Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LC mérő
Köszi, de az sem ír többet... Még mindig nem tudom, hogy keressem, mert sem CMEAS, sem C102-064X133 tokozást nem találok. (Illetve Texas I-nél van ilyen tok, de az 100nF)
Nem kötelező ragaszkodni a tokozáshoz, egy hosszabb kivezetésű kondi lábait lehajtod akkorára hogy passzoljon a furatokhoz, de legvégső esetben akár kis vezetékdarabbal is bekötheted a kondit. A CMEAS nem tokozás, hanem az alkatrész neve, csak nem a szokásos C1, C2... Cn stb nevet kapta... A C102-064X133 szintén nem egy bolti tok neve, hanem az eagle a tok mérete, és a lábtávolsága alapján ilyen néven tárolja.
Tehát vagy nézd meg a lábtávolságot, és úgy keress kondit, vagy vegyél bármilyen megfelelő kondit, és kösd be akár vezetékkel, vagy ahogy tudod... Nekem ez nem tűnik egetverően nagy problémának.
A CMEAS egy rövidítés: C Measure, azaz mérőkapacitás.
Ok, bocsi, azt hittem, az valami kritikus alkatrész neve Bár azóta sokat dolgoztam rajta, és kiderült!
Kera_Will: ez a verzió tök ugyanaz, mint amit már sokan megépítettek, csak kevesebbet kell fúrni Azért tetszik, mert smd, és mert már egybeépített a kikapcsolással, és a relé helyett is BC van, ami épp van is itthon, stb... Minden MOD úgy kezdődik, hogy egyszer megépíti egy ember, aztán majd több.... Viszont pont emiatt is lett volna jó egy fotó, hogy az ember lássa, mit keressen, mert sokminden van ám itthon, és nekem most 3x-os munka beazonosítgatni az Eagle (vagy egyéb) tok méreteket, alkatrészeket. De már 85%-át sikerült, ha már ennyi munkám fekszik benne, már megcsinálom! Köszönöm azért, de úgy érzem, már sínen vagyok. Majd jelentkezem az eredménnyel! Skori, szurkolj!
A mérőkondenzátor eléggé kritikus alkatrész, mert annak pontosságától függ a mérés pontossága.
A rajzon amiről beszélünk (Bővebben: Link) van egy CMEAS és egy CREF kondenzátor. A mérés pontossága a CREF-től függ. A CMEAS esetében annyi a lényeg, hogy stabil legyen (ne változzon a kapacitása a hőmérséklettel, idővel) és nagy jóságú legyen, az abszolút pontossága kevésbé kritikus. Ebbe a pozicióba egy régi robosztus csillámkondit építettem be. A CREF esetében szintén a stabilitás a legfontosabb, majd a pontosság, ugyanis lehet kalibrálni a műszert ha a referencia kondi nem pontosan 1nF. A módosítás miatt (a relé kiváltása tranzisztorra) a tranzisztor így is kb. 10pF plusz kapacitást visz be, ami ugyan nem okoz túl nagy hibát, de mivel ki lehet kompenzálni, így érdemes is ezt megtenni.
Szia!
Tetszik a kapcsolásod a beépített lekapcsolóval. Egy kérdésem lenne. Változtattál a programon, mert tranzisztorral oldottad meg a REF kondi kapcsolását? Azért kérdezem, mert visszatenném bele a relét. Megjött az ebay-ről rendelt SIP-1A05 relé és kényelmesen befér. Még egy kérdés. A nyitott, vagy az árnyékolt induktivitásos változatot építetted meg? A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2018
A legutolsó közzétett programmal használom: LCM3_v1.35.hex
Az eredeti cikkben levő kalibráló kapacitás beállító feltéttel pontosítottam, mivel a tranzisztor kicsit nagyobb kapacitást visz be mint a relé. amúgy eredetileg én is relésre terveztem, később hekkeltem bele a relé helyére a tranzisztort. FET-el is próbáltam, és jól is működött, de a sima NPN tranyó kisebb plusz kapacitást vitt be, azaz kevesebbet kellett állítani a kalibráló feltéttel. Az árnyékolt induktivitásos kivitel szerintem jobb, pontosabb. Kaphatók SMD árnyékolt induktivitások is, ebben a témában is volt szó róla, de a saját készítésű kicsi fazékvasmagos tekercs adja a legjobb eredményt. Gyakorlatilag ha összerakod az LC mérőt bármilyen induktivitással, akkor már tudsz mérni, és tudsz készíteni egy saját induktivitást is 100uH-re. Ha ez megvan, akkor egyszerűen kicseréled az induktivitást a saját készítésűre (persze utána célszerű újra kalibrálni).
Igazából nem kell érteni a mikrokontrollerekhez, az is csak egy IC amit be kell ültetni a panelbe. Annyi a különbség, hogy bele kell tölteni a programot, ami amúgy elérhető/letölthető a cikkben. Ha ehhez nincs eszközöd, akkor kérj meg valakit hogy segítsen, egy felprogramozott PIC egy sima borítékban is elpostázható. Az egész műszer összes alkatrésze kijön néhány ezer forintból.
Mint írtam én is építettem LCM3-at, több darabot is, utoljára pl. EZT Szerintem a pontossága is bőven elég arra amire használni kell. Amit belinkeltem drágább volt, mert kicsit tuningolt verzió, de én rászántam ezt a többletet. A filléres árú LCD kijelző helyett ezt már OLED kijelzővel építettem, 2db 18650-es Li akkuról működik, és ezeknek a töltő áramköre is helyet kapott a dobozban.
Köszönöm! Szerintem én vásárolnék ilyet kompletten. Ha esetleg tudnál ajánlani egyet már is vevő lennék rá. Körbe nézek az interneten is.
Nézd csak! Ennyiért nekiállni sem érdemes. Én hirdettem itt régebben az apróban a legelső LCM2 verziómat még egysoros, háttér világítás nélküli LCD kijelzővel valami 1500-2000Ft körül, senkit nem érdekelt. Aztán meglátta nálam az egyik volt kollégám és azonnal megvette...
Tényleg jónak tűnik ez az ebay-es LC mérő, kíváncsi lennék rá élőben. Mindjárt rákeresek hátha van youtube video is róla valahol.
Rengeteg videó van róla, mondjuk én nem nézegettem. A széles (átkapcsolható) méréshatár tartomány az ami nagyon tetszik benne, bár én azt nem használnám mert arra ott van az alkatrészteszter.
Én pont ilyet vettem 2-3 éve. Jól működik. Legnagyobb kínlódás vele az, hogy kapacitás és induktivitás mérés előtt más eljárás szükséges (egyik rövidzár, másik szakadás), de ez bőven belefér.
Mit értesz az "eljárás" alatt, nem csak bekapcsolod és mérsz? Minden váltáskor kell kalibrálni vagy nullázni? Vagy nem működik pl. az induktivitás mérés amíg nem zárod rövidre?
Igen kondezátor és induktivitás mérés váltáskor szükséges a "nullázás".
Ez van az ebay-os leírásba, de biztosan olvastad te is. In the three mode , the measurements are required for zero adjustment. The methods according to different inductance, capacitance . Cx mode in terminal open state, press "Reset" key, the screen shows "Setting... OK "after the release, the screen time line should display" 0.00pF "; HL and Lx mode, the terminal short-circuit condition, press" Reset "key, the screen shows" Setting... OK "after the release, the screen time should show" 0.000mH "and" 0.000uH ", after the open circuit terminal for display" Over Range!". Then, you can put the inductance connected test instrument to test. In the measuring result displayed, press the function keys are black, will display the test frequency current.
Ami ugye természetes, mivel a legkisebb kapacitás az a szakadás, a legkisebb induktivitás meg a rövidzár. Meg a két méréshez a bemeneten lévő L tagot is hol sorba hol párhuzamosan kell kapcsolni.
Én az ebay-est venném. Eleve harmadába kerül ami ráadásul bruttó, a vakerásnál még fizethetsz postaköltséget is (plusz már elkelt). Aztán az LCM3 ESR mérését én nem ismerem, de az alkatrészteszterét igen, az kb. annyiszor ad más értéket ahány mérés van, ráadásul durva eltérésekkel. Az ESR-t szerintem sokkal jobb analóg műszerrel mérni, az valóban azt mutatja ami van, akárhányszor ismétlem meg a mérést.
Mégsem ajánlom az LC100a-t. Tegnap tesztelgettem (milelőtt ajánlanám). Én eddig csak induktivitás mérésre használtam, így eddig csak a reset gombot használtam (a többi a több éve beállított Lx (kis értékű induktivitás) mérésre volt állítva). Az L/C üzemmód kapcsolók olyan rossz minőségűek, hogy már Cx állásban (ez a kis értékű kapacitás) nem is tudtam mérni. Sikerült nagy nehezen vissza állítani kis értékű induktivitás mérésre, nekem így megfelel.
Ami nem természetes, hogy minden bekapcsolás (ill. üzemmód váltás) után az eljárást el kell végezni.
