Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Forrasztópákák - melyik miért jó
Szia! Ő kivágta belőle az elektronikát.
Ahogy írták, én a gyári nyelet szétvágtam. Megsaccoltam a bedugott fűtőbetét alapján hogy hol lehet a fűtőbetét foglalatának a vége, meg abból kb. meddig lóghat ki még a réz, majd ott elfűrészeltem, a beöntött nyákot kifúrtam, hagytam 1 centi helyet a kötésnek (forrasztásnak) majd beforrasztottam az 5 eret és kétkomponensű epoxi ragasztóval összeragasztottam a nyelet. A többi Ersa típusból nem vagyok naprakész, de erről tudok adni infót. Csatolom a fűtőbetét bekötését, meg a mezei solomon szabályozót amivel én használom. Ebből csináltam AC és DC verziót is, hogy akkuról is tudjak forrasztani ha netán az autóban kell, ezért van a 12V odaírva, nyilván nem szentírás mert a pákának 16,5V kell, illetve nem kell, de ennyit kap a gyári szabályozótól.
Az I-TOOL PICO az I-CON PICO állomás pákája. A páka típusa 0130CDK 80W-os. A fűtőbetétje 013100J. A hüvelye 3IT1040-00. A fűtőbetét ellenállása 3,6 ohm ha jól emlékszem.
Köszönöm az infót. Megosztom én is amit tudok. Az Ersának van ugye ez az i-Con családja. Most már van belőle Nano és Pico is. A Pico-tól eltekintve mindben ugyanaz a 24V-os 150W-os fűtőbetét van. A Pico fűtőbetétje abban különbözik ettől, hogy egy része műanyag. Minthogy azt írod, hogy 3.6 Ohm, azt gondolom, hogy a belsejük egyforma. Hogy-hogynem ugyanis én is ennyit mértem a 150W-oson. Pontosabban 3.9-et, de kontakt ellenállással, mérőzsinórral együtt. És persze a 24V ezzel az ellenállással ki is adja a 150W-ot. Szerintem ez a fűtőbetét a forrasztópákák történetének a csúcsa, legalábbis ami a cserélhető hegyűeket illeti. A Weller sehol nincsen hozzá képest, bevittem a kattogósomat a munkahelyemre, mert a WP80-akat nem bírom. Ez is az egyik késztetés, hogy összerakjam az Ersát. Én inkább faragok valami nyelet a fűtőbetéthez, nem akarom szétfűrészelni a pákákat.
Wellerben is van ekkora teljesítményű, sőt 24V, 200W-os is.
Lehet, hogy az jó is, de nem csak a teljesítményére gondolok. A méret, a konstrukció, főleg a hőátadás és a hőérzékelés módja. De a hegyek rögzítése is tetszik, cserélni lehet könnyen szerszám nélkül melegen is. A WP80-nak nem az a baja, hogy kevés a 80W. Odateszem valami nagyobb felülethez rossz esetben oda is ragad, és közben alig villan fel a ledje, azt gondolja meleg a hegy, nem kell jobban fűteni.
Értem, és biztos így van mindenkinek meg van mit szeret jobban. Azonban amit a WP80-ról írsz meglepő, ott egyértelműen valamilyen hiba van nálad, akár a páka, de inkább az állomás részéről, ez nem általánosítható dolog. Megfelelően működő állomásnál nem lehet ilyen gond.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2019
A két fűtőbetét szerintem nem csak külsőben tér el, a belsejük sem biztos hogy ugyanaz. Plusz nagyon kell rá vigyázni, mert ha megnézed, akkor kb. negyede térfogatba van belepréselve a 80W fűtőteljesítmény mint amibe mondjuk a weller 50W-ja. Tehát minőségre jobb kell legyen, de nagyon könnyű emiatt megsütni is. Egy ismerősömnél nem tudom mi okból de elszállt valami, és direkt fűtést kapott a páka, vörösen izzott a fűtőbetét. Utána ki is lehetett dobni mert átment belül zárlatba. Bár gondolom ezt egyik másik páka sem tolerálná, csak az volt a fura, hogy nem megszakadt a fűtőszál hanem összeégett valahogy belül, zárlatot képezve.
Én az eddigi tapasztalataim alapján azt gondolnám hogy a weller jobb minőség, de amikor elkezdtem utánanézni az Ersa-nak mint gyártó, akkor azt találtam, hogy az egyik legrégebbi, ha nem a legrégebbi. Tehát ők már akkor pákát gyártottak amikor a többi gyártó még nem is létezett. Az már más kérdés hogy ma 2019-et írunk, és manapság már mindenki spórol, egyetlen cél van, a minél nagyobb profit. Pl. azt sem tudtam eddig, hogy állítólag a Siglent azért tört be az olcsó árszegmensben a piacra (nem pákáról van szó hanem műszerekről), és ad nagyon olcsón mindent, hogy megegye a többi hasonló gyártót.
Ehhez az izzáshoz kapcsolódóan egyszer én is így jártam, amikor az állomás építését végeztem jó pár éve már nem tudom mi is volt, de már rá volt kötve a WSP80, csak azt éreztem valami ég, odanézek és izzik az egész páka feje. A vadi új hüvelyről eltűnt a fényes réteg, azóta a menete nem olyan könnyen forog, viszont a páka betétje hihetetlen módon a mai napig működik.
Halkan megjegyzem régen a kéknyelű Solomonnal többször is történt ilyen baleset, az is túlélte. Persze nyílván ez sok tényezőtől függ, ez nem egy olyan teszt amivel a pákákat vizsgálni kellene.
Ezekkel az utángyártott betétekkel van valakinek tapasztalata? Lehet velük korrekt módon forrasztani?
Sziasztok!
Szerintetek érdemes pénzt kiadni a lidl-is forraszópákára ami 03.14.-től lesz akcióban. (2999 forint.)
Szia!
Ha dísznek kell. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2019
Én nem venném meg. Annó osztálytársam még középsuliban vett egyet. Kb. 40 üzemórát bírt a hegy (kéthetente dolgozott két napot, naponta 4-5 órát ment) és elégett a hegye. Onnantól kezdve az egész állomásnak vége volt, mert póthegyet szinte reménytelen szerezni hozzá.
Arról nem is beszélve, hogy milyen rossz volt vele dolgozni, szinte alkalmatlan volt normális munkavégzésre, pedig én tudok forrasztani. Persze attól is függ, hogy mire kell. Két-három havonta egy-egy egyszerűbb panelt összeforrasztani még talán elmegy de másra... Arról nem is beszélve, hogy egy szimpla 230V-os páka az állomásban csak egy fázishasításos teljesítményszabályozó van. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2019
Nekem kb egy hónapja jött meg öt darab egy hozzávaló pákával. Az ötből kb egy használható. Pont az amit egyébként a kezembe nem vettem volna a T12 K. Ehez képest meglepően jól használható. A vékonyabb hegyekről szinte menekül az ón. Lehet, hogy csak én voltam balszerencsés, vagy a páka mellé eleve übergagyi hegyeket csomagolnak. A pákát azért rendeltem, mert van néhány eredeti hegyem. Azokkal nincs is baj. Most várok egy eredetinek hirdetett T12 1BC -t Japánból, de ez egy "kicsit" drágább.
Köszi a segítséget mindkettőtöknek.
Esetleg valami tipp kedvező árú pákára.Akár használt vagy kínai is lehet. A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2019
Én évekig dolgoztam egy SMA-050 típusú pákával (Solomon utánzat), bár nekem saját építésű állomásom volt de használtam gyárival is, szerintem megéri az árát (13.000Ft körül). Igaz decemberben leváltottam egy Ersa pico pákára, ami sokkal jobban tetszik, de van olyan érzésem, hogy ennyit nem szánsz rá (60.000Ft).
Ha lehet ebay akkor már ilyennel is dolgoztam rövid ideig (pár napig kölcsönben) illetve egy hasonló hakko klónnal már hetek óta és jó volt vele dolgozni. A tartósságáról nem tudok nyilatkozni, de ez függ a használattól és a használótól is. Bent a cégnél volt olyan kolléga aki két hét alatt leamortizálta a drága Weller állomást hegyestül mindenestül. Úgy, hogy az állomás akkor már évek óta üzemben volt, de amikor megkapta két hét alatt kivégezte. Gyakorlatilag "vésett" vele.
Mire használnád, mennyit szánsz rá, mit tudsz magad megcsinálni, és mi van hozzá otthon?
Kínai: alapvetően 2 út van, 936/907 vagy T12, mind hamisított Hakko. Mindkettőnél tudsz vezérlőt venni/csinálni kb. 1000 Ft-ból, a páka+hegy másik 1-2e, kell még mellé normális hegy, pákatartó, toboz, és trafó vagy DC tápegység. Ez nyilván a vezérlőtől függ, ha FET-es a vezérlő akkor DC kell (pl. régi notitáp), ha triakos akkor trafó. A T12 olyan szempontból egyszerűbb, hogy ott nincs kavarás, hőelem van benne. A 936/907 klónoknál vagy hőelem, vagy termisztor, mindkettőhöz más vezérlő kell.
Fél éve vásároltam egy 907 klónt, 880 Ft. Hozzávaló hegy 10db. 900 Ft. A kábelt puhábbra cserélve, saját építésű állomással, meg vagyok elégedve vele. Nem egy nagy durranás, de jól használható, kényelmesebb dolgozni vele mint az előző (Solomon) pákámmal. Sokan panaszkodnak a hegyek minőségére, nekem szépen terül rajtuk az ón, nincs velük semmi baj. Csak tisztán kell tartani.
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2019
Kicsit megkésve köszönöm meg a segítséget neked is meg tbarathnak,morgonak is.
Megrendeltem az ebay-s pákát,remélem jó lesz.
Ha nem fogsz ki selejtet akkor biztosan jó lesz. Én ültettem már vele 0402-es SMD-t is.
Sziasztok.
Van több db Hakko 903 típusú forrasztó pákám. Vezetéket le szeretném cserélni túl merev meg rövid is. Honnan tudnék hozzá valami gumi szerűt beszerezni 5 ereset ? Köszönöm előre is a segítséget.
Amit linkeltél az nem 5 hanem csak 3 eres, a hestorés meg iszonyat vastag. Olyan engem is érdekelne pár méter ami az Ersa pákámon van, valóban hajlékony, bírja akár a páka melegét is, és 4mm a külső átmérője, nem 7 meg 8.
Szia, én usb kábelt használtam, ott van 2 vastagabb a fűtésnek és 2 vékonyabb a hőmérőnek, a föld meg lehet az esd. Nekem bevált és van színválaszték
Olyat keress közöttük, aminél írják, hogy 3/5 pin. Rendelésnél az 5-erest kell kiválasztani.
Szia!
Lehet választani a Color gombbal, hogy milyet szeretnél. A vastagsága, ami nekem van 5 mm. A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2019
Már látom, de külső átmérő nincs melléírva, nekem vastag nem kell. Meg onnan én nem rendelek, jobb lenne ha lenne itthon is valamelyik webshopban. Bár, ha olyan az állomás, akkor elvileg bármelyik páka elmegy 2 szál dróttal, ugyanúgy ahogy a T12 és a JBC is. A 2 szál drótra meg még köpeny sem nagyon kell, nálam is úgy működik a JBC.
Mi a különbség Hakko : 907,936,852D+, 853D, 878AD, 898D, 936B, 937D ? csomót találtam de kinézetre teljesítményre ugyan az. Árba van különbség.
"Paloma a kávé, Pamela a hölgy..."
907 a páka 936 analóg forrasztóállomás (potméter + LED). Mondjuk úgy: ez a kiindulási alap. 937D digitális kijelzésű forrasztóállomás 853D digitális forrólevegős és pákás forrasztóállomás + beépített tápegység feszültség és áramméréssel Google barátod elmondja ezeket, a Hakko honlapján részletesebb leírást is találsz
Azon kinézetű pákák között csak annyi különbség van, hogy szerelik hőelemmel is és termisztorral is, nekem az utóbbival volt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |