Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Melegszik is rendesen...
Szokas az élettartam növelése céljából csökkenteni a LED-ek feszültségét (azért is van külön kivezetve).
Sziasztok
Segítségeteket szeretném kérni. Adott egy kb 1,5-2v-os táp és egy 12v izzót szeretnék relével vezérelni, úgy hogy a 1,5-2v-tal csak egy jelet adok a relének és addig tartásban van a relé míg a jel vezetéket meg nem szakítom. válaszotokat köszönöm.
Második ábra: Bővebben: Öntartó relé
Mekkora teljesítményű az izzó? Honnan kapod az 1,5V vezérlőjelet?
Ha a vezérlőjel csak egy impulzus, akkor nem jó a kérdés. Nem inkább addig kell világítani, amíg a 12V megvan?
Ez egy autóba való drl modul amit a kocsi fényszóró izzó vezetékére kell kötni és az izzó fényerejét 35% csökkenti ami azt jelenti, hogy 1,5- 2v-ot ad az izzónak. Ezt az izzót szeretném kicserélni egy ledizzóra aminek 12v kell. Meg tudnám oldani egy relével. De akkor megszűnne a drl modul további funkciója, ezért benne szeretném hagyni.
Visszatérve próbáltam egy 5v-os relét rákötni a modul vezetékére amin 1,5-2v van de nem húzta be. Arra gondoltam kellene egy modul ami 12v-rol megy ha drl modul vezetékén megjelenik a 1,5-2v akkor egy elektronikán keresztül behúzza a relét. és az akkumulátoron keresztül kapcsolja a led izzót. Ha 5v lenne a vezetékben akkor semmi gondom nem lenne mert 5v létezik ilyen elektronika.
1,5V feszültséggel egy tranzisztort is lehet vezérelni, ami kapcsolhat egy jelfogót, vagy akár közvetlenül a LED világítótestet is. Arra oda kell figyelni, hogy a tranzisztor bázisán átfolyó áramot korlátozni kell egy ellenállással.
Azzal gondolom tisztában vagy, hogy illegális közúti forgalomban részt venni ilyen barkácslámpás megoldással. És nem csak illegális, hanem életveszélyes is, mert ha a barkács szemeteddel elvakítasz valakit, annak halálos áldozata is lehet. És sajnos nem csak te halhatsz bele.
Szia! Az egy PWM jel amit 1,5-2 V-nak mérsz! Amúgy az átalakításról lebeszélők táborához tartozom.
Ezt nagyon túl van dramatizáltad. Mindegyik Fő alkatrész "E" jeles A DRL modul a LED izzó ill. az autó fényszórója is.
A köhém rendelet nem terjed ki arra hogy milyen áramerősséget és milyen áramátalakítót használjak. De azért aranyos vagy,hogy így aggódsz értem és másokért is. A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2019
E7 jelzés? E4 nem fogadják el. Magyarországon az utólagos ledes megoldások nem lettek még engedélyezve. De ha gondolod írj a NKH egy levelet és kérd ki a véleményüket. Én már megkérdeztem.
Nem annyira érted aggódok, hanem másokért, a közlekedés ugyanis társasjáték. És pont azért "dramatizálom túl", mert sokszor volt már szerencsém másodpercekig félvakon közlekedni a szembejövő barom lámpája miatt.
Az "E" jelzés egyébéként nem jelent semmit, Kínában bármire bármit ráírnak, ha azzal jobban el lehet adni. De még ha igaz is: a hatályos jogszabályok szerint egyedi engedélyezés nélkül csak gyári világítást használhatsz. Szóval ha az adott autóhoz van gyári LED-es világítás, akkor azt a gyárit használhatod, esetleg hivatalosan ahhoz készített utángyártottat. Esetedben nyilván nem ez a helyzet. Ilyenkor viszont engedélyeztetni kell a lámpacserét, szóval kormányhivatal, egyedi átalakítási engedély, dokumentáció, vizsga, stb. És ilyenkor fontos az E betű, persze csak ha valóban megfelelő az izzó és stb., és nem csak ráírták.
Szerintem, feltettem egy egyszerű kérdést mégpedig hogyan tudnám megvezérelni 2v-al egy 12v-os relét. És nem azt hogy szabályos e ez. Mivel nem írtam le mindent mert nem a kérdéshez tartozik. De zárásként ezzel a led nappali fénnyel, vizsgázott a kocsi és csak azt nézték benne van e a r87 és az e jelzés, de ha fényes nappal elvakítok valakit a drl az ne üljön kocsiba mert orvosilag alkalmatlan a vezetésre.
Ezzel lezártam részemről a beszélgetést.
Nem fogják engedélyezni egészen addig amíg nincs szabályozva rendeletben. Addig be lehet adni de végül elutasítás lesz mert mást nem tudnak tenni. Igen én is nagyon seretem amikor a kedves emberke úgy világit mintha refije lenne. Jelzek neki erre bekapcsolja a refit de nem csak egy pillanatra. Félre kell állnom mert 1-2 percig csak a foltokat látom semmi mást. Sajna még nem sikerült megtudnom hogy kié a kocsi és merre lakik. De ha megtudom minimum a 4 kerék lapos lesz neki és a lámpákat kitördelem.
