Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gondolkodó ház avagy házautomatizálás
Lapozás: OK   31 / 47
(#) sirály12 válasza Sanyessz hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Milyen érintőkapcsolókat haszálsz? Vetted vagy késztetted őket? Esetleg van róla képed?
(#) Kovabe válasza Sanyessz hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Sajnos a közeli magas feszültségeken indukálódik akkora fesz ami már sok a uC-nek, nekem 20-50V között volt ami bezavart.
(#) zenetom válasza Sanyessz hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
A szupresszor diódákat ilyen célra találták ki. Ha a zéner kevésnek bizonyul, érdemes lehet kipróbálni.
Szerk.: bocsi, ezt nem az érintés kapcsolóra írtam.
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2017
(#) Sanyessz válasza sirály12 hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Első kép egy még készülőben lévő kapcsoló, az érzékelő felületek miatt fényképeztem.
Második a külső kinézete, alul a kék dolog DHT11, és ez egyik zavarforrás a konnektor.
Harmadik kép a kapcsolóban uralkodó drót dzsungel.
A terv hogy minden kapcsolóban egy MiniPRo lenne, így bizonyos dolgokat önállóan is elvégeznek, és lenne egy központi rész (Megat) ami összekötné az egészet, szerintem kicsit hasonlítana egy bogár idegrendszerére a egész.
(#) sirály12 válasza Sanyessz hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Ötletes.
Látom több érintő felület is van, gondolom több funkcióval.

Én is hasonlóban gondolkodom, bár én piccel.
(#) Kovidivi válasza Sanyessz hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Neked megy rendesen a DHT11? Teregetés után emelkedik a páratartalom ahogy kell? Ebay a beszerzési forrásod, vagy Hestore, esetleg más? Nekem eddig csak rossz tapasztalatom van vele, de ha lenne DHT-11, ami megbízható, beruháznék én is pár db-ra.
A műanyagon keresztül érzékelsz, vagy megérinthetőek a fém részek? Csak mert nem látom a képeken jól hogy oldottad meg. Tetszik a megoldásod egyébként.
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2017
(#) kly válasza Sanyessz hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Ha jól látom lapos telefonzsinórral dolgozol. Ha van lehetőséged kicserélni próbáld meg a csavart érpáros UTP kábelt , sokkal jobb lesz a zavartűrő képessége (főleg ha árnyékoltat veszel). Nekem az egész ház UTP-val van kábelezve (simával CAT5 )és sok helyen megy egy csőben a 220V al de nincsenek zavargondjaim.
Egy hátrányát találtam csak, a DS1820 nem annyira szereti mint a telefonzsinórt de így is elmegy 30métert stabilan. E felett már vannak gondok.
DHT11 et is ilyen kábelen olvasok kb 8 méterről (néha néha van egy rossz olvasás de 99% ban rendben van)
(#) Sanyessz hozzászólása Jan 16, 2017 /
 
Igen több funkciós, ki/be és 4 fokozatú fényerő állítási lehetőség.
Eddig működik rendesen, főzéskor felmegy , majd pl mikor kiszellőztetünk utána lemegy.
Bár nem sokszor kérdezem le. Az egészet okos telefonról szoktam lekérdezni (pára, hőfok) és vezérelni bluetooth-on,.
Hát igen... jobb lett volna valami árnyékolt kábel, de nyáron épp ez volt kéznél vakolás előtt, de szerencsére csak ez a kapcsoló van így megoldva, amúgy ez van legközelebb a vezérlőhöz, a többi már árnyékolt UTP kábelt kapott.
Vate..-án vettem még régebben, de szerintem ebay-ről származik.
A műanyagon keresztül érzékelek, ami kb 1,5mm vastag.
(#) kly válasza Sanyessz hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 


Nekem is tetszik az érintő szenzor. Előbb kellett volna látnom nem vettem volna prodax kapcsolókat csak fedeleket olcsóért..gratula jó ötlet.
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2017
(#) Sanyessz válasza kly hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Ezek "Metalka Majur" kötöző dobozok, néztek is mikor 6db vettem belőlük és mondtam hogy ezekből érintés kapcsoló lesz. Meg jó hogy pattintósak és nem csavarosak.
(#) mrobi válasza Sanyessz hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Szia. Erről az érintés kapcsolóról tudnál egy kicsit bővebben nyilatkozni? Milyen elven működik?
(#) kly válasza Sanyessz hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Azon töröm a fejem hogyan tudnék ilyen kapcsolót használni.
A dobozokban 5V van de csak 1k felhúzón ketesztül.meg GND.
mi lenne ha tennék rá egy diodát és utána egy 1000µF kondi. ez lenne a pic tápja. picnek egy portja meg huzigatná lefelé az 1k-t. ezt a lehuzigatást most a kapcsló csinálja.

vajon működne ez?
(#) Sanyessz válasza mrobi hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
(#) mrobi válasza Sanyessz hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Köszönöm. És ez működik a dobozon keresztül is?
(#) Sanyessz válasza mrobi hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Természetesen, működik a doboz műanyagán keresztül is.

kly: Elméletileg működnie kellene, mindegy hogy egy kapcsoló vagy arduino/pic kimenet húzza le/fel az állapotot.
(#) kly válasza Sanyessz hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Az igaz de nem ez a trükk lényege, hanem hogy ilyenkor a pic sajat maga alol huzna ki a tapot.mert ugye nincs kulon 5v a dobozban csak a modulomban lévő pic bemenete 1k val felhúzva. holnap lerajzolom mire gondolok. nehéz leírni. kép=ezer szó
(#) Kovidivi válasza kly hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Ha elég kicsire veszed a uC fogyasztását, akkor nem lesz gond. Egy 1000µF kondi rengeteg energiát tud tárolni, a mai uC-k pedig 2V-ról is simán működnek. Mehet az uC 128KHz-zel is, nem kellenek oda MHz-ek, és akkor a fogyasztás is kicsi marad, de ezt majd látod, lehet a kapacitív érzékelés 1MHz-cel könnyebb, jobb. A lehúzás hosszúsága lesz érdekes, ha elküldöd aludni a uC-t addig, akkor simán megoldható.
Egyébként is 1K-val felhúzott vonal az 5V-ra erős "táp", amennyit egy uC fogyaszt, az nem okoz gondot neki, nagyságrendekkel több áramot tud szolgáltatni (5mA-t rövidzárban, 2V-os kondit 3mA-rel tölt), mint amennyit eszik (alvó üzemmódban uA-ek, csak csúcsokban lesz nagyobb igény).
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2017
(#) kly válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Megértetted
5ms kell low a be és ki kapcsoláshoz. Ezzel nem lesz gond de ott a fényerőszabályozás, ehhez low ban kell tarani es 1mp enként emelkedik a fényerő. 16 fokozat van így 16 mp ig kell low ban tartani. Ezt kell bírnia az 1000uFnak.

csinálok egy próbapanelt.....
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2017
(#) kly válasza kly hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Így gondoltam.
Persze így nagyobb lesz a PIC kimenetén a Fesz a tápfesznél de szerintem ezt elbírja.

pictap.jpg
    
(#) Sanyessz válasza kly hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Akkor ha jól értem 2szál vezeték van csak.

Valaki foglalkozott már kommunikációval 220-on? mert vannak helyek ahol jó lenne vezérlés de nincs külön vezeték behúzva.
(#) kly válasza Sanyessz hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Igen két vezetékkel kéne megoldani.
Az igazság az ,hogy van több vezeték de nem szeretnék minden UTP vezetéket újra megkeresni a pincében hogy minden kapcsolódobozhoz vigyek FIX 5V-ot.
Elképzelhető hogy lenne olyan UTP is ahol nincs már több szabad szál mert több kapcsoló dobozon is keresztül megy és fel van használva mind. (van ahol a páramérő és DS hőmérő is közös szálon megy a kapcsolókkal)
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2017
(#) sirály12 válasza kly hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Nem gondoltál még az RS485-re? Mert akkor 4 szálon elférne a táp és a kommunikáció is, és akkor akár 32 vagy 64 eszköz is elmehetne ugyanazon a kábelen.
A fennmaradó 4 szál pedig lehetne további tápvezeték, vagy akár más is. Egy 8 lábú olcsó ic és kész is.
(#) kly válasza sirály12 hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Nem nem gondoltam már az elején se. Az alap koncepció is arról szólt hogy nincsenek távoli modulok.
Ráadásul ez egy kész rendszer ,hatalmas meló lenne átállni RS485 re. Eleve csillagpontosan vannak behúzva a vezetékek mindent át kéne kábelezni. Ennyit nem ér az egész ,hiszem nincs hiba amit javítani kell. Csak ha van lehetőség kicserélni a kapcsolókat lehet megtenném.
(#) kameleon2 válasza sirály12 hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Biztonságos átvitelhez mindenképpen valamilyen szimmetrikus átvitel és nagyobb tápfeszültség kellene a feszültségesés miatt. Egyszerű matek. 0,5mm2-es vezeték rézből 5V DC-ből nem sok marad a végén. Ráadásul a jelszint is vissza kell jöjjön, már van is két beépített bizonytalansági tényező. A sodrott érpáras kábelt jobban ki lehet használni egy buszrendszer segítségével. Az RS485 is teljesen jó erre egy családi házban és 32node is elég sok egy hálózaton már (75176-al), de jobb chipekkel akár 255 is lehet.
(#) kly válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 17, 2017 1 / 1
 
"Egyszerű matek. 0,5mm2-es vezeték rézből 5V DC-ből nem sok marad a végén"

5V ból pont 5V marad a végén. Ez egyedül az áramtól függ. Csak áttételesen van köze a keresztmetszethez.
(#) Sanyessz válasza kly hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Ha már érintés kapcsolót akarsz, mért nem próbálod meg a fet-es, vagy darlington tranzisztorosat, ha már nem konkrét adatot kell küldeni, hanem lehúzás idejét méred.
sirály12-vel egyet értek hogy egyszerübb lenne kialakítani valami busz rendszer a direkt kapcsolatok helyett, mert így bármikor bővíthető a rendszer, moduláris lenne.
De neked is igazad van hogy egy jól működő rendszert nem jó piszkálni, vagy jelen esetben jelentősen átírni, ez egy korlátja a rendszerednek, de attól még lehet jó.

...a korlátok azért vannak hogy áthágjuk őket!
(#) kocsgab002 hozzászólása Jan 19, 2017 /
 
Sziasztok,
Lakásfelújítás előtt állok, így felmerült benne, hogy kicsit megokosítsam a leendő otthonomat. Sokat olvastam mostanában a témában, nagyon sokszor jött velem szembe a Fibaro gyári rendszere. Van Valakinek tapasztalata vele? Mi szól mellette, ellene? Szimpatikus megoldásnak tűnik, egyedül engem kicsit az tart vissza, hogy nem zárt dolog, az egész egy lengyel szerveren keresztül zajlik.. Ami igény lenne: világítás vezérlés, hűtés, fűtés, redőny vezérlés, esetleg szórakoztatóelektronika vezérlés, és ezek távoli elérése. Ami tetszik, hogy LUA nyelven ért, nem nehéz megtanulni, és így bármilyen Z-Wave eszközt rá lehet aggatni..
(#) spiler2 hozzászólása Jan 19, 2017 /
 
Sziasztok!

Szeretnék magamnak építeni saját smart home-ot a 2018-ban építendő új házamba.
Ezzel kapcsolatban szeretnék kérni egy kis segítséget.

Fejlesztettem már egyet arduino-val MEGA2560-ra, de az csak hőfokokat, páratartalmat mér, és hővisszanyerős szellőztetőt indít időre, vagy páratartalomra...

Szerintem nem lett rossz, de az új házban lámpákat (világítási képpel), és konnektort is szeretnék kapcsolni....

Csináltam egy sematikus kapcsolási rajzot, hogy mit is szeretnék.
(Elektronikai műszerészként végeztem (20éve), de csak 1 évet dolgoztam a szakmámban, jelenleg szoftverfejlesztéssel foglalkozok), így biztos hogy nem a legpontosabb a rajzom...

Szóval amit szeretnék:
MEGA2560-as központot gondoltam. (most ebben fejlesztgetek) Minden lámpa tápját behúznám egy kapcsoló szekrénybe, és vagy ssr vagy sima relével kapcsolgatnám a lámpákat.

un csengőkapcsolóval szeretném a lámpákat kapcsolni .
Egy 24V feszültségszinttel mennék az Arduino MEGA bemenetéig, ahol szintillesztéssel rácsatolnom a MEGA bemenetére.
http://www.ebay.com/itm/24V-Input-5V-Out-Optocoupler-Isolation-Cont...451875

Ezt szeretném úgy megcsinálni, ha netán gond van a MEGA-val akkor váltó relével átállnék manuális üzemmódra, ahol is kikerülöm a controllert és a csengő kapcsolók bistabil multivibrátorral kapcsolnák a lámpákat, és a konnektorok pedig mind fesz. alá helyezném ugyanígy...

spiler
(#) kameleon2 válasza spiler2 hozzászólására (») Jan 19, 2017 / 1
 
Sok sikert! De előbb nézz meg egy-két gyári megoldást, PLC-t paneleket. Nem egyszer leírtam: az optocsatoló és a neten fellelhető rajzok nem védenek meg egy halom tranzienstől. Tegnaptól már megvan az EMC-m. Majdnem sírtam 14 évnyi fejlesztés után.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2017
(#) kameleon2 válasza spiler2 hozzászólására (») Jan 19, 2017 / 1
 
Még egy apróság. Ha nem akarod magad szétszívatni a vezérléssel, és tényleg kényelmesebbé akarod tenni az életed a rendszerrel, akkor nem kapcsolókat, hanem nyomógombokat használsz. Olcsóbb is és használhatóbb is.
Következő: »»   31 / 47
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem