Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Valóban drága, riasztóhoz való. Lehet hozzá akksit kapcsolni, de az külön pénz. Adatlap
Szia!
Amiről eddig szó volt, az mV-os pontosságú, felbontású beállítás, erre írtam hogy 10 mV is elég, te meg most pontosság helyett a beállított értékről írtál. Ne keverd össze a dolgokat! Hogy mit akarsz a "30 mah"-hal, az rejtély. Eleve nincs ilyen mértékegység, de ha lenne, akkor is: mi 30? És ez nem vicc... a felvett áram (aminek a mértékegysége mA, milliamper) csúcsértéke sokszorosa az átlag értéknek, de a 30 mA-t még csúcsértékben is sokallom, és gyanítom hogy valójában nem is azt mérted, hanem az elem zárlati áramát, ami nem az órát jellemzi, hanem az elemet. Ha az óra áramára a fogyasztás miatt vagy kíváncsi, akkor nyilván az átlagértéket kellene mérni, és 10 %-nál pontosabb érték nem nagyon kell, viszont pl. egy karóra esetén 1 uA (mikroamper) körüli értéket kell leolvasni, falióránál néhányszor 100 uA-t. Az induktivitásméréshez minek a táplálás? A frekvenciamérés rendben, bár ehhez semmilyen spéci tápegység nem kell, illetve egy elem sokkal jobb, mint egy mondjuk kapcsoló üzemű, zavarokat termelő tápegység. Ha pontosan akarsz mérni, akkor méginkább... És rengeteg kérdésre nem válaszoltál...
Az alsó oldali FET-eken mérni a legegyszerűbb. A részletek nem kezdő topicba valók.
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2017
De bizony, az szünetmentes! Csak a linkelt oldalon nem volt kiírva normálisan. Az áthidalási idő minél nagyobb, annál jobb... Ehhez két darab 18Ah-s aksit ajánlanak, szerintem ez lesz. Egy kétlemezes NAS, egy NVR, 8db kamera és egy 4G-s router fog menni róla.
Mi akadálya van hogy sorba köss egy árammérőt a labortáppal?
Az a teszter csak egy szépen feliratozott doboz, benne egyszerű műszerekkel és kapcsolókkal, stb... semmi különleges nincs benne elektronikailag. És ahogy látod, 10 mV-os a felbontás.
Jó, hát ha szerinted szünetmentes akkor az
(Már nem tudom szerkeszteni az előzőt.)
Szóval DC-DC 12V UPS-t kerestél, ez pedig AC 230V -> DC 12V tápegység, amire akkut is tudsz kötni áramszünet esetére. (Kallódik egy ilyen a sufniban, igaz csak 3 Amperes és kondicserés.) Egyébként ha megbontható a terhelés, azaz nem egy darab eszköznek van szüksége 10-12A-re, hanem összesen 11-nek, akkor lehet hogy több, kisebb teljesítményűvel jobban jársz.
Sziasztok,
Az autóm fejegysége sajnos nem támogatja a FADER lehetőséget, így meg túlharsogják a hátsó hangszórók az elsőket. A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudnék a két hátsó kimeneten halkítani? Köszönöm,Ádám.
Szia!
Kössél velük sorba 1-1 db 100 wattos hűtőbordás ellenállást, kb. fele ohmost, mint a hangszóród.
10 W és egyező vagy nagyobb értékű ellenállás reálisabb/hatékonyabb.
Üdv, egy 5.1es hangfalszet üti ki a biztositékot. A benne lévő trafó, ami 27V 2x 2,8A és 13,5V 2x 1,9A, annak a primer tekercsén 8Ohmot mérek. Ez lehet a gond, ez tul alacsony érték nem?
Ebben az irányban tapogatózzon?
Nem feltétlen. NTC van a primer oldalon? Lágyindító? Egyéb dolog? Milyen biztosítékot? Fénykép van a belső részről? Ha a trafó nincs terhelve, akkor is kiüti a biztosítékot?
Meg van a gond, szekunder oldalt volt a gond
Ezzel viszont az a baj, hogy a hangszórónak nem állandó az ellenállása. Emiatt ha sorba kötök vele egy ellenállást, akkor eltérő frekvencián eltérő dinamikát kapok. Vagy rosszul gondolom?
Egy próbát megér. De lehet hogy 10 ohm is kelleni fog.
Jól gondolod. Ez egy kompromisszumos szükségmegoldás.
Sziasztok.
Egy esztergagép motorja oldalán van egy 30µF/375V kondenzátor, ha az rossz attól lehet a motornak búgó és erőtlen hangja?
Attól függ. Lehet csapágy is. De természetesen hallani kellene a búgást.
Akkor kiszedem és rámérek a kondira mert nagyobb fordulaton kell kb 20mp mire fel tud pörögni.
Nem csapágy hang az biztos, olyan mintha nem tudna felpörögni a motor.
Megmértem a kondenzátort és 23uF.
Szerintem az ESR értéke az nem jó.
Nem tudom, hogy a segédfázis kondenzátornál mennyi a jó ESR.
Ha jóban vagy a helyi boltossal, lehet hogy megengedi, hogy rádughass a mérődre egy vadi új kondit. Ha annak nagyobb a kapacitása (több mint a névleges érték kétharmada) és kisebb az ESR értéke, akkor nem lősz nagyon mellé, ha lecseréled
Az LCM3 rosszul van kalibrálva, hiszen az ESR nem lehet negatív érték. Kalibráld újra és utána mérd meg a kondenzátort. De ha a 378 mΩ értéket nézem, az nem rossz érték.
Jogos a felvetésed.
Teljesen elkerülte a figyelmemet a negatív előjel. Kalibráltam a műszert és újra mértem. Viszont ha nem a kondenzátor okozza a hibát akkor valószínűleg rosszul lehet bekötve.
Én nem kísérleteznék ezzel a kondenzátorral. Vennék egy újat és azzal indítanám a motort. Valószínűleg hibátlanul működne. A csaknem 25 % kapacitás eltérés okozhat már ilyen hibát.
Rendben, akkor így teszek.
Egy pillanatra beindítottam így kondi nélkül a motort és ugyan azt csinálta mint kondival, azért gondoltam, hogy rossz lehet. Rég óta így van használva de alacsonyabb fordulaton nem volt zavaró, viszont nagyobb fordulatra kapcsolva jobban terhelve a motort nagyon nehezen pörgött fel. Hétfőn veszek egy újat és jelentkezem, hogy javult e a helyzet. Köszi a segítséget minden hozzászólónak.
(Azt tudod, hogy egy 12 évvel ezelőtti kérdésre válaszoltál?)
Biztos nem spórolnék ezen az ellenálláson. Juthat arra 10 watt is folyamatosan, aztán kigyullad az autó.
Az se tudjuk, mekkora a max power.
12 Ohm, 10 W, 125 HUF
10 Ohm, 20W az már 395 HUF Meg lehet belőle négyet tenni oldalanként, a biztonság kedvéért Adatlap szerint van belőle önkioldós is, akkor nem ég le az autó. De szerintem messze túl van lihegve a dolog... A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |