Fórum témák
» Több friss téma |
Letöltöttem, de egy ilyen rajzot csak nagyobb monitoron lehet értelmezni. Nincs olyanom.
Ezt egyszerűbb kimérni, mint rajzról kibogarászni. A kondenzátor a jelfogó érinkezőjét védi, zajcsökkentés, vagy ilyesmi.
Az 52. oldalon lesz a megfejtés: az RY 901 relé érintkezője szerintem. A tápfeszt kapcsolja.
Azon az oldalon egy másik típus rajza van.
Közben kibogarásztam, tényleg ahhoz a reléhez tartozik.
Ez egy gépkocsi duda (kürt), aksiról érdemes kipróbálni ,egyenáramra készült, van a hátulján egy állitó csavar , amivel az érintkezők távolságát lehet állitani müködés közben is , és a legjobb hangot elérni vele (egészen a fűl süketitésig).Lehet halkra is állitani azzal a csavarral,
de az rossz hatásfoka ,sokat állitottam be régente A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2018
Sziasztok! betudja valaki azonosítani ezt az üveg diódát? H betű jelzés van rajta semmi más, Yamaha XZ550 CDI vezérlő elektronikában volt és zárlatos, csak 1 henger megy a mocin. mivel 2 hengeres a moci és így nincs ereje.
Nem valószínű, hogy túl extra dióda volna. Szerintem egy 4007-essel ki lehet váltani.
Könyezetfüggő
Ott mellette is van két dióda. Azok ugyanolyanok? Ha igen, akkor vegyél ki egyet és mérd ki az Áram-Feszültség karakterisztikáját. Ebből jó esetben lehet következtetni, hogy milyen dióda lehetett benne. Lehetett akár Zener is ez az elpukkant dióda... A másik ami segíthet eldönteni, hogy mi ez, ha a környezetét visszarajzolod egy kicsit.
Sziasztok lehet nem ideillő a kérdés de felteszem.Szeretnék még egy akkut tenni az autómba a csomagtartóba,sokat pecázok éjjel és kell a fény,de úgy szeretném a bekötését megoldani hogy a töltést azt vegye a generátorról de fogyasztókra nem jutna fesz belőle.Valamilyen barom erős dióda kellene gondolom sorosan a pozitivval, de nem tudom van e ilyen és az értékét sem tudom megtippelni sem.A boltban csak néztek bután rám mikor mondtam mit szeretnék.Régen csináltam egy Lincoln kocsit és ott is igy volt megoldva,a hátsó akku csak az utastérre a szórakoztató elektronikának adta a feszt,bárpult ,tv zene,stb. de töltést kapott valami diódán,de nem emlékszem milyen volt.Köszi
Szia! Mekkora akkut szeretnél bele? Én egy ilyennel 'MUR1560G' próbálkoznék, egy jó hűtőbordával, ez 15A ig bír. 45 - 55 Ah-s akksit szerintem elbírja, csak arra ügyelj, hogy a generátor is bírja-e.
Ha diódát teszel bele, a használat utáni visszakötés lesz a probléma, akkor nagy áramok fognak folyni. Inkább korlátozni kellene az áramot.
30CPQ035 PC tápok szekunderkörében van. Hűtölemezre teszed vagy az inverterekben használt dióda.. Vagy BYT 60-200
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2018
Előzőhöz csak annyit fűznék hozzá, hogy érdemesebb a MUR1510G betenni, azon kevesebb feszültség esik, és neked felesleges a 600V -os változat, elég a 100V -os is.
A másik, inkább schottky diódát ajánlanék, azon még kevesebb a feszültségesés. Itt válogathatsz te is... Persze amúgy az is igaz, hogy előbb mérni kellene, minimum egy ilyen lemerített akció utáni töltés áramfelvételét, és a generátor töltőfeszültségét is. Mert ha kissé használatos már a generátor és/vagy fesszabályozó, és a 14.4V helyett mondjuk csak 13V a töltőfeszültség, akkor ha még beteszel egy diódát amin kb 0.8-1V esik, abból már nem lesz akkutöltés... A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2018
Köszönöm 45 Ah az akku amiről pecázok,a kocsi sajátja az 77 Ah.2db 10w ledes fényvető megy róla.Utána nézek ezeknek a diódáknak,de ha van bevált mód erre szivesen veszem.
A generátorom jól müködik,14.7v a töltése,és 200A es. A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2018
Pont ezt nem akarom kivenni,hanem maradna bent a csomiban,és onnan vezetékelném ahova kell,de nem használja az autó fő akkuját.Ezért kell a dióda.
Ha csak egy diódát raksz az áramkörbe, akkor tölteni (úgy ahogy) fogja a pótakkumlátort, de az autó akkuját nem védi semmi a lemerüléstől. Erre is gondolnod kellene, és így a feladat megoldása bonyolultabb, mint egy dióda alkalmazása.
Kellene egy olyan töltőt fabrikálnod, ami tölti rendesen a pótakkumlátort a gépkocsi 12 V -os hálózatáról, de leállítja a töltést, ha a gk 12 V -ja 11 V körülire csökken. A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2018
Ahogy meríted a második akkut, úgy fogja szipkázni a fő akkuból is az energiát. Pontosabban kicsit később, a dióda miatt, de előbb utóbb a fő akku is sorra kerül.
Megoldás lenne nálad egy kikapcsolható DC-DC konverter. Esetleg a ki- és bekapcsolást automatizálni lehetne egy egyszerű relével. A DC-DC koverter, ha nem kap áramot, biztos, hogy nem meríti a fő akkut. Ha kap, akkor pedig a beállítások szerint tölti a segédakkut anélkül, hogy a két akku összekapcsolásakor feleslegesen nagy áramok keletkeznének.
Másik megoldás, hogy nem diódát használsz a leválasztásra, hanem valami teljesítményrelét.
A pótakku pozitív ágát a relé nyitott kontaktusán keresztül viszed a generátorhoz, a test pólusát pedig letesteled simán. A gyújtás ráadásával meghúzatod a relét, így van töltés, és a két akku gyakorlatilag párhuzamosan működik, míg a gyújtás rajta van. Ha a gyújtást leveszed, a relé leválasztja a pótakkut, így arról tudsz világítani. A dolog előnye, hogy nincs feszültségesés mint a diódán, és így a pótakku is fel tud töltődni a töltési végfeszültségre, magyarán némileg több ideig is bírja a terhelést merítés üzemben. A hátránya meg az, hogy így a pótakkuról az autórádiót nem tudod üzemeltetni, az csak a motortérben lévő akkuról megy. Ja és igen, a pótakku "töltésre kapcsolását" késleltetni kellene addig, míg a motor beindul, mert ha azonnal rákapcsolódik az üzemi akkura inditózásnál, lehúzza az üzemi akku feszültségét is, ha túlságosan le van merítve, és nem indul be a kocsi. A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2018
Teljesen mindegy, hogy miként oldod meg, a töltést csak járó motorral szabad indítani. Erre egy kapcsoló is elég. Némi áramkorlát kell, hogy ne ültesse le a lemerült akku töltése a fedélzeti 12V-t.
Ez a relés megoldás nagyon kézenfekvő dolog.Gyújtás levéve és máris elvan választva a két akku egymástól.Jó megoldás azt hiszem ez lesz megoldva.Köszi.
Gyújtás visszaadva, a saját akku általában teljesen feltöltött, rákötődik az esetleg üres pótakku, nagy áram folyik, nem szerencsés. Még a két akku közötti vezetékezés, csatlakozópontok is problémásak lehetnek, felizzik ha nem tökéletes a keresztmetszet, kontaktus. Visszább írta nedudgi, áramkorlát jó lenne a pótakku elé.
Sziasztok.
Egy kis segítségre volna szükségem. Az alábbi linken az alkatrész, jol sejtem hogy ez smd tranzistor? Minden lábkiosztásán mérhető ellenállás. Keresgéltem már, de adatlapot de nem találtam.
Vagy FET, vagy kettős dióda.Azért mert három lába van, közel sem biztos hogy tranzisztor.
Ha tudnánk miben volt, milyen pozícióban, milyen áramköri környezetben,és milyen felirattal jelölték, akkor nem csak találgatni kellene.
De a késleltetett rákapcsolást mindenképp meg kell oldanod, a leírtak miatt.
Például egy időzítő áramkörrel, vagy egy feszültségfigyelővel, mint a nappali menetfény kapcsolóknál. Ha 13V felett van az akkufeszültség, lehet rákapcsolni a pótakkut. Indítózásnál még kicsi a fordulatszám, és az indítómotor is terhel, így a feszültség kb 11-12V környékén van. Ha beindult, akkor meg nincs már nagy terhelés a fő akkun, és a motorfordulatszám is megfelelő, hogy a generátor elérje a 13V feletti feszültséget...
Szia.
Ez egy Asus X502Ca laptop, közvetlen a be-táp oldalon található.
Köszönöm mindenkinek aki válaszolt a kérdésemre a motor elektronikával kapcsolatban, 1N4148 próbaként berakva és működik, így már van szikra a motoron.
Üdv mindenkinek !
Mellékletben mutat a nyíl a bekarikázott területén egy kis fekete 2x3mm-es smd alkatrészre . 40-es van ráírva , mérés alapján szakadt , bármi is az . Ez egy monitor inverteres táp a háttér világításnak . Tudja valaki esetleg , hogy mi lehet az a kis alkatrész? |
Bejelentkezés
Hirdetés |