Fórum témák
» Több friss téma |
Ez szintén hülyeség. Hőkompenzálást csak ellentétes hőmérséklet együtthatójú alkatrészekkel lehet csinálni. Magyarul egy pozitív hőegyütthatójú alkatrészt hőkompenzálni csak egy negatív hőegyütthatójú alkatrésszel lehet közvetlenül (különböző közbenső áramkörökkel, trükkökkel lehet máshogy is pl. negatív visszacsatolás). Több soros dióda soha nem kompenzálja ki egymást hőmegfutás ellen mivel mind egyforma! Sőt egymást fogják segíteni a hőmegfutásban.
Amúgy ha építenél egy normális áramgenerátort akkor tökmindegy volna, hogy az akkuban 12V vagy 14V van. Sőt a fényerő is teljesen állandó lesz. Az alsó határ a LED-ek össz nyitófeszültsége plusz az áramgenerátor saját feszültség vesztesége (drop-out). A felső tartomány pedig az áramgenerátorban alkalmazott alkatrészek feszültségtűrése és disszipációja. A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2018
Értem amit írsz. Igazat is adok Neked. Megkérnélek rá hogy tegyél fel ide egy kapcsolást, amelyik megfelel az általad leírtaknak.
Tessék, a lehető legegyszerűbb megoldás: soros ellenállás. Természetesen ennél az egyszerűsége miatt az átfolyó áram függ a tápfeszültségtől.
Itt egy adatlap egy általános piros LED-ről, ezen ott van az áram - feszültség görbe. Ezen a görbén kell kiválasztani egy olyan munkapontot aminél megfelelően működik az eszköz. Pl. 10mA átfolyó áramnál a grafikonon látszik, hogy 1,95V feszültség esik a LED-en. Az adatlapon az is ott van, hogy 30mA ennél a típusnál a letörési áram ezt soha nem szabad túllépni. A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2018
Én egy 6W-os 6,6V-os ledre szerettem volna egy megbízható kapcsolást kapni. Ha nem tudsz ilyent, akkor kérlek, ne akarj segíteni.
PT4115. Nézd meg az adatlapját, abban van kapcsolás.
Köszönöm, kedves Tőled, vagy én vagyok béna hogy nem látom a kapcsolást.
Nem ezt kérdted. Én úgy értelmeztem a hozzászólásodat, hogy az általam leírtakra kérsz bizonyító kapcsolást, ezt adtam. Nem követtem végig a témát így nem tudtam honnan indult. Bocsánat!
Akkor ami a kérdésedet illeti. Ekkora teljesítményre mindenképp rendes áramgenerátort ajánlok semmiképp nem soros ellenállást. Viszont kevés az adat. Ha Nedudgi válaszánál pontosabbat szeretnél akkor linkelt be a LED-ed adatlapját, ugyanis nem tudjuk az üzemi paramétereket. Amit leírtál az szinte semmi. Ha megadod az üzemi áramot akkor akár ez a kapcsolás is megfelelő lehet: tranzisztoros áramgenerátor. De az igazán rendes megoldást már Nedudgi ajánlotta. Az adatlapján ott van a kapcsolási rajza is (a link a HEStore oldalára mutat jobbra a a menüoszlopban megtalálod az adatlapot). A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2018
Az első oldal alján van.
A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2018
Az én megoldásom egy feszültség stabilizátor IC, ami 6,2V-ra stabilizálja a ledekre jutó feszültséget.
Rossz megoldás. Sokadszorra írom, hogy az áramot kell stabilizálni.
Bztos hogy Neked van igazad!
Én, balga , már 2 hónapja így járok a motorommal. Érdekes, azóta senki sem hajt ki elém. Talán, már messziről látják, az erős fehér fényt?
Mi köze van ennek a LED világításhoz? Az is lehet, hogy füstfelhőt messziről észreveszik, vagy jó a hallásuk az embereknek arrafelé. Azt hiszed, hogy a gányolt világításod az oka?
Tudom hogy "a ledek nem 12V-ot kapnak, hanem max 6.6V-ot".
De én nem kimondottan csak a LED-ekre "hajaztam", hanem a teljes komplett lámpaegységre - arra a 2 darab világító akármire - azzal a beleépített 8 darab LED-jével. A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2018
Ilyen az én gányolt led világításom, és ilyen, amikor világít. Az indexben 1 db. 3W-os Power led van.
Kérted a parmétereket a ledekről. A reflektorban a 2x6W-os led-é 6,6V, 0,9A, az indexben 3,3V 0,9A. Mint írtam, ezzel a kismocival járok, szinte minden nap, jelenleg, a képen látható feszstabilizátoros megoldással, de meg fogom csinálni az áramgenerátoros verziót, mert megygőztél hogy az az igazi.
Jó volna látni adatlapot azon belül is a U/I jelleggörbét. Ha a 6,2V-al nem lépted túl a karakterisztika "könyökét" akkor az megmagyarázza miért nem sült meg a LED elsőre. De ez nem azt jelenti, hogy ez így jó. Nem tudom, megfigyelted-e, hogy ha éhes vagy és sok vizet iszol akkor elmúlik az éhséged. Gyakorlati tapasztalatból azt mondod, hogy a víztől jól lehet lakni, de ez biológiailag nem igaz, az agyad úgy érzi, hogy jól laktál mert a hasad tele van, de tápanyagfelvétel nem történt. Itt te ezt megépítetted, mivel elsőre nem durrant el levontad a következtetést, hogy jól működik, pedig csak működik de nem üzemszerűen.
Az áramgenerátorral az lesz az előnyöd, hogy a működést áttolhatod a LED munka egyenesének meredekebb szakaszára ami miatt még jobban fog világítani de nem fog megszaladni (áramkorlátozás nélkül ezen a szakaszon megszaladna), ebből következik, hogy sokkal jobban ki fogod tudni használni a LED-ed adta lehetőségeket, csak a maximális paramétereket soha nem szabad túllépni. A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2018
Azt hiszem, félreértesz valamit. Ez a világítás egy műszaki vizsgán csak szerencsével mehet át. Nem a kivitelezés, hanem a megoldás a gányolás. Amit csináltál, az megfelelő. gondoságot mutat, de hiányos műszaki ismereteket jelez.
A felhasználástól függetlenül egy jó tanács. A stabilizátor IC ki- és bemeneteire is tegyél egy egy 100nF-os kerámia kondenzátort gerjedésvédelem képpen, mert így ha begerjed akkor minden lesz a kimeneten csak stabil feszültség nem.
Minden szavadat értem, minden szavaddal egyet is értek. Ezt a ledes "világító eszközt" egy kedves barátomtól kaptam, ezért igen vigyáztam rá hogy még véletlenül se menjen tönkre. Ezért alúlról közelítettem meg a rá adható maximális áramot. 6,2V-ról jóval kevesebb árammal működik, mint ha 6,6V-ot adnék neki. A fényerő változást szemmel nem veszem észre. A szembe jövők sem, mert akkor nem "tisztelnének" ennyire. Abban teljes mértékben Neked adok igazat hogy a teljes fényét az általad javasolt áramgenerátoros kapcsolásban érné el. Szépen kérlek hogy küldj egy kapcsolási rajzot, ami az én esetemben megbízhatóan működne. Előre is köszönöm.
Üdv: Tamás
Már többször elmondtuk, hogy mit kell csinálnod. Vagy beépitesz egy fix feszültség stabilizátort mondjuk 9 V ( ami kisebb mint a fedélzeti feszültség minden üzemmodban), és ehhez kiszámolsz egy ellenállást a LEDekhez. Azaz azok fix áramot kapnak a fix 9V tápbol.
A másik megoldás egy áramgenerátoros IC (elég sok van - keress rá " current source ic") amin beállithatod az áramot és ezek többnyire 11-36 V tartományban müködnek, a LEDek 6 vagy 9 V-tal (azaz 2 vagy 3 LED sorba kapcsolva) vannak táplálva. Ennyit kellett volna megoldanod már jo egy hete.
Talán a legegyszerűbb megoldás ami a legkevesebb alkatrészt tartalmazza az a LM317 stab. IC-ből készített áramgenerátor. Az adatlap 12. oldalán a 8.3.3 pontban található a rajza, amihez csak a gerjedésgátló kerámia kondik kellenek. Az R1 a mérőellenállás, ennek teljesítményét majd csak akkor lehet kiszámítani ha már az ellenállás értékét tudni. A kiszámításához a képlet ott van jobbra (I=1,2/R).
Igen neked, (meg mindenkinek aki olvassa) mert ha jol emlékszem te hajtod feszültség stabilizátorrol a LED-eket. Nedudgi, elektroncsö meg mások is már vagy 5x mondták, hogy az nem jo, hiába jársz állitolag már honapok ota ilyen világitással.
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2018
Ha kicsit visszatekersz képet is látsz az általam használt megoldásról. Április 20-a óta járok így vele, világít rendesen, miért nem jó így? Csak hogy képben legyél, elől 6W-os led, hátul 2W-os led, a "műszerfalon" kék és zöld színű visszajelző led világít. A generátorról egyeirányítás után 7-33V jön, a fordulattól függően. Ezért döntöttem a feszültség stabilizálás mellett. Áramgenerátorral csak egy fogyasztót lehetne működtetni. Értelem szerűen a reflektorban lévőt. Rendeltem hozzá egy LM 338-as 5A-os stabot, csak még nem érkezett meg, ma megyek érte.
Nem akarok semilyen vitát inditani, mert megint jönnek a nagyokosok és elnémitattatnak és te soha az életben nem fogod megtudni, hogy miért rossz a megoldásod. (Amit sokan elöttem is elmondtak, de valahogy nem sikerült megértened). És ez a nagy baj. Ráadásul terjeszted is, hogy uj jo ahogy te csinálod.
![]() A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2018
Köszönön a rajzot, elmentettem. Most kerültem igazán komoly dilemmába. Ez a ledes "izzó" eredetileg fetes áramgenerátorral volt meghajtva, amikor mértem az áramfelvételét, határozottan emlékszem 700 mA alatt volt, amit kb. 9V-nál ért el. Utána hiába növeltem a feszültségét, az áram nem növekedett. Aztán mikor meghalt az elektronikája, de a 2 led csip túlélte, akkor építettem át a tápot a mostani verzióra. Óvatosságból 6,6V helyett csak 6,2-őt engedtem rá és így világít már több mint 2 hónapja. Hosszabb utakat is mentem már így, nagy melegben, ha meg akart volna főlni a led, már rég megtehette volna. Az áramot kellene beállítanom, de nem merek vele kísérletezni, mert ha ez az izzó tönkremegy, nem motorozhatok, mert nincs több ilyenem. Ígértek még 2 ilyent, csak még nem kaptam meg. Addig marad így, mert így legalább világít.
Ha nem kell drimmelés ez nem melekszik ahogy az áteresztös LM3xx és társai V/A tetszés szerint álithatod...Bővebben: Link
Nem értem én ezeket a vitákat.
Igen igazatok van, a LED-et áramgenerátorral kell hajtani. Ezt nyilván a többiek is megértik. Viszont senki nem fog egy darab akárhonnan túrt LED-hez áramgenerátort építeni, még ha csak pár ellenállás meg tranzisztor kell hozzá akkor sem, ha egy stab IC meg egy ellenállás is megteszi. Ti meg ezt nem értitek meg. Mellesleg a gyári cuccok szerintem legalább fele feszültséggel van hajtva nem árammal, mert egyszerűbb, olcsóbb. A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2018
Egyetlen stab IC és egyetlen ellenállás felhasználásával is lehet áramgenerátort építeni...
Ha jön mégegy hozzászólás ebben a vitában, készítek egy LED -es videót is haljak meg...
A mondokád eleje rendben van az utolso mondat meg marhaság. Miért is irtad????
Minden LEDs gyári táp vagy áramgeneratoros, vagy feszültség stabilizált, de akkor a LEDek elött ott az ellenállás.. azaz amiatt megint csak áramgenerátoros. |
Bejelentkezés
Hirdetés |