töltötted? Egy kis töltésű töltőm van (4A), -mert hogy nem használ sokat a gyors töltő, pláne egy totál lemerült akkunak, tudtommal-, ezzel töltök mindent, évek óta meg van. De inkább már, második évtizede. ![]() ...
Az évtizedes ruszki töltők, mint pl a "Résus" Sokkal alkalmasabbak regenerálni a megfáradt akkukat, mint a mai processzoros töltők. Figyelmet igényel, de sokkal jobb.. A tescos töltők meg inkább ártanak mint használnak. Erről ennyit.
![]() A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
Már megtették, van róla cikk, ott le van írva minden, de a kérdésed alapján jobban jársz ha inkább az idézőjeles mondatodhoz tartod magad. Azt a 3000Ft körüli valamit jól látod, semmire nem mész vele.
Úgy néz ki hogy az én 6,5 éves akkum is megjavult, bár reggel csak -3 fok volt, de abban úgy tekert mintha +15 fok lett volna. És abban sem vagyok biztos hogy a bökögetéstől javult meg. Ugyanis rajta volt a "szulfátoldó" az akkun majd 1 napig, és semmi érdemleges változást nem láttam az akku állapotában. Aztán lemerítettem 9V környékére, na nem szándékosan hanem későn néztem rá (sokkal gyorsabban merült mint gondoltam volna). Majd újra rátettem, de mivel fél nap után is csak nagyon lassan emelte a feszt, rátettem egy hagyományos töltőt, és töltöttem 13,5V-os töltőfeszig. Azért addig, mert tovább nem volt hajlandó emelkedni a fesz sem azzal, sem a szulfátoldóval. Tehát úgy néz ki hogy jó lett az akku, de ezt én inkább a formázásnak, vagyis az alapos lemerítésnek és az azt követő töltésnek tulajdonítom. Látszott is hogy alig volt kapacitása az akkunak, mert 5A terheléssel elég gyorsan lemerült.
Idézet: „"Résus"” Azt Resurs-nak hívják.
Hasonló eredményre jutottam egyéb megoldásokkal, a kérdés mindig az, hogy mi lett volna a különbség, ha másképp csinálom. Sajnos nincs lehetőség a kontrollra, nincs két egyforma állapotú akku.
Évek óta szívok a nem automata töltőimmel, mindig akartam egy ilyet, de van itthon annyi sima, hogy nem vettem rá magam. Aztán megtaláltam a Resurs-1-esemet. Belőttem a határfeszültséget 14,4V-ra (gyárilag jóval 15V felett volt) és örültem. ![]()
Egy savsűrűség mérés sokat elárul. A szulfátosodás mértékével arányosan híagabb a sav.
Szóval, ha használ a szulfátoldás, akkor a savsűrűségnek nőlni kell. Kisütés-töltés ciklusokkal a fiatal szulfátréteg visszaalakul, de a makacs kikristályosodott öreg szulfát elvileg nem. Tehát, ha néhány kisütés-töltés ciklus után a savsűrűség nem akar tovább nőlni és még nem éri el a névleges értéket, akkor jöhetnek a kisütés szulfátlanítótőltés ciklusok, ha nől a savsűrűség akkor működik a szulfátlanítás, ha nem nől, akkor semmit sem ér.
Igen Resurs-1.. Bocsánat én hírből sem ismerem a cirillt.
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
Érdekes hogy miért nem ment 13,5V fölé. Gyanítom hogy a "türelmetlenség" lehet a fő oka. (Lehet egy stagnáló pont volt.) Én először azt hittem hogy rossz a szulfátoldóm, annyira nem emelkedett sehová a feszültség. De a teljes feltöltésnek a buborékképződés, azaz a 14,5V a határa. Szulfátos akkunál érdemes picivel 15V felé menni.
Köszi szépen! Éreztem én hogy jól érzem.
![]() Akkor a "suszter" maradjon ahová való. ![]() Továbbra is jó lesz nekem a "kis" töltő 4A-es, min. 1 napos feltöltéssel/akku. Ezt a 3000Huf-os biz-baszt meg csak úgy tesztelgetem. (De v.mit csak csinál egyébként, ha beriasztott autót megviccel.) ![]()
Nekem az volt a gyanúm hogy azért nem, mert az egyik cella totál zárlatban van, ezt az is megerősítené hogy 13,5V-on már pezsgett az akku. Viszont ennek meg teljesen ellentmond az hogy -3 fokban rendesen tekert, előtte meg nem.
![]() De most jönnek megint a mínusz 10-ek, majd kiderül. Ha gond van valamelyik cellával akkor úgysem fog indítani.
Ha egy cella zárlatos, akkor a nyugalmi feszültség 10,5V körül alakul. Így már jóval hamarabb pezsegni kezdenek a cellák.
Cetek MXS 5,0-ás akkumulátor töltőről van-e tapasztalat? vagy csak a borsos ára.
Ctek, nem Cetek, és jó, bár valamit változtattak rajta, mert már piros gombos van inkább és nem fekete. A Brogyi szóra rákeresve találsz egy fórumot, ahol nagyon sok minden van erről a töltőről. Egyébként most volt a Lidl-ben megint jófajta töltő, LCD kijelzős 5500-ért, és most lesz a Pennyben ránézésre hasonló tudású, de ismeretlen típusú automata töltő.
Szia!
Autóhoz, motorhoz, robogóhoz használom, telente pedig traktor akku csepptöltésére is. Én szeretem, mert nem kell kikötni a járművekből az akkut, rajtamaradhat hetekig (motor) is.
Nem jól tudod.. Egy feltöltött gépkocsi ólomsavas akkumlátor üresjárati feltöltött állapotában 6db 2,1V -os cellából áll. 12,6V - 2,1V az 10,5V körül lesz.. Egy cella kiesésével. A kettős cellazárlatra őszintén még esélyt se nagyon látok, nem is találkoztam vele soha.
![]()
Akár többel is lehet gond, de csak egy zárlatos 10,5V-nál.
Kinek hogy szuperál a regenerált akkuja? Ma is masszívan fagyott. Kimentünk éjszakából hajnal 5-kor.. Érzem hogy mocsok hideg van. Telefonon -11 fok villog.. Szuper.. Az autó a ráfagyott párától úgy néz ki mintha mélyhűtőbe tettem volna. Jégoldózás, kaparászás. S ilyenkor félve helyezem be a kulcsot. (Tudván, régebben már több ízben is, 0 fokon sem volt jó.. már az egyenáramú töltést követő héten sem.) De a szulfátlanítást követően (másfél hónapja) szépen indít. Ennek ellenére azt mondják hogy ne nagyon nyugodjak meg míg ilyen kemény, masszív, szar hideg van, mert hogy a tényleges Ah kapacitás a nyugalmi mérésekből nem deríthető ki. Ajánlottak itt az oldalon egy kis kapcsolást erre a célra. Bővebben: Link Hogy ezzel meg lehet mérni. S aki megépítette azt mondta hogy ő sok ilyet méregetett, s az ilyen "regenerált" akkumlátorok valós Ah kapacitásának nagy általánosságban a töredékét.. olykor kevesebb mint a felét tudják. Azt mondta hogy jelen esetben én egy 6 éves 10-15Ah körüli kapacitású akksival járok, ami nem túl megnyugtató ebben a hidegben.
![]() A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2017
Milyen autód van?
Picike 1064 köbcentis Suzuki Alto 1.1 GLX központi záras, elektromos ablakos, klímás jószág.
![]()
Nekem megjavította. Nem mondom hogy olyan lett mint az új, de néhány hónappal biztosan meghosszabbította az élettartamát. Előtte -3 fokban is alig tekert, most -9 fokban is jobban teker, bár érződik az akkun hogy már 6,5 éves, de a lényeg hogy simán elindítja az autót.
Ha megvan az embernek egy autója legalább 1-2 éve, akkor már az indítózás hangjáról megmondja hogy milyen állapotban van az akku, meg hogy mennyire van hideg. ![]() De amíg -9 fokban indít, addig nem kell helyette másik... Ha megéri akkor októberben vagy novemberben újra eljátszom ezt vele, aztán vagy kibír még egy telet, vagy nem.
Hjaaa gondoltam, azt egy laposelemmel be lehet indítani. Gondolom az önindítója bolygóműves, mint a Suzuki stifté.
![]()
Azért nem úgy megy az..
![]() ![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2017
Nézegettem én is a kapacitás/indítóáram összefüggéseket pár leharcolt akkunál, de nincs egyenes arányosság. Valóban jellemzőbb, hogy a C20 kapacitás csak töredéke a névlegesnek, de az indítóárama ennél jóval több (nem csak gyorsteszterrel, hanem 250A-nyi terhelővillával is). Szóval ne merítsd a rádióval, és nem lesz baj, amíg ki nem huny teljesen.
Mióta "ez van". Marha tudatos felhasználó lettem. S figyelek minden apróságra. Nincs nonstop rádiózás. Álló helyzetben egyáltalán.
![]() ![]()
Ez a lényeg, csak így lehet kipréselni mindent egy akkumulátorból. Ezt kéne a fejekbe verni, csak erre nehéz rávenni az embereket. És nem is minden ember érti, miről beszélsz, bár a gyártóknak ez jó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |