Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
A forgókapocs rendesen a helyén van. Hogy érted, hogy nincs beakadva?
A lakáson belül menne a nappaliból a hálóba.... kis tulzással azt mondom hogy akadájtalanul egymásra lát a beltéri egység és a tv. Légvonalba pontosan 6.40 méter!
Ezek a rádios hdmi tovabbitok ugye? amikor utoljára néztem akkor még 300€ volt egy pár.
Arra gondoltam, hogy rendesen tudod forgatni? Én már találkoztam olyan rossz minőségű kapcsolóval, amelynek a lemeze elgörbült, így nem jól érintkezett.
Üdv.
Nem tudom ide írjam vagy apróhirdetésbe Hobbi szinten órajavitással foglalkozom és szükségen lenne egy aránylag egyszerű teszterre. mivel az elektronikában elég járatlan vagyok ebben kérnék tanácsot, illetve segítséget a megépítésben. Köszönöm Zoli
Mit kell tudnia az "aránylag egyszerű teszter"-nek? Mert tanácsot, segítséget ennyi információ alapján nem lehet adni.
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2017
Ha jól tudom a maximális passzív kábelhossz valahol 10-15 méter között lehet. Ha ettől hosszabbat akarsz akkor vagy aktív (erősítős) kábelt veszel, vagy ún. HDMI extender-t ami szintén aktív eszköz, és a HDMI adatforgalmat rápakolja egy dedikált UTP kábelre. Ezek egyike se olcsó.
A kérdésemmel nem a helyre gondoltam (nappai, fürdő, stb.), hanem a hdmi jel forrására. Azaz dvd játékos, settop box, pc, stb. A chromecast egyébként nem rádiós hdmi továbbító, hanem egy "tv okosító" cucc. Wifin lóg, és telefonról tudsz rá küldeni youtube videót, illetve sok más szolgáltatást is (netflix, nfl gamepass, stb.), és a chrome böngészőt is ki tudod küldeni rá. Szóval ha a PC-dről játszanál le videót a TV-n, akkor az működhet, hogy chrome-ban megnyitod a videót, a tab-ot pedig kirakod chromecast-ra.
Sajnos nem.... Beltéri egység kontra tv ... Akkor marad valamilyen aktiv cucc....
Köszi az utbaigazitást!
Szia.
Egy olyan eszköz/ táp/ ami a bemeneten 0-12v és 0-1A ig szabályozható milli volt/amperes léptékben. A másik müszeren pedig a kimenetet tudnám nézni, hogy lássam ha esetleg zárlat vagy nagyobb fogyasztás van az óra elektronikán.majdnem mint egy multiméteren csak érzékenyebb felbontásban. Illetve a szerkezetben lévő tekercset és kvarckristályt is tudnám ellenőrizni zárlat,impedancia illetve frekvencia szempontból Zoli
Közbe rátaláltam az aktiv kábelekte .. szumma 40 ezer Forint per 30 méter....
Lehe hogy maradok a megegy beltéri kiváltásánál! Mondjuk azzal megint az a bajom hogy itt nallunk valami spéci koaxszerű kábelen küldik a jelet.... de majd megnézem pontosan a tipusát, és az már egy másik kérdés lessz
Sziasztok!
Beszereztem egy ilyen ventilátort: SUNON Ventilátor A problémám, hogy sehol egy leírás, hogy hogy kell bekötni. Két fekete kábel jön ki belőle az egyszerűség kedvéért, és semmi jelzés sehol. Úgyhogy úgy állok, hogy vettem hozzá egy ki/bekapcsolós kábelt, aminek egyik vége a konnektorba megy, a másik vége meg egy pozitív meg egy negatív kábel, meg van ez a cuccom, amit nem tudok értelmezni. Valaki tudna segíteni?
Szia! A hálózati feszültségű ventilátornak mindegy hogyan dugod a konnektorba.
A kapcsolós kábelnél a polaritást mérted, vagy csak vélelmezed?
Akkor tulajdonképpen az a lényeg, hogy a pozitívat az egyik kábelre, a negatívat meg a másikra kössem? Mindegy, hogy melyiket melyikre?
A ventilátornak váltakozó feszültség kell. Honnan van egyenfeszültséged?
Azon különböző színű a két kábel, abból gondoltam. Az egyik barna, a másik kék. Amúgy kezdem érteni, amit írsz, eddig csak számítógépventilátorokkal volt dolgom, azok meg egyenáramúak.
Azért erősíts meg, ezek szerint mindegy, hogy melyiket hova kötöm? A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2017
A barna és kék, az fázis és nulla, kötheted bátran
Hol lehet ezeket beszerezni? (nem 4-5x-ös áron). neked nincs véletlenül a fiókodban?
Akkor vidd be a beltérit a TV alá, és akkor csak a koaxot kell huszonméteren elvezetned. Sokkal olcsóbb történet.
A tényleg koax (dvb-c) és a TV id tudja, akkor több szolgáltató tud a TV-be modult adni. Ez is pénzbe kerül, de mégse egy beltéri.
Jogos.... de akkor meg a kinti tv-nél nem lessz beltéri!
Na mindegy is... ez ilyen csukafogta roka.... azt hittem meg tudom oldani másik beltéri nélkül... de eddig mégis az a legolcsobb
Szerintem a mV/mA léptékben szabályozható, 4+ digites kijelzőjű tápegység drága.
Itt van mondjuk ez, csak kérdés hogy szükséged van-e erre és meg akarod-e fizetni ezt az árat. Amit én vennék a helyedben: egyszerű labortáp. 1. komplett, javaslom EU-ból beszerezni, mert így nincs rejtett vám/áfa meglepi 2. egy notitáp és ez, ez vagy ez Ezeknél tudsz feszültség és áramkorlátot beállítani, a kettő közül nyilván valamelyik fog szabályozni. Ha az áramkorlát (zárlat, nagyobb fogyasztás), akkor a feszültség leesik, bár ki is jelcik a CC/CV módot. Kell még mellé egy jó multi, amivel a táp és az eszköz között figyeled a feszültséget vagy áramot, neked szerintem valamilyen asztalira lenne szükséged. Viszont meg kellene határoznod, hogy mit jelent a "mint egy multiméteren csak érzékenyebb felbontásban". Pontosságban, digitben, stb, mert elég nagy a szórás egy alap 2000 count-os DMM és egy ilyen Fluke között. Mivel ezek drágább cuccok, ezeket is inkább EU-ból célszerű beszerezni (így nem kerül rá még plusz magyar vám és ÁFA). Ezeket akár használtan is megveheted, nyilván olcsóbban, pláne ha kifogod. A tekercs/kvarc mérésre majd mond valaki más okosat.
Sziasztok!
Szerintetek DC szünetmentest megéri építeni, vagy inkább vegyek készen? Kb 10-12A-t kellene tudjon... Valakinek esetleg valami kapcsolás, vagy doksi? Találtam készen, de kissé húzós...
Minek a mV-os beállíthatóság? Hol számít ez? Szerintem fölösleges, 10 mV bőven elég minden értelmes célra egy óránál.
1 mA kellhet, de csak kis áramon. Ezt úgy érdemes csinálni hogy kapcsolóval váltasz a 10, 100 vagy 1000 mA-es tartományok között, és ezzel együtt a beépített műszer méréshatárát is váltod. Lehet ilyet venni, építtetni, vagy építeni. Mi a lényeg számodra? Olcsó legyen, vagy általad ismert felépítésű? Gyorsan kell, vagy hobbiból megépítenéd pár hónap alatt? Stb... A feszültségmérő nem gond, mV-os felbontással 0...33 V-ig kb. 10 dolcsi ebay-en. Az árammérő még olcsóbb ha úgy csinálod ahogy írtam. Idézet: „Illetve a szerkezetben lévő tekercset és kvarckristályt is tudnám ellenőrizni zárlat,impedancia illetve frekvencia szempontból” Nem igazán érthető hogy mit akartál ezzel a mondattal közölni. Azt gondolod hogy egy ilyen tápegység alkalmas akár frekvenciamérésre is, vagy ezek a felsorolt célokat más műszerek megépítésével tervezed elérni? A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2017
Ez a forgókapcsoló rendesen forgatható.
Szia.
Szerintem a 10 mv kevés mivel ezek a szekezetek 1,5 illetve 3 v müködnek pl 1-1,2 v nál már el sem indulnak a léptető motorok és minimum általábam 30 mah. Nyilván ha a szerkezetben zárlat van akkor megnővekedik az áramfelvétel ami egy mA mérővel kimutatható emiatt pl a régebbi órák jellemzően 1-2 hónap szélsőséges esetben 1-2 nap alatt lemeritik az elemet A tápot csak a ahoz használnám hogy a az általa megtáplált szerkezetebe megmérjem a tekercs induktivitását egy induktivitás mérővel illetve a kvarc frekvenciáját frekvenciamérővel bocsánat ha nem túl szakszerűen fogalmaztam
Labortápom van csak nehéz egyszerre mérni és tápot adni a szerkezetnek valmilyan kompaktabb megoldásban gondolkodnék pl. ilyenben
teszter ez egy komoly teszter komoly árért s mivel hobbi szinten használnám nem fektetnékm bele ennyit. A többi mérésre pl járáseltérésre van készülékem.
Üdv!
Az lenne a kérdésem, hogy egy H hídnál milyen módszert szoktak alkalmazni áramvédelemként?Gondolkodtam azon , hogy soros ellenállást rakok a DC motorhoz , de mivel két irányba forog a motor , ezért ha rákötöm utána valamire az ellenálláson eső feszültséget , akkor az az egyik irányba pozitív értékű , ha meg a másik irányba forgatom a motort akkor meg negatív értékű.
Amit találtál az nem DC szünetmentes, hanem egy AC 230 Voltból DC 12 Voltot előállító tápegység, 120 Wattos, abból is elég drága.
Ez viszont az, az ára kb. a tizede az általad linkelt tápegységnek, igaz ez nettó ár. Mondjuk 12 Ampert nem tud, szerintem 10-et is csak peak-ben. De a 10-12A nem kevés, mekkora árhidalási időt szeretnél?
A század Voltos pontosság hol nem elég, ha tized Voltokról beszélsz?
Áramhoz mondjuk nyilván komolyabb pontosság kell, erre vagy egy komoly multi kell, vagy valami precíz előerősítő, pl. ez. A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2017
Ez egy célszerszám, nyilván baromi drága. Ilyet házilag összerakni nem egyszerű, és nem is olcsó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |