Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! GÖMB generátort építünk. Korong mágneses 'forgórész', tekercseket tartalmazó állórész.
Azért írtam idézőjelbe mert nem végez forgómozgást. Kitéréseket végez, változó intenzitással, véletlenszerű irányokba. Kitérés után már képes körpályán mozogni. Ez egy eszköz részegysége, ami maga szabadalmi oltalom levédése alatt áll. 100db mágnest tartalmaz, 120 tekercset. A mágnes korongok geometriai elhelyezésénél valamint a tekercsek összekötésénél akadozunk.... Tudtok esetleg segíteni? Projektbe is be lehet szállni! Köszi előre is! Idézet: Perpetuum mobile lesz... „Ez egy eszköz részegysége, ami maga szabadalmi oltalom levédése alatt áll.”
Ennek ismertebb neve: szappanbuborék fújó. Nagyon sok gömböt lehet generálni vele. Szerintem nem szabadalomvédett.
Idézet: „Pontosan mi a kérdés?” Szia! Belső gömb héjon mágnes korongok vannak. Teljes felületén. Gyűrűnként váltakoznak a pólusok. Az álló rész felületén- külső héj- tekercsek vannak. Jelenleg ami kész van - "sufni tuning szinten" - felső félgömb mágnesei helyükön, 8 tekercs a külső héjon. Kb. a nyolcon ugyanakkora feszültség esik mint az egyiken ha sorba kötöm. Két dimenzióba lemodellezve kiderült, hogy több tekercsnél is kioltás van. Mi lehet a legjobb mágnes elhelyezési geometria - spirálisan?- valamint a tekercseket összekötő metódus, hogy a lehető legnagyobb feszültséget hozhassuk létre?
Ugyanaz mint a mozgómágneses dinamó. De azt már feltalálták..!
Csak ott a hatékonyság érdekében nem gömb- hanem henger-palástot használnak..
Mi az a dinamó????....tudom ám.....jaja
Ugye mint írtam, itt nem a klasszikus forgómozgásról beszélünk, nem generátorról gömb alakban.. Kicsit bonyolult, tudom, de köszi, hogy segíteni próbálsz...
Nem túl nagy a veszteség az ide-oda mozgásnál a fékezés?
Idézet: „Nem túl nagy a veszteség az ide-oda mozgásnál a fékezés?” De. Kiderült, hogy sorba kötve vannak tekercsek amik É-i pólust érnek, vannak amik D-t, és vannak köztesek, vannak luftosak. Gömbből adódóan. Gondoltuk, hogy a gyűrűnkénti mágnes pólus váltás is hibás út. Vagy pl. egy pólussal kifelé fordítunk minden mágnest? Vagy egyenként le kellene követni minden mágnes útját, felfedezni valami rendszert és úgy kötni össze a tekercseket...?
Dehát könyörgöm. Neked szinkron motort kell készítened. (egyébként azt is feltalálták jó pár évtizede) Minden övben 3 fázist, 1 - 2 - 3 - 1 - 2 - 3 - stb, egy övvel feljebb 1 lépéssel shiftelve.
Olyan nehéz? Az 1 -es tekercseket sorbakötöd, ugyan úgy a 2 -es, és 3 -as tekercseket is. Ha csak 1 - 2 van, akkor csak ide-oda lötyög, de nem forog. De amúgy is problémáid lesznek a légréssel, hogy elég kicsi legyen, de ne ragadjon. A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2019
És a belső gömb milyen módon van rögzítve z állórészben hogy nem forog csak "összevissza" billeg ?
Egy kereszt lengőkar mechanizmus van legbelül.
És mi hajtja ? Gondolom a hatásfokához képest egyáltalán nem bonyolult ...
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2019
Gondoldd azt el mintha egy sebesség váltó kar alján lenne ez a gömb &. Össze-vissza ilyen mozgásokat tud mint a sebesség váltó karja.
Gömb, állórész, tekercsekkel. Ebben egy kisebb gömb, mozgó rész, állandó mágnesekkel. A belső rész felfüggesztve hat (?) rúddal. A belső rész valamilyen oknál fogva rezeg, feszültséget indukálva a külső rész tekercseiben.
Jól értem?
Igen, négy tengely van belül, rezeg is elmozdulása is van körpályán is tud mozogni miután elmozdult ugye a kereszt lengőkarnak köszönhetően, teszek fel képet úgy talán könnyebb lesz.
Na itt még négy tekercs el de összesen 100 tekercs lenne...
A mellékletek felhasználói kérésre törölve. A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2019
Moderátor által szerkesztve
Muszáj a tekercseket sorba kötni? A random gömbfelület mozgást nem hiszem hogy mechanikusan le lehetne a tekercsekkel követni (de ez csak vélemény).
Nem lehet megoldás az, ha külön-külön kivezeted őket, aztán elektronikusan, mondjuk diódákkal kondikkal összegzed az áramukat? Én lehet inkább errefelé indulnék el. Minden tekercs feltölt egy-egy kondit, aztán a kondikat sorba kötöd, és az egészet sütöd rá egy nagyra. A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2019
Nem teljesen látom át, hogy egy ilyen össze-vissza mozgó "forgórész" amelyik véletlenszerű feszültséget produkál az állórész tekercseiben, miért jobb, mint egy folymamatosan forgó, egy tengellyel rendelkező, stabil generátor.
Érdekes, bár további magyarázat nélkül nem értem a létjogosultságát.
A szöveges leírásból teljesen másra gondoltam: egy valóban bármely tengely körül szabadon elforduló, gömb formájú, inga jellegű forgórészre, a kész szerkezetet pl. hátizsák aljába bedobva járás közben lenne tölthető egy powerbank.
Együtt gondolkodom veled. Erre már jutottam én is. De jól hangzik köszönöm. Most azon vagyok hogy le követem hogy tudnék azért a tekercsekben csoportokat találni hogy ne kelljen mikro áramot sokkal micro feszültségekkel szenvednem.
Annyira hatékony ez a generátor, hogy már a képétől lefagyott a Linuxom. Pedig azt mondják, az nem fagy le.
Egyébként ezt a gömbgenerátort a magyar utakra tervezik. Az autó minden billenését-himbálózását követi és ebből áramot termel. Minél hepehupásabb az út, annál gyorsabban hajtja az autót. Hát kell ennél jobb?
A súlypont miatt, már ha nincs kiegyensúlyozva a belső gömb, gyorsításkor, lassításkor és kanyarodáskor fog lengeni. Ahhoz, hogy érdemi energiát lehessen így kinyerni, masszív belső tömeg kell, ekkor meg az egész mozgatásához kell targonca. Eléggé zsákutcának tűnik az egész.
Csak neked írom ( ), de ha olvasgattad a szélgenerátor témában elkövetett hozzászólásaimat, tudhatnád, mi a véleményem.
Mellé, nem neked szántam. Jelzett témát néha nézegetem...
Lineáris Aktuátor / generátor Lengéscsillapító. Azt hiszem a Hummernél is ilyen van.
Igen, a további magyarázat nem véletlenül marad el. De jó az ötlet a táska aljába bedobhato eszköz…
Önfelhúzó karóra. Már mechanikus változatban is létezett ~fél évszázada. Vagy több.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |