Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   246 / 302
(#) fastaction hozzászólása Jan 31, 2019 /
 
Csak okulás végett írom le a tegnap esti bénázásomat . Készítettem egy tirisztoros töltőt , és éppen büszke voltam magamra , hogy három óra alatt elkészült , amikor is élesztésnél nem tudtam beállítani a töltési áramot és feszültséget sem . Mentségemre pont tizenkettőt ütött az óra . Reggel a homlokomra csaptam , hogy Úristen , hát a labortápról nem is fog menni , hiszen nincsen meg a bejövő 50Hz ripple , ami a tirisztort vezérléséhez kellene .
(#) Chipmunk1960 válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 1, 2019 /
 
Na, hátha jó lesz ezek után. Érdemes volt neki állni. Jó érzékkel, pont oda nyultál, ahol a kontakt-hiba lehetett.
(#) nagysasy hozzászólása Feb 4, 2019 /
 
Sziasztok. Ennek a töltőnek a rajzát keresném vagy megoldást arra hogy lehetne korszerűbbé tenni. Köszönöm.
(#) mrbini válasza nagysasy hozzászólására (») Feb 4, 2019 /
 
Hú de régen láttam ilyet!! UTTA töltő Ezeket ha jól emlékszem a Sasad Mgtsz gyártotta.
Sajnos rajzom nincs hozzá pedig egyszer javítottam ilyet. Emlékeim szerint volt hozzá egy Z80-as processzoros "upgrade kit" amit a régi fiók helyére kellet tenni. Van egy cég (a nevét nem merem ide írni) az Ozorai utcában, és a tulajnak volt a találmánya a procis vezérlés. Keresd őket talán még van valami dokumentumuk hozzá.
(#) Koree válasza nagysasy hozzászólására (») Feb 5, 2019 /
 
Szervusz.Csak laikus ként rá googliztam.Az elektrotanya 10 éves hozzászólásaiban valaki feltette, de oda nincs regisztráciom így itt kimerült az tudomány.Viszont a Z80-as vezérlőről egy doc-ot találtam.Van benne elérhetőség is.Csak hogy még üzemelnek-e az jó kérdés.
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2019

utta.doc
    
(#) (Felhasználó 122012) válasza Koree hozzászólására (») Feb 5, 2019 /
 
A rajz fenn van UTTA 90/125 (60/100)-ként, de szerintem hiányzik belőle 4 oldal középről - pdf-ként van fenn. Valamikor egy nagy A0-ás méretű rajz lehetett, elkezdték másolni - felső részt 4 oldalként, alsó részt szintén 4 oldalként, közepe kimaradt, így kuka az egész.
(#) Koree válasza (Felhasználó 122012) hozzászólására (») Feb 5, 2019 /
 
Értem.
Mondom komolyabban nem néztem utána. Csak elalvás elött (későn értem haza) gondoltam felnézek ide és keresgettem egy kicsit.
(#) vede hozzászólása Feb 6, 2019 /
 
Sziasztok! Javítanék egy SAL SMC33 (Somogyi Elektronic) akkumulátor töltőt. A bibi ott van, hogy a szekundér szabályzási körben van egy 8 lábú IC melyről finoman forrasztó pákával le lett babrálva a felírat. Sejtésem szerint vagy LM358 vagy LM393 lehet (SMD). Ha valakinek van ilyen töltője és volna szíves 2 csavart feltágítva szétkapni és megírná az IC típusát nagyon örülnék. Vagy, ha van valakinek kapcsolási rajza hozzá s megosztaná, szépen megköszönném.
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2019
(#) nagysasy válasza Koree hozzászólására (») Feb 6, 2019 /
 
Igazából valami értelmes töltőt kéne belőle gyártani 12 és 24 voltra. Ha valaki tud rá megoldást megköszönném.
(#) Chipmunk1960 válasza nagysasy hozzászólására (») Feb 6, 2019 /
 
Szia, Ha tirisztoros volt, akkor maradnék annál a megoldásnál, mert a fázishasítás miatt magasabb a trafó feszültsége, PWM nélkül, csal el disszipálni lehetne, ami nem gazdaságos, nagy hűtés kellen hozzá. Van itt fentebb tirisztoros rajz, az elég jó szerintem, mert A-t, és vég feszültséget is lehet állítani rajta. Az, hogy 12, vagy 24 azt egy ellenállásosztó megoldja, mert színuszt lehet szeletelni szépen. De ha emlékeim nem csalnak van egy olyan rajzom valahol elmentve, ha nem boldogulsz előkeresem. Itt van egy.
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2019
(#) nagysasy válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 6, 2019 /
 
Megköszönném azt a rajzot.Igen tirisztoros a töltő.
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2019
(#) Chipmunk1960 válasza nagysasy hozzászólására (») Feb 6, 2019 /
 
Itt egy voltage controller, ebből is lehet ötleteket venni.
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2019
(#) nagysasy válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 6, 2019 /
 
Köszönöm. Átnéztem de ha lenne nyákterves dolog az lenne a legjobb mert akkor meg is tudnám csinálni.
(#) sector99 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 6, 2019 /
 
Ez akkor méri az akkufeszt amikor nulla a töltőáram ?
(#) Chipmunk1960 válasza sector99 hozzászólására (») Feb 8, 2019 /
 
Szerintem 50Hz -nél nincsen jelentősége, a phase comp, a 0 átmenet érzékeléséhez kell, ahhoz képest csúsztatja el a bekapcs időt, ezze csökkeni a töltő feszt. / De itt a komplett leírás hozzá.
(#) Chipmunk1960 hozzászólása Feb 8, 2019 /
 
A multkorában írtam talán, hogy az egyik enverteres töltőm felrobbant, nem voltam benne biztos, hogy fel tudom éleszteni, de végül sikerült, de az 10 A-rel kezdi a töltést, a kisebb akksik nem igazán értékelik találtam egy 5A -es töltőt, nem egészen 10€-ért. Próbaképpen megvettem, ma érkezett, elég kellemes tapasztalataim vannak vele. Kíméletesen tölti a kis 12V -os "szünetmentes" /zárt, felitatott savas, akksikat is, s 14,7V -nál tényleg lekapcsol. Van mellette egy pulse charging funkció is, ami szintén tökéletesen működik.
(#) NooooP hozzászólása Feb 8, 2019 /
 
Sziasztok!
Összeállítottam deszkamodell szinten ezt a töltőt. A 100K helyett sokfordulatos 500K-s trimmer van berakva, de így is óvatos állításra nagyot változik az áramerősség, főleg 2.5A körül. A beállított végfeszültség pár perc alatt elmászik felfelé akár 0,2-0,3 V-ot is. Mi lehet a hiba?
(#) sector99 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
Köszi, és a linket is !
(#) Chipmunk1960 válasza NooooP hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
Szia, Itt az eredeti rajz.
(#) NooooP válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
Szia!
Valójában ehhez a töltőhöz szeretnék potis áramállítást, hogy kis helyen elférjen, ne kelljen 3-4 izzót alkalmazni R1 helyett, ill. átkapcsolhatóan lehessen változtatni a végfeszültséget minél egyszerűbben. 14.4 V felett így könnyen tudnám csökkenteni a töltőáramot. Próbáltam primer oldali fázishasítással, de nagyon hangos.
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2019

TH-TL431.png
    
(#) Chipmunk1960 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
Bocsi, összekevertem a 2. képet! De már törölni nem tudom.
(#) Chipmunk1960 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 9, 2019 1 /
 
Erről van szó.
(#) Chipmunk1960 válasza NooooP hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
A Q2-R12 közötti rész kell ráültetni a rajzodra. Ilyen egyszerű elektronikával nem tudjuk megvalósítani a CA/CV töltési fázisokat Constants Ampere / Volt
(#) NooooP válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
Nekem bőven elég, ha a beállított végfeszen gyújtogat a tirisztor amíg lecsökken a töltőáram, átkapcsolom a TL431-gyel a végfeszt (ahogy az első rajzomon van), és lecsökkentem az áramot amíg eléri a 15.5-16.2 V-ot.
(#) proli007 válasza NooooP hozzászólására (») Feb 9, 2019 / 1
 
Hello! Az nem szép a kapcsolásban, hogy a TL431-nek szüksége van minimális katódáramra. Adatlap szerint ez 0,4-1mA is lehet. A rajzon a katódot a PUT töltőköre próbálja táplálni. Így ez nem korrekt megoldás. Minimálisan tegyél egy ellenállást a TL katódja és az aksi pozitív pontja közé. Pld egy 2,2k ellenállást.
(#) NooooP válasza proli007 hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
Szia!
Beraktam a 2.2k ellenállást, de el sem indult. Kivettem az ellenállásnak a TL431 katód felőli végét, így elindult. Hozzáérintettem a katódhoz, leállt. Kössem a katódot a tirisztor gate-jére?
(#) proli007 válasza NooooP hozzászólására (») Feb 9, 2019 / 1
 
Nem. Valószínűleg az a gond, hogy a 18V AC csúcsértéke kb. 25V.míg az aksi csak 12V. Így a dióda nyitva van. Kösd a 2.2k másik felét az 1.5k-7.5k közös pontjára.
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2019
(#) ferci válasza NooooP hozzászólására (») Feb 10, 2019 /
 
Csak a rajzodon nincs lekötve testre az akku negatívja?
(#) mikoszabolcs hozzászólása Feb 10, 2019 /
 
Sziasztok! Egy megerősítést vagy cáfolatot szeretnék kérni. Adott egy hagyományos, régi, trafós autóakkumulátor töltő. Le van szakadva a töltővezeték végéről mindkét csipesz, mindkét vezeték fekete színű. Multiméterrel az egyik vezetékben pozitív (+) feszültséget mérni a másik vezetékben negatív (-) feszültséget mérni. Helyes-e, hogy az új csipesz pozitív jelzésű csipeszét a pozitívnak mért feszültségű vezetékre, a negatív jelzésű új csipeszt pedig a negatív feszültségnek mért vezetékre helyezem fel? Töltő esetében nem kell ezt máshogy, igaz? Inkább kérdezzem meg a sokak számára triviális dolgot, mint hogy felrobbantsam az autó akkumulátorát. Köszönöm szépen!
(#) ferci válasza mikoszabolcs hozzászólására (») Feb 10, 2019 /
 
Szia!
A kiegészítés annyi csupán, hogy egymáshoz képest méred, gondolom.
A + pólus vezetékét a csipesznél pedig jelöld még egy piros műanyag csővel vagy hasonlóval.
Mérhetsz még úgy is, hogy az akku negatívhoz hozzákapcsolod az egyik töltő vezetéket és ehhez a ponthoz képest méred az akku + pólust, illetve a szabad töltő vezetéket.
Ha egyformák a mért feszültségek polaritásai, akkor jó a csatlakozás.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2019
Következő: »»   246 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem