Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Van bizony, a három hengeres motoroknál
Ott kevésbé. A háromhengeres motorokat nemigen csinálják egylöketűre. Ott 120°-onként vannak eltolva a hengerek.
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2019
Ez látod igaz, de 1-4-3-2 gyújtási sorrenddel még nem találkoztam.
Mutass nekem egy négyhengeres soros motort amelyik ilyen, én nem láttam ilyet, de tuti hogy nagyon kiegyensúlyozatlanul jár.
Soros motorban nem tudok példát, de nem látom be miért volna egyenetlen. Nem a két szélső henger volna egy löketen, és két belső, hanem felváltva. Rémlik rélgről, hogy valamelyik orosz motor ilyen volt.
Elkalandoztál egy kicsit, soros motorról volt szó
Bocsi, nem azért fórum, hogy kérdezni lehessen? Nem vagyok se ügyefogyott, se bolond, csupán arra gondoltam, van itt, aki jártasabb, tudja, hogy hol megy az a vezeték és akár a színét is elárulja. Természetesen, sikerült megoldani a dolgot, köszi
Sziasztok! Beszereltem egy riasztót az autómba, de problémába ütköztem. Amikor kell akkor a 12V megjelenik az index kimeneteken.
Az autó kapcsolásával van gondom, mert addig amíg nem villog az index addig mindkét kábel testen van, így nem tudom rákötni a riasztót, mert rövidzárat okoznék. Annyi történik, hogy az indexre menő két kábel közül mindkettő testen van addig amíg nem villog. Ilyenkor az egyik pozitiv lesz impulzus szerint.
Szia? Ezt hogyan mérted? Nem csak az izzókon keresztül mérsz testet? Milyen autó?
Renault scenic 2001. Lehuztam a csatit, de most hogy mondod, lehet hogy az oldal es a hatso index miatt mutT testet?
Szinte biztos, hogy beleméred az izzó szálat és az csap be, gondolom dióda teszterrel mértél, nézd meg ohmikus értékre is, nem lesz ott 0 ohm.
Sziasztok!
Szeretnék ötleteket kérni hogy adott egy kis autó szereltem bele DRL-t már kulcsra kész a rendszer kábelkötegbe beköltöztek a vezetékek így nagyon átalakítani már nem akarom plusz vezetéket se szeretnék, ellenben van egy vezérlő ami hajdan egy centrál zár vezérlő volt (nem távadós) nos mivel távadós lett így ez megmaradt és ez lett átalakítva DRL vezérlőnek, 2db 5 lábú relét használtam erre a feladatra, jól működik vagyis mégsem, amikor gyújtásra teszem a kulcsot akkor egy pillanatra bevillan ami zavaró, először is nem tudom hogy a műszakin nem e húzzák e meg, a másik meg hogy eléggé olyan érzést kelt mintha nem működne vagy kontaktos lenne. Pontosan ez a vezérlő lett átalakítva Arra gondoltam hogy ebbe a vezérlőben kellene valamit vagy betenni egy módosítani vagy a relét mondjuk tranzisztorra cserélni vagy hasonló.... a lényeg hogy új vezetéket ne kelljen behúzni.... ebbe a vezérlőbe megy a 12V egy test, egy olajnyomás kapcsoló test, és egy helyzetjelző + , ill kijön belőle a DRL-hez menő szál . Erre kellene valami ötlet? - Az olajnyomáskapcsoló a lelke az egésznek ,azért kapcsol be motorindítás után. A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2019
Idézet: De. Az utólagos kókányolást nem szereti senki.„nem tudom hogy a műszakin nem e húzzák e meg” A kókányolás nem a munkád minőségét, hanem a nem típusjóváhagyott alkatrész beszerelését jelenti egy olyan helyen, ahova jóváhagyásra kötelezett alkatrészt lehetne csak tenni.
Szia,
Én nem bonyolítanám ennyire túl,a töltés visszajelző lámpához általában jön generátortól járó motor jel.Ez és a helyzetjelző közé kötném a relé tekercseit.A generátor jellel sorban kell egy dióda a tekercs felé katóddal,hogy helyzetjelző kapcsolásakor ne világítson. De léteznek készen "okos" DRL vezérlők pl.itt,ami a töltés feszültségének függvényében kapcsol be és ki,helyzetjelzőre pedig halványít. Sokszor érdemes elolvasni az autó gépkönyvét,lehet hogy csak be kell állítani,és gyárilag tud DRL -t pl.a távolsági fényszórók sorba kötésével,vagy külön izzóról.
Üdvözletem van egy 2001 egy es 1.6 benzines azd motorkodu golf variantom 2 problémám lenne vele az egyik hogy valamiért folyamatosan világit az index jobbra mint ha parkoló állásba lenne van hogy elalszik de ha felvillan ugy marad és állandóan ha áll ha elindítom akkor is. illetve kapcsolási rajzot vagy segitséget keresek abban hogy hibakod olvasásnál az (P0417 Szekunderlevegő rendszer kapcsolószelep 'B' áramkör zárlat) ezt hol keressem .
Szia! Ha az első hibára lehetne tippelni azt mondanám, hogy az index relé. A másik hibáról pedig ITT van egy kis leírás, hogy mit is kell keresgetni a motortérben. Az a kapcsoló szelep nem vagy hibásan kapcsolgat esetleg el van koszolódva. A 02, 04, 05 alkatrészeket keresd meg a motortérben és ezek levegős kapcsolatait is ellenőrizd.
Sziasztok!
Segítséget, tanácsot kérnék egy elég furcsa problémával kapcsolatban. Szerintetek előfordulhat olyan, hogy a helyzetjelző világítás körének túlterhelése miatt elpusztul az első tompított izzókat monitorozó áramkörben valami? Az autóm egy 1996-os Renault Laguna I-es. Pár napja beszereltem egy vezetéknélküli tolatókamerát hátra. Mivel nem csak hátramenetben szeretném majd ha elérhető lenne a képe, ezért nem a tolatólámpáról vettem a tápellátást, hanem a hátsó rendszámtáblát megvilágító izzókról, késes leágazással. A 2 db 5W-os izzóval párhuzamosan kötöttem be a kamerát, ami a rádiós adójával együtt kb. 500 mA-t vesz fel. Úgy gondoltam nem lesz gond, mert a kapcsolási rajz alapján ez a kör 10A-re van biztosítva. Első elinduláskor a tompított fényszóró zöld visszajelzőfénye nem kapcsolt be. Egy-két ki- és bekapcsolás után már bekapcsolt a zöld visszajelzés és ellenőriztem, hogy elől a fények is rendben világítottak. Két napig nem volt semmi gond a fényekkel, majd egyszercsak induláskor megint nem kapcsolt fel a tompított zöld visszajelzése. Innentől fogva teljesen halott mind a jobb mind a bal oldali első tompított fényem és a zöld visszajelzés. Viszont minden más működik! A hátsó fények rendben vannak. A hátsó rendszámtábla világítás és a kamera is rendben kap feszültséget. Elől a helyzetjelző fények működnek és a reflektor is működik a kék visszajelzéssel. Csak a két első tompított fényem nem megy. Lehúztam a tolatókemrát a hátsó izzókról, de nem javult semmit a dolog. Elvileg a helyzetjelző és a tompított két külön kör, nem? Lehetséges, hogy a kamera beszerelésével tettem tönkre valamit a komfort modulban, vagy pusztán véletlen egybeesés az két dolog? A következő dolgokat derítettem még ki. A bal első tompított izzó ki volt égve. Ez esetleg magával vihette a komfort modul figyelő körét? Ezt az izzó kicseréltem. Ezek után tesztként az első lámpatestekben megcseréltem a pozitív tápvezetékeket a tompított és a fényszóró izzók között mindkét oldalon. Így tompított fényt kapcsolva semmi nem világít, bekapcsolva a reflektort pedig a tompított izzók világítanak, ahogy vártam. Tehát a lámpák oldalán minden tökéletes az izzócsere után. Az utastérben lévő biztosítéktáblán külön 15A-es biztosítékok vannak a bal és a jobb tompított fénynek is. Mindkettő biztosíték rendben van, érintkezik szépen és itt még megjelenik a 12V bekapcsolt állapotban. Ezután megy a táp a komfort modul figyelő körére és ott lehet szerintem a probléma. A komfort modulról a lámpák felé induló csatlakozást megmozgattam, átnéztem, korroziónak, egyéb hibának nyoma sincs. Azt nem tartom valószínűnek, hogy a kábelkorbácsban szakadt volna meg mind a két