Idézet: „fényes nappal elvakítok valakit a drl az ne üljön kocsiba” Ha valaki nem hajlandó elfogadni a szabályokat, nem érdemli meg, hogy jogosítványt kapjon.
Jött már szembe olyan DRL, amit fényes nappal ki kellett takarnom a kezemmel, mert szó szerint semmit se láttam tőle. Biztons nekem kellene a jogsimat visszaadnom, és nem az ilyen gyökértől elvenni. Meg a műszakit, rendszámot, stb.
Hello! Hogy ne csak veszekedés legyen. (Bár én is egyetértek vele.)
Nekem is az a meglátások, hogy amit mérsz, az nem 1,5..2V feszültség, hanem egy PWM jel átlagértéke, amit mutat a műszer. Bár a kérdésfeltevésnél is vannak kételyeim. " izzó fényerejét 35% csökkenti " ami szerintem egyből nem lehet 2V, részben mert a 12V 35%-a nem 2V. Másrészt 2V-ról nem világít egy hagyományos izzó. Szerintem már féltáp mellet is a 35%-a alatt van a fénye. De ez és a többi, legyen a Te gondod.
Sziasztok!
Adott egy 230VAC tekercsű mágnesszelep. Ez egy panelről kap tápot. Na most per pillanat nem megy ki a panelről a 230 VAC. Elkezdtem visszakövetni a sorkapcsot és igazából csak egy varisztort találtam. Ha jól láttam 275V -os. A bejövő 230 VAC tápról leágazik a varisztor tehát sorba van a tekerccsel. Eleve ezt nem értem. A varisztor egyik lábán ott a 230VAC táp a másik lábán semmi. Valóban ez így működik, hogy sorba van a varisztor? Így mitől mehetett tönkre?
Szakadt a varisztor. Csere.
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2019
A csere megfog történni.
Csak nem értem a soros kapcsolás lényegét... És, hogy mitől mehetett tönkre.
Szia!
Na most egy 275V-os varisztor ugyan miért váltana vezető állapotba 230V-on? Nem is értem a feltételezést.
biztosan varisztor az?
Nem lehet inkább hogy valami multifuse, vagy ptc? Ezeknek hidegen kicsi az ellenállásuk...
Szerintem inkább NTC lesz az. A bekapcsolási tranzienst csökkenti.
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2019
A nyáklapon VR4 a jelölése.
K275 van ráírva alatta 08 18 Sajnos képet nem készítettem róla. Van még pár ilyen a nyákon. Az összes többiken az ellenállása 34k körül van. Ennek 32M. Van amelyik sorosan van amelyik párhuzamosan kötve. A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2019
Nem hinném, az NTC alapállapotban nagyobb ellenállású, melegedve pl nagyobb áramtól csökken az ellenállása, vagyis öngyilkos jellegű.
A PTC alapállapotban kis ellenállású, az áram/hő növekedéssel nő az ellenállása, amivel sorba van kötve azt "védi". https://hu.wikipedia.org/wiki/Termisztor Elektromágneseknél lehet indokolt a használata, bekapcsoláskor nagyobb áramot ad ami kell a meghúzáshoz, majd folyamatos működés esetén esetleg melegedhetm így visszavesz az áramból, kisebb is elegendő a benntartáshozm kiméli a tekercset...Vagy védelmi funkciót tölt be, esetleges tekercszárlat esetén.
Sziasztok!
A Hilink 5 voltos kockájánál tud valaki kisebbet? egy 5*5 ös panelra kéne ráerőszakoljam a Hilinket a 2 darab 230V csatit egy relét egy ESP-t és egy mikrókapcsolót ( plusz a járulékos alkatrészeket) de eddig 6,8*6,2 alá nem tudtam menni
Azért durva lenne olyan mágnesszelep működtetés, hogy alapban 34 kohm van vele sorbakötve, legyen az bármi.
Jó lenne, ha megnéznéd a mágnesszelep adatait és ideírnád, abból is lehetne következtetni. Ha varisztor van ott, az biztos nem soros kapcsolás, utalok erre az írásodra:" Van amelyik sorosan van amelyik párhuzamosan kötve. "... érdekes. Elképzelhető, hogy valamit nem jól néztél?
Az is kérdés, mivel van sorba, és mivel van párhuzamosan kötve
A VR4-es varisztor a mágnesszelep tekercsével.
De holnap reggel teszek fel róla képet.
Ez most egy korrekt válasz..
Gondolom, a 230-as mágnesszelepre rá tudod kötni direktben is a feszültséget és meg tudod mérni az áramát is. Aztán kiderül, kibírná-e az a valami károsodás nélkül. A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |