Fórum témák
» Több friss téma |
Azt jelenti amit írnak. Ha egy motor pl.: 750w-os akkor az induláskor akár 1500w-ot is felvehet, és ez a kontakt pogácsákat terheli. Tehát egy 2300w-os motort nem lehet 10A-es relével kapcsolni mert ugyan üzemileg bírná de egyébként induláskor beégne. Egy tízamperes relével 4-6 amperes üzemi áramú motor kapcsolható.
(Bárki építő jelleggel kijavíthat.)
Én még annyit fűznék hozzá, hogy ezek a kínai csodák, nagyon nem erre vannak kitalálva.
Egy rendes mágneskapcsolót hajtson meg vele, és nem lesz gond.
Hát igen, a nyák meg a relé minősége... de a mágneskapcsoló ötlete nagyon jó.
Sőt, én is mágneskapcsolóval csinálnám meg. Beépíteném az egészet egy kemény villanyszerelő dobozba.+ Főkapcsoló.
Akkor már mehet hozzá motor védelem is, meg biztonsági reteszeléssel ellátott indítás.
A teljesség igényével. Igen, illene.
Sziasztok !
Egyszerű szivattyú vezérlés kapcsolási rajz szerint használható ? Helyes dugóvilla állásnál világít a bemenő feszültség jelző. Egy áramkörös mikró kapcsolóóra felhasználásával fontos, hogy a fázist kapcsolja!? Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2019
A bemenő oldali első LED-et , szerintem a nulla vezetőre kellene kötni, nem a védővezetőre.
Két észrevétel.
- Ahogy előttem Sany megírta. A védővezető maradjon csak védő vezető. - Én a dugvilla után Fázist és nullát is bontanék a kapcsolóval. ( természetesen a védő vezetőt nem!!!) Ha így marad és fordítva dugod be, utána kikapcsolt állapotban bele nyúlsz valamiért érhet meglepi. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2019
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni! Van egy kert, amit csepegtető szalaggal, egy 1 m3-es IBC tartályon keresztül szeretnék öntözni, illetve van egy kerti csap, ahonnan pedig tetszőleges időben szeretnék vizet engedni. A kút egy ásott kút, amiből egy 3 fázisú, 240V-os Pedrollo JSW 1B szivattyúval huzatnám a vizet. Ebből az egészből egyedül az ásott kút, illetve az IBC tartály van meg, minden más még változhat. A kert öntözéséhez az 1 db IBC tartálynyi víz kevés, ezért arra gondoltam, hogy egy időzítő kapcsolóval naponta pl. 2 órán keresztül tölteném a tartályt, ezért a tartályban lévő vízszint érzékelésére is szükség lenne, amihez vagy egy MAC3 QUICKSTOP hidraulikus töltőszelepet használnék (nem tudom, ezek mennyire megbízhatók, nem e koszolódnak el stb.), vagy egy úszókapcsolót, ami ha a tartály kiürült beindítaná, ha megtelt, lekapcsolná a szivattyút. A kerti csapban viszont jó lenne, ha mindig lenne víz. Gondolom, hogy a szivattyú kilépő oldalán, de még a kerti csap - tartály elágazás előtt szükség lenne egy elektronikus nyomásszabályzóra is, ami a kerti csap elzárása, vagy a hidraulikus töltőszelep zárása esetén lekapcsolja a szivattyút. A Pedrollónál három fázisú szivattyúhoz nem is találtam ilyet (vagy három fázisú szivattyúhoz nincs is?). Hogy lehetne a legegyszerűbben megoldani azt, hogy a tartály töltése csak az előre megadott időszakokban történjen, de a kerti csapban mindig legyen víz? A szivattyú védelmére kellene a kútba is egy lábszelep - amit gondoltam nagy naívan - hogy egy spins csatlakozó dugajon keresztül csatlakoztatnék a szivattyúhoz, de háromfázisú szivattyúhoz nem tudom, hogy lehet-e ilyet kapni!? De ha még nem is háromfázisú szivattyút vennék, hanem egyfázisút, akkor is a tartály időszakonkénti töltését illetve a csap folyamatos vízellátását hogy tudnám megoldani?
Most a normál hálózat az vagy 1x230v-os vagy 3x400v-os. A háromfázisú motorokat mágneskapcsolóval lehet kapcsolni (+motorvédő megoldások), amiket normál egyfázisú szintszabályzók , nyomásszabályzók, időkapcsolók vezérelhetneknek. Szükség van még egy hidroforra, vagy speciális nyomásszabályzós szivattyúra. Egy ilyen rendszert nem lehet csak egy fórumról kapott tanácsokkal szakszerűen kivitelezni. Vagy olvass utána, és akkor ilyen kérdéseidre meglesz a válasz, vagy hívj szakembert.
Nalam majdnem ugyanez van, az elteresek:
4 db tartaly, az 1 az edeskeves. Mindenkepp vagy fekete anyagu legyen vagy mint en is, fesd le fekete muanyagfestekkel mert kulonben algatermeszto teleped lesz nyar kozepere nem locsolorendszered. Nem tudom milyen melyen van a vized, nekem kb. 10 meter az alja, egy Güde szivattyu, egyfazisu tokeletesen kiszolgalja a vizigenyt. Tenyleg nem reklam de 6 eve volt 26000Ft es azota csak a szurokosar tisztitasa miatt volt kiveve parszor a kutbol. 4 bar felett nyom ugyhogy tobb mint eleg. 3 fazisu szerintem felwsleges hacsak nem 30 meteren van a vized. Ezen a szivattyun gyarilag van uszokapcsolo ugyhogy ha veletlenul kirantja a vizet, akkor lekapcsol. Ez a szivattyu tolti a tartalyokat, az egyikbtartaly fedelebe egy hazi takolmanyu hungarocelluszos vizmentes kapcsolo van, ez lekapcsolja a kutszivattyut ha megteltek a tartalyok. Amit te szeretnel az nehezen kivitelezheto, egy kisnyomasu tartalytolto kor es egy nagynyomasu vizveteli lehetoseg csapon. Ossze lehet hozni de kell minimum egy elektromos vizszelep+vezerlese. Valamint ha nem epitesz be a korbe egy nyomaskapcsolot akkor mukodeskeptelen hisz honnan tudja a szivattyud a kutba higy eppen vizet veteleznel, ez azonnal magaval hozza egy zart tagulasi puffer beepiteset is kulonben meghulyul es ejjelnappal kapcsolgatni fog a legkisebb csopogestol is. Ezt en egy komplett hidroforral oldottam meg vagyis a kutszivattyu csak a tartalyokat tolti a hidrifor meg szinten csak a sajat dolgat teszi. Evek ota kitunoen bevalt ez a rendszer. Nem egyszerre lett kiepitve, 10 eve lakom itt es hol vettem 2 tartalyt, utana a hidrofort, aztan a kutszivattyut stb. Az egesz lenyege hogy amikor a kutvizzel locsoltam azbosszes noveny megfekudt, hiaba vartam nyaron este 11-ig, a 3-4 fokos kutviz azonnal leamortizalta oket. Ezzel a megoldassal, ha nincs minden nap kifogyasztva a viz, akar furdeni is lehet olyan meleg lesz 2 nap alatt a viz a fekete tartalyokba. Orom kocsit mosni, tobbet locsolom magam mint az autot egy 37 fokos delutanon. A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2019
Sziasztok!
Köszönöm a hozzászólásokat! Bocsi, hogy csak most írok, én hülye nem pipáltam ki az értesítést kérek a hozzászólásokról, aztán eszembe sem volt, hogy esetleg válasz is jött a kérdésre Közben sokat olvasgattam utána, beszéltem másokkal és összeállt, hogy hogy is nézne ki a dolog. A csatolt wordben nagyjából lerajzoltam, hogy mire is gondoltam. Viszont a tartály körnél (piros szaggatottal jelölve) van egy kis zavar. A tartályban egy spéci úszókapcsoló két vízszint között tartaná a vizet, viszont ezt 230V-ra találták ki, de szerintem ez csak egy áramkört nyit vagy zár egy mikrokapcsolón keresztül, így elvileg a 24V is jó lehet neki, nem?? Az úszókapcsoló gyártójának honlapján van egy videó a beszereléséről és ott a három vezetékből csak kettőt használ. Így a szivattyú csak a két vízszint között kapcsolna be, ez esetben kb. fél tartály után. Bár nem tudom, hogy mi van mikor tök üres a tartály, egyből elkezd feltölteni??
Búvárszivattyúknál hogyan oldják meg hogy a motor vízmentes legyen, hogyan csapágyazzák a motort és milyen szimeringet alkalmaznak?
Főként az olcsóbb búvárszivattyúk érdekelnének. Hipermarketesnél pl láttam olyat ahol valahogy a szivattyútestben is víz van, fent a tetején van egy műanyag kupak ami azt a célt szolgálja hogy a szivattyú teste is megtelik vízzel. Robbantott ábrát nem tud valaki küldeni? Volt olyan műanyagházas melynek kilyukadt az oldala és jött a gőz.. mégsem oldotta le a megszakítót.
Ezt nem építeném meg. Vizes környezetben nálam alap a FI relé. Az meg nem szereti ezeket a megoldásokat. Lámpa a nulla és fázis közé, a kimenetre meg egy relé, amit a kapcsolóóra kapcsol ahogy akar.
Hány méteren van a vized?
Ha 5-6 méteren, de szívatás közben lemehet 10-11 méterre is akkor a hidroforral sokat fogsz kínlódni. Nálam erre ráment 3 tömszelence meg egy komplett hidrofor. Ha nem megy 8 méter alá talán jó lesz. A legkisebb tömítetlenség a szívóoldalon a vízoszlop megszakadását eredményezi, 10-11 méter körül amúgy is megáll a vízhozam csak kavitál a lapátkerék és vagy megy égbe-világba vagy letiltogat te meg szentségelsz. Az elképzelés jó, én a függőleges úszókapcsoló helyett betennék az ibc kupakba egy állítható csövet, azon át a tök (úszókapcsoló) vezetéke és beállítható a csővel a kapcsolási szint. Az ibc-be elfér és ötödárban van. A függőlegesnél a két érték a ki és a bekapcsolási vízszint, értelemszerűen a felsőnél kikapcsol, az alsónál meg be, ergo az alatt is be. Mivel mechanikus benne a kapcsolóelem, mindegy mit kapcsolsz vele, a 24 voltot is meg fogja szakítani. A 250V/8(20)A az amaximális, még kapcsolható teljesítmény, ha ennél kisebb az nem gond. . Kapcsolóórát feleslegesnek érzem, ha megtelt úgyis leáll a tartálytöltés. Ha a terved az hogy nappal csöpizzen és éjjel töltse utána akkor természetesen kell a kapcsolóóra. A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2019
Nem vagyok szivattyú-szakértő, de van egy búvárszivattyúm 6 éve egy kútban és kifogástalanul működik (nem a legolcsóbb, kb. 100 ezerbe került). Van rajz is róla:
Káma 10 szivattyúhoz szeretnék időszakos használatra tömlőt vásárolni és kérdezném hogy 3/4 col vagy 1/2 col lenne a megfelelő hozzá. Most egy rövidebb 1/2 colos tömlővel használom, de azt érzem hogy eléggé felfújja, mert a tömlővéget egész erősen tartani kell (habár lehet a szórófej fojtja vissza). Valamint ha tömlőkocsit is veszek azoknak úgy tudom, hogy 1/2 colos a rákapcsolódási lehetőségük ebben az esetben azok csak 1/2 colos tömlővel használhatóak?
Esetleg valakinek tapasztalata, hogy tömlő vásárláskor a hangzatos NTS tömlők vagy egy Gardena Comfort Flex lenne jobb választás?
A 3/4"-os jobb, kevesebb veszteséget okoz.
Tömlőből felesleges nagyon drágát venni, megeszi a nap az összeset, kivéve ha használat után mindig gondosan elrakod. Itthon van még egy kb. 10 m-es régi, hosszbordás, vastagfalú, homogén anyagú békebeli tömlő. Az eddig túlélt szinte mindent, miközben a sokkal fiatalabb Gardena nagyon szépen megbarnult és megrepedezett. Azonos körülmények között használva mindkettő. Igaz, a régi már tényleg a végét járja, idén már egyszer megrepedt egy borda mentén, azt a részt le kellett vágnom. A nagyon puhát kell kerülni, az nagyon könnyen csavarodik, elzárva a víz útját, onnantól kezve pedig kedv és pénztárca kérdése a dolog, hogy milyet veszel.
Hello! Csak tanulságként..
Nekem van 25 méteres 1/2 colos Gardénia Comfort Flex tömlőm. Ha jól emlékszem 21bar volt ráírva (aminek én mindig maximum a felét hiszem el). Minden estre nálam a víznyomás 6..7bar Ami mellett nyugodtan elzárható a tömlővég. De gyors-csatlakozónak is a Gardéniát javaslom hozzá. Ez messze nem a legolcsóbb darab, így soha nem hagyom elő a használat után. A tömlőkocsin is általában gyors-csatlakozó van, így nem számít hogy 1/2 vagy 3/4 colos a tömlő. A megfelelő átmérő erősen függhet a hossztól és a szükséges áramlási mennyiségtől is. Mert a tömlőnek jelentős ellenállása lehet.
Sziasztok ! Van egy Pedrollo 4 block szivattyúnk , aminek leesett a kútban az alsó része , ahol a motor van . Elvileg nem lett zárlatos , de ! Sejtésem szerint ez olajjal volt feltöltve . Valaki meg tudja erősíteni esetleg ? Talán a feltöltési mennyiséget , minőséget is ? Köszönöm előre is .
Szia!
Én egy jakuzziba keresek valami megoldást, amivel figyelhetem, ha a vízszint a szűrő szintje alá esne, mert pl. kinyílik a leeresztőcsap véletlenül. Ilyenkor a fűtőtestbe levegő kerül, vagy teljesen szárazon izzik a szál és hiába van benne hőbiztosíték, a fűtőszál elszáll. A gyári nyomáskapcsoló ami a főtőtestben van (és víz hiányában, vagy álló víz esetében lekapcsolja a fűtést) tönkremegy rendszeresen, ezért használhatatlan - pláne nem is lehet kapni. Találtam egy kis áramkört készen - azt hiszem a Conrád-nál - de a két rozsdamentes csavar, amit betettem szondának, megrozsdásodik és az egyik elfogy... Mivel mindig a víz alatt vannak az érintkezők - szerencsés esetben - tulajdonképp bontja a vizet, mert egyenáram van rajta. Erre kellene valami olyan megoldás, ami elhanyagolható mértékben csinál ilyesmit, tehát valami nagyon gyenge áram (feszültség) van jelen a szondákon. Ez a rajz alkalmas lehet ilyesmire? (ill. az eszköz amit ez alapján megépítek ) Sajnos csak ilyen direkt kontakt megoldás jöhet szóba a jakuzzi elektronikája miatt. Köszönöm, ha válaszolsz.
Régen az elemekben volt szénrúd, az szerintem nem vándorol sehova. Esetleg arra lecserélni a csavarokat?
Tejesen mindegy, milyen kis áram folyik, az anód (pozitív elektróda) el fog fogyni. Erre csak olyan szintérzékelő jó, amelyik elektromosan nem érintkezik a vízzel (pl. úszókapcsoló, nyomásmérő, valamilyen optikai, induktív, kapacitív érzékelő stb.).
Vagy időnként cseréled a mérőszondákat.
Ezt a problémát csökkentő megoldás volt egy valamikori rádiótechnikában, én anno megépítettem, működött, de jakuzziban nem próbáltam.... Bővebben: Link
Most hogy említed, egy mosógép vízszint jelzője jó lehet. Az könnyen is telepíthető...
Van mosógéphez való membrános érzékelőm.. gondolkoztam is hogyan lehetne hasznosítani. Mivel ehez valahol meg kell fúrni a medencét, vagy a vízrendszert valamelyik csőben, egyenlőre kerülném. Viszont a kapacitív elv érdekes lehet... Van valakinek valami ötlete, hogyan lehetne megvalósítani?
Szia! Szerintem egy reed relés megoldás egyszerű volna bármelyik más szondás, elektródásnál. Az úszón (nikecell, parafa stb.) lenne a mágnes és a reed egy víztiszta műanyag csőben mellé merítve úgy hogy egymást ne akadályozzák a vízszint emelkedés-süllyedés közben. A reed műanyag csöve tetszőlegesen állítható legyen és a végleges szinten rögzíthető a beállítás végén. Az, hogy ez a Te medence technikádnál hol oldható meg azt neked kell tudni. A reed érintkező felhasználását már ne kelljen kifejtenem, hogy az mire kapcsolódjon.
Hello! Pld. így.. Csak az ujjad helyett a vizet "teszed oda". Egyébként én víztorony szintérzékelőnél használtam 100k felhúzással az egyenáramot, ott olyan kicsi az áramsűrűség, hogy évekig kitartott. És inkább elhordja, így öntisztuló volt. A szonda UT18-as króm hegesztőpálca volt..
De ha reed relés, abból van bolti is.. |
Bejelentkezés
Hirdetés |