Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hiraga erősitő
Témaindító: pcmaster90, idő: Máj 27, 2013
Témakörök:
A kisebb értékű kapacitással a tápegységünk egyenletes impedanciamenetét igyekszünk elérni a hangfrekvenciás sávban.
Részemről az A-osztályú erősítőnél a feszültségstabilizátoros táp híve vagyok, teljesen átlagos értékű pufferekkel.
Kifejtenéd, hogy pontosan milyen elrendezést használsz? Gondolom nemcsak egy mezei 7812-es feszültségstabilizátort kötsz a trafó után, pufferelve vagy igen?
Azt gondoltam, hogy a nagy kondibank a nagy áramlökések miatt kell, kifejezetten a basszusok miatt...
Az elv itt látható.
Rod Elliott pedig ezt ajánlja. Utóbbinál is temérdek drága alkatrész spórolható meg. A szükséges tartalékot a tápfeszültség megemelésével biztosíthatod. Ez a veszteség nem rázza meg alapjaiban az A-osztályó erősítő hatásfokát.
Hello.
http://diyaudioprojects.com/Solid/Jean-Hiraga-Le-Monstre/ Szerintem semmi akadálya az IC-s stabilizátornak, mint ahogyan az oldalon építőnek sem volt az. Igaz ő változtatható feszültségűvel építette meg, de 12V-ra állítva. 7812-nél egyszerűbb megoldás a földön nincs, feltéve ha van legalább 15V feszültséged terhelve.
Hogyan gondoltad a 7812-t? Mert ugye tul nagy terhelhetòsége nincs neki pl hogy csak egyet emlitsek
A rajzon az 5A-es LM338k szerepel, LM7812-ből egy csatorna 8ohm-os terheléssel futja.
LM 7812 -bol is letezik 1,5 A os es 5 A is ...de tovabb megyek az 1A is is lehet jo tapagankent .Sott miert ne lenne jo a hangra gyakorolt hatasa az mar mas kerdes es egyen fuggo lehet.
Szia Laci! A 8Ω 8W csúcsárama 1,4A. Magam részéről az LM723 + darlingtonra esküszöm, ott magam állítom be az áramkorlátozót.
Tegyuk hozza hogy a hangsugarzok 90%-a 100-1000Hz kozott 3-4Ohmot uti a tobb szazezres kategoriaknal is! Nagy aramok is ezen a frekvencian fognak folyni, tehat ez a meghatarozo. Ha vesszuk a legrosszabb esetet mekkora aram folyik ez esetben? Szoval en biztos nem tennem oda. Talan egy 5A-est amit Laci mond ha lehet meg ilyet kapni, mert en most igy telefonrol nem talaltam kereskedelmi forgalomban. De ha valaki megmutatja hogy a sajatjat megepitette 7812-vel akkor hajra
Lehet 5A peldanyt kapni de jo draga . Special en barmi mas megoldast reszesitenem elonyben ,akar egy 7812,7912 parost is egy teljesitmeny tranzisztorral mefejelve vagy akar a 723-at is
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2016
En a reloop altal ajanlott 723-mas stabilizatort batran ajanlom. Szerintem remek otlet tole. Mar egyszer en is epitettem vele es nekem is jok a tapasztalataim.
Sziasztok!
Talán itt, talán nem, de igértem, hogy még a végleges külsővel beköszönök. Elkészült, ilyen lett, köszönöm a saválló lemezes tippet Ciroknak Sokat tanultam az épitése alatt Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link
Sziasztok!
Bocsánat, ha volt már ez a kérdés, megpróbáltam viszsakeresni, de nem jártam sikerrel. 8W-os verziót építem, és szeretnék a rendszerbe valamilyen hangerőszabályozási lehetőséget építeni, ami a lehető legkisebb minőségromlást eredményezi. Milyen megoldást ajánlotok erre, merre érdemes elindulni? Válaszotokat előre is köszönöm!
Szia, én relés osztót építettem 6 bit felbontással, csöves bufferrel a végén.
A potméterek nekem alacsony hangerőn beleszóltak a hangképbe (vágta a magas tartományt), együttfutás nem volt pontos, stb. Biztosan vannak jó, motoros ALPS potik, amelyeknek nincsenek ilyen gondjai, de én a relésben bízom. Az egyedüli probléma a relék be- és kikapcsolási idejének összehangolása, enélkül a legnagyobb helyiérték váltásakor (MSB, 6 bit esetén 32-es hangerő) pattanás hallható. Ő lenne az: Előfok
Gyönyörű munka, gratulálok hozzá.
A napokban visszaolvasom miket irtál róla es megkeresem a videót is.
2 körös 24 állású fokozatkapcsoló sinkoh ellenállásokból felépitve
Nagyon szép ez a szerkezet, de nekem kicsit bonyolult most így első körre. Szóval elhet ez nem nekem való.
Ezen a megoldáson agyaltam, illetve más is javasolta. Konkrétan, hogy a bemenetet lehúzni vele a testre. Az mennyire volna elegáns?
Bekötése kb mint a lenti képen, de a yaxley-n látható lesz, hogyan kell. Van belőle a létra tipusú bekötés isBővebben: Link.
Létrából láttam ár olyat is, amikor nincs a jelútban ellenállás, viszont az "előfok" ilyenkor változó tehelést lát és ez ugye nem jó. A másik megoldás pedig mint egy mezei potméter úgy működik. De a mezei potmétered is le fogja húzni testre ha letekered. A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2017
Sziasztok!
Elkészítettem a két 8W-os végfokot és a védőáramköröket, már csak a tápot kell összerakni és dobozolni. Az a kérdésem, hogy melyik vezetékeket szokás a dobozban árnyékolni? Gondolom a bemeneti jelkábel árnyékoltan jut el a végfokokhoz, de a végfok kimenete is? Az a tippem, hogy nem, mert itt már sokkal jobb a jel-zaj viszony. Apropó, a bementre A-osztályban elég egy jack-RCA kábel vagy jack-jack a hangforrás (DAC) és az erősítő között? Tudtok javasolni valamilyen oldalt, ahol leírják, hogy hogyan lehet az elkészített erősítőt tesztelni (torzítás, jelátvitel, brumm stb.)? Bocsi a sok kérdésért, de ez lesz az első erősítőm, ezért kevés a tapasztalatom.
Idézet: „Az a kérdésem, hogy melyik vezetékeket szokás a dobozban árnyékolni?” ahogy sejted is, a bejövő jelvezetéket lehet árnyékolttan bevezetni de komolyabb erőlködőkben sem mindig csinálják úgy. Azaz ha ügyesen és átgondoltan vezeted a jelvezetéket akkor elég csupán összesodorni két eret. Én ki fogom próbálni a cat5-ös kábel vezetéket. Egyesek nagyon meggyőzőek vele szemben. Az árnyékolt kábel megléte egyébként a szimmetrikus átvitelnél kritikusabb, ott kell. Ui.: összesodorni lehet a kimeneti +/- vezetékeket is csatornánként, ez soem árt! A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2017
Köszönöm. Egyre jobban hajlok erre a megvalósításra.
Szivesen
Ebajon találsz komplett szetteket is. EIZZ néven kezdj keresgélni üdv
Ismét tanácsra volna szükségem.
Megépítettem a 8W-os kapcsolást, a cikkek közt található leírás alapján. Végfoknak TIP2955 és 3055-ös tranyókat használtam, feteknek 2SJ103, 2SK246- okat. 400 VA-es toroid, a cikkben szereplő kondierdővel (jelenleg csak 2x44000µF van). De nem tudom feléleszteni a leírás alapján. Bár párba válogatottak a tranyók, de beépítettem a két extra helipotit is. Első körben a javasolt 1K-s ellenállásértékkel nem lehetett elérni a 0,7A-es nyugalmi áramot. Ekkor csökkentettem a helipotival sorbakötött ellenállást, most a kettő együtt 700 ohm, így már el tudom érni a megadott nyugalmit, viszont ekkor a kimeneten 3,7V a feszültség, hiába van a bemenet rövidre zárva. Ha 1,26A a két ágban a nyugalmi áram, akkor lesz 0V a kimeneten. Mi okozhatja ezt, merrefelé induljak?
Teljesség igénye nélkül néhány, -kedves és segitökész hozzáértő fórumtársunk- reloop leirásaiból ehhez az áramkörhöz:
Bővebben: Link Bővebben: Link Ebből el tudsz indulni. A cikk meg butaságokat ir: Idézet: „Az első esetben nagyon egyszerű dolgunk van, ugyanis a nyákon található egy szem potival be kell állítani akkora nyugalmi áramot amekkorát szeretnénk és kész is.” Idézet: „A középső potival magát a nyugalmi áramot állíthatjuk be, a másik kettővel meg lehet szimetrizálni a tápágak között.” Ez úgy hülyeség ahogy van(vagy elirás) és nincs javitva... A középső potival állitod be a kimeneti offsetet, a 2db 1k-s ellenállás vagy helyén lévő trimmerrel meg a nyugalmit. A trimmer jól van bekötve? Ja és kondierdő: az eredeti szerző 200mili!F kondit javasol csatornánként. Ehhez képest nem olyan sok a 44mF. A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2017
Az a nagy baj alapvetően, hogy nem pont úgy viselkedik az R3 és R4 potira, ahogy kellene. Akármelyiket állítom, mind a két ág árama elváltozik, majdhogynem tök szimmetrikusan.
Tizedszerre nézem át a rajzot alaposan, de még mindig nem tűnik úgy, hogy felcseréltem volna valamit...
Idézet: „most a kettő együtt 700 ohm, így már el tudom érni a megadott nyugalmit, viszont ekkor a kimeneten 3,7V a feszültség” Idézet: „Ha 1,26A a két ágban a nyugalmi áram, akkor lesz 0V a kimeneten.” Mi lenne ha a beállitott nyugalmi után a középső 100Ohm-os szimmetria offset potméterrel próbálnád meg a kimeneti nullát beállitani? Ekkor mi történik? A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2017
Abban az esetben, ha középállásból elmozdítom, a kimeneti feszültség elkezd csökkenni, a két ág árama meg folyamatosan emelkedik.
Na akkor kezd el összejátszani. Beállitod a nyugalmit, egyformán a két ágban, aztán a kimeneti offset-et nullára, majd a nyugalmikat utánállitod a kivánt értékre aztán megint az offsettel utána igy tovább. 3 DMM-es a sztori, úgy hamarabb végzel. Vagy egy labortáp ami mér terhelőáramot.
Három műszerrel dolgozom.
Most is azt csinálja, mint eddig, csak akkor tudom 0-án tartani a kimenetet, ha a két ágban 1,24-1,26A nyugalmi áram folyik. Gyakorlatilag órákat töltöttem már a potik tekergetésével, de nem sikerült elérni, hogy 0,7A-nél 0V legyen a kimeneten. |
Bejelentkezés
Hirdetés |