Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Nagyon kezdő vagyok az elektronikában.Mit jelent az,hogy soros dióda?Diódákat sorban kötök?Hányat?
Egy diódát sorba kötsz a terheléssel, nyilván megfelelő irányban. Így nem tud rossz irányba folyni az áram, cserébe a diódán esik valamennyi feszültség.
Vizuálisan: soros dióda nélkül: +------------[terhelés]-----GND Soros diódával: +----|>|----[terhelés]-----GND
Ne haragudj, ha értetlenkedek,de az áram nem a negatív saroktól indul és megy a terhelésen keresztül a pozitiv sarok fele?Ennek értelmében nem a minusz és a terhelés közé kell tenni a diódát?Bocs ha hülyeséget írok.
Az áram megegyezés szerint a pozitívtól megy a negatívig, hagyományból kifolyólag. Még nem ismerték az elektronokat amikor ez kialakult.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni.
Van két, jelenleg egymástól teljesen független, 230V-os eszközöm. Az első automatikusan, de véletlenszerűen kapcsol ki/be, viszont a másiknak is ugyanekkor kellene ki/be bekapcsolódni, kézi beavatkozás nélkül. Ehhez a szinkronizáláshoz kérnék segítséget. Az első eszköz teljesítménye 100W, a másodiké 6W. Mindkét eszköz zárt, a belsejébe fizikailag lehetetlen beavatkozni. Ha van több ötlet, mindegyiket köszönettel veszem.
Master - slave elosztó, már ha nem akarsz barkácsolni. Az első eszköz mit csinál? Forog, fűt, ugrál, repül?
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2018
Ez első eszköz egy folyadékba merülő hőfokszabályozó, a második pedig egy kis keringető szivattyú.