Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Idézet: Éppen ez a baj. Felfogja összegyűjti oda, ahova nem kellene. „Más szerepe is van, felfogja a port.”
Normális bringánál ez úgy működik hogy ott ahol kell. Ja manapság a bicikli 200 nál kezdődik. Régi kettlerem van, semennyiért nem adnám, gyors meg jó. Évek óta gondolkozok egy másikon. 220+60 amennyiből olyan lesz hogy nekem megfelel. Nem 20 ezres lámpával számolva. Bár össz árba ott van a világítás az agydinamó miatt.
Idézet: Vagy nem engedi be a vizet (kerékagynál, középrésznél, kormánycsapágynál vagy egyéb helyen. Még a dupla, laibirintustömítéses csapágyakhoz is érdemes zsírt tenni.„Bőven zsírzok mindent ahol kell a kerékpáron. Más szerepe is van, felfogja a port.” Idézet: Mit értesz helicoil alatt? „Alu/acél kötésnél szerencsésebb ha helicoil is van benne.” A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2019
A helicoil egy menetjavító cucc. Az eredeti menet paramétereivel megegyező rugó alakú dolog. Fel kell fúrni a sérült menetet, majd a mérethez tartozó menetfúróval felfúrni menetesre, és béfül a rugót beletekerve a menetbe kész a régivel megegyező új menet.
Tudom. Javítottam vele menetet és talán jobb lett, mint az eredeti. Csak nem értem hogyan kapcsolódik a témához. (Egy váz-nyeregcső kapcsolatnál nincs csavarkötés, de szerelőpaszta használható.)
Bizony ez így van, ezért jobb ha nincs rá szükség.
Szerintem arra gondolt, hogy alu tömbbe acél csavar.
Mindenféle aluba acél csavar helicoil menetbe. Aki nem tekert ki még menetport aluból annak jó. Elvileg ezzel nem teker ki az ember ilyet. Mert maga a bevonat passzívan viselkedik, nem bontja az alut.
Az alumínium lágy, önmagában ritkán fordul elő. Kerékpár alkatrészeknél általában 6000-es vagy 7000-es szériás ötvözetként van jelen, amely tulajdonságai - durván fogalmazva - összehasonlíthatóak az acéllal. Be kell tartani az előírt nyomatékokat (bizonyos helyeken kisebb nyomaték is megfelelő lehet), ésszel kell meghúzni a csavarokat. Pár apró szemcse kijöhet a menetből (acélnál is), fémpornak nem illene távozni. A váz általában meg van erősítve kényes, terhelt helyeken.
A csomagtartó szememnél a csavarkötés a nem megfelelő alátétezésem és ellenőrzés hiánya miatt lazult ki. A meglazult csavar megpakolt csomagtartó terhe alatt kidörzsölte, kihúzta a menetet. BaerCoil-al javítottam.
Sziasztok!
Olvasok-olvasok, de nem találtam megoldást az általam említett alu bölcső konzol és a lengőkar acél csavar találkozására. (De már agyaltam a réz spray alkalmazásán, több helyen bevált már. Itt nem biztos hogy hasznos lenne.) Nem tudok most képet hozni, de gusztustalan megoldásnak tartom. Aki javított már 2000 utáni Polo-t, Golf-ot, Turan-t, Sharan-t és társait, érti a problémám. Csak kíváncsi vagyok, mi erre a megoldás. Minden szilent cserénél azért durva hogy vegyen az ember másik konzolt is, mert a menet odalett. Év végén voltam öcsém Polo-ja alatt és már megint össze van oxidálva a két anyag. -Nem én szilenteztem legutóbb. Nyilván nem kapott zsírt és semmit mikor összerakta a szerelő (és felfúrta egyel nagyobb menetre), mert nem így nézne ki. Ahogy a másik oldal nem is ilyen sz@r.
Pont erről volt szó. Szerintem próbálj ki egy megfelelő, réz alapú szerelőpasztát. Ha már oda a menet, akkor BaerCoil, HeliCoil, stb-vel tudod javítani.
Bringákról volt szó.
Konkrétan ide való anyagot nem olvastam. Vagy én nem vettem ki a sorokból. Akkor bocs! Ezekre rákeresek, sosem hallottam róluk. Közben már Guglizom is. Há', lehet csak én vagyok így, de nem bíznék benne futómű-, fék tartórészeknél. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2019
Alumíniumhoz ne használj réztartalmú kenőanyagot, mert galvanikus korróziót okoz.
Saját szememmel láttam egy lyukas aljú alumínium csónakot. A tulajdonosa az alapozó festékréteget kihagyva közvetlenül rákente a réztartalmú algagátló festéket.
Pont ezért nem gondolnám hogy jó oda a réz/bronz spray.
Ami bevált nálam már két évtizede, az a zsírzás. Jobbat nem nagyon tudtam még.
Lehet hogy a teflonos kenőanyagok beválnának.
Idézet: Én csak menetrögzítőt láttam fékcsavarokon bringánál. Mind a tárcsa, mind a féknyereg felfogató csavarjainál alkalmazzák. Valószínűleg a korróziót is gátolja, lassítja.„Há', lehet csak én vagyok így, de nem bíznék benne futómű-, fék tartórészeknél.” Idézet: Bizonyos helyekre jó, de fékcsavarokat ne zsírozz. „Ami bevált nálam már két évtizede, az a zsírzás.” Idézet: Pedig gyújtógyertyához például ajánlják. „Alumíniumhoz ne használj réztartalmú kenőanyagot, mert galvanikus korróziót okoz.”
Passz?! Nem nikkelből van, vagy nikkelezett réz? Szerintem nem alumínium.
Viszont a hengerfej meg alumínium. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2019
A hengerfej általában alumínium. A gyertya testének fém része szerintem kizárólag acél. A mágneses gyertyakulcsok csak mágnesezhető fémet fognak. A gyertyámon a menet enyhén rozsdás volt (legalábbis annak néztem). A nikkel pont a korrózió ellenállóságot adja egy acélötvözetben, tehát az sem valószínű. Oda a gyártó nem ajánl zsírt. Nálam 25Nm-el kell megúzni, ami nem kevés. A zsírtól csökkenne a súrlódás, emiatt azonos meghúzási nyomatéknál kiszakadhatna (vagy meggyengülhetne) a hengerfejben a menet. Ha aláhúzom a nyomatékot és a motor lövi ki a gyertyát, abból is katasztrófa lenne. Pont ezért nem használnám sem féknél sem futóműnél a zsírt (kerékanyákat sem szokás zsírozni).
Csak annak, akit megérint a téma.
Kicseréltem a cserélhető biztit és működik. Egész véletlen próbálkoztam ezzel, meg nem is értem amúgy. De helyreállt a dolog. Ellenállás és szakadás mérés is működik. 250mA/250V lenne a gyári. Mivel még csak hasonló értékűm se volt, így dobtam bele egy "közelit" és meggyógyult.
Ez a menet zsírzás nem zsírzás nem ekkora probléma. Kétütemű motorok gyertyáinak menetei sokszor olajosak, ebből a szempontból ugyanaz mint a zsír, ettől még ugyanúgy vannak meghúzva. Kézzel "érzéssel" meghúzva mindig jó.
Motorok szerelésénél nem foglalkoznak azzal, hogy minden csavar száraz legyen, szétszereléskor sok olajos lesz. Zsákfuratokat ha olajos, nem tisztítanak ki. Annyi az egész, hogy ha kicsit rozsdás a menet, az letisztítva beolajozva, és mehet az is összeszerelésre.
Visszakanyarodva a porszívó témára, 50-70 EUR-ig tudna valaki ajánlani konkrét porszívót, amely nem ég le 15 perc használattól és bírja a falport? Az általatok ajánlott, említett porszívók feltételezhetően nem mai, ma kapható darabok.
Hamu- vagy egyéb tartályos porszívó is lehet, ha higénikusan üríthető a tartály. Annak nem látom értelmét, hogy a tartály ürítésekor megy szét a por mindenhova. Kukazsákba ürítés szerintem nem igazán működne a gyakorlatban. Bentragad az összeállt por a tartályban, a szűrőkben, azok leporolásával visszakerül a por a levegőbe és a környezetbe (lakásba). Kärcher WD3-ba lehet porzsákot is tenni. Az itt említett okok miatt kilőve. Talán valamilyen egyszerű porzsákos porszívó lenne a legjobb. Csak fogalmam sincs mit szabad megvenni, ha pont a falportól vagy a túlzott (5 percnél hosszabb) használattól égnek le (családi tapasztalat).
Az én véleményem az, hogy ha porszívó akkor Miele. Persze ennyi pénzért csak nagyon használtat kapsz, de még az is jobb mint az agyonreklámozott "sikítógépek". És csak az eredeti porzsákjával használd, azon nem egy át a por és nem károsodik a gép sem. De hallgasd meg mások véleményét is, pl. az index fórum topikjában. (Itt van)
A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2019
6 éve szinte csak Miele porszívókat használok. A Miele ügyfélszolgálatán mondták, hogy falport ne porszívózzak vele. Nagyon finom por, átmegy a porzsákon. Láttak már ettől leégett motort. Normál használat esetén a porzsáktér patyolat tiszta marad (nagyítóval kell benne porszemet keresni). Nem véletlenül írják, hogy a porszívó tisztítja a levegőt. (Tényleg nem kell utána levegőztetni.) A saját tapasztalatom, hogy a porzsákteret és a motorszűrőt enyhén be tudja szennyezni a falpor. Ez egy Miele C1, de sajnálnám erre elhasználni. Ezért kellene egy második porszívó. Sajnos igazad lesz, még egy használt Miele is jobb, mint ez a sok ipari hulladék, amiket árulnak. Van egy lelakott külsejű, motorikusan hibátlan Miele porszívóm. A szívócső becsatlakozója vagy a porszívóban lévő csatlakozó csonk ki van kopva, sokat kellene rá költeni.
MT kábel blankoló
Kedves topiktársak! Használ valaki ilyen szerszámot? Jó minőség, érdemes megvenni? Az erek blankolására knipex fogót használok, ez csupán MT-hez lenne. Hobbi és a profi felhasználás között félúton. Köszönöm a válaszokat.
Akkor ezt nagyon gyorsan megbeszéltük... Esetleg tegyél be dupla motorszűrőt...
Hasonlót kaptunk mi is, szerintem egy használhatatlan vacak. Volt aki azt mondta, ez nagyon jó, azóta is az autójában van, valahol elásva.
MT kábelhez nem létezik jó blankolószerszám, lévén a külső szigetelés közvetlen érintkezik a belső erekkel, a szigetelés belső fele pedig nem kör keresztmetszetű. Kés vagy tapétavágó, ki mit tart jobbnak.
Én ezt a fogót használom rengeteget: Bővebben: Link
Némi gyakorlással, óvatosan nyomva és 180 fokot fordítva a vágóéllel szépen körbe lehet vágni a külső szigetelést, a belső erek közti maradékot pedig simán el lehet "törni". MT, MBCU, gumikábel külső köpenyét is blankoltam már így. Az ereket csupaszoló része is kielégíti a nem speciális igényeket (legalábbis az enyémet). Óvatosan használva vágtam már vele 10mm2-es fésűs sínt is, még bírja az éle.
Higéniai okokból nem szeretném ugyanazt a porszívót takarításra és falpor szívásra használni.
Falpor szívásra nem vennék egy második Miele-t 45000 forintért. Használtan ki ad el egy jó Miele porszívót? Az említett porszívó távol van tőlem, kérdéses a javíthatósága (egy fél Miele porszívó árát kellene rákölteni) és nekem most kellene. Egyetlen megoldásként egy olcsó, porzsákos porszívót vennék, ha tudnám mit érdemes. Idézet: „MT kábelhez nem létezik jó blankolószerszám, lévén a külső szigetelés közvetlen érintkezik a belső erekkel, a szigetelés belső fele pedig nem kör keresztmetszetű. Kés vagy tapétavágó, ki mit tart jobbnak.” Ha megengeded, ezt cáfolnám. közel 20 éve használom ezt a szerszámot MTK kábelek csupaszítására. Kis rutinnal könnyen belejön az ember a használatába, az erek belevágása nélkül. A többi hasonló szerszám valóban alkalmatlan a feladatra. |
Bejelentkezés
Hirdetés |