Fórum témák
» Több friss téma |
15W ez komoly?
Hihetetlen, hogy hogy merik a gyártók kiadni 15W-al élet veszélyes. Milyen motorod van? Én 95%-ban este járok, azért lenne szükségem egy normális fényforrásra jövőre de úgy, hogy bírja is.
Schwalbe. Szeretem. Most 40 éves. Az első motorom.
Negyven éve más volt a többi jármű lámpája is. Akkor még elég volt. Hiszen az autókban is 40/45W-os normál izzó volt. Manapság már a halogén is gyengének tűnik a sok xenon mellett.
Aha szóval így.
Lenne egy érdekes kérdésem. Meddig terhelhetem akkor a rendszert menetközbe? Míg leesik a feszültség legkisebb mennyire? Azért kéne ezt a minimumot tudnom, hogy tudjam milyen terhelés felett meríti jobban az akkumulátort mint amennyit bele tölt, hogy az újat ne nyírjam rögtön ki.
Sziasztok!
Nemrég vettem egy Aprilia etx-50et hiányosan darabokba teljesen űzzem képtelenül . Már sikerült felújitanom motorikusan és külsőre egyaránt tökéletesen űzzemel. Csak villamoságilag hiányos . Semmi sincs hozzá pl.műszerek,index,stb. két vezeték jön az alaplaptól az egyik a gyújtás(egyből a trafóra) azzal semmi gond . A másik meg a gyújtástól külön álló tekercsről jön amire bekötöttem a világítást először 6v-os izzóval. Ám azonnal kiéget alapjáraton, cseréltem izzót 12vra gondolván hogy az lehet a hiba. Kicsivel tovább bírta ugyan de az is kiéget . Ezután rámértem multiméterrel hogy mégis mennyi az annyi és meglepő eredményeket kaptam .Alapjáraton 20-30v között ugrál gázadásra felugrik (üresben) akár 100v-ig . Azt szeretném elérni hogy ne süsse el az izzókat ezt hogy tudnám? Egyébként elég komoly elektronikája lehetett jó pár műszer és egyéb fogyasztok. De sajnos hozzám így került és nem is vágyok másra csak hogy a világítás megbízhatóan működjön. Mi lehet az hiba hiányozhat egy feszültségszabályzó? Vagy kevés a fogyasztó? előre is köszönöm a segítségeket.
Építesz valami ilyesmit:Bővebben: Link Ezzel töltheted az akkut.
Köszi de nekem nem az a célom hogy akut töltsek.
Hanem hogy egy megbízható tápot, áramforást biztosítsak 3db 12v-os izzónak. Mert a tekercs olyan 30-40v váltóáramot add le a fogyasztókra és ezáltal folyton kiégnek.
Egy feszszabályozót szeretnék építeni, mivel a 600-as Banditomon behalt.
Melyiket lenne érdemes megépíteni? Láttam korábbiakat, de a diódahíd magában itt a hestoreon ~8e.
Sziasztok!
Szóval van egy motor, amiben a világítás áramellátását 2db tekercs biztosítja párhuzamosan kötve, kb 120°-al eltolva(nem pont 120°, konkrétan Pannóniáról van szó)De az egyszerűség kedvért egyenlőre csak egy tekercset méricskéltem. Gyárilag ez 6V-os rendszer, 140-145 tekerés 0,8-as huzallal(4 gyári tekercset szedtem szét, a tekerések száma 140 és 145 között volt) így egy tekercs kb 22W-ot tud produkálni. A cél 12V-os rendszer lett volna, méghozzá egyenáramú(bár ez itt nem hiszem hogy lényeg, annyi hogy a gyárival ellentétben nem forrasztottam a tekercs egyik végét a vasmagra). Ezért tekertem rá 0,5-ös huzalból 350 menetet aminek hála üresjáratban meg is van a megfelelő feszültség(3000-es fordulaton 35V is) viszont terheléssel szinte semmi, alig tud 3W-ot. Mit ronthattam el? Gyári vasmag, gyári gyújtásalaplap... A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2015
Szia! Talán ott van "a kutya elásva", hogy a tekercs menetiránya nem mindegy merre van megadva és terheléskor csak úgy lehet rajta a vaskeresztmetszetnek megfelelő teljesítményt levenni, ha a gerjesztés is ennek megfelelő irányú. A tekercs egyik végét tedd le testre és úgy próbáld meg terhelni és ha nem kielégítő az áramerősség akkor cserélj tekercsvéget. A teljesítményt a pólussaru nagysága határozza meg, ez esetben maradni kellene annak a 22W-nak.
Rendben, köszönöm, ezt kipróbálom majd.
Sajnos nem vagyok biztos abban hogy a gyárival megegyező irányban tekertem át Ha ez lesz a probléma akkor mit lehet/érdemes majd csinálni vele hogy vasmagra kötés nélkül is megfelelően működjön? A végső cél egy teljesen egyedi gyújtás lenne. Az alaplapon 3db világítótekercs, 120°-onként eltolva és egy 3 fázisú graetz-el egyenirányítva. De emiatt nem lehet testen egyik tekercs váltóáramú része sem, mert az egyenáramúnak kell testen lennie. A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2015
Sziasztok
Egy veterán Honda 6->12V átalakításán gondolkozom. Egy három fázisú szinkron (állandó mágneses) generátor van benne. Üresjáratban 18-20V tud. Működhet úgy a dolog, hogy a 6V fesz szabályzót kicserélem 12V, magát a generátort pedig nem bántom?
Megoldódott, beraktam egy 12V fesz szabályzót, és tökéletesen működik, 150km motoroztam és semmit nem merült az aksi.
Sziasztok.
Pannónia motor világítási rendszerét szeretném átalakítani. Eredetileg a fényszóró és a hátsó fény akku független, csak a világító tekercsről kap áramot, ha forog a motor. Az akksi a féklámpát, a kürtöt, meg talán a helyzetjelzőt(?) hajtja. A terv az lenne, hogy a két világítótekercset és a töltőtekercset valahogy közösítem és az ebből kihozható max teljesítmény egyenirányítás/fesszabályzás után menne a villamos rendszerre. Az akksit tölteném és alacsony fordulat, illetve leállás esetén hajtaná a világítást. Kérdéseim: - ez megvalósítható-e (más ötlet?) - ha igen, hogyan kellene a tekercseket közösíteni - hogyan lehetne megoldani az akksi bekötését, mivel közvetlenül nem lehet ráereszteni a bejövő áramot
Szia! A töltőtekercs igazából csak egy fojtó, nem alkalmas energiatermelésre, nyugodtan ki is lehet szedni. Javaslom a világítási rendszer 6V-ról 12V-ra átalakítását: A világító tekercsek egyik pontja a vasmaghoz van forrasztva, ezeket nagy teljesítményű pákával le lehet forrasztani, jól szigetelve ki kell vezetni. A két világítási tekercset kösd sorba, egy nagy áramúés legalább 400V-os Graetz-híddal egyenirányítsd. A tirisztoros akkutöltő áramkör a fórumban több helyen is megtalálható.
Sziasztok!
Adott egy Peugeot XPS-SM motor. A napokban kimerült az akkumulátorom. Próbáltam kiméregetni a dolgokat, hogy a töltés helyén van-e vagy sem leírom mit mértem merre, és az adatok alapján valaki tudna segíteni?! Kimértem a generátort: Mellékelt kép alapján a generátorom jó. -Zöld: 784 ohm -Piros: 128 ohm -Sárga: 0,28 ohm Feszültség szabályzónál rámérve a generátorra: AC 9.09V-ot ad le a motor alapjáratkor. AC 12,75V-ot ad le a motor fél/háromnegyed gázadáskor. Feszültség szabályzónál mérve a kimenő áramot: DC 12,71V Akkumulátornál mérve a feszültség: (ezek az értékek nem változtak semmit sem, világítás mellet és nélküle sem.) -Alapjáraton: 12,70V DC -A motort pörgetve 12,65V DC Ezek alapján a motor töltése rendben van? Ha igen, miért merülhetett le az akkumulátorom a napokban?! (Töltőről szépen felveszi a töltés.) Előre is köszönöm a segítségeket.
Szia! Szerintem rossz a szabályzó. Az akkun pörgetve a motort 14v körüli értéknek kellene lennie, ha fel van töltve. (kb:13,8-14,4V között) . A 12,7V kevés. Ott nem tölt szinte semmit. Az egy feltöltött akku feszültsége terhelés nélkül. Milyen szabályzó van ezekben?
Ducati 6 lábas.
De itt már tárgyaljuk a dolgokat: Bővebben: Link
Sziasztok!
Egy olyan elméleti kérdésem lenne: Van egy egy egyfázisú generátor a hozzá tartozó sönt szabályzóval. Legyen 50W os. Mi történik akkor ha az akkumulátor le merül teljesen(kb 9V)? Ahogy én gondolkodom akkor a generátor teljes teljesítménye az akku töltésére megy, és csak relatív lassan növekszik a rendszerben a feszültség. Valahogy meg lehetne-e egyszerűen oldani, hogy az akkut csak a felesleg teljesítmeny töltse? A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2017
Szia
"Mi történik akkor ha az akkumulátor le merül teljesen(kb 9V)?" Egy 12V os akkumulátor ha 10V alá merül, nem kell gondolkozni, ki kell szerelni, és venni egy másikat. üdv. Idézet: „Egy 12V os akkumulátor ha 10V alá merül, nem kell gondolkozni, ki kell szerelni, és venni egy másikat.” Az autómban kétszer is előfordult, hogy 1V alá (0.6V, például) sikerült mélykisütni az akkumulátort (nem jól becsukott ajtó :bonk. Köszöni szépen, azóta is jó egészségnek örvend. Ámbár ami érdekes volt, hogy a mélykisütés után eleinte alig vett fel töltőáramot (és így a töltő feszültség kissé magasra szökött), de kis idő után normalizálódott a helyzet.
szia
"de kis idő után normalizálódott a helyzet." Vannak még csodák. Ha ilyen egyszerű lenne akkor ki kell szedni és tölteni, de semmi képen nem az a megoldás hogy a töltés egy részét, és az a része ami nem kell a motornak. Ha ezen a gondolat meneten gondolkodom akkor keveset kell indexelni (motorok 90% ánál az akkumulátoról megy) Következő gondolat: egy akkumulátor 10eFt alatt van. ha csinálsz egy szerkezetet mennyibe kerül? Hova helyezed el? Egyedül a szikra az lehet alapjáraton kisebb. (ha a akkumulátorról megy a gyújtás) Ha jár a motor csak az fogyaszthat. Világítás csak arra lesz jó hogy van ott valami, hogy a vezető nem lát az akkor mindegy. Gondolom. Visszatérve a 9Vos akkumulátor az 2cella zárlatos. Nálad csak le volt merülve. hogy annyira az számomra kérdés főleg hogy megjavult és hosszú ideig használtad ( De hiszek neked, mert ha nem hiszek, akkor legközelebb te sem fogsz, nekem hinni. ) Nekem az a tapasztalatom: Hogy egy cellát 1,6......1,7V alá nem érdemes meríteni, mert utána csak a 1/3 ...1/4 a kapacitása. (ezt nem indítózás alatt értem de ha akkor is annyira leesik a feszültség, az márt gond) üdv. A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2017
Üdv! Nekem kettő akku van az autóban. Össze vannak kötve párhuzamosan. Az egyiket van hogy lekötöm, és hűtőtáskával terhelem, folyamatos 2,9A-al, van hogy 10V alá is. És jobb lett mint volt, úgy kaptam hogy nem indít. Próbáltam, hát tényleg nem. Párszor lementünk a balatonra, ott sátraztunk, akku lemerít totál, 5V alá, és lám, most már be bírja indítani az 1242ccm puntomat Bár gyanítom, az első hidegben meg se forgatná a motort.
Szia
Ha szulfátos az akkumulátor igen jobb lesz, ha részbe, vagy teljesen, leoldódik a szulfát a lemezekről. Szulfát úgy keletkezik, hogy hosszú ideig névleges feszültség alatt (12,6V ) van az akkumulátor. Sajnos ha utána nézel van az akkumulátornak ~20%/hó önkisülése is Így ha 5 hónapig nem használod, gondok lehetnek. Ebben az esetbe normál töltővel márt inkább nem tudod tölteni mint igen. De ez függ a gyártótól, hőmérséklettől, és nem kis mértékbe a akkumulátor előző életétől. Nekem az elektromos robogóba 4db 40A/h akkumulátor van. Kétszer döntöttem ugy hogy nem töltők rá (se idő se 230V nem volt a közelbe ) odáig merült, hogy teljes gázon rollerezve ment. Amikor sikerült feltölteni (1 órán belül) A vége új akkumulátor lett. (nem azért mert nem tudok a pénzel mit kezdeni ) Ne haragudj de azt mondom hogy ha a hűtőtáskából a sör egy kicsit langyos, elviselhető. de pészmékerbe nem tenném. Lehet kísérletezni, de érdemes? üdv.
Hali! Ingyen kaptam azt az akkut, nem kár érte. Tiszta sár volt amikor kaptam, tuti a földön töltött jópár hónapot a szabadban. Mérve 10,9V. Igen, nem baj ha meleg lesz a sör, de az se baj ha lemerül, mivel már csak erre jó. Én sem merném betenni indítóakkunak. Imax b6AC töltő első töltésnél nem egyészen 15Ah-t töltött bele (méri a beletöltött mAh-t) most már 33Ah megy bele. 50Ah akku, valami electric power márka.
Szia
Ok csak a luluzulu 9V ról írt, odáig merült le, és a motorba töltötte, és úgy se megy fel a feszültség. Így lehet hogy ezzel egyedül állok de az a akkumulátor cella zárlatos. Nagyon kicsi esélyt látok, de egy töltővel újratöltve megnézni. Ha hozzáférhető akkor a átkötésnél, cellánként, mérni elvileg 2 cella nagyon kis feszültséget fog mutatni. Ha minden cellába ugyan az a feszültség akkor töltés talán segíthet de tökéletes nem lesz. Az más kérdés hogy a egyenlő cellafeszültségnél, a generátort, vagy a sönt szabályzót, be kell mérni. Mert vagy öreg (3....4éves) az akkumulátor vagy a töltés, és a szabályzás adta meg magát. Ha öreg az akkumulátor, és az ólomiszap rövidre zárt 1 vagy 2 cellát, akkor a többi cella, csak a vizet forralja el. Ami nem szerencsés. ( ha átlátszó a műanyag vagy a cella utántöltőn keresztül, töltés alatt, lehet látni a pezsgést. Amelyik cella nem pezseg, az a rossz cella, ami nem javítható. ) Ha 1 éven belül vette, akkor is sok minden lehet pl.: belement egy kátyúba a lemezek összeérnek és így megint csak az új akkumulátort tudom javasolni. üdv. A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2017
Sziasztok. Versencross motorra szeretnék csinálni töltő áramkört. Sikerült öninditóssá tennem, akku, motor , minden bekötve működik. De az akkut nem tölti semmi így egy napot nem bir ki a motor. 450-es igy nem olyan jó teljes páncélba rugdosni a pályán ha leböffen. A kérdés az lenne, hogy az állórészre ha rátekernék és egy fesz szabályjóval kiegésziteném akkor életképes lenne e a sztori? Kb 2-3 amperre. A motor egy 2003-as ktm sx 450. Ennek a motornak létezik exc változata , gondoltam is rá hogy bontott tekercset mágnest és fesszabájzót veszek hozzá de valami őrült ára van a dolognak.
Sziasztok! Egy olyan problémám van, hogy van egy yamaha xv 400 motorom, aminek töltés problémái voltak. Vettem bele egy utángyártott generátort, természetesen utángyártott fesz.szabályzót is. Kilőtte a fasz.szabályzót, baromi nagy áramokat vett fel és így elégett a generátor 3vezetéke egy helyen. Ezt a problémát orvosoltam, kimértem a generátort. Látszólag nincs baja a tekercselésnek, simán egyenirányítva max 115V körül tud termelni. Kipróbáltam többféle fesz.szabályzót is, de mindet kilövi. És melegednek a generátorból feljövő vezetékek is. Nem tudom mi lenne a legegyszerűbb megoldás.
Sziasztok, van egy 125 ETZ-m ami babetta gyújtással van felszerelve és a motor szépen jár (akksi nélkül). A kérdésem az lenne, hogy van valakinek valamilyen kezdő információ pakk-ja azzal kapcsolatban, hogy a generátor, fesz.szabályzó és egyenirányító-t hogyan tudnám kimérini, hogy egyáltalán jók-e?
Az alapvető probléma a töltés hiánya és így állandóan lemerül az akksi, ha bekapcsolom a világítást. A kapcsolás megvan csak arra szeretnék rájönni, hogy ezek az alkatrészek egyáltalán jók-e? Köszönöm! Bármilyen építő jellegű tanácsot elfogadok azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudom kijavítani a hibát, illetve egy weblapot is szívesen átböngészek! Üdv, |
Bejelentkezés
Hirdetés |