Nem csak akkor. Ezek a műszerek oszcillátorral mérnek, aminek a frekvenciája akkor is mászkál ha kvarc van benne, mert az alkatrészeknek hőmérséklet változása van, a bemenet folyamatosan változik mivel matatunk előtte, mozgatjuk a mérőzsinórt, átkapcsoljuk a kapcsolót stb. , tehát változnak a kapacitások, induktivitások amik elhangolják picit az egészet, szóval az oszcillátor frekije hol erre hol arra mászkál. A kalibrálást ezért kell mindig közvetlenül a mérés előtt elvégezni, hogy "tudja" a kontroller hogy mi az az éppen aktuális érték amihez képest neki az eltérést számolnia kell.
Idézet: „kell mindig közvetlenül a mérés előtt elvégezni, hogy "tudja" a kontroller hogy mi az az éppen aktuális érték” Ezt be is írja az EEPROMba ? Mert előbb utóbb "elkopik" az is . Persze firmware függő. A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2018
Nem tudom, a programozáshoz nem értek, meg a szóban forgó kütyüt sem ismerem. Nekem az LCM2 van, annak én egy fix bemenetet csináltam, tehát nincsen lógó-tekeredő kábel meg csipesz a bemenetén, hanem egy ónozott lecsavarozott nyákdarab. Ha bekapcsolom kapacitásmérésre akkor kiírja hogy mondjuk 6,6pF. Várok pár másodpercet, lenyomom a kalibrálást és beáll 0,0pF-ra. Ez van hogy 1 perc múlva is ennyi, de van hogy picit elmászik és mondjuk 0,2pF lesz, ekkor mérés előtt újra kalibrálom azaz nullázom.
Ez a mérések előtti közvetlen kalibrálás. Meg van az abszolút kalibrálás amit jumperekkel lehet elvégezni egy adott etalon alkatrészhez. Ez utóbbit viszont eltárolja. Tehát ha mondjuk van egy etalon 0,1%-os kondim, azt méréskor a jumperekkel beállítom ezen értéken belülre (ha egyébként nem ott lenne), akkor onnantól ilyen pontos lesz a műszerem. Nekem csak 1%-os kondit sikerült szereznem, ahhoz beállítottam, azt onnantól bármikor annyinak fogja mérni. Hogy ehhez képest mennyit tér el később azt még sosem néztem, de most adtál egy ötletet, és megnézem hogy az 1 nanós, 998,2pF-nak mért kondit mekkorának fogja mérni mondjuk hónapok múlva. Idézet: „ogy az 1 nanós, 998,2pF-nak mért kondit mekkorának fogja mérni mondjuk hónapok múlva.” Előtte "öregitsd" meg egy kicsit a kondit. Mérjél rá , rakd le és majd pár hónap múlva ismét. Öregítés: 8-10 alkalommal több órás /napos melegebb hidegebb helyekre rakni ... Melegebb fűtőtest közelébe , hidegebb mélyhűtő. Állandó tárolása szoba hőmérsékleten. A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2018
Pont emiatt jó az LCM3-ban a "százéves" bakelitházas csillámkondi. Az LCM3 utolsó szoftvere menti a kalibrálási értékeket, de ha stabilan van megépítve akkor csak ritkán kell kalibrálni. Ennek annyi a nyűgje, hogy bekapcsoláskor nullázza a kapacitás értéket, tehát "C mérés" állásban kell bekapcsolni, nyitott mérőpontokkal, és csak miután elindult akkor lehet L mérésre kapcsolni és tekercseket mérni. Ez néha zavaró amikor sietne az ember, de többnyire belefér a tűréshatárba. Cserébe nagyon pontos is lehet (főleg ha van mihez kalibrálni). Egy 3600pF-os 0,25%-os kondihoz kalibráltam, és sokkal később előszedve az eltérés 5pF alatti (az 1% jelen esetben 36pF lenne).
frissadam: Tehát ha gyorsan kell és olcsón akkor ebay, ha építenél, vagy kicsit pontosabban akarsz mérni akkor LCM3 saját készítésű, fazékvasmagos induktivitással. Amikor a nagy kijelzős LCM3-at építettem, akkor a régit eladtam, abban kék/fehér normál méretű 1602-es kijelző volt, Li akksik töltő elektronikával + auto kikapcs, dobozolva, feliratozva stb... érdekes módon pillanatok alatt elkelt! A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2018
Sziasztok!
Kérdeném, hogy van-e infótok , lehet-e valahol LCM3 kittet vásárolni. Köszi! Jani
Szia Skori!
A Li aksis kikapcsolós változatot megosztod? Ha jól látom, a Bővebben: Link hozzászólásodban leírt kapcsolás 9V-os elemmel megy. Nem tudom, hogy a SI2307 biztonságosan kapcsol-e 5V-on. Ugyanis a "Power bank"-hoz használt, "auto power off" funkcióval rendelkező töltő-kisütő áramköröm van. |
Bejelentkezés
Hirdetés |