oldalhoz tartó ér egyszerre. Ezek a modulok szerintetek javíthatóak? Ugye érdemes lenne szétszedni és kiméregetni, miért nem jut a 12V a biztosítékokról a megfelelő kimenő lábakra? Gondolom nem egy ECU bonyolultságú áramkör lehet ez a monitorozó kör. Sajnos én nem értek hozzá, hogy emeljem ki a helyéről a komfort modult, ami egyben van a biztosítéktáblával és nagyon limitált a hozzáférés a vezető térdénél a műszarfal alatt. Így méregetni se tudok rajta. Meg akarom kérni a szerelőmet, hogy szedje ő ki és ha abban van a hiba, akkor szétszedném és megpróbálnám megjavítani, ha nem túl bonyolult az elektronikája. Bármilyen segítséget, tippet, tanácsot, véleményt szívesen fogadok tőletek. Hobbielektronikában otthon vagyok, háztartási eszközök vezérlőpanelját több esetben sikeresen javítottam már, de gépjármű elektronikával eddig soha nem foglalkoztam még, ebben nincs sok tapasztalatom, ezért kérek tőletek segítséget.
Szia,
Én első körben a két hátsó lámpa csatlakozóiban ellenőrizném a testet. Típus hiba,hogy a test pin beég,nem vezet át és földhurok képződik.(az izzók egymáson keresztül próbálnak testhez jutni),és ez az egész világítás rendszert megbolondítja.
Az index hibára: nincs benne utólagos központizár vagy riasztó,ami villogtatja az irányjelzőket, mikor zárod-nyitod? Na annak a reléje beragadhat. Esetleg a gyári is, de ebben nem tudom hogy van. Talán a komfortmodulban?
Köszönöm a tippet, kipróbáltam. Sajnos nem segített.
Kicsavartam az összes helyzetjelző izzót elől és hátul is. Mindegyik foglalatában leelenőriztem a testet a fémházhoz mérve és mindegyik rendben van. A tompított izzók a kicsavart helyzetjelzők mellett sem kapcsolódnak fel. Időközben leadtam az autót a szerelőmnél. Azt kértem, hogy ha megállapítja, hogy a komfort modulban szállt el valami (amit ő az eddigi tapasztalataim alapján biztosra vesz), akkor szerelje ki nekem és megpróbálok kezdeni vele valamit. Szerintetek mennyire javítható a bennük lévő izzóhiba figyelő áramkör? Ugye nem egy ECU bonyolultságú. mikrovezérlős dolog, csak egy egyszerű elektronika lehet? Mi szokott ezekben lenni? A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2019
Szia,
Sajnálom hogy nem jött be a tipp,találkoztam már ilyennel. A YouTube -on próbáltál már keresni pl.ilyet ? A késes leágazás alatt pl.ilyengyorscsatlakozót érted? Nem javasolnám a használatát,hajlamos elvágni a gyári vezetéket is. Az 500mA többlet sok az ellenőrző körnek,biztosan hibának fogja vélni.
Hasznos videó, köszi!
Igen, ilyen késes leágaztatót használtam. Nem gondoltam, hogy ez gondot okozhat. Mi lenne akkor a profi megoldás? Elvágni a vezetéket és WAGO-val leágazni? Vagy összeforrasztani a leágazást és zsugorcsövezni? Én is tartottam tőle, hogy sok lesz az 500mA, de kipróbáltam és nem jelzett hibát, két napig rendben működött a plusz terheléssel a rendszám izzókon. Ha pl. kiég az egyik rendszám izzó, akkor a fedélzeti számítógép bemondja, hogy ellenőrizzem a helyzetjelző fényeket, de itt nem jelzett semmit. Nem lehet, hogy csak a túl alacsony átfolyó áramerősséget figyeli, a túl magasat nem? Amúgy direkt azért vettem vezetéknélküli kamerát, mert nagyon nem akarok vezetékeket húzgálni semerre. Ha továbbra is jó lesz így, akkor így fogom hagyni. Közben délután hívott a szerelő. Úgy néz ki, hogy nincs is nagy gond, csak kontakthiba volt. Ő már ki tudta szedni a komfort modult, jobban hozzáfért és az egyik betáp csatlakozó lehúzása és visszadugása után megjavultak a fények.
Szia! Amit megnéztem kapcsolási rajzot a programban erről a gyártmányról az F3P 678 motorkódhoz tartozik 1.8-as és abban nincs semmiféle komfort modul. A világításod meghibásodása ahogyan az leírod véletlen egybeesés áldozata lett a kamera beszereléssel. A fénykürt vagy távolsági (reflektor) világítás a motortéri F51-es 60A-os biztiről kap táplálást a kórmánykapcsolón keresztül, míg a tompított az a másik 60A-os de F53 biziről kap a gyújtáskapcsolón keresztül. Ha a gyújtáskapcsolóból kijövő citromsárga vezetéken nincs ott a 12V a megfelelő állásban, már nem jut el a kórmánykapcsolóig sem a feszültség. Ha odáig megvan, onnan barna-narancs szálon megy a jobb-bal oldali tompított izzóknak a biztosítékához, ahonnan zölddel megy az izzók felé a biztosíték után de csak a bal oldalihoz megy végig ez a szín. A másik oldal (jobb) fehérrel van kötve az izzónál. A fekete a test. Vagy a gyk. vagy a kormánykapcsoló a hibás, kontaktos.
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2019
Moderátor által szerkesztve
Ha előbb írsz egy motorkódot akkor nincsenek félreértések. A 96'-os évjáratok közül kevés komfort modulos kocsi volt abban az időben.
Szia!
Köszönöm, hogy ilyen részletesen utánanéztél. Ahogy olvastam ugyanaz a kapcsolási rajz van meg nekem is. Ez a rajz sajnos nagyon félrevezető. Nem mutatja ugyanis, hogy a 4-es jelű, utastérben lévő biztosítékdobozban a jobb-bal tompított izzót védő F15/F16 biztosítékok után még ott van a komfort modul izzókat monitorozó elektronikája. Erre nekem is úgy kellett rájönnöm magamtól. Az F15/F16-on még megvolt a 12V, a izzókon meg nem volt ott. A motorkódom F3R 722, 1996-os gyártmány, 2.0 és 83 kW. Már használtan vettem és ebben a járgányban minden extra benne van, ezért is imádom. Beszélő fedélzeti kompjuter szóban szokta közölni, hogy éppen melyik izzó égett ki vagy melyik ajtó nincs rendesen becsukva induláskor. Arra most jöttem csak rá, hogy az utastérben lévő biztosítéktábla az maga a komfort modul is egyben. Ez figyeli az izzók áramfelvételét, kezeli az ablaktörlő időzítéseket, stb. A pontos gyári kódja 7703297326, E-bay-en lehet találni belőle egy párat. Az autót ma délután visszakaptam, működik rendben a fény. Kontkathiba volt, terheletlenül megvolt a feszültség a kimeneteken de terhelve eltűnt. A szerelő elmondása szerint akkor javult meg, amikor lehúzta a ezen a modulon a K pozíciójú csatlakozót majd visszadugta. Találtam egy német nyelvű leírást erről a modulról, a K csatlakozón kapja az első izzók betápját a kormány bajuszkapcsolóról. Előtte én pedig az F15/F16 kihúzott állapotában tudtam mérni a 12V-ot a biztosítékok lábfoglalatában, ilyenkor nem volt terhelés, feszültség meg volt, így összevág a történet. Annak örülök, hogy nem a kamera hátsó rákötése miatt szállt el akkor valami. A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2019
Majd estére utána nézek, hogy ehhez találok e valamit.
Hát igen, ezekben már volt full extrás, ilyen elektronikával. Haveréban is elég zavaró volt, hogy egy kontakthibás rendszámtábla világítás hibáját szinte minden indításkor bemondta németül persze, mert persze kis hazánk nyelvén nem tud.
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2019
Megtaláltam. Ezekben már volt fedélzeti komputer és oda futott be mindenről az információ ellenőrzésre. Ezek már tudták a " Filament faillure unit" és a "Voice synthesizer" információs kommunikációt. A műszerfalban a műszerek és kijelzők egységében van elrejtve.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |