Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Üdv.
Neharagudj de én háromszor olvastam el amit irtál, de nem értem mire akarsz kijukadni, hogy mi nem müködik rendesen és hogy mit szeretnél. Azt a kapcsolást amit csatoltál nem is tartalmazza az általad szövegben emlitett relét. Az a dióda hogy mi értelme van a rajzon, hát szerintem semmi, meg hogy minek oda azt se tudom. Autüszerelő vagyok rengeteget elktróztam már autóban de ez hogy pontosan mi akar lenni neharagudj de nemtudom
Bocsi,kicsit fáradt vagyok meg letört, azt szeretném elérni hogy ha kinyitom a csomagteret akkor világítson a beltéri lámpa is, ha becsukom akkor semmi se világítson, ha a vezető ajtót nyitom ki vagy az anyóst vagy a hátsó valamelyikét akkor csak a belső lámpa világítson, ezt szerettem volna megoldani egy diódával azért lett a csomagtér lámpa is negatív kapcsolású és negatív relé kapcsolású, így a reléjét 1 db 5A biztosíték védi ez a bizti védi a lámpa áramkörét is. Külön -külön működik, ha kinyitom a sima ajtó valamelyikét akkor a beltér világít, ha a csomagteret akkor világít kattan az a relé(ami a kp zárat működteti). Valahogy a 2-öt össze kéne mosni, azért gondoltam a diódát hogy akkor a beltéri lámpa tud testelődni hátul, folyásirányba és a hátsó lámpa pedig csak a relén tud testelődni amit a csomagtér kapcsoló kapcsol. mert a dióda ellent tart az abból az irányból testelődéstől, a kép amit küldtem gyári bekötést mutatja ,a relézett meg úgy amiről szó van mind egyedi, csak a beltéri lámpa lenne az alapja és ott is úgy van vagyis hasonlóan egy diódával megoldva hogy sípoljon ha a vezető ajtó nyitva van és a kulcs bent ha az csukva de a többi ajtó valamelyike nyitva akkor meg csak a lámpa ég, és a relé kapcsol a bizti zár miatt ,bár az a vezető ajtónál is kapcsol mert a lámpa közvetlen testjére van kötve. Ezt a koncepciót szeretném tovább fejleszteni,
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2017
Tehát neked most az összes négy ajtóra müködik a beltéri világitás és a kufer ajtóra pedig nem, ha jól értelmezem. És te szeretnég megoldani hogy ha kinyitod a kufert akkor a kufer világitáson kivül a beltéri világitás is müködjön? (milyen kosiról beszélünk?)
Ez egy fapados Suzuki Alto 2006 GL Valami olyasmi ha a kuffer nyitva van akkor világítson benti lámpa ha a kuffer csukva de kinyitom valamelyik ajtót ami nem a kufferé akkor csak a benti égjen a kuffer ne világítson akkor mert minek fogyasszon a sötétben?
Na igy most már értem hogy mit akarsz. És kufer kapcsolása is negativ?
Igen , az ajtó kapcsolók miatt, azok is a negativot kapcsolják. A biztonság kedvéért ami + azt biztosíték védi.
UI: És az a gáz hogy külön-külön jó. Ez alatt értem hogy a csomagtartó mint egy külön áramkör jó, ha kinyitom világít, ha becsukom akkor nem, de a beltéri az semmikor. Ha kinyitom a 4 ajtó utas,vezető ajtaját akkor meg csak a belső ég és a hátsó nem, ez így jó, erre kéne hogy ha ezek zárva vannak és csak a kuffert nyitom ki akkor az ő lámpája is égjen és a belső világítás is világítson. A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2017
Akkor csak köss rá egy egyszerű relét a kufer égőhöz és ha kinyitod a kufert az égő világit a relé behuz és tartva van, és a relé másik felére pedig kösd rá ugy mint a nyégy ajtó bekötése van, tehát mintha az volna az ötödik ajtó ami vezérli a beltéri világitást, és igy nincs szükséged diódára, és visszafele ez nem müködik mivel zárt kufernál elegendve van a relé.
Ooo most ertettem meg tokeletes otlet. Ha delutan az isten is ugy akarja akkor megcsinalom.
ÓÓÓÓ Nagyon köszi!!! Pont úgy működik ahogy szerettem volna bár nem tudom bírja a kapcsoló, de kiszámolni már nem tudom a dolgokat ,,áramerősségeket,, 10W-os izzó+1 Suzuki Denso Relay van párhuzamosan a relé kapcsolója ahogy mondtad negatívot kapcsol mint egy ajtó kapcsoló, pont úgy működik ahogy szerettem volna, nagyon köszi még egyszer a segítségedet!!! )) <3 Egyébként a Relé tekercse mekkora áramerősséggel üzemel? 150mA kb?
Ui: Minden tiszteletem az autóvillamosságiaknak, szörnyű kis helyen kell kábelezni alig lehet beférni, amilyen pózokat ott csináltam a szűk helyen Köszi még egyszer is!!!
Sziasztok olyan problémám lenne hogy, nem világit a műszerfalam,se a klíma panel, se a kapcsolók, se a világítás kapcsoló,viszont kilepőfény,olvasó lámpa,kint a lámpák azok jók csak a belső fényem tűnt el, mi lehet a probléma? biztosítékok jók,kábelekre gondolok :S az alany golf 3 1.9 tdi
Fényerőszabályzó nincs levéve? Ha nincs, akkor annak a hibája is okozhat ilyen gondot.
szia nincs, ma szétbontottam testet kap minden, áramot sajnos nem :S, biztosíték táblánál lehet a hiba?:S vezeték szakadás,elégés esetleg? vagy merre keresem? biztosíték táblán esetleg hol találom?
Kapcsolóból jön a feszültség, nincs külön biztosíték. Szürke/kék vezeték. Ezt kellene a kapcsolónál megkeresni és megnézni, hogy ott van-e feszültség.
sajnos nincs :S , néztem ott is feszültséget
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2017
Akkor kapcsoló hiba. Ha nincs fényerőszabályzód és nem akarsz kapcsolót cserélni, akkor átkötheted a helyzetjelzőre.
probáltam másik kapcsolót is,azzal se volt jó valószinü hogy bizti táblánál a fényért felelös vezeték eléghetett :S
Ha a kapcsolóból sem jön ki fesz, és minden más működik, akkor csak kapcsoló lehet. A kapcsolóba jön egy fix vezeték az akkutól, arról megy minden. Próbálj már arra a vezetékre áramot adni és nézd meg, hogy világít-e a műszerfal.
néztem tesóm kocsijába a kapcsolót,abba teljesen működőképes, meg mértem övébe szürke/kék megkapta a 12-öt, enyémbe sajnos nem, szóval ahogy néztem vezeték lesz, de holnap viszem szakemberhez, köszönöm azért a segítséged remélem hamar meg oldódik
sikerült, vicces szakember csak bizti táblánál meg kotorta a bizti részét és már jó is :3 Köszönöm még1x-er a segítséget, kontakt hiba
Helló! Megépítettem a kapcsolást és jól működik! Azt vettem észre ha beindítom a kocsit és leállítom egyből elalszik, viszont ha jár egy kicsit vagy megyek vele és utána állítom le akkor ég egy darabig és utána vibrálva elhalványodik és kikapcsol. Ami nem gond ha leállítás után még tovább ég pár másodpercig de a vibrálás az zavaró. Arra gondoltam ,hogy nagyobb kondenzátort teszek bele. Ez jó ötlet? 100µF gondoltam.
Hello! Nyugodtan tehetsz bele nagyobb kondit, akár a tízszeresét is. De én írtam akkor, hogy ez nem egy "precíziós kapcsolás/megoldás". Ha már járt a motor, feltölti az aksit 14V-ra, és egyből nem esik vissza. Viszont amikor kikapcsol a lámpa, megszűnik a fogyasztás és visszaugrik a feszültség. Ezért "receg". De mivel az impedanciák itt elég kicsik (470ohm s bázis-emitter) túl sok késleltetést nem lehet belevinni.
Hogyan tudnám kiküszöbölni ezt a "problémát"?
Hello! Korrekten sokat nem lehet tenni, Legfeljebb próbálj meg a diódával sorba még egy diódát tenni. Akkor kb. 14V körül tud majd meghúzni a relé. És ha kikapcsolja a lámpát, nem fog a feszültség annyira már visszaemelkedni..
Szia! Mi a véleményed arról, ha a zener alá betenne még egy diódát, ezzel párhuzamosan egy bc182-t, aminek a bázisát egy pár kiloohmos ellenálláson keresztül a relé 1-es lábára kötné? Ez egy kis hiszterézist belerakna, ami talán elegendő.
Hello! Így is lehet kb. 600mV hiszterézist készíteni. Csak ennél a kapcsolásnál az alkatrészek szórása szerint alakulnak a kapcsolási értékek. Nagyon nem lehet állítgatni az aksi működéséhez, csak próbálgatással.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2017
Értem! Tudnál más kapcsolást ajánlani ami nem ilyen kényes?
Én még bevállalnák ennyi próbálgatást, de más nevében nem nyilatkozhatok.
Persze mindenképp megpróbálom! Emlitette Proli007 ,hogy ez nem egy precíziós kapcsolás ebből gondoltam biztos van jobb ötlete!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |