Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED-es index
Témaindító: Einstein21, idő: Márc 29, 2006
Témakörök:
Szívesen!
Végülis akkor miként sikerült orvosolni a problémát?
Üdv. mkinek!
Vettem a kocsimba LEDeket a féklámpába, meg az indexbe hátra. Igen, a villogási sebességgel kéne valamit csinálnom. Tudom, hogy miért gyors, azt is sejtem, hogy párhuzamosan kéne mellé ellenállás. Kérdésem, hogy MEKKORA? Szeretném minél hamarabb megoldani a dolgot, így arra kérek minden bütykölőt, hogy akinek van ide illő ellenállása (2db) eladó, amit ma du. átvehetnék tőle, az kérem jelezze!!! Köszönöm a segítséget!
Ezt most nem igazán értem.... öööö
az ellenállás arra kell neked, hogy a ledekkel eggyütt egy 21W-os égőnek megfelelő terhelést hozzál létre az indexrelé számára? hogy az normális ütembe kattogjon? Hmmm..... hát ez így finoman szólva nem túl hatékony megoldás. szerintem mostmár ne állj meg, és csinálj egy 555-el egy astabil multivibrátort, az terleléstől független ütembe kapcsolgat. ezt tehetnéd az indexrelé helyére üd
Azt a nagy bozontost!
Be kell menni abba a boltba ahol vette a ledes fényforrást és kérni kell elektronikus irányjelző relét, ami pontosan az eredeti helyére illeszkedik. Pseudo! Szerintem is ez olyan, mintha nem a kútba, csak mellé aztán belepiszkáljuk. A ledes fényforrások legnagyobb előnye a hosszú élettartam mellett a kis fogyasztás. Miért tennéd tönkre ezt az előnyt? Javaslom, hogy az elsőket is cseréld ledesre és ekkor már tökéletesen működik az elektronikussal. Miért kell venni és nem 555-össel építeni? Mert az elektronikus relét - ha jól tudom - be lehet állítani az éppen használt ledes fényforrások áramához és ugyanúgy észre veszed, ha valamelyik fényforrás nem működik. Ha csak egy egyszerű intervallum kapcsolót építesz, rohadtul nem fog feltűnni a villogás sebességéből, ha valamelyik fényforrás nem működik.
"Azt a nagy bozontost!"
Ezt most miért írtad? Egyébként nem tartom valószínűnek, hogy egy sima elektronikus indexrelével megoldódik a problémája. .. először csinálja meg a lámpát, rakja tele ledekkel, nézze meg, hogy megfelelő-e a fényerő, mérje le a teljesítményét, és aztán majd ráér azon agyalni, hogy milyen megoldást választ. Bár szerintem az érdeklődését figyelve, nem egy túl komoly project. üdv
Bocs, egy kicsit elragadtattam magam. Én úgy értelmeztem, hogy gyári izzó helyére installálható bigyókat vett, de az intenzitásból ítélve ez nem fog kiderülni...
Hali!
Nemtudna valaki az elektromos indexreléhez nyáktervet, és beülteési rajzot jpg-ben vagy gif-ben? A #55471 kommentben lévőre gondolok! Aki tud valamit segítsen!
szasz
Olvasni is kellene, szerintem általad jelzett hsz-ból a link Alábbi szöveg szerepel a fenti linken: Idézet: „Az áramkört az itt található nyákrajz és beültetési rajz segítségével könnyen el lehet készíteni. A két kivezetésbe egy-egy darab drótot......” Üdv
Bocsi megvan!
Ezek szerint olvasgatás közben átsiklottam felette! Köszi!
hello !
működik ez a dolog autónál is? gondolom nem kéne hogy különbség legyen, de nem tiszta hogy hogyan működik ez a kapcsolás, mert látok egy földet meg egy bemenetet, de nem értem hogyan elég ez.nem kéne 1 kimenet is?valszeg én nem értem , örülnék ha felhomályosítanál.köszi:norbi
Hali!
Nem tudom pontosan, hogy kocsikban milyen indexrelé lehet, de ha nem valami "agyoncomputerezett", akkor biztosan hőrelés a villogója (esetleg valami egyszerűbb elektromos, ami azért tudja jelezni, ha valamelyik izzó kiég). Ez a kapcsolás nem jelzi, ha kiég egy izzó (bármekkora terhelésre azonos frekin villog), viszont a hőrelés helyére átalakítás nélkül beköthető (visszajelzőt nem tartalmaz). Egyszerű villogó kapcsolás: tápfeszt kap (a rajzon X1-1 pont), X1-2-re megy az indexkapcsoló, onnan izzó, aminek a másik fele testen van. Ha azt nézzük, hibás a rajz, mert nincs jelölve a kapcsoló és az izzó helye. Így max füstöt produkál a kapcsolás.
köszi a segítséget, működik a csoda csak nagyon hiányolom a visszajelzést és a halk kis kattogást.Tudnál erre valmi megoldást?
Másik dolog,(nem találtam erről a fórumon infótezért írom ide), a "világítás rajtamaradt" sípoló,berregő viszont rettenetesen idegesít(gondolom ez is a dolga), de szeretnék helyette valami kis egyszerű dallam szerű figyelmeztetést, modjuk olyat mint ami az új opelekben van.Iyen :"pümm-pümm-pümm.." ha van ötleteket nagyon várom köszi : Norbi
De balfék vagyok. Azt írtam, hogy nem tartalmaz visszajelzőt. Tényleg nem, de lehet rá tenni, hiszen én is így használom. A relé két kivezetése közé (X1-1 és X1-2) kötöttem be egy LED-et előtétellenállással együtt, ami akkor villan fel, amikor épp szünet van a villogások között.
Világításhoz: Meg kellene keresni az elektronikáját, és lecserélni valami kellemesebb hangot adóra. Ehhez a részhez nem értek, nincs túl sok elképzelésem róla. Krisz
helló!most tünt fel hogy mikor megy az index a ledek nem alszanak el teljesen majd felvillannak, hanem csak gyengén majd erősen világítanak.
De ha az elakadásjelző megy akkor elalszik-felvillan. Ez miért lehet?
Idézet: „A ledes fényforrások legnagyobb előnye a hosszú élettartam mellett a kis fogyasztás. Miért tennéd tönkre ezt az előnyt?” Teljesen mindegy. A generátor mindenképp termel, és ha nincs szükség a termelt energiára akkor a feszszabályzó testre vezeti. Szóval ez a LED-es mizéria csak design, mer mindegy, hogy a sönt ellenállás fűt vagy a feszszabályzó... Talán annyi előnye van, hogy a kisebb áramok miatt kisebb keresztmetszetű vezetékék alkamlazhatóak.
A félreértésből adódó offtopic hozzászólások törölve.
Helló !
Van valakinek ötlete a #232279 számú hozzászóláshoz? (3.oldal legalja) örülnék valami megoldásnak. Köszi
Hello fiúk.
Van valakinek valami jó ötlete 6 voltos rendszerű motorhoz (schwalbe) egy zavarszűrő kapcsolása? A világításról jövök párhuzamosan, onnan veszem a váltó 6 voltot, és ezt kellene úgy egyenirányítani, pufferelni, stabilizálni és szűrni, hogy a megszakító szórt tere, vagy egyéb "zaj" ne vigyen zavart az indexembe. Az index 555-ös és ledes. Olvastam, hogy valaki itt panóniához csinált indexet és hasonló problémája volt. Ez a god nálam is. Köszi szépen.
Ja és nincs akksi a motorba. Bocsi ez az infó kimaradt
Graetz,puffer,5V-os stabkocka.
Köszi, ezt próbáltam először, mikor megépítettem. Sajnos nem működik helyesen. Mivel nincs akksi, ezért ugye alap a graetz, puffer és stab ic. Hálózati adapterrel kitűnöen megy az áramkör, csak mikor bekötöm a motorba és beindítom, akkor van a probléma.
infót kérek, hátha tudok segíteni
#232279 számú hozzászólásban szereplő dologról
Mit vezet testre a feszszabályzo??
Gyakorlatilag rövidrezárja a töltés tekercsét, ha a feszültség túl magasra emelkedik. Motorokon nem úgy van megoldva, mint négy vagy többkerekű járműveken.
Csúnya volna ha testelne! csak a gerjesztést veszi le, ezáltal a motor terhelése is csökken ,szoval annyira nem mindegy, h fűt-e az ellenállás pláne kis gépeknél!!
És ahol állandómágnes a forgórész, ott hogy kapcsolja le a gerjesztést?
Állandó mágneses generátorban röpsúly szabályozza a forgórész mágneseket, legalábbis amit én javítottam az olyan volt.
De a testelés az könnyen belátható h nem kassa! 100 A es áramot az a kis szabályzó igencsak kipirulna ha kapcsolnia kéne. soros feszültségszabályozású lehet még mint a nyugati mocikban de az sem lineáris ,csak megszakítja a töltést ha túl nagy a fesz, addig még le nem esik a beállított érték alá.azért nehéz digit műszerrel vizsgálni a töltőfeszt náluk mert összevisza mutat.
Honnan veszed a 100A-t? Autóban szokott manapság 80-100A környéki generátor lenni, nem motorkerékpáron. Az egész úgy van kialakítva, hogy az armatúravisszahatás miatt a névlegestől nagyobb áram nem folyhat eleve, és egy motorkerékpáron nincs 100A terhelés, inkább csak úgy 20A. Ennyit pedig lazán rövidre lehet zárni mosfettel hűtőborda nélkül is akár, vagy tirisztorral, ha a tirisztorról a hő el van vezetve valahová a gép testére. Amikor a szabályzó letestel, akkor az áram beáll, a feszültség leesik, a generátor felvett teljesítménye (vagyis amit a főtengelyről elvesz) még kisebb, mintha fogyasztóval lenne terhelve. Ki van ez jól találva...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |