Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is! Idézet: Akkunként. Ezt azért tegyük hozzá.„Évi használat során 152 ft-ból jó esetben talán 20 Ft-ot meg lehetne spórolni” Idézet: Annó.„soros izzót sokan alkalmazták anno” Idézet: Egy percig sem állítottam, hogy nem működik. Mindössze annyit mondtam, hogy messze nem energiatakarékos, ezt viszont továbbra is fenntartom. Lehet kapni, építeni feszültségkorlátos áramgenerátort, kapcsolóüzeműt is. „Próbáld ki és tapasztalni fogod hogy működik.”
Alapvetően egyetértek azzal, hogy ne pazaroljunk, de van amikor spórolni csak kereítési hba nagyságrendűt lehet. Még az is lehet, hogy ha tervez és épít egy megfelelő áramkört, akkor az azzal elért megtakarítás sose lesz éri el azt, mint amibe ez az áramkör került. Akár forintban, akár környezetterhelésben, akár mindkettőben.
Most pl. egy labortáp egyik segédáramkörénél az AC 12V segédtápból egyenirányító és puffer után 78L05-tel csinálok 5V-ot. A cucc nyilván a hasznos fogyasztástól jóval többet fog elfűteni a stabon, pedig tehetnék ide egy akár 95%-os hatékonyságú stepdown áramkört is. De pesszimista számításom szerint a fogyasztás 30 mA alatt fog maradni, és a legoptimistább terveim szerint se fogom az eszközt évi 250 óránál (áltagosan heti 5 óránál) többet használni, szóval az idő 97%-ában mindenképp 0 lesz a fogyasztás. Hasraütve 10 év alatt elfűtök 1 kWh áramot ezzel, majd egyszer hideg vízben zuhanyzok le és szerintem azzal meg is spórolok ennyit...
Értem én, de egy 5-6-8-10 A-es töltőt ne keverjünk a 10-20-30-50 mA-es tépegységgel.
Mennyit fogja használni azt a töltőt, az a fő kérdés?
Mert ha egy műhelyben reggeltől estig akku van rajta, és sokszor még éjjel is, akkor persze oda kell figyelni a hatékonyságra, a pénztárca és a környezet érdekében is. De ha évente 2x feltölt 1-1 autóakkut, akkor használja mondjuk szumma 1 napot évente, elpazarol kb. 1 kWh áramot évente, ami - némi túlzással - kerekítési hiba.
Jó estét kivánok.
Van egy Vax power 6 os porszivóm . A kérdésem a következö: Mikor használom a porszivót müködik egy kis ideig rendesen azután meg szagatva müködik. A probléma oka hogy a porszivó plakán müködés közben mindig törik el egy elektrolitikus kondi egyik lába de nem tudom miért. Ha valaki tud segiteni akkor akkor kérem segitsen:
Igen. Anno. A hetvenes években, esetleg 80-as elején. De akkor még bagó volt a villany. 1...3 Ft/kWh
Te még emlékszel azokra az évekre? Fiatalságom legszebb évei voltak. Bizony, nem a villanyszámla volt amitől féltünk, oda se figyeltünk rá. Most se vészes, a fűtés viszi a pálmát.
De nem csak a villany ára nőtt meg 10-30x-osra, hanem a minden más is, és akkoriban a minimálbér se 100+ ezer Ft volt...
Emlékszem. Akkoriban az elektronikai alkatrészek elég drágák voltak, de kezdőként meg tudtam venni a barkácsoláshoz szükséges cuccokat. Olajjal fűtöttem, ami azért akkor is karcos volt. A fizetésem elég volt albérletre, kajára és a harmada elpacsálásra.
Kérjük, az off-topic hozzászólásokat minimális számúra korlátozni!
Sziasztok!
Megérkezett a kütyühöz minden, de a DC-konverter kimeneti feszültségét nem tudom feljebb állítani 12V-nál....... Mi lehet vele a baj?
Távolba látók és gondolatolvasók előnyben vannak. Én nem látom milyen "kütyüről" van szó ( lehet más sem ) így érdemi hozzászólást ne várj tőlem. De gondolom nem csak én vagyok így ezzel. Ha igazi segítséget vársz ennél több információra van szükség.
Melyikről van szó:
DC-DC Adjustable Step Down Module Power Supply Converter? vagy DC-DC 10-32V To 12-35V 150W Boost Adjust Module? A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2019
Az első ez lenne: DC Step down konverter állítható kimenettel 300W
A másik pedig 150W DC step up converter állítható kimenettel. Egyébként egy 100W-os Led Lámpát szeretnék építeni. A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2019
Akkor a példaként követett videó leírásában található konverterek közül, amiket leírtam az előbb, egyik sem?
De, a második lenne az!
Az elsőt csak pótlásnak vettem! A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2019
Mekkora a bemenő feszültség?
Hiába tekergeted az a kis kék potit, nem megy feljebb a kimeneten a feszültség 12V-nál?
11,1V Li-Po akkumulátor!
Igen, tekergetem de semmi
Sziasztok!
Holnapi erősáramú okj-s vizsgámra készülök. Tudom hogy ez egy elektronikával foglalkozó fórum de szerintem nektek se okoz gondot alábbi két feladat nekem meg igen Idézet: „Hogy lehet habiramot kiszámolni? Egy TN-C-S hálózat egyik fogyasztójánál (L-PE között) 0,8 Ω hibahelyi hurokimpedanciát mérnek. Számítsa ki, mekkora hibahelyi áram folyna testzárlat esetén, ha a fogyasztó névleges feszültsége 3 x 400/230 V, névleges teljesítménye 3,6 kW? ” I= U/R -> 230 /0,8= 287.5 amper I= p/U -> 3600/(gyök3*400)= 5,1 a,per Idáig eljutottam de nem tudom hova tovább. Idézet: „ Egy konyhába indukciós főzőlapot kívánnak beépíteni. A tűzhely legnagyobb villamos teljesítménye 6,6 kW. Határozza meg, mekkora a készülék áramfelvétele egy- és háromfázisú táplálás esetén! Egyfázisú táplálás esetén (230 V): Háromfázisú táplálás esetén (3 x 400/230 V): Ön melyik táplálást részesítené előnyben, és miért?” 230 V: I=p/U -> 28,6 A 400 V: I=p/U(gyök3*400) ->9,5 A Tehát 3 fázisú betáplálást kell választani mert fázisonként kevesebb az amper ? Mi a helyes válasz ? Segítségeteket előre köszönöm.
A fogyasztónak/főzőlapnak elég a 3x400V (L1, L2, L3, a nulla (N) nélkül)? Vagy 3 db 230V-os bekötést kíván? (L1-N, L2-N, L3-N)
Ezt a kérdés egy korábbi vizsga feladat, más adatot nem adtak meg. Sajnos csak a kérdések vannak fent neten, válaszok nem :S
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2019
Itt 230V-os készülékről van szó. Ha 3~-ra szétosztod, attól az még 230V-os. Csak 28,6A, hanem annak harmada, illetve a lapok teljesítményétől függően alacsonyabb.
Minden képen a 3~ ajánlott.
Sziasztok!
Van egy feszultseg es arammero muszerem. 79×40mm es kek hattervilagitasu lcd kijelzos. Egy olcso 75Wattos inverter feszultseget es a kimeno aramat szeretnem merni vele. A problemam az, hogy ha rakapcsolom a feszulseget szepen mutat 227Voltot, de zizego hangja van es egett szaga. Ez mitol lehet? A muszer tapjat egy elotetkondenzatoros feszultsegcsokkento allitja elo. Lehet, hogy bezavar neki, hogy nem szinuszos a hullamforma illetve lehet a freki sem 50Hz? Idézet: „79×40mm es kek hattervilagitasu lcd kijelzos.” A működés szempontjából legkevésbé meghatározó információk helyett a műszer típusát add meg. A bekötésedről készíts rajzot, akkor könnyebb lesz segíteni.
"A muszer tapjat egy elotetkondenzatoros feszultsegcsokkento allitja elo. Lehet, hogy bezavar neki, hogy nem szinuszos a hullamforma illetve lehet a freki sem 50Hz? "
Azt hiszem meg is adtad a választ. Könnyen kiderítheted, ha elemekkel, vagy akkukkal helyettesíted a tápot.
Hali!
Ha büdös, és égett, akkor ott meleg is van. Azt nézd meg mi a büdös, égett és melegszik, és megkapod a választ
Sziasztok!
Ezt a barna gumi szerű cuccot minek hívják és hogyan lehet leszedni? Sajnos az áramkör alá is nyomtak belőle! Képeket mellékeltem!
Szia!
Szerintem az első példában a hibaáram és az adott fázisra eső fogyasztó áramának összege. A másodikban a 3fázisú elosztásnál, nem egy fázis terhelődik hanem viszonylag egyformán mind a három. Mindig törekedni kell a szimmetrikus terhelésre.
Szia!
Főzőlapnak mindenképp kell a Nulla is,hiszen ha csak 1 lap működik, akkor 2 fázisra nem köthetö,valamint nem egyforma teljesítmények esetén a Nullán kiegyenlítő áram folyik. A nulla közös, minden lap "egyik vége" ide csatlakozik. A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2019
Köszönöm a válaszokat!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |