Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Feszültségcsökkentési módszerek
Témaindító: elektro007, idő: Feb 24, 2007
Témakörök:
Mi a fogyasztó? Lehet, hogy simán kibír akár 40 V-ot is.
Mágnesszelep menne róla és az a baj, hogyha nagyobb feszt kapcsolok rá akkor a másik ami már nem 100méter annak nagyobb lenne a feszültség
Elbírnk azok 20-30 százalék túlfeszültséget is, ha tudnak hűlni.
Ha esetleg te tekered a trafót, több kivezetést csinálj. Mekkora egy behúzótekercs ellenállása? Elvileg nem fogyaszt sokat, még az is lehet, hogy kár bármivel is vesződni. Az ilyen szelepek valószínűleg 20 V-ról is üzemelnek biztonságosan és a 28 V-ot bírják, akár hosszabb időtartamig is.
Hello
5v-ot vagy 3,3at akarok csökkenteni 1,8ra kb 10-15 percre hogyan lehetne elenállásssal megoldani? Lehetőleg olcsón. Köszönöm.: kismokesz
Hali!
3.3 voltról 2 db soros dióda, a felvett áramhoz passzítsd... így lejön 1,4 volt kb. Ellenállással is lehetne, ha stabil a kivett áram és ezt tudod is, az ohm-törvénnyel kiszámolható.. Ilyen kérdésnél add meg az áramigényt is. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2016
Egy bios chionek kellene a táp ellátás ch341a iróbol 3,3 illetve 5v jön ki. És a chip 1,8v-os.
Winbond 25Q64FWSIG
TC1015 az mit takar? Illetve elenállásból milyen kell hogy 1,8v legyen? 5v vagy 3,3-ból?
Ez egy integrált áramkör, a kimenetén 1,8V kapható. Nyomtatott áramkört tudsz készíteni?
Postaköltség menyi? Illetve milyen hamar szallitanak? Vagy neked elfekvőbe 1 darab?
Ha nem lenne titok, merre laksz, talán könnyebben tudnánk segíteni. Sok beszerzési lehetőség van, nem csak a Mouser.
Tekerd le mind a két szekundert (11V-osat és 17V-osat is) úgy hogy pontosan megszámolod a menetszámokat. Ezután tekerd vissza a 11V-osat, majd ugyanezzel a menetszámmal tekerj vissza a 17V-os tekercs huzaljából is ugyanannyit. A menetszámoknak pontosan meg kell egyezniük! Ekkor biztos, hogy szinte teljesen azonos lesz a két tekercsről levehető feszültség. Nem tudom a huzalkeresztmetszetek azonosak-e, a terhelhetőségnél számolj 2,7A/mm2-rel. Bár nem ismert a vasmag, a cséve és a huzal mérete, de a szekunder feszültségekből ítélve ezek tekercsek valószínűleg elférnek egy-egy rétegben, vagy egyetlen rétegben egymás mellett is akár, ha elég széles a cséve. A letekerésnél figyelj rá, hogy lehetőleg a zománcszigetelés ne nagyon sérüljön. Ne ijedj meg, ha impregnált, az impregnálólakk tartani, akadályozni fog, meg töredezni. Ha ésszel csinálod és nem feszíted éles felületnek a huzalt akkor a szigetelőlakk nagy valószínűséggel nem fog, vagy nem nagyon fog sérülni. Ha mégis, akkor az a huzal már öreg, kuka, ki kell dobni. Masszívann impregnálólakkok néha leszedik az öregebb huzalok szigetelését. ha ez történik, akkor használj új huzalt. Egyszeri-kétszeri újrafelhasználást a mai huzalok általában gond nélkül kibírnak. Mivel 2x11V-ról van szó, ezért biztos, hogy ehhez nem kell túl nagy mennyiségű új huzal. Felteszem nincs otthon impregnálólakkod és tekercseléshez használatos szigetelőanyagaid (prespán, PE, PF, PTFE, kapton, ilyesmi). A visszatekerésnél ezért a sorközi szigetelésnél használhatsz pl. szilikonos sütőpapírt legalább 2-3 rétegben és impregnáld (kend be alaposan) be a tekercseket valamilyen lakkal, amit akad otthon. (Végső esetben hajlakk, bár ez a legrosszabb és talán a legdrágább megoldás. ) A primer-szekunder közi szigetelést lehetőleg ne sértsd meg a lebontásnál. Ha mégis megsérülne, akkor azt is pótolhatod sütőpapírral. Ha van esetleg árnyékoló fólia, vagy egysoros egykivezetésű árnyékoló tekercs a primer-szekunder között, akkor figyelj arra is, hogy az ne sérüljön meg. Ha árnyékoló fólia van, akkor figyelj rá, hogy nehogy rövidrezárd, mert az így egy rövidrezárt egymenetű tekercs lenne . A két szekundert is alaposan szigeteld el egymástól. A kivezetett tekercsvégekre ráhúzhatod az eredeti varnish szigetelőcsöveket, ha voltak.
Hestore-ból menyi a szállitás mett nekem zavaros amit ott irnak.
És miért itt kérdezed? Talán csökkenteni szeretnéd a feszültséget kettőtök között?
Üdvözletem!
Van 12V betápom. Ebből szeretnék 10V valamint 5V - ot átalakítani. Jelenleg DC-DC konvertert alkalmazok. Milyen kapcsolással lehetne ezt a nyákra átépíteni úgy hogy a melegedés minél kevesebb legyen? Zárt dobozban van a rendszer ezért nem akarom hogy feleslegesen melegedjen. Jelenleg ezeket használom. Főleg a beállíthatóság miatt. DC-DC
Üdvözlet!
Jó lenne tudni, mekkora árammal terheled a 10V-os és 5V-os kimeneteket. Most is kapcsoló üzemű konvertereid vannak, amik lényegesen kedvezőbbek, mint a sima áteresztős szabályzók. További javulást az egyes elemek tovább optimalizálásával érhetsz el, amihez célszerű olyan szabályzót választanod, ami nem egybe integrált, hanem csak meghajtó. A félhidas elrendezésűek további előnye, hogy a szabadon futó dióda is szinkron vezérelt fet. Ezekhez olyan kapcsoló fetet választhatsz, ami a te alkalmazásodban optimális. Jelentős veszteség forrás lehet a fojtó tekercs is. Ezt is optimalizálhatod kisebb veszteségűre méretezve.
Én nem zárnám ki az analóg stabilizátorokat sem. Ugyan nem írtad a felhasználás módját.
Példának hozhatok egy adóvevő készüléket, vagy egy mobiltelefont. Egy ilyen készülék teljesen zárt, van IP67 -es is. Szellőzésről szó sem lehet. A nyers tápot csak az RF, és a HF végfok kapja meg, ebből állítanak elő különböző fokozatok számára stabilizált tápfeszültségeket. Először van egy nagyobb teljesítményű, ami kb 9 V -ot állít elő, aztán ebből készítik egyszerű analóg stabilizátorral a fokozatok tápfeszültségeit. Fokozatonként külön külön, így nincs nagy áram, nincs nagy veszteség sem, csak több filléres háromlábú eszköz. Ennek még az is a következménye, hogy a fokozatok kellően el vannak szeparálva egymástól.
Helló mindenki!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 2,5kW-os egyfázisú benzines generátorom, amin tartottam egy kis karbantartást. Korábban annyi volt a baja, hogy ingadozva adta ki a teljesítményt, vagy egyszerűen kellett neki pár100W hogy egyáltalán megjelenjen a fesz. Na most a karbantartás annyira sikerült, hogy amint átállítom a gázkart üzem állásba szépen termel is egyenletesen a kicsike, de 340-342V-ot. Nem igazán látok rajta szabályzót. Egy üzemi kondi van a tekercsre kötve, egy 10A-es biztosíték, meg egy feszmérő. De persze az is kiakad, mivel annak is csak 300 a vége. Elektromos részhez szándékosan nem nyúltam, csak a motorikus része kapott törődést. Hogyan tudnám leszabályozni egyszerűen 230V-ra a gépet? Nagyon kéne jövőhétre a szerkezet, de a körfűrész, meg a fúrógép, illeve a flex se fogják szeretni.
Sziasztok,
Van egy membrános levegőpumpám, aminek a teljesítményét szeretném szabalyozni. Eddig a legegyszerűbb triakos fesz.szabalyzóval próbálkoztam, de gyakorlatilag használhatatlan erre a feladatra. 230V-on szépen megy, de túl sok levegőt szállit és zajos, viszont ha csökkentem a feszt. csak rángatózik, és kb ez a két allapot van. Gondolom az 50 hz-es szinuszt- is- hianyolja leginkabb..Ehhez szeretnék segítséget kérni minél egyszerűbb alternatívával a triac helyett.
Hello! Véleményem szerint egy ilyen rezonanciára hangolt lengő tömegnek nem igazán lehet a teljesítményét szabályozni, szinte minden kritikus pont benne. Ráadásul kisebb kitérés esetén a szelep nyitása sem biztos hogy megfelelő lesz. Megpróbálhatod soros kondi alkalmazásával, akkor a szinusz megmarad. De szerintem ez a kutya vacsorája téma. Ventilátoroknál is megfelelő szokott leni a kondis előtét, de ha pld. a csapágy súrlódása nő, már is bukott a mutatvány. Messze nem arányos a fordulattal a szállított mennyiség. Esetleg megpróbálhatod sönt vezetékkel (tehát fojtott visszacsatolással a ki és bemenete között a szállított mennyiséget csökkenteni. (Ha erre mód van, de ez csak tipp részemről..) A kondi kapacitását csak kísérletezéssel tudod megállapítani, de 250Vac kondi legyen, pld. X2 típusú.
Szia,
Eredeti funkcióját tekintve az "ATTEN" márkájú hőlégfúvókba dolgozik ez a kis pumpa, ott pedig megoldott a légmennyiség szabályzása egy potival, de pontosan nem tudom a szabályzás mikéntjét. A cél mindenképp az egyszerűség lenne. Viszont akkor megpróbálom a soros kondit.
Sajnos nem ismerem ezt a hőlégfúvót, így a felépítését sem. Akvárium levegőztetőkben szokott membrános pumpa leni. Ott az olasz pumpák voltak anno a minőségi és csendes termékek.
Próbáltam a szűrőkondit, 3-400 nF között teljesít a legjobban, bár nagyon szűk skálán szabályozható a teljesítménye a potival, de ez mar a kezdetek óta fent áll, nem vagyok teljesen elégedett az eredménnyel.
Egyszerűen lehet megoldani. A kimenő levegő csövét kell elszorítani. Ha ettől jobban melegszik a pumpa tekercse, akkor a szívó oldalt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |