Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Valóban.
Ha a párhuzamosan kötött ellenállás kellően nagy, akkor a méretével a villogás frekvenciáját is tudom módosítani. Van valami lehetőség a kiküszöbölésre, amivel magát az égőt nem kell módosítani?
A lámpával párhuzamosan kötött ellenállással vagy kondenzátorral meg lehet szüntetni ezt a villogást.
Üdv mindenki. A segítségeteket szeretném kérni. Arról lenne szó , hogy van egy szobai erősítöm. Bekapcsoláskor koppan. Ezért épitettem az egyik honlap alapján 1 koppanásgátló áramkört. Bei indult, jó minden, csak annyi a gondiom, hogy az erősítőmből meg kapja a táp feszt ( ~25V)-ot, és a relé felé (+ 32V)ot küld. namármost arelével sorba van kötve 1db 470-ohm os ellenállás, a honlap szerint ezen kell variálnom, hogy be állíthassam a relé tápfeszültségét, kérdésem milyen ellenállásra cseréljem, hogy 24 (+-2-3V) legyen a relére jutó egyen fesz??? Válaszotokat előre is köszönöm üdv.
880ohm- ot mértem.
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2017
be forrasztottam, és nem változott a fesz.. sajnos
Pedig ha változik a behúzótekerccsel sorba kötött ellenállás, akkor a tekercsen mérhető feszültségnek kutya kötelessége változnia.
Veszek még egy ilyen kütyüt, csak jó lett volna rájönni, hogy mi okozta most a gondot, nehogy még egyszer így járjak.
Bár ezt az adapter többször nem kötöm rá, az tuti, veszek inkább egy 12 voltost.
Semmi sem ad bármennyit.
Az USB-2 500mA -es áramkorláttal van ellátva. A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2017
Ez egy ESP8266 WiFi mikrokontroller, ismerem.
Tehát rá volt dugva a LED sor, de a telefonos programmal, még az előző áram alá helyezéskor lekapcsoltad. A LED szalag 12 Voltos? Azóta próbáltad használni? (Dimmer nélkül, csak simán 12 Voltra csatlakoztatva.) Működik? A túlóldali IC-nek mi a típusa? A középső, elégett IC-nek mi a típusa? A 15 Voltos Toshiba táp még működik? Hány Voltot mérsz rajta? A jobb szélén, az elégett 3 lábú IC egy AMS1117, az csinálta a 3,3 Voltot a mikrokontrollernek. Ajánlott tápfeszültsége 12 Volt, maximális tápfeszültsége 15 Volt. Már csak emiatt sem igaz a max 24 Volt. +egy észrevétel: Ezt a LED vezérlőt csak akkora feszültséggel szabad használni, ami megfelel a csatlakoztatott LED szalag feszültségének, mert NEM csökkenti és NEM növeli a kimenetre jutó feszültséget, csak kapcsolgatja. Tehát egy 12 Voltos LED szalaghoz pontosan 12 Voltos tápot kell csatlakoztatni, se kisebbet, se nagyobbat.
Azt én tudom, de úgy tudtam, hogy alapból 100, és kérni kell, ha 500-at akarok, és mi van ha USB3-ra akarok? Azt kérdeztem, hogy tudok kérni. Annál se kell? Alapból kijön mindből a max. kérés nélkül? Akkor minek irkálnak olyan hülyeségeket, hogy nem? Én örülök, ha így van, de nem tudom, honnan kéne így tájékozódnom.
Hol írják azt, hogy programozni vagy adatátvitelt kell csinálni nagyobb áram igényléséhez?
Mindenhol azt olvastam évek óta, hogy az USB 2.0 100mA-t ad le kérés nélkül, kéréssel max. 500-at.
Hogy kell kérni? Programozni kell?
Közben jobban utána néztem és azt írják, hogy a számítógép alaplapjáról táplálkozó USB-csatlakozásnál felismerhető készüléknek kell lennie a 100mA-nál nagyobb áramhoz, de ez alaplapfüggő, van, hogy 100 mA-nál többet is ad felismerés nélkül. Viszont a saját tápegységgel ellátott USB-huboknál nincs ilyen korlát. A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2017
még szeretnék valamit kérdezni az erősítőn szeretném a hangszóró aljzatot kicserélni csiptetősre. meg tudná valaki mondani ennek az aljzatnak a helyes polaritását??? Köszönöm előre is.
Én mondjam meg amit kérdezek? Azt írták mindenhol, itt is, wikin is, az elmúlt 10 évben, hogy miután felismerte a gép az eszközt, kérhet tőle 100-nál többet is. De ennyi. Hogy én hogy kérjek egy saját akármihez, arról nem volt szó, csak, hogy a gyári eszközök így kaphatnak fél Watt helyett 2,5W-ot.
Nálam ez az első Google találat: http://electronics.stackexchange.com/questions/5498/how-to-get-more...b-port
Tehát akkor kapsz többet, ha a készüléked bejelentkezik, mint USB eszköz. (Táp +/- nem elég.) Bővebben: http://janaxelson.com/usbcenum.htm
Sajnos értelmes adatátvitel, mégpedig szabványos.
Vagyis lehetetlen? Vagy drága, vagy nehéz?
Én még ilyen USB aljzattal nem találkoztam. Bármelyikbe dugtam fogyasztót (csak és kizárólag a tápfeszültség lábak voltak használva), mindegyik kapott 400 mA-t. Ezt külön teszteltem annyi eszközön, amennyit csak elértem akkor. Volt köztük asztali számítógép, laptop, TV, autórádió előlapján lévő USB alzat, oszcilloszkóp USB csatlakozója, függvénygenerátor és még egy csomó, ami most nem jut eszembe.
Nem lehetetlen. Nehéznek nehéz, a drága pedig attól függ, mire akarod használni. A legtöbb gyártó nem foglalkozik vele, annyit ad, amennyi a csövön kifér.
Le volt kapcsolva igen. Illetve üzem alá helyezéskor egy pillanatra felvillannak a LED-ek, de ez csak egy tized másodperc.
LED szalag 12 voltos igen, de azért bátorkodtam 15 voltot ráküldeni, mert nem max fényerőn kapcsoltam volna be. A LED szallag még mindig működik. Toshiba táp is működik. Kimértem, 14.8 voltot ad le. A túloldalról is csatoltam egy képet. Következő példánynál betartom majd a 12 voltot, de akkor még mindig nem értem miért van ráírva a DC 5-24 volt. Simán vásárlói megtévesztés ezekmszerint :O |
Bejelentkezés
Hirdetés |