Fórum témák
» Több friss téma |
Igazad van! Nem akartam annyira ecsetelni a kémiát. Vízbontás történik, mivel egy térben, így durranógáz jön létre, vagyis H2 + O, szintelen szagtalan. Nagyon kicsi szikra kápes begyújtani, s baromi gyorsan ég, nagy térfogatnövekedéssel, így egy pillanat alatt szétkapja az akksit.
Nem úgy látszik, teljesen le van zárva, a kupakok helyei látszanak, cimke nincs rajta, ha a csavarhúzót a műanyag alá tolom, látszik hogy feszíti az alsó és a felső műanyagot. Tehát egybe van fröccsöntve. Ezért is filozofálok, hogy érdemes-e elengedni 14Voltig, fölé semmiképpen nem akarok menni. Esetleg két töltési periódust rátolni max 14 voltig. Csak a szellőzése a kérdés. Nem szeretném ha a lakásban pukkanna el.
Az autóban is töltődik , csak a párolgást csökkentik , hogy ne fogyjon el az elektrolitból a víz . Néha rá kell nézni , esetleg teraszra kivinni .
Az a baj, hogy egy normális akku is 14,4V.-nál van feltöltve. Tehát 14V.-nál az sincs 100%-ra töltve. Egy gyengébb, öregebb, szulfátos akku esetén ez a töltési végfeszültség 15,6V (nem hiába van így a régi akkutöltőknél sem, hogy kb ott kapcsol le!). Én zárt rendszerűnél is elmentem 15,5V-ig, és ott kapcsoltam le. Igen, ott már pezseg rendesen. De jó lett. Később megfúrtam a cellákat és tettem bele desztvizet (vagyis sajna ioncseréltet, desztvíz helyett). De a vége így is mindig ugyanaz.. a tizedik télen már nem mertem játszani vele, így csere lett. De 5-6 éves korában kezdtük a "játékot", úgy hogy volt amikor tolni kellett.
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2019
Azzal tisztába vagyok, hogy 14Volt még nem tölti fel teljesen. Nem is az a gond, hogy hol van feltöltve rendesen, hanem panelházban lakom, és nem szeretném ha a konyhába robbanna fel az akku, mert felpezsgett. Ezért kérdéses hogy a zárt doboz miatt merjek-e kísérletezni, vagy inkább ne.
Több akkut szulfátoldóztam már, nálam mindegyik megállt 13,6V körül, és sosem kellett vele tovább mennem, nem is ment feljebb órák múlva sem. Betettem a helyére és indított. Most épp a számat tátom, mert van egy akku aminek ez a harmadik tele a szulfátoldózás után. Felkészítettem rá a tulajt hogy idén télre biztosan új akkut kell vennie, de nem kellett mert még indít. Igaz, hogy nagy mínuszok még nem voltak.
Biztosan elég erős volt a trafód? Én fel tudtam nyomni 15,6 ig a potit állítva. Igyaz előtte a tetőt lerobbantottam róla, s savszintmérővel teszteltem. meg utántöltöttem, de jó lett. Az más kérdés, hogy baromi nehéz visszaragasztani, így legközelebb a " Gergely" féle megfúrásot technikát próbálom ki.
Nem az a lényeg hogy milyen erős, de van vagy 250VA-es. A feszültség adott, ha meg kevesebb áramon megy akkor legfeljebb lassabban jut el a végéig. De itt még a trafó belső ellenállása sem nagyon szól bele, mert az áramimpulzus az elkóból van kivéve.
Én is 15,6V.-ig mentem vele, semmit nem pattintottam le, garázsban volt, nyilván nem gyújtogattam mellette semmit (csak a villanyt a garázsban. ) Kárpitos patent.. nagyon patent.. Cupp, és kész.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2019
Erről a töltőről hallottatok már?
12V 5A Pulse Repair LCD Battery Charger Sokféle néven fut. Szabad használni?
Szervusztok! Van egy Smart Box 5 inditás és töltő szettem. Csak az indításrásegítőt rákapcsolom tölt rajta valamit?
Gyanús, hogy ez a Lidl Richard-Aldi Meola-ban kapható töltők egyik variánsa.
Manapság mit szól egy mai modern autó ahhoz, hogy pl. egy éjszakára kikötöm az aksit?
Annyit nem ér, hogy a regenerálás után nem indul a kocsi valami tiltás miatt és szerviz legyen belőle.
Autója válogatja, van amelyik semmit, de olyat is hallottam már hogy konkrétan mindent elfelejtett. A rádió a kódot, nem működött az ablak, tanítani kellett a távirányítót és ilyen nyalánkságok. Egyszerűbb megelőzni a bajt arra az időre egy másik akkuval vagy labortáppal. A labortáp azért necces mert egy ilyen mutatvány 3 nap, és lehet közben áramszünet. De egy szünetmentes akkuja vagy valami hasonló rádugva addig a szivargyújtóra éppen megteszi, csak arra kell figyelni hogy az autó nehogy áramtalanítsa a szivargyújtó csatlakozót. A műhelyekben az akkucserét ugyanígy, egy kis akkuval oldják meg.
15 voltán kapcsoltam le, de tovább is ment volna, viszont már erős volt a gázképződés, így jobbnak láttam ha leállítom. Az egyik akksit egymás után 2szer szulfátoldóztam (Feltölt kisüt feltölt). Két hét után a-6 fokban már nehezen teker.
Üdv!
Milyen dióda(hidat) használsz egyenirányításra? Próbáltam KBPC1510-es híddal és 15SQ060 diódákkal is. Mindkettő tönkrement. Kb 15másodpercet bírtak. A trafó 270VA-es. A fet STP75NF75-ös.
Fogalmam sincs, de megnézni sem tudom, mert olyan idióta dobozban van hogy külön művészet szétszedni, de ha szét is szedném sem látnám, ki is kellene a helyéről forrasztani, mert nem nyákon van hanem a trafó oldalára van forrasztva. De szerintem valami KBPC vagy GBPC mert más nem nagyon volt itthon csak kisebb áramúban.
Az biztos hogy úgy fél óra után az enyémből is jön már egy enyhe alkatrésszag, mert a kerámia ellenállás az brutál melegszik, meg jó meleg a trafó is egy idő után. A fetem az az alu doboz előlapjára van felcsavarozva pasztával, az épp csak langyos.
Köszi!
Esetleg valaki másnak tipp? Nem igazán értem a dolgot. A trafó kb 12A-t tud leadni. A diódák meg 15A-osak voltak.Az áramkör biztosan nem zárlatos, mert mindkét esetben ment a kapcsolás valameddig. A diódák komolyabb melegedés nélkül szálltak el. Hol használsz Kerámia ellenállást, és mekkorát értékűt/teljesítményűt? Az én nyákrajzomon nincs. Most nézem csak a rajzot, talán a R8 jelűre gondolsz? 0,51ohm/5W? Az nem csak a mérőműszerhez kell?
Szia!
Nem, a trafó nem 12A-t tud leadni hanem sokszorta többet (jelen szakaszos üzemben) pláne, ha netán torroid trafód van. Márpedig jó erős fetet tetél bele, amivel lényegében rövidrezárod a trafót az egyenirányításon keresztül, ezért kell az R8 (0.2-0.5 ohm), hogy az áram ne emelkedhessen olyan nagyra, ami a leggyengébb alkatrészt (jelenleg a diódahidat) kivégzi. Mondjuk nem szerencsés a source körbe tenni, inkább a drain fölé tedd be. A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2019
Az enyémben szerintem 25 vagy 35A-es diódák lehetnek, meg 0R22/5W a sönt. A diódáknak nem nagyon kellene megmurdelni, mivel az impulzusáram elsősorban az elkóból jön. Néztem a szkópon a jelalakot amikor összeraktam de már nem emlékszem rá.
Igen, toroid trafó.
Akkor nézek ellenállást bele, meg nagyobb diódákat. Remélem jó lesz. Köszi az infót!
Szia ! A cikkben az szerepel , hogy a trafó után érdemes beilleszteni az említett ellenállást .
Idézet: „Újabb próbák alkalmával kiderült, hogy az R12 0.51 ohm, szépen visszafogja az impulzusokat, így aki gondolja, hogy erősebb impulzust szeretne, az nyugodtan ki is hagyhatja belőle, de a FET melegedni fog, így a hűtése nem maradhat el. Az előbbi kijelentésemet elsiettem! ... A helyzet az, hogy minél kisebb a kör belső ellenállása, annál nagyobb áramok folynak, így szükség van az R12 re, csak a legjobb helye változik, jelesül a trafó után az egyenirányító előtt van a legjobb helyen. Persze nagy 50-60 A/h ás akkuknál nem kell, de a kisebbeknél akár arányosan növelve az értékét, jól jöhet áramkorlátozás gyanánt. Így kíméli a trafónkat, az egyenirányítót és a FET-tet is.”
Egyenirányító adatlap KBU6M ő volt a fiókban, nekem eddig bírja
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2019
Most akartam ezt írni. Nekem is ott van a trafó és az egyenirányító között (váltóáramos rész), és működik szépen. Annyi, hogy az ellenállást 2 darab 1r2 5W párhuzamos taggal oldottam meg, és azt is hűtőbordára tettem, így nem jelent nagy gondot a melegedés. Mellette dolgozik a dobozban egy ventilátor is a biztonság kedvéért. Sajnos emiatt, hogy az ellenállás átlett téve, villog a polaritás led is amikor az impulzus is dolgozik.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2019
A toroidnak a belső ellenállása is kisebb mint egy EI trafónak, meg a szórása is, így jóval nagyobb áramimpulzust tud leadni a puffer felé, amit aztán vagy tolerál a dióda vagy nem. Nekem egy ezer éves EI trafó van benne, valami több fokozatú akkutöltő egységet táplált fénykorában.
Üdv!
Cseréltem a graetz-et 50A-esre. Betettem párhuzamban a híd és a trafó közé 2x1ohm 5w ellenállást, de ez még így sem jó. Kb 5 másodperc után az ellenállások tűzforrók. Nem élnének túl még 1percet sem. Nem értem, hogy nektek hogy bírják ezek az ellenállások. Nem lehet hogy túl erős a FET?
Írták előttem a toroid lesz a hunyó (szerintem is). Nekem szintén EI vasmagos trafó pumpálja a kondit. A Fetnek nem sok köze lesz a dologhoz.
Ne csodálkozz rajta, hogy az 1 ohmos ellenállásod melegszik, el is égne ha tovább hagynád menni. Azon közel ötször annyi disszipáció van, mint nekem a 0R22 5W-os ellenálláson. Ha az enyém 5W-tal fűt, akkor a tiéd lehet hogy 25W-tal. Tegyél bele 0,22 ohmot, vagy cseréld ki 25W-osra az ellenállást.
2x1ohm 5wattot írt gondolom párhuzamosan. Nekem párhuzamosan van 2x1. 2 ohm 5w, fűt de nem égett még szét. Bár a biztonság kedvéért utólag bordára szereltem. Kb 8órája dolgozik az egyik akksimon. Szerintem ott a toroid lesz a ludas.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |