Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Végfokozat TDA2030-40-50-el
 
Témaindító: sasorr, idő: Jan 16, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   12 / 274
(#) dilan válasza redcar hozzászólására (») Ápr 24, 2006 /
 
A 18V arra vontakozhat, ha 18Vod van és hídba kötöd és 8Ωmal terheled...
Az előző kérdés arra vontkozott, hogy mi történik kocsiakkuról táplálva.
Ha hídba kötöd, akkor - ugyanarról a tápfeszről -a kimeneti feszültség a duplája lehet, ennélfogva a kimeneti teljesítmény a 4szerese lesz... de a 10% torzítás akkor is 10% lesz.

Miért kötnél a hasznos terheléssel párhuzamosan ellenállást, ami csak hőt termel? Nem járnál vele jobban.
(#) szabi83 válasza redcar hozzászólására (») Ápr 24, 2006 /
 
tegyünk vmit rendbe!!

Idézet:
„de nekem az "A" jelzésű van ami elméletileg max 18V-ot bír”

NEM!!

TDA2030 bír max: +- 18V szímmetrikus táp vagy 36V szimpla táp. és így a max 14W telj.

az "A" -s ( TDA2030A ) bír max: +- 22V szímmetrikus táp vagy 44V szimpla táp. és így a max 18W telj.


autóba tegyél tda8560q (2*20W/4 ohm vagy 2*40W/2ohm), de ilyen a tda8563q -is, ha nem akarsz 1000ftot rááldozni akkor tda1517q ez gyengébb kicsivel mind a 856xq -s


én esetem a tdaval:
3db tda8560qból 1 -t megöltem , még az elején nem néztem a tranyó lábkiosztását és az Amperek szépen kiütötték KO-val ), 2 -t meg beraktam a kocsiba és túladtam rajta, most egy tda1517q van bent


csatolmányban a KÉK az lenne a kocsiban a telj, ha a tda2030-t raknád, mellesleg nem érí meg..
(#) tatabike válasza szabi83 hozzászólására (») Ápr 24, 2006 /
 
Nekem van egy gyári kész végfokom TDA 2030 IC-vel, és a leírásában az van, hogy szimpla táp 12VDC-nél 10 watt, szintén szimpla táp 18VDC-nél meg 20 watt a teljesítménye. Illetve 2x10W meg 2x20W.
(#) isamisa válasza tatabike hozzászólására (») Ápr 24, 2006 /
 
na az valószínüleg csusztatás.... vagy azt szimetrikus tápra értik.

Nekem +32Voltról megy és igy adja le a 18Wattot 0.5%-os torzítással.

Szabi az a max teljesítmény több, nem? mert akkor 4ohmon +36V-nál 22Wattot d le. és 8Ohmost hajtunk +40V-ról akkor ad le 18Wattot, de akkor már nem bírja a 4 ohmos terhelést. ha a feszt emeljük akkor nőnie kell a teljesitménynek is... Vagy ennél pont az a bibi hogy le van korlátozva egy amperra a kimenet?

Ja és ne feledjétek hogy TDA2030A-ról beszélünk mert sima TDA2030-ast nemigazán kapni....

Szerkeszteve, (bocs)
(#) tatabike válasza isamisa hozzászólására (») Ápr 24, 2006 /
 
Ja, Te vagy a király, én néztem el... Nekem olyan TDA2030A-val épített végfokaim vannak, amik meg vannak fejelve BD2xx-szerű tranyókkal, és szimmetrikus 18V-nál valami 40W-ot írnak rá. Urbán végfok, ha jól emlékszem, még régen vettem, és még most is csak hentereg a fiókban. Amiről írtam, az egy TDA7297 vagy mi...
(#) isamisa válasza tatabike hozzászólására (») Ápr 24, 2006 /
 
"Ja, Te vagy a király, én néztem el.." na nem mintha fényezni akarnám magam

Mutatnál fényképet róla? Vagy a hátulját lefotóznád? Kiváncsi vagyok hogy néz ki.( mármint az urbán végfok

Isa
(#) tatabike válasza isamisa hozzászólására (») Ápr 24, 2006 /
 
Persze, holnap lekapom, mert kész képem nincs róla, a fotómasina meg kölcsönbe van adva...
(#) redcar válasza tatabike hozzászólására (») Ápr 25, 2006 /
 
Hello!

