Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
A másik motorod tekercsellenállásait is mérted? Lehet, hogy valamikor áttekerték 400/660 V-ra. Ezt utólag az adattáblán nem szokták jelezni.
Hali!
És miről járatod? 3*400, vagy 3*230 frekiváltó?
Azt nem, de akkor majd megnezem. És azt mit jelent, ha áttekerték 400/660-ra?
A tábla szerintem 3*220-delta ill 3*380 csillagban. Ha deltában 400-ról járatod, le fog égni.
Mint erbe írta nézd meg a tekercsellenállásokat...
3*400 ban hiába kötöm csillagba, nem pörög fel és gyenge, ezért kötöttem deltaba.
Mérd meg a tekercsellenállásokat egyformák-e, illetve a másik motorjoz képest mekkora.
Lehet egyik tekercs leégett, vagy szakadt
Megmérem mindenképpen. Leégve nem lehet ha mind a 3 tekercspáron 2,7 ohmot mértem. Meg nem bùg, nem melegszik. Amikor vettem mondták, hogy ez egy delta motor, de azt nem gondoltam, hogy csillagban nem fog rendsen működni.
Ha azt mondták , mikor vetted, hogy ez delta motor, akkor biztos áttekerték valamikor. Gondolom a régi helyén nem indult direktben(csillagban), ezért tekerték át és csillag-delta indítással használták. Nincs ezzel semmi gond. Így most neked ezt deltában kell használni. Akkor lesz ugyanakkora a teljesítménye, mint a másiknak (vagy mint gyárilag volt) csillagban. Így próbáltad? Bírja a terhelést? Mire használod?
Egyébként ha nem lehetne deltába kötni 3×400V-ra és te így próbálnád, felvenne vagy 50A-t fázisonként vagy többet és két perc múlva forró lenne. Kösd deltába és ha nem vesz fel sokat, nem melegszik, akkor használd nyugodtan!
Igen 3*400 ról próbáltam deltaban, terheles még nem volt rajta, csak magában járattam, de nem melegedett es nem is vett fel sokat. Használom így akkor. Köszönöm a segítséget.
B.Ú.É.K! Jutottál valamire? Átkötötted a kismegszakítót? Valahogy szerez lakatfogót, mérjél üzemi és indítási áramfelvételt, üzeminél többször alacsony, közép vég nyomás.
Egy gyakorlott, szakértői pillantásra lenne szükségem.
Egy vill. motort szeretnék életre kelteni. Úgy rémlik valamilyen NDK nyomtatóban szolgált anno. Még azt sem tudom biztosan eldönteni, hogy egy,- vagy három fázis kell-e neki. (nyomtatóhoz talán meredek lenne a 3 fázis) A motor elején található áttétel miatt lenne érdekes számomra. Csatolom a képeket. Ha valaki segítene elindítani, megköszönném.
Szia!
220V-ra 8 µF-os kondenzátor kell. Ez minden, amit látok az adattáblából. A kapocsléc 220V-ra (csillag) van beállítva, így a 125V-os beállítása a delta kötés lenne.
Kösz a gyors hozzászólást.
Korábbi hozzászólások között találtam ezt a mellékelt rajzot. Nekem is megfelelne ez a bekötés ? Van egy fűnyíróból megmentett indító kondim. 16 µF+- 5%, V 450 VAC Használhatom ezt a kondenzátort? (Csak a PIC-hez való 5-Voltos kis kondikkal vagyok ellátva) A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2019
Nem felel meg, mert ez delta beállítást mutat (piros átkötések). Neked a mostani kötés a jó, a képen a két áthúzott vonallal jelzett. A kondenzátort viszont a kép alapján kell bekötni, az jó. A 16-os nagyon nagy, attól csak leégne a motor.
O.K.
Felhajtok egy 6 µF-os kondit. A csillag/delta kapcsolás itt nem játszik szerepet? Homályosan emlékszem, hogy (egy nagyobb) motor esetén a teljes terhelést megelőzően alkalmazzák.
Hello! Csillag-delta indítást ott alkalmaznak, ahol a motor indulóárama túlterhelné a hálózatot. De itt, minek?
Ez a motor deltában 120V-os. A gondolatod így értelmét veszti.
Köszi a segítséget.
A motor elindult, mindkét irányban simán fut. Az elején lévő fogaskerék áttétel ellenére egy kicsit magas a kihajtásnál a fordulatszáma. A ford. nincs ráírva és nem tudom megszámolni, ahhoz elég gyorsan forog. Az áttétel 1:3,5 Nincs valamilyen megoldás a for. szám csökkentésére? (Valamilyen kapcsolásra gondolok) A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2019
Csak a frekvenciaváltó oldhatja meg a problémát, ami ennél a motornál jól alkalmazható.
Segítséget szeretnék kérni fúrt kútban lévő kondenzátoros szivattyú bekötéséhez. Úgy néz ki, hogy a hőkioldója szállt el. Szét lett szedve, csak sajnos nekem kell összerakni és nem értek hozzá nagyon. Csináltam egy bekötést és mielőtt felkapcsolnám a biztosítékot üzemeltetéshez(kipróbáláshoz), előtte megerősítést szeretnék kérni, illetve hogy elrontottam-e valamit. A két képen látható a bekötés. A szivattyúból 4 vezeték jön ki, zöld-sárga(föld) és 3 fekete. 1-es, 2-es, 3-as. Sajnos nem lehet tudni, hogy melyik melyik. Kimértem: 1-2: 21óhm, 1-3: 14óhm, 2-3: 9.5óhm. Ezen értékekből: 1: segédfázis, 2: főfázis, 3: közös ?? A képen a bekötés balról jobbra: föld, 1-es, 2-es(fehér szikszalag rajta), 3-as. Jobb oldalon alulról jön be a csíí a házból kék: fázis(230), barna: közös, zöld-sárga: föld. Az alsó 5A-es 'doboz' a hőkioldó, felette kapcsoló és ugye a segédkondi 20mikroFarados.
A házból a 230 először a felső kapcsolóba megy(kék) és onnan a hőkioldóba(rövid fekete) és onnan a csokiba(kék). Nagyon el van cseszve, vagy van még esélyem? doboz, bekötés 1. doboz, bekötés 2.
Szia! Szerintem jól kötötted be ahogy a fotók alapján az elrendezést nyomon lehet követni.
Kedves VIM!
Köszönöm a hozzászólásodat! Kipróbáltam, működik!
Valakinek ötlet hogy ezt az egyfázisú szivattyúmotort hogy kell átkötni hogy ellentétesen forogjon?
Ahol nagy a szükség, közel a segítség.
Tisztelt fórumtársak!Adott egy 3 fázisú 380/220 v 1,1kW teljesítményű villanymotor.Az adattáblán szerepel, hogy 380 v y , 220 v delta bekötés lehetséges, de csak 3 vezeték van kivezetve a kapocslécre.Tudom , hogy belül van elkötve a csillagpont egy másik motornál már kivezettem a kapocslécre és elsőre működött és működik a mai napig, de ezzel a motorral gondban vagyok mert nem akar kipörögni a megadott fordulatszámra.A bekötés elvét ismerem , de mivel itt nincs jelezve az u1, v1, w1, illetve u2, v2, w2, csak méregetéssel lehet megtalálni a tekercs végek párjait.Van-e valami egyszerű technikája , hogy jól kössem be?Valamelyik tekercs forditva lenne bekötve?Megjelöltem az eredetileg kivezetett 3 szálat, kivezettem a szétbontott csillagpontot , megkerestem az eredetileg kivezetett 3 szál párját szakadásvizsgálóval és bekötöttem a fórumon talált ábra szerint és mégsem akar rendesen működni.Csillagba kötve nűködött de deltában valamiért nem pörög ki .Mi lehet a probléma?Mit mérjek?A 3 tekercs ellenállása egyforma.
Üdv! Sanda gyanúm, hogy a végek mégis összekavarodtak. Az első rajz szerint próbáld bekötni. A (pl) W1 és W2 felcserélése lehet gond.
A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |