Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   3063 / 3988
(#) csanyipal válasza sany hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
A forgókapocs rendesen a helyén van. Hogy érted, hogy nincs beakadva?
(#) Firefighter1 válasza tbarath hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
A lakáson belül menne a nappaliból a hálóba.... kis tulzással azt mondom hogy akadájtalanul egymásra lát a beltéri egység és a tv. Légvonalba pontosan 6.40 méter!
Ezek a rádios hdmi tovabbitok ugye? amikor utoljára néztem akkor még 300€ volt egy pár.
(#) sany válasza csanyipal hozzászólására (») Okt 12, 2017 / 1
 
Arra gondoltam, hogy rendesen tudod forgatni? Én már találkoztam olyan rossz minőségű kapcsolóval, amelynek a lemeze elgörbült, így nem jól érintkezett.
(#) Kovács Zoltán hozzászólása Okt 12, 2017 /
 
Üdv.

Nem tudom ide írjam vagy apróhirdetésbe
Hobbi szinten órajavitással foglalkozom és szükségen lenne egy aránylag egyszerű teszterre.
mivel az elektronikában elég járatlan vagyok ebben kérnék tanácsot, illetve segítséget a megépítésben.

Köszönöm

Zoli
(#) vargaf válasza Kovács Zoltán hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Mit kell tudnia az "aránylag egyszerű teszter"-nek? Mert tanácsot, segítséget ennyi információ alapján nem lehet adni.
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2017
(#) tbarath válasza Firefighter1 hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Ha jól tudom a maximális passzív kábelhossz valahol 10-15 méter között lehet. Ha ettől hosszabbat akarsz akkor vagy aktív (erősítős) kábelt veszel, vagy ún. HDMI extender-t ami szintén aktív eszköz, és a HDMI adatforgalmat rápakolja egy dedikált UTP kábelre. Ezek egyike se olcsó.

A kérdésemmel nem a helyre gondoltam (nappai, fürdő, stb.), hanem a hdmi jel forrására. Azaz dvd játékos, settop box, pc, stb.

A chromecast egyébként nem rádiós hdmi továbbító, hanem egy "tv okosító" cucc. Wifin lóg, és telefonról tudsz rá küldeni youtube videót, illetve sok más szolgáltatást is (netflix, nfl gamepass, stb.), és a chrome böngészőt is ki tudod küldeni rá. Szóval ha a PC-dről játszanál le videót a TV-n, akkor az működhet, hogy chrome-ban megnyitod a videót, a tab-ot pedig kirakod chromecast-ra.
(#) Firefighter1 válasza tbarath hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Sajnos nem.... Beltéri egység kontra tv ... Akkor marad valamilyen aktiv cucc....
Köszi az utbaigazitást!
(#) Kovács Zoltán válasza vargaf hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Szia.

Egy olyan eszköz/ táp/ ami a bemeneten 0-12v és 0-1A ig szabályozható milli volt/amperes léptékben. A másik müszeren pedig a kimenetet tudnám nézni, hogy lássam ha esetleg zárlat vagy nagyobb fogyasztás van az óra elektronikán.majdnem mint egy multiméteren csak érzékenyebb felbontásban. Illetve a szerkezetben lévő tekercset és kvarckristályt is tudnám ellenőrizni zárlat,impedancia illetve frekvencia szempontból

Zoli
(#) Firefighter1 válasza tbarath hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Közbe rátaláltam az aktiv kábelekte .. szumma 40 ezer Forint per 30 méter....
Lehe hogy maradok a megegy beltéri kiváltásánál!
Mondjuk azzal megint az a bajom hogy itt nallunk valami spéci koaxszerű kábelen küldik a jelet.... de majd megnézem pontosan a tipusát, és az már egy másik kérdés lessz
(#) Mittu21 hozzászólása Okt 12, 2017 /
 
Sziasztok!

Beszereztem egy ilyen ventilátort:
SUNON Ventilátor

A problémám, hogy sehol egy leírás, hogy hogy kell bekötni. Két fekete kábel jön ki belőle az egyszerűség kedvéért, és semmi jelzés sehol.

Úgyhogy úgy állok, hogy vettem hozzá egy ki/bekapcsolós kábelt, aminek egyik vége a konnektorba megy, a másik vége meg egy pozitív meg egy negatív kábel, meg van ez a cuccom, amit nem tudok értelmezni.

Valaki tudna segíteni?
(#) reloop válasza Mittu21 hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Szia! A hálózati feszültségű ventilátornak mindegy hogyan dugod a konnektorba.
A kapcsolós kábelnél a polaritást mérted, vagy csak vélelmezed?
(#) Mittu21 válasza reloop hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Akkor tulajdonképpen az a lényeg, hogy a pozitívat az egyik kábelre, a negatívat meg a másikra kössem? Mindegy, hogy melyiket melyikre?
(#) reloop válasza Mittu21 hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
A ventilátornak váltakozó feszültség kell. Honnan van egyenfeszültséged?
(#) Mittu21 válasza reloop hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Azon különböző színű a két kábel, abból gondoltam. Az egyik barna, a másik kék. Amúgy kezdem érteni, amit írsz, eddig csak számítógépventilátorokkal volt dolgom, azok meg egyenáramúak.

Azért erősíts meg, ezek szerint mindegy, hogy melyiket hova kötöm?
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2017
(#) reloop válasza Mittu21 hozzászólására (») Okt 12, 2017 / 1
 
A barna és kék, az fázis és nulla, kötheted bátran
(#) Mittu21 válasza reloop hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Szuper, örök hála, köszi!
(#) wbt válasza vargham hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Hol lehet ezeket beszerezni? (nem 4-5x-ös áron). neked nincs véletlenül a fiókodban?
(#) tbarath válasza Firefighter1 hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Akkor vidd be a beltérit a TV alá, és akkor csak a koaxot kell huszonméteren elvezetned. Sokkal olcsóbb történet.
(#) tbarath válasza Firefighter1 hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
A tényleg koax (dvb-c) és a TV id tudja, akkor több szolgáltató tud a TV-be modult adni. Ez is pénzbe kerül, de mégse egy beltéri.
(#) Firefighter1 válasza tbarath hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Jogos.... de akkor meg a kinti tv-nél nem lessz beltéri!
Na mindegy is... ez ilyen csukafogta roka.... azt hittem meg tudom oldani másik beltéri nélkül... de eddig mégis az a legolcsobb
(#) tbarath válasza Kovács Zoltán hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Szerintem a mV/mA léptékben szabályozható, 4+ digites kijelzőjű tápegység drága.
Itt van mondjuk ez, csak kérdés hogy szükséged van-e erre és meg akarod-e fizetni ezt az árat.

Amit én vennék a helyedben: egyszerű labortáp.
1. komplett, javaslom EU-ból beszerezni, mert így nincs rejtett vám/áfa meglepi
2. egy notitáp és ez, ez vagy ez
Ezeknél tudsz feszültség és áramkorlátot beállítani, a kettő közül nyilván valamelyik fog szabályozni. Ha az áramkorlát (zárlat, nagyobb fogyasztás), akkor a feszültség leesik, bár ki is jelcik a CC/CV módot.

Kell még mellé egy jó multi, amivel a táp és az eszköz között figyeled a feszültséget vagy áramot, neked szerintem valamilyen asztalira lenne szükséged. Viszont meg kellene határoznod, hogy mit jelent a "mint egy multiméteren csak érzékenyebb felbontásban". Pontosságban, digitben, stb, mert elég nagy a szórás egy alap 2000 count-os DMM és egy ilyen Fluke között.
Mivel ezek drágább cuccok, ezeket is inkább EU-ból célszerű beszerezni (így nem kerül rá még plusz magyar vám és ÁFA).
Ezeket akár használtan is megveheted, nyilván olcsóbban, pláne ha kifogod.

A tekercs/kvarc mérésre majd mond valaki más okosat.
(#) enree hozzászólása Okt 12, 2017 /
 
Sziasztok!
Szerintetek DC szünetmentest megéri építeni, vagy inkább vegyek készen? Kb 10-12A-t kellene tudjon... Valakinek esetleg valami kapcsolás, vagy doksi? Találtam készen, de kissé húzós...

uD1NP.png
    
(#) Pafi válasza Kovács Zoltán hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Minek a mV-os beállíthatóság? Hol számít ez? Szerintem fölösleges, 10 mV bőven elég minden értelmes célra egy óránál.

1 mA kellhet, de csak kis áramon. Ezt úgy érdemes csinálni hogy kapcsolóval váltasz a 10, 100 vagy 1000 mA-es tartományok között, és ezzel együtt a beépített műszer méréshatárát is váltod.

Lehet ilyet venni, építtetni, vagy építeni. Mi a lényeg számodra? Olcsó legyen, vagy általad ismert felépítésű? Gyorsan kell, vagy hobbiból megépítenéd pár hónap alatt? Stb...

A feszültségmérő nem gond, mV-os felbontással 0...33 V-ig kb. 10 dolcsi ebay-en. Az árammérő még olcsóbb ha úgy csinálod ahogy írtam.

Idézet:
„Illetve a szerkezetben lévő tekercset és kvarckristályt is tudnám ellenőrizni zárlat,impedancia illetve frekvencia szempontból”


Nem igazán érthető hogy mit akartál ezzel a mondattal közölni. Azt gondolod hogy egy ilyen tápegység alkalmas akár frekvenciamérésre is, vagy ezek a felsorolt célokat más műszerek megépítésével tervezed elérni?
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2017
(#) csanyipal válasza sany hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Ez a forgókapcsoló rendesen forgatható.
(#) Kovács Zoltán válasza Pafi hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Szia.

Szerintem a 10 mv kevés mivel ezek a szekezetek 1,5 illetve 3 v müködnek pl 1-1,2 v nál már el sem indulnak a léptető motorok és minimum általábam 30 mah.
Nyilván ha a szerkezetben zárlat van akkor megnővekedik az áramfelvétel ami egy mA mérővel kimutatható emiatt pl a régebbi órák jellemzően 1-2 hónap szélsőséges esetben 1-2 nap alatt lemeritik az elemet

A tápot csak a ahoz használnám hogy a az általa megtáplált szerkezetebe megmérjem a tekercs induktivitását egy induktivitás mérővel illetve a kvarc frekvenciáját frekvenciamérővel

bocsánat ha nem túl szakszerűen fogalmaztam
(#) Kovács Zoltán válasza tbarath hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Labortápom van csak nehéz egyszerre mérni és tápot adni a szerkezetnek valmilyan kompaktabb megoldásban gondolkodnék pl. ilyenben

teszter
ez egy komoly teszter komoly árért
s mivel hobbi szinten használnám nem fektetnékm bele ennyit.

A többi mérésre pl járáseltérésre van készülékem.
(#) jocka0012 hozzászólása Okt 12, 2017 /
 
Üdv!
Az lenne a kérdésem, hogy egy H hídnál milyen módszert szoktak alkalmazni áramvédelemként?Gondolkodtam azon , hogy soros ellenállást rakok a DC motorhoz , de mivel két irányba forog a motor , ezért ha rákötöm utána valamire az ellenálláson eső feszültséget , akkor az az egyik irányba pozitív értékű , ha meg a másik irányba forgatom a motort akkor meg negatív értékű.
(#) tbarath válasza enree hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Amit találtál az nem DC szünetmentes, hanem egy AC 230 Voltból DC 12 Voltot előállító tápegység, 120 Wattos, abból is elég drága.
Ez viszont az, az ára kb. a tizede az általad linkelt tápegységnek, igaz ez nettó ár. Mondjuk 12 Ampert nem tud, szerintem 10-et is csak peak-ben.

De a 10-12A nem kevés, mekkora árhidalási időt szeretnél?
(#) tbarath válasza Kovács Zoltán hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
A század Voltos pontosság hol nem elég, ha tized Voltokról beszélsz?
Áramhoz mondjuk nyilván komolyabb pontosság kell, erre vagy egy komoly multi kell, vagy valami precíz előerősítő, pl. ez.
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2017
(#) tbarath válasza Kovács Zoltán hozzászólására (») Okt 12, 2017 /
 
Ez egy célszerszám, nyilván baromi drága. Ilyet házilag összerakni nem egyszerű, és nem is olcsó.
Következő: »»   3063 / 3988
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem