Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Az eredeti töltő panelterveit, illetve a mostani módosításhoz szükséges kiegészítő panelokat egybefoglalva mellékeltem.
Az "eredeti" jelző egy kicsit biceg, mert vettem a bátorságot, és az áramnyelő segédpanel csatlakozását komfortosabbá tettem, azaz már nem kell a panel alá forrasztgatni a vezetékeket, van nekik saját csatlakozási pontjuk (kérem ellenőrizni, mert a hirtelen módosítások néha félrecsúsznak). A mellékletek felhasználói kérésre cserélve. A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2018
Moderátor által szerkesztve
Tisztelt Alkotó!
Kérdeznék, ha lehetséges. Betáp trafó 18V 5A. Jól gondolom,hogy TH1 TH2 és DP1 DP2 erősen túl van méretezve és megfelelő lenne kisebb áramú is?
Sikerült bedobozolni végre a művet . Nagyon zsúfolt belülröl , de legalább kis méretre sikerült . Az áramot egy talált kisméretü deprez műszer méri . A kapocs , vagy töltőfeszültséget egy egytizedes pontossággal bíró digitális panel . A kívűlre szerelt potméterrel nehezen hozza , amit kell , mert lassan reagál . Működik és kész .
Komolyabb trafóval akár nagyobb áramot is el lehet érni ( tirisztor+dióda cserével)....
Arra jártam, eszembe jutott, lefényképeztem.
A töltő fix árammal tud tölteni, aminek nagysága fokozatmentesen beállítható. Ennek az áramnak az elvárt értéke nem egészen egységes, és véleményem szerint a felhasználók túlzóan fogalmazzák meg az elvárásaikat. A jelenlegi Ikieff max = 5 A, a sönt értékének módosításával nagyon könnyen módosítható. Nálam 2 db 0,22 R-os ellenállás van párhuzamosan alapesetben, de ha ehhez mondjuk még 1 db-ot hozzáteszel, akkor máris 7,5 A-re változik a kimeneti áram effektív értékének beállítható maximuma.
Részben ezért van a vezérelt egyenirányító elemeiben tartalék. Másik fontos szempont a félvezetők adatlapi értékmaximumai, és a tényleges terhelhetőség közötti viszony. Nem ritka eset mikor megfeledkeznek a felhasználók a hőmérsékletről, aminek növekedése akár drámai mértékben is csökkenti a terhelhetőséget. Végül ezek a félvezetők minimálisan kerülnek többe mint esetlegesen kisebb társaik. (Azt most nem feszegetném, hogy egy-egy félvezető valóban tudja-e a hozzá megadott határértékeket, de a tartalékok általában nem szoktak gondot okozni.)
Igen, megoldható, ha a trafó, egyenirányító, tirisztor, vezetékek megfelelően vannak megválasztva.
Nekem volt, hogy kellett volna 12V/ 50-60 A, de nem volt töltő, csak 24V-os kéznél. Autópálya-utánfutó kijelző egység 600Ah -s akkupakkját rendbe rakni. 2x6 V x 24 db. Szét kellett szednem az egész pakkot, s átkötni 24 -re.
Akkor nincs más hátra ebből kell egy Accu-Mat toltőt épiteni.
Jó munkát !
Proli007 készített egy módosított változatot. Ehhez most rajzoltam paneltervet (kínai gyártatásra előkészítve).
A START-STOP rész változott meg, és felkerült egy biztosíték a teljesítmény részbe.
Feltetted a csomagt a lap tetején. Az a jó?
Ha igen akkor nem jó a mérete. Én magam késziteném a nyákot. Kérhetek egy nyomtatható változatot?
Talán a legcélszerűbb elolvasni a hozzászólást, mert akkor kiderül, hogy ott a már elkészült régi töltők átalakításáról van szó. A bekötést pedig itt találod meg hozzá.
Ettől függetlenül most készült egy másik panelterv, más koncepciót követve. Ezt otthon nem lehet racionálisan elkészíteni, de nem is kell, mert a távol-keleti gyártásból lesz többlet, tehát tudok adni kedvező áron. Szigorúan csak tájékoztató jelleggel mellékeltem kb. hogyan fog ez az új panel kinézni.
Én máris jelentkezem 2 db-ra, ha megoldható.
Lehet hogy nehéz a felfogásom?
Ezek szerint vettem egy marék alkatraszt feleslegesen? Bizonytalan lettem Mit tegyek? Épitsem meg a régit és modositsam? Várjam meg még ,,,,,,,,,,,,? Vegyek egy Kinai tőltőt, vagy egy jó aksit? Már megjártam egy hasonló projektel Megápitettem a régebbi kapcsolásokat (sikerrel)(propeller clock) Elindultam a legujabb kapcsolással is de kitudja lesz e vége valaha?
Tele van az élet nehéz döntésekkel. Az eredeti AccuMat1 nálam évekig működött. Csak most jutottam el oda, hogy a mérőegységet is beletettem ezért ha már szét volt szedve utólag beleépítettem az újdonságokat. Most is jól működik ezekkel.
A megvett alkatrészek döntő többsége teljesen azonos a mostani változattal. Ez a panel annyiban más, hogy kisebb, és nem kell hozzá utólagos kiegészítés mert már eleve tartalmazza azokat a panel. A vásárolt töltő garantáltan olcsóbb és gyorsabb megoldás. Ha csak tölteni akarsz, akkor az is jó. Akkor érdemes AccuMat-ozni, ha építési kedved is van, erre viszont időt és pénzt kell áldozni, de lesz egy jól átgondolt konstrukció alapján készült saját készítésű töltőd. Az akkumulátor vásárlás nem kerülhető ki, csak elodázható néhány perccel.
Szia!
Én is előjegyeznék legalább egyre... Köszönöm.
Szia !
Szintén előjegyeznék 1db-ra! Köszönöm !
Először is elnézést kérek, hogy csak téged szólítottalak meg e hozzászólásban, természetesen nem csak téged kívánlak terhelni, csakhát
-a te hozzászólásaid sokat löktek a kis projktemen -így aki érdeklődik, könnyebben meg tudja nézni, miről beszéltünk. De minden segítőkész fórumozó hozzászólását örömmel fogadom, hiszen azért olvasgatok itt, hogy némi tudásra is szert tegyek . Tehát: átrajzolgattam az útmutatás után a kis tervemet, az 1.számú kép szerint (lent). -a feszültségkorlátozó IC csak egy passzív hűtést kapott. (Elég is lett néki, munka közben épphogycsak langyos volt a felfogató csavar, ami közvetlen az IC-vel) -az áramszabályzó viszont kapott egy aktív hűtést, mivel az adatlap szerinti 4fok/watt érték számomra, és a kis hely számára passzív módban megoldhatatlannak tűnt. Persze, lehet, hogy eltúloztam, a hűtőbordák munka alatt hidegek. Magára az áramszabályzóra nem tapintottam rá. -az LM338-ak megkapták a visszirányú diódákat. Most jön egy nagy kérdés: - mivel azt írtad, hogy a töltés csak abban az időtartamban működik, amikor a lüktetően változó feszültség felette van a pillanatnyi akkufeszültségnek, a saját logikám szerint a gyorstöltés érdekében beszereltem egy 4700-as kondenzátort, hogy így minden pillanatban felette legyen (ez 21-22volt), az elészerelt kapcsolóval viszont (amikor több idő van, vagy csak „fenntartó" töltés van) lehetővé válik a "lüktető" töltés, amit az akku állítólag jobban szeret. Ezt jól értettem meg, vagy szereljem ki, mint fölöslegest? (nem nehéz, minden csavarozva van) A végeredmény a 2. képen látszik. -A méréseim eredménye: Rövidzárban: -1. fokozat: 0,52-0,55A -2. fokozat: 0,92-0,95A -3. fokozat: 1,28-1,40A -4. fokozat: 1,75-1,80A -5. fokozat: 2,18-2,22A -6. fokozat: 2,50-2,59A ezek ilyen folyamatosan változó értékek, azonban: 12V/21W izzóval: -1. fokozat: 0,52A - 0,5V -2. fokozat: 0,95A - 1,8V -3. fokozat: 1,39A - … -4. fokozat: 1,80A - … -5. fokozat: 2,10A - ... -6. fokozat: 2,40A - … ezek csak minimálisan és csak ritkán változnak. Gondolom, a változások a bejövő feszültség változásával összefüggőek lehetnek (?) (Szerettem volna itt a kijelzett feszültségeket is végigírni utólag, újra neki is álltam a méregetésnek, de az izzó felmondott menetközben…) Sikerült használatbavenni egy még nagyjából működőképes akkut, vagy 44, vagy 55 AH körüli lehet, felirat már nincs rajta. Ez 12V-ra volt lemerülve, tökéletesnek tűnt a próbához. Számomra a kezdés meglepőnek bizonyult, de lehet hogy ez így kell legyen? : Szombat du. 1 órától: -a töltés kezdetén: 12V –1,85A -1-2óra elteltével: 13,2V-1,85A (és ez sokáig így maradt) Hazamentünk, majd másnap vissza, kb ugyanúgy du. 1-kor: -ekkor 13,7V-0,41A –t jelzett a mérőke. A töltő végig a legnagyobb fokozaton volt, a töltés végén a fokozatkapcsolókat hiába kapcsolgattam fel-le, ugyanaz a 0,41A maradt. A feszültségkorlát ekkorra már mégcsak langyos sem volt. Így hát befejezettnek nyilvánítottam a töltést, bár nem tudom, lehet, hogy elérte volna hosszú idő alatt a 13,9V-ot, de nagy az az akku az én pici töltőmhöz -szerintem. Most én úgy látom, az alapelgondolás (sokat javítva a megkapott segítséggel) bevált, de szeretném, hogy akik értenek hozzá, felvilágosítsanak, miben tévedtem, (volt amit kérdésesként le is írtam, volt amit csak kérdőjeleztem, a legnagyobb tévedések pedig ott szoktak lenni, amit az ember meg sem kérdez mert nem is tudja, hogy nem tudja... ) A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2018
IC1 74LS05N-re változott, akkor a kapcsolási rajz sem a régi.
Nem értem mire próbálsz utalni. Ha lényeges, akkor beszéljünk róla.
Rendben értem. Szivesen forrasztgatok azért vagyok itt, és a pénzt sem sajnálom rá.
Megépitem az eredeti változatot a modositásokkal mert ehhez meg van minden, a panelt is eltudom késziteni. Ha elakadok remélem kapok segitséget.
Hello! Jó ez így ahogy van. Az természetes, hogy mikor már a feszültségszabályzó korlátoz, az áramszabályzót "hatástalannak tűnik", mert már nem az áramkorlát fogja a töltőáramot korlátozni, hanem a feszültség szabályzó. (Ilyenkor már csak csökkenteni lehetne a töltőáramot, növelni nem. Az pedig már ekkor, az alsó fokozat alatt volt.)
A kondi kapcsolójára párhuzamosan tegyél egy 1N5408-as diódát. (Katód a kondi felé.) Így a kondi mindig fel lesz töltve, és a kapcsolót nem teszi tönkre a kondi hirtelen töltőárama. Maximum a 2,5A-es töltőáram fog folyni, mikor bekapcsolod.
Köszönöm szépen! Pont maradt még egy az 1N5408-ból, ő akkor hasznosul!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |