Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
üdv. Ezzel a gyújtás alaplappal kapcsolatba szeretnék segítséget kérni. elég régóta túrom a nettet. Honda space 125. Hol kapható olcsón, vagy valaki aki megtekercselné. Segítségeteket előre is köszönöm. hzsiga.
Üdv. A képen látható tekercs nagyon hasonlít szerintem. Kinek mi a véleménye? A motomotorsnál találtam. A gyári méretek: állórész külső átmérő=93 mm belső átmérő=35 mm tekercs magassága= 35,5 mm.
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2017
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van egy dc cdi gyújtás és sehogy nem akar szikrát adni mi lehet a baj? Egy injektoros piaggio nrg-t kellene átalakítani karbisra.
Sziasztok,van időm keresgélni a neten,ezt találtam.cx500-as hondához.Kinek mi a véleménye.
Köszi Csaba https://www.banggood.com/Racing-CDI-Ignition-Coil-125C-150CC-GY6-Fo...use=CN A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2017
A CX 500-as Honda kéthengeres. Ez nem jó oda. felsorolják a típusokat, amikhez jó.
Sziasztok!
Erre a gyújtásra szeretnék beépíteni egy védelmi funkciót, ami azt a célt szolgálná, hogy álló motornál, ha rá van adva a gyújtás 2-3s után leveszi a feszültséget a gyújtó tarfóról, így megvédve a tarnzisztort, a gyújtótrafót és az aksit. Ezt ugye úgy tudom elérni, hogy ha a BUY69 tranzisztort lezárom, viszont ezt úgy kellene valahogy elérni, hogy közben az áramkör megszakítása miatt szikra ne keletkezzen, erre valaki tud nekem valami ötlettel szolgálni?
Lassan kel lezárni! Ami viszont veszélyes a tranyóra ami kapcsolásra van méretezve.
De ha lesz 1 szikra mi lesz? Elmondom! Egy pöffenés! Meg kicsit megmozdul a gép ha sebességbe marad, mintha valaki picit meglökné. De nagyon kicsi a valószínűsége, hogy pont lezárt szelepekkel, feltöltött, komprimált hengerrel áll meg a motor! Karbis A Corsába csináltam pont olyan gyújtást amit te szeretnél! Onnan a tapasztalat. Ha CDI gyújtást csinálsz az egész marhaságot megúszod, nem mellesleg jobb is, szinte minden szempontból! A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2018
A gyújtás egy ETZ250-es motorra kell, nincs rajta gerjesztő tekercs, így a CDI kilőve. A gyújtást processzorral vezérelném, és a pöffenéssel az a gond, hogy a gyújtást "alvó" állapotból a jeladó jele hozná ki, viszont ha az "alvó" állapotba kerülés miatt a motor megmozdul azonnal újra aktiválódik a gyújtás és áram alatt lesz minden.
Bár mondjuk most világosodtam meg, hogy nem feltétlenül kell a jeladó első jelére újra aktiválni a gyújtást, lehet ezt a második vagy harmadik jelre is.
Van DC-CDI is, kicsit bonyibb..
Minek altatni a procit? Az a kb 5mA az nem sokat oszt ha minden más le van kapcsolva. Jellemzően nem szokták gyújtáson hagyni a vasat napokig.
Üdv Mindenkinek. Szeretném ha le ellenőriznétek a kapcsolást, így működőképes-e, vagy ki javítanátok úgy, hogy működőképes legyen. Megszakító helyett impulzus vezérlésű lenne. Az előző oldalon fen van a kapcsolási rajz is. A segítséget lőre is köszönöm. hzsiga
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2018
Üdv Mindenkinek.
Nagyon jó most meg a szöveg nem ment el. A lényeg megszakító helyet indukciós jeladóval működtetném. Azt szeretném kérdezni így működőképes-e a kapcsolás? A segítséget előre is köszönöm. Üdvözlettel hzsiga.
Sziasztok,ezt a gyújtást készítem épp most,csak bizonytalan vagyok,mi lesz ha a kb 20V-ra feltöltött
tárolókondit (40V 1000 uF)ráteszem a 6v-os trafóra?Kinyírja vajon?Miért kell fordítva kötni a trafót? Köszi ha segítetek
Azért van fordítva bekötve a trafka, mert ez egy kezdetleges CDI.
Itt a trafó másként van igénybe véve, főkét a szigetelés minősége számít.
Köszi a gyors választ.De kibírja így fordítva a 20-30 V-ot?Most vettem 4000 -ért
nem akarom kidurrantani.
Ha nem kínai sz@rt vettél akkor ki fogja bírni!
![]()
Ha akkumlátoros gyújtáshoz való a trafó akkor rendben.
Ha CDI hez való trafó (Babetta), akkor nem fog működni. Ha külön megszakító+gyújtótekercses gyújtáshoz, akkor talán (nekem ezek tranzisztoros+akkus gyújtással felforrtak alapjáraton, akku nélkül valószinűleg nem fog forrni, de lehet hogy gyújtani sem). Mérd meg mekkora a trafó ellenállása az 1-15 kivezetések között (meg azt is írd meg, hogy mennyit mutat a műszer, ha összeérinted a mérőzsinórok végét.)
Most itt akkunak semmi szerepe!
Ez egy alacsony feszültségű AC CDI, fapados megoldás. Hagyományos megszakítós trafóval megy. Normál cdi trafóval nyilván nem fog menni.
Szia,nem Babettás trafó.Direkt mexashoz valót kértem.200 ohmos állásban 1-15 között(primer kör)
022-t mutat,összeérintve 009
Szerintem nem CDI, hanem valamiféle elfajzott IDI.
A puffer kondenzátor miatt nem lehet hagyományos gyújtótekercsben tárolt energiával működő gyújtás. CDI nem lehet, mert a megszakító nyitására kell gyújtson. Megszakító zárására abból a 20 V-ból nem lesz szikra (20V, 80-as áttétellel még csak 1600V a szekunderfesz, az még kevés, de ha gyújt is jól félregyújt, nem esett szó olyanról, hogy a megszakítót, az alapot el kell fordítani, a bütyök alakját, helyét módosítani). Tehát ez gyújtótrafóban tárolt energiával működő gyújtás akarna lenni, annyi difivel, hogy egy tekercs egyenirányítása és egy puffer szolgáltatná az energiaforrást és nem akku-generátor. A megszakítás pillanatában a legvalószínűbb, hogy lesz energia a trafóban is meg a tekercsben is, hogy melyik hova megy, és melyik mekkora azt a komplett elektromechanikai rendszer fogja meghatározni. Én nem vagyok meggyőzve, hogy ez jobb a gyári gyújtótekercs+megsza+gyújtótrafó rendszertől. berez: próbáld ki ha már nekifogtál, a trafó jó lesz.
A motor még az asztalon van,ezért berántózsinórral forgatom,kb alapjárati ford.-on
Gyújtótekercset én tekercseltem,kb300 menet 0,5-ös huzal.Mágnes delejezve. Most ráraktam egy Graetz hidat,meg találtam egy új 2200 uf 50V-os kondit. A kondi egy tekerés(rántás)után 13,6 V-on áll,és tartja is.(na jó,lassan csökken,de ha rövidrezárom szikrázik. Később akkor rákötöm a trafót,és kipróbálom gyertyával(mexakító helyettkapcsolóval) Ja,gyári gyújtás már 50 éve sajna nincs Dongó-hoz ![]() A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2018
Idézet: „mexakító helyettkapcsolóval” Azért az messze nem ugyan az.
Akkor se ,ha csak 1 szikrát akarok látni?
Közel sem úgy működne mint a megszakítóval, semmit nem lehet levonni belőle a rendszert illetően. A megszakító kapcsolása minden körben, mindig ugyanannál a főtengely szögnél törénik.
A kapcsolóval megközelíteni sem tudod ezt a folyamtot. De ha mégis próbálkozol, akkor rántás alatt (vagy fúrógép + csőkulcsfej+főtengelyanya hajtással) mikor jól forog a tengely, akkor kapcsold ki-be-ki-be-ki a kapcsolót talán lesz valami. A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2018
Sziasztok!
Az előző hozzászólásomban lévő tranzisztoros gyújtás megtervezése közben vétettem egy hibát. A Q2, Q3 között lévő R4 22 ohmos ellenállás kimaradt és a Q3 bázisa direktben van öszekötve a Q2 kollektorával. Ez mennyire nagy probléma? Próbáljam valahogy a nyákra sufni tunning megoldással rásűríteni azt az ellenállás?
Nem létfontosságú! Hagyd a francba!
Én is erre az elhatározásra jutottam, köszi a megerősítést.
Sziasztok!
Nekem egy OPEL Astra G 1.4 16V Z14XE motorkódú autóm van. Alacsony üzemanyag szintnél bejön a gyújtás kimaradás/hiba 3-4 hengereknél. Trafó baj nem lehet. Esetleg az üzemanyag szint jelző hibás működése okozhat ilyen problémát? Köszönöm
1,5 nap kísérletezés után rájöttem,hogy nagyon nem tudok valamit a kondikról.
Ugyanis ha feltöltöm a kondit külső tápról 10 V-ra és a trafó primerjét elkezdem szaggatni gyönyőrűen szikrázik a gyertya. Ha ugyanezt a kondit a motorforgatással feltöltöm 20V-ra egy db szikrát se ad. Minden jó,megszakító jó,nem testel,vezetékek 5x átnézve. Másik számomra érthetetlen dolog: a teketcs kimeneten középfordulaton csak 2,5 V váltófesz van. Multiméter jó,250 V AC állásban van.Ugyanez a tekercs Graetz után lead 20V DC-t.Ez hogy lehet? |
Bejelentkezés
Hirdetés |