Fórum témák
» Több friss téma |
Tisztelt felhasználók!
Kéretik a politikai és egyéb felekezeti ill, obszcén viccek bemásolását mellőzni szíveskedjetek.
Gépi agy teszi kézzelfoghatóvá az áramot
Hát nem tudom... én már párszor fogtam kézzel, nem egy nagy élmény ![]()
Baleseti jegyzőkönyv:
Rendőr - Hogy a fenébe esett ki maga az autóból, több száz méterrel azelőtt, hogy az lement az útról? Autós - Hirtelen elsöpört mellettem egy lakókocsit húzó traktor. Azt hittem, megálltam. Ezért kiszáltam. Bővebben: Link
(Szóljatok, ha nem kéritek...)
Lábilabda VB 2018 Foci VB 'tizennyócba Bevallom, nézem. Addig se kell, illetve addig se dolgozok. Mert rajtam a munkán kívül ki nem fog semmi! Különben is baromi meleg van, ahogy valamikor olvastam valakitől, nem elég ez a piszok meleg (nyár van) de még a Nap is süt... Vagy esik az eső. Vagy alszom, akár nappal is. Vagy unom az egészet, úgy an blokk. Ilyen ez. Na, nézem a világbahíres lábilabda találkozókat. Azért, mert nem szeretem a focit, még ilyen szinten leköt, amikor éppen nem alszom el rajta, és/vagy miatta. Itt volt ez a kezdő csata, nem volt rossz. Arra emlékszem(?), jött az elején a SZu-31-es és lézerrel beirányozta a kezdő pöttybe a lasztit, Óriási volt! De nem robbant...Pedig milyen jól mutatott volna a kezdő kráter a pályán, bírtam volna nagyon. Aztán szaladoztak a népek a labdáért, vagy vele, meg voltak szabálytalanságok is, meg videjóbíró, minden. Volt szabálytalan szakállra lépés, meg köpködnek a játékosok, ez már az evolúció miatt van, ha focizol, köpködsz állandóan, valamiért ez jó. Lehetőleg levesestányér nagyságút, had nőjön az a fű a pályán tőle. Amit elképzelek a további rohamléptekkel közeledő evolúció miatt, arról ismerjük meg a focistát, nincs keze. Csak útban van, meg nyílt, véres csonttörés imitációra alkalmas, amire szabadrúgás jár. De a letört kéz újranőne, mint a gyíkfarka. 90 perc alatt vagy kétszer, ha válogatott játékosról van szó. Na jó, legfeljebb akkorka kezük lesz arányaiban, mint a Tyrannosaurus Rex-nek. Így, mivel csapatjátékosok, tudnák egymást etetni, mert a saját szájukat és egyebekről nem is beszélve, nem érnének el vele. Meg szigorítanék a szabályokon! Itt a videobíró, meg a gólvonal figyelő apparát, akkor már igazán lehetne olyan, hogy az öltözőben, félidőben hangos beszédért egyből 11-es járna! De inkább 9-es, az még jobb lenne. Vagy 14-es, de akkor a kapusoknak kis lánctalpba végződne a lábuk és botkormánnyal irányítható lenne - nekik is kis tirannós kezük lehetne. Nem azért, mert a szakértő beszél belőlem, de voltak szép rúgásaim valaha. Amikor a falum strandján fogtam a piros, fehér pöttyös műanyag lasztit, hogy majd átrúgom a Holt-Dunán. Már akkor is kiváló sportmen voltam. Nem volt az egészen 400 méter talán, emlékszik a rosseb, hol árad, vagy apad, attól függ esik-e az eső... Feldobtam a lasztit, vizes mesztélábbal olyat rúgtam mellé, hogy leállt a kompközlekedés is. Súlypont emelkedésem kiváló és fantasztikusan,macskaügyességgel hanyatt estem. De szép volt... De jó lenne mostanában is így hanyatt esni. A nosztalgia az, ami gyötör. Nézem tovább a meccseket. Mi lehetnék én ott a mostani eszemmel? Jobb,ha nem tudjuk. Lejegyezte:Én
Amit tudni akarsz a fociról, de eddig rosszul tudtad...
Lábilabda VB Még mindig nézem a VB-t és a kapcsolódó történetek Szóval bizonyára vannak kételkedők a fenti evolúciós jóslataimmal kapcsolatba, vagy kifejezetten szkeptikusok. (Amúgy azt nem értem, ha a ksz kapcsolódást írhatjuk x-el, akkor, ha aránypárt alkalmazunk, az szk betűkapcsolatot írhatnánk fekvő x-el? Szerintem feltaláltam valamit, de most nem erről...) Evolúció. Kicsi a hely, kaja helybe jön, minek repülni? Ott volt a dodó kacsa, illetve kacsák. Ezeket nem Dodó 1-től akárhányig így hívták, hanem ezt a típus nevet kapták az utókortól. Ez egy repképtelen kacsa-szerű madár volt, jól elhízott, repülni lusta lett és a sziget egyre zsugorodott, így elment mindentől a kedvük. Felvillanyozta őket, hogy a szigetet később emberek lepték el, mindenféle behordott jószággal, betegséggel, így a dodóék megkönnyebbülten kihaltak, letéve minden gondjukat ezzel. Ezt is azok az angol tudósék derítették ki, akiktől tudjuk, hogy tíz emberből négy az hat, de ezt már írtam régebben. De a futballistákra visszatérve. Én most hallottam egy igen híres, felfedezett futball zseniről, Vejmár (Menjmár? ), ha jól értem. Nem így írhatják, mert egy sárga markolót ismerek ilyen néven, meg egy osztrák várost talán. A markoló az tuti, láttam már olyant. Aztán, szerintem a Nascar fennsíkon kezdhette ez a fiú, ahol se kő, se fa, így kétdimenziós meccseket játszottak, hanyatt fekve. Aztán egy becsúszó, gombfociból ismert csel miatt lecsúszott oldalt és utána Brazíliában focizik tovább, immár felállva. Aztán itt vannak az afrikai futballisták is. Tegnap ki is hívtam a TV szerelőt, hogy fekete csíkok vannak a képen, hát a néger focisták, futtában! Nagyon sokan olyan helyről jöttek Afrikából, hogy azokat a törzseket máig se fedezték fel! Ezért azért is lehet, mert 98%-uk nyugati neves klubokban focizik már régóta. Másrészt mindig hazautaznak, ha visznek a családnak ezt-azt, mert nincs posta sem, ha egyszer nincsenek felfedezve, senki ne csodálkozzon! A másik oka, hogy ennyire tudnak futni - ugye, aki nem tudta lehagyni futásban a társát, azt ették meg az oroszlánok. Valamint dideregnek az itteni dermesztő plusz 37 Celsiusban, megszokták az otthoni kellemes 63 fokot. Még az aztékokról kell tudni, hogy bizonyos labdajátékot űztek, amiről sokat nem tudunk. Ez a mondat viccesnek tűnik, pedig első hallásra az. Talán később is. A lényeg, hogy a barátságos edző mérkőzések után a vesztes csapatot a győztesek megették. Köretnek mi volt? Szintén nem tudjuk, talán torma. Majd folytatom. Még mindig: Én A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2018
Köretnek megették a labdát.
Most már biztosan itt a nyár, és nagyon meleg van.
![]() ![]()
Így kell elhaladni a Traffipax előtt Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2018
Ha büntetést akarsz, akkor mindenképpen.
![]()
Hááát, egyszer már jött utánnam Németországban az A8 -as autópályán egy traktor 120 -al. (igaz nem egészen így nézett ki)
Nem, rendes traktor, olyan Steyer kinézetű, igaz sárga volt, olyan, mint amit az útépítők használnak. Meglepett rendesen. Tréleren sem mehetne 90 -nél többet.
Sziasztok,
Ma hoztak egy 3-es Megane-t, lemerült az akkumulátor, feltöltették, amikor visszatették az autóra az akkut, semmi se akart müködni, az ügyfél természetesen egyből egyből szidta a franciákat, a vontatás se volt olcsó, mert az elektromos kormányzár se oldott fel (az autónak nem kulcsa, hanem kártyája van). Amikor nézem, megállapitottam, hogy az autó tényleg kaput, rámértem az akkura, -11V, ???, tényleg -11V. El se tudtam dönteni, hogy mit tudtak elmüvelni az akkuval, ekkor kérdi az úgyfél, hogy hozzon-e másik akkut, mondom neki, hogy hozhat, errefel hozott egy akkorát, amelyikkel önindítózva is felért volna hozzám, abban is -10V van. Kérdem tölle, hogy kivel töltette fel, a válasz az volt, hogy egy házi töltővel, de mivel sokáig telt, ezért biztosan jól fel kell legyen töltve. Mondom neki, hogy jól fel telt, a gond csak az, hogy fordítva, az eléjen vakarta a fejét, nem esett neki le, hogy mi van fordítva töltve, pár perc néma csend után halkan suttogta "tényleg". Az "akku töltés" jelenleg 549,99€ + DHL (PL->RO)+munkadíjban áll, ami tartalmazza az ECU-t, BCM-et, kulcsot, ELV-t, ABS ecu-t és müszerfalat. A rádiót és a klimát csak a következő utáni fizuból tudja csak megvenni. Az egészben az a legpoénosabb, hogy az autón 3 biztosíték táblából egyedül a szivargyujtó biztosítékja volt kiégve, a többiekből egy se. A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2018
Megpróbáltátok rendes akkuval az autót? Mit reagált rá?
A generátor diódák, mit szóltak ehhez?
Én találkoztam, gyárilag feltöltött fordított polaritású aksival anno. Szerencsére rutinszerűen rámértünk, és elég jól detektálható volt a dolog, az analóg műszer mutató fordított kivágása miatt. Előbb persze zavartan megnéztük, melyik drót hova van dugva, de majd a régi rosszat is megmérve eloszlott minden bizonytalanság. A mérésnek köszönhetően nem került beépítésre az aksi, így kár sem származott a dologból. Szó nélkül kicserélték..
Próbáltuk, ugyanazt csinálta, mint a fordított töltésüvel, azaz semmit, nem hiába rendeltem le egy egész "gyujtásra alkalmas kit"-et (románul kit de pornire)-t, mert annó 2014 nyarán egy 2-es Lagunával történt meg ugyanez, ott is BCM modul, ECU, kormányzár(ELV), rádió tönkrement.
Ezuttal szükséges volt ABS ecu-val együtt venni a kit-et, mert az ABS is tartalmaz az inditásgátlóról adatokat. proli007:A generátor diódákat még nem mértem, mert még gyújtást se tudunk adni az autónak, szerencse, hogy az univerzális tesztert rá nem tettem az autóra, mert hanem az is tönkrement volna. Általában eredeti vagy Bosch akkumulátort szoktam vásárolni, azokban megbízok, bár azokkal is ugyanugy megtörténhet, hogy fordítva töltik fel. Szerintem elég nehéz lehet kimagyarázni az ügyfélnek egy ilyen esetet, köszönöm az ötletet, hogy mérjem meg amielőtt felteszem. Kopogjam le, nálam még 2db. Tiguan BCM modulon (amikbe ha kerülne SW, meglehetne javítani) és egy Mercedes ECU-n kívül még nagyobb értékü dolog nem ment tönkre, a Tiguan BCM modulokra nincs magyarázat, hogy hogyan tudtam tönkretenni egy sima teszt végigfuttatásával. Egy fontos tanács mindenkinek: 2002 utáni motorvezérlőegységet TILOS széjjel szedni! Általában 4-6 rétegü nyákot tesznek beléjük, amit jól összeragasztanak a fém házzal, hogy még véletlen se lehessen széjjel szedni tönkretétel nélkül.
Valamilyen teherautóról kellett önindítót leszerelni. Mi a panasz, kérdezem. Csak az önindító forog, nem viszi a motort. Eltelt valamennyi időbe mire rájöttem, hogy önindító fordítva forgott, így a fogaskerekét nem tolja ki, nem lesz kapcsolatban a motorral. Megúsztuk a szerelést.
Valamikor egyszer réges-régen,mikor még én is autókat szereltem,velem is megesett egy hasonló eset.
Kétütemű Trabin kellett önindítót cserélni,a tulaj hozta a cseredarabot. Rossz leszerel,új beszerel,indítózás....és nem indul a gép. Nézem gyújtást, ok,nézem benzin,ok. Aztán véletlenül mikor a kolléga indítózik,feltünt,hogy visszafelé forog a motor. Akkor néztem meg az önindító oldalán a forgásirányt,és kiderült,hogy nem a kétütemű Trabié,hanem a kétütemű Wartburgé volt! ![]()
nagym6 és P1251500:
Régen fele annyi komfort nem volt az autókban és mégis boldogabban éltünk mint most. Kiváncsi leszek, mi lesz 10 év mulva. Nem volt olcsó szórakozás egy 2006-os Audi A6 4F autón rádió fejegységet cserélni, a probléma az volt, hogy amikor az autó aludt és a CAN buszt felébresztette akármelyik event (ajtónyitás vagy akármilyen CAN esemény), akkor a rádió elkezdett 40%-os hangerővel ordítani, kikapcsolni csak azután lehetett, amiután az egész rendszer beboot-olt teljesen (kb. 1 perc). Az okostelefonra, (ami TeamViewerezésre van használva a legtöbbet) jött egy biztonsági update, most már annyira biztonságos lett a telefon, hogy ha lezárt állapotban a lámpát bekapcsolom rajta, megkér, hogy oldjam fel az ujjlenyomatommal (vagy a pin kóddal) a telefont és csak azután kapcsolja be a lámpát. Szerintem ez egy egésszen hasznos dolog, mint a hangvezérlés az autókban. A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2018
Komoly bűnöző volt aki beszerelte a számítógépet az autóba. Ma már van olyan is, hogy az akku + kábelén elektronika van, amit tanítani kell, ha akkut cserélsz. Szép új világ. Nekem marad a 30+-os autóm arra a kis időre amíg még autózom. Ha csak ki nem tiltják a forgalomból.
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2018
Sajnos amelyiket tanítani kell, ahhoz külőnleges AGM-es akku kell, a Volvo-kra online kell tanítani, ha az ügyfél nem akar fizetni a tanításért, olyankor ugyanolyan kapacitásut teszek az autóra.
Dízel vagy benzines az autód? Annó láttam átalakított autót (benzines Golf2-be Alfa Romeo dízel motor), az autó karoszeriáját totál összekellett faragni, a nagy munkálat eredménye az lett, hogy az első nagyobb féknél a motor váltóval együtt leszakadt a helyéről.
Azok a jó autók amiben a legbonyolultabb elektronika az ablaktörlő ütemadója
![]() Idézet: „Ha csak ki nem tiltják a forgalomból.” Az könnyen lehet. 18 éves autómat elmeszelték a vizsgán. "Nem elég hatásos a fék." Az eddigi mérések szerint teljesen jó, de újabban bevezettek valami harmadik metódust. Ennek nem felel meg. Túl könnyű a kocsi hátulja és megcsúszik a gumi. Na most betettem egy 35 kg-os beton tömböt és két 20 literes kannában vizet a csomagtartóba. Egészen ki a kocsi végébe. Ez keréken van vagy bő 100kg. A szerelő azt mondja, hogy ezt a mai követelményekhez megcsinálni a fékrendszer, fékerőszabályzó átépítésével lehetne. Akkor meg nem gyári. Kell hozzá átépítési engedély, mérnök meg sok-sok lóvé. A kocsi meg ér vagy 200 ezret. Amint lehet lecserélem. Csak erre a vizsgára ráköltöttem a fél kocsi árát. Új kipufogó, futómű apróságok. Csak úgy megy ki a lóvé.
A lényeg: Vegyél újat,- persze bankkölcsönre, részletre-, amit aztán szépen elvesznek, mert úgysem bírod fizetni a törlesztést. Ki van ez találva! Különben is; csak az urak járja(hat)nak kocsival, a pórnép járjon gyalog, vagy tömegközlekedéssel, vagy mit mászkál, maradjon a rögjénél!
![]()
Ezt mondta Antal József is anno a rádióban.
"Az orvos gyereke legyen orvos, a mérnöké mérnök, a paraszté paraszt." Idézet: Én már a postán is meg akartam kérdezni, hogy "Tessék mondani, meddig tart még a munkalassító sztrájk?". Mert amióta megjelentek a postahivatalokban a számítógépek, azóta sokkal lassabban haladnak a sorok.. „Komoly bűnöző volt aki beszerelte a számítógépet az autóba.” |
Bejelentkezés
Hirdetés |