Itt az Urban elektronika féle 40W-os erősítő rajzai

Egyébként ha már így szóba került kocsiba akarok csinálni egy 3 csatis erősítőt egy sztereo és egy nagyobb teljesítményű szubnak.
Szabi83 tudnál rajzot küldeni arról ami neked van a kocsiba
(#) tatabike válasza isamisa hozzászólására (») Ápr 25, 2006 /
 
Na, ahogy ígértem, itt egy fotó az Urban 40W-os erőlködőről, TDA 2030A IC középen, bal oldalon egy BD245C, jobb oldalon meg egy BD246C tranyó...
(#) pakibec válasza tatabike hozzászólására (») Ápr 26, 2006 /
 
Sziasztok!

Én is csatlakoztam a TDA-sok klubjához!
Megvan az első 2030-as erősítőm.

Pontosan fogalmazva csak 1 csatorna, az is 12 V olomzselé akksiról, de megy és nagyon szépen szól!

Tegnap éjjel fejeztem be, nagyon melegedett, nem szólt. Kicsit jobban megnézve, az a 2 jó vastag dióda, amit beleültettem Zener volt... csere és minden ok.
(#) isamisa válasza pakibec hozzászólására (») Ápr 26, 2006 /
 
Üdv a Klubban!!
(#) pakibec válasza isamisa hozzászólására (») Ápr 26, 2006 /
 
Köszi

Találtam hátul a garázsban egy trafót, elég masszív darabnak tűnik. Semmilyen szám vagy típus nincs rajta. A vékonyabb drótot bekötöttem 12V AC-ba, és 1.2 V körül kaptam, majd megkockáztattam a 220-as hálozatot is, terhelés nélkül 50 mA alatt evett. A sec tekercsen 22V körül volt. Lemértem mekkora áramot ad le, és meglepődtem, mert a műszer 19A-re ugrott (csak egy pillanatig terheltem).
Szóval alkalmasnak tűnik.
Érdekes, nem külön van a két tekercs, úgy tűnik, mintha egymáson lenne.

Építettem egy Graez-hidat, utána 2 2200µF-es, meg 100n-os kondit és rákötöttem az erősítőre. Továbbra sincs zaj, nagyon tisztán szól, csak sokkal erősebben

Üdv
(#) Slope válasza pakibec hozzászólására (») Ápr 27, 2006 /
 
Idézet:
„Lemértem mekkora áramot ad le, és meglepődtem, mert a műszer 19A-re ugrott (csak egy pillanatig terheltem).”


Rövidrezártad!? Műszergyilkos!
(#) tatabike válasza pakibec hozzászólására (») Ápr 27, 2006 /
 
Király vagy... Nekem is vab egy böszmeteg trafóm, én a 20 amperre kalibrált műszerrel nem tudtam megmérni, mert kiakadt... Ja és ezt 40VAC környékén... De találtam rajta több kivezetést, amiken pl. le tudok venni szimmetrikus 16-18V-ot, de ott is túlkergeti a 20A-s mérőt...
(#) Slope válasza tatabike hozzászólására (») Ápr 27, 2006 /
 
miközben direktben "mérsz" ampermérővel, érdemes lenne nézni, hogy mit csinál a feszültség...
(#) _JANI_ válasza pakibec hozzászólására (») Ápr 27, 2006 /
 
Hány volt van a puffer kondin (kondikon)?
(#) pakibec válasza _JANI_ hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Terhelés nélkül 32 V van a pufferkondikon. Rövidzár alatt nem nagyon tudnám megmérni, elvileg 0 V
De 1 Ohmos ellenállással megmértem, úgy 15 V körül mutatott, az árammérő 10 A körül. Nem számoltam utána, hogy ez reális-e, de ennyit mért. Az bizos, hogy az az egy ohm nem fázott, pedig 5W-os volt
(#) Slope válasza pakibec hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
1ohm terhelés mellett 15V 10A az már szép, de ezt a rövidzáras ampermérést felejtsétek el lsz.
Ne mutassatok rossz példát a kezdőknek, még azt hiszik így kell csinálni.
(#) isamisa válasza Slope hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Jaja!
De ha már megvan a feszültség, meg megtudjátok mérni a vaskeresztmetszetet, meg a vezeeték átmérőjét akkor abból nagyobb eséllyel lehet kikövetkezni a trafó teljesítményét. Neeem??
Isa
(#) _JANI_ válasza isamisa hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Ja.:yes: De a TDA úgy sem fogja 10A-re leterhelni a trafót... (legfeljebb néhány pillanatra)
(#) _JANI_ válasza _JANI_ hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Kéfalyta tranzfor van, amit üzenszerüen rövidzárlatra terveznek:
A heggesztő tranzformátor, és az áramváló "tranzformátor".
A többi is elviseli egy darabig a rövidzárat, de ez lessz a vége!.
(#) tatabike válasza _JANI_ hozzászólására (») Máj 1, 2006 /
 
Na, lenne egy idevágó kérdésem. Építgetem ezt a TDA2030-as végfokot. Nem igazán értem, hogy a tápfeszt hogyan lőjem be. Ha olyan tápom van, ami terheletlenül a pufferkondikon mérve pont 18VDC/6A oldalanként, akkor az elég, vagy kevés? Merthogy 18VDC-t bír a 2030-as (szimmetrikus táp persze). Ha rákötöm az Urban-végfokra, mennyire fog lecsökkenni? Vagy van egy hasonló tápom, hasonlóan mérve 32VDC/10A, az meg akkor sok?
(#) szabi83 válasza tatabike hozzászólására (») Máj 1, 2006 /
 
az ic típusa pontosan mi ?
TDA2030
vagy
TDA2030A
?
(#) vinjos válasza tatabike hozzászólására (») Máj 1, 2006 /
 
ugy 2V-ot fog csökkeni.

sima 1 ic-s kapcsolásra kötöd rá???
(mert egy ilyen ic-s erösitönek teljes tápfesznél max 40W-ot vesz fel)
(#) _JANI_ válasza tatabike hozzászólására (») Máj 1, 2006 /
 
Ha TDA2030A-val épited meg az erősitőt, akkor a +- 18V nem hiszem hogy gondot okoz mert a MAX. feszültsége +-22V. ( <== )

A Sima TDA2030-as MAX. feszültsége +- 18V, szóval nagyon határon van. Egy inpulzus a hálózatfalöl és már túl is lépte a fesz a maximális értéket, és ezt vagy elviseli az IC vagy nem!
(#) tatabike válasza _JANI_ hozzászólására (») Máj 1, 2006 /
 
Köszi a válaszokat, én is írom az enyémeket. TDA2030A az IC, és a fentebb általam csatolt URBAN-végfokokról van szó (331. hozzászólás). Vagyis akkor a 18V+- tuti jó. Két tranyóval van megfejelve az IC (BD245C és BD246C), így présel ki elvileg 40W-ot, de ha képlettel kiszámoljátok, akkor 36W. Az eredeti leírásában azt írták, hogy nem biztonságos 20V+- vagy afölött, inkább 18V+--ra ajánlották.
(#) tatabike válasza vinjos hozzászólására (») Máj 1, 2006 /
 
Ha 2V-ot csökken, akkor elmegy még róla egy LM1036-os hangszínszabályozó áramkör is stabkocka nélkül, ha jól gondolom..
(#) Dióda válasza tatabike hozzászólására (») Máj 1, 2006 /
 
Ezt nem rizikóznám meg !
Inkább stabilizátor 12V-ost a hangszinnek.
Nem jó ha rángatja a végfok az előerősítő tápját meg nem lesz az előfoknak megfelelően szűrve a táp.
(#) tatabike válasza Dióda hozzászólására (») Máj 1, 2006 /
 
Meghajolok a tudás és az érvek előtt...
(#) tatabike válasza tatabike hozzászólására (») Máj 2, 2006 /
 
Újabb ötlet merült fel bennem ezzel a TDA-s végfokkal kapcsolatban. Egy már meglévő erősítő (Rotel) házába lesz beépítve, mivel az eredeti elcsattant. Minden cserélve lesz benne. Na most eredetileg 2x25w-os volt, de most 2x40W lesz benne, de nagyobb hűtőbordát nem akarok bele, egyrészt költségkímélés okán, másrészt az eredeti nagyon jó úgy beépítve, és elférnek rajta a cuccok is szépen. Arra gondoltam, hogy esetleg megtámogatom két CPU-coolerrel a hűtést, hogy ne legyen gond. A bordák mögött a hátfalon nincs semmi, ott szívnák kifele a meleget a bordáról. És még plusz, hogy ne zúgjanak meg pörögjenek feleslegesen állandó max. fordulaton, mi lenne, ha a hangerőszabályzó sztereó poti egyik feleslegessé vált csúszkáját összehoznám egy szabályozható feszültségű stabkockával, így a hangerő (teljesítmény) növekedésével egyenes arányban automatikusan nőne a hűtőventik fordulata is. Szerintetek ez jó ötlet?
Következő: »»   12 / 274
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem