Fórum témák
» Több friss téma |
Milyen fajta vezérlés? A vezérlésen lévő nyomógombra mit reagál?
Üdv
A hatókörön belül levő összesből ki kellene venni az elemet és úgy megnézni. Attól hogy nem látszik, valamelyik gomb érintkezője össze lehet esve. Ilyenkor apró rezdüléseken múlik, hogy zár, vagy nem magától az a gomb, ki kell cserélni.
Sziasztok! Szép estét kívánok mindenkinek
Kedves fórum társak azzal a kérdéssel fordulok hozzátok hogy mitől lehet hogy a kapu nem nyílik... Délelőtt munkába menet minden rendben működött.. este jövök haza és csak villog a villogó illetve hallom hogy a relé kattog de nem történik semmi... Próbáltam áramtalanítását csinálni rajta de semmi... Csak villog de nem nyit... Soha nem csinált ilyet előtte.. (proteco mover 8 roll 230-al) hol kezdjem el? Vagy mi lehet a hiba? A fotocella működik elvileg mert hallom hogy kattog... A választ előre is köszönöm szépen!
A mai nap folyamán volt időm megnézni hogy mi lehet a probléma de nem jártam sikerrel... A kondenzátor működik, a távirányítók rendben vannak, fotocella, végállás kapcsolók rendben vannak.. biztosítékok rendben vannak alaphelyzetbe állítást 2x is csináltam de nem akar nyitni csak a relé kattog, illetve villog a villogó... Egyszerű nem tudom hogy mi lehet a probléma... Valaki tudnak segíteni hogy merre tovább? (proteco mover 8 / roll 230 vezérlővel)
Szia
Túl nagy baja nem lehet, valószínűleg valamelyik relé adta meg magát, ill az oda menő fólia esetleg szakadt. Szedd ki a vezérlst és nézd meg a hátulját, ha jól emlékszem a roll 230-nál nagyon vékony vezetősávok vannak és eléggé közel egymáshoz, elég egy oda tévedt hangya... Üdv
Nincs meg valakinek a manualja?
crawford ecs 400 Tengelyvég motor. Bődületesen nagy a titkolózás...
Sziasztok, mondanám:
10 éves Nice szett, 2 darab, egymással szemben mozgó, szárnyanként 250 kilós úszókapu. Az egyik már 1 éve vacakol, és elkezdtek aszinkron mozogni néha a szárnyak, nem működik a lágyindítás, több sebből vérzik mindkét vezérlő. A mechanikák kifogástalanok. Rádióvevő modul külön van. Arra jutottam hogy a két megfáradt vezérlést kiveszem és a helyére egy kétmotoros, pl. Nice A6 vezérlést teszek. Ez biztosan nem fogja aszinkron mozgatni a két szárnyat sem. Mindenhol szárnyas kapuhoz olvasom, gondolom alkalmas két szembe mozgó úszókapuhoz is? Valamikor kapuztam de ennek több mint 10 éve, kiestem a rutinból, ezért kérdezek .
Hali!
Ez nem olcsó, de megbízható. Egy portán, három bejárati kaput üzemeltem be ilyen vezérléssel abba a formátumba, ahogy a tiédet leírod .
Szia
Mindenképpen lebeszélnélek róla. Eleve az A6-nak nincs is végállás bemenetei. létezik olyan 2 szárnyú vezélés amihez vannak bemenetek, de pl nincs fékezés funkció, azon kívül át kéne vezetni az egyik motor kábeleit a tuloldalra. Milyen motorok? robo? Annak a dokumentációjába (a vége fele) le van írva, meg a a bekötés, hogy kell két motort összekötni, ezt kell lemásolni és nem eshet ki a szinkronból. Üdv
Ha jól akarod kivitelezni, akkor olyan tolómotort kell választanod ami bluebus kommunikációt támogatja és van master-slave kezelés benne.
A nyílókapu vezérlés működhet, ha vállalod a felelősséget érte(a gyártó biztos nem ajánlja).
Motort és komplett házat nem akarnánk cserélni mivel műszakilag hibátlan állapotű.
Nem én szereltem fel 10 éve és 9 évig jól működött csak most meghalt az egyik vezérlés. Pont ugyanilyet meg nem lehet már beszerezni, valamint én egyszerűbbnek és logikusabbnak érzem ha 1 darab vezérlő viszi a 2 motort. Ebbe lehet tévedek és akkor marad 1 darab 1 motoris vezérlő vásárlása, az is motivált hogy valószínűleg a másik oldalnak sincs akkor sok hátra és egy füst alatt megint jó lenn e 10 évig. Az aszinkron működés új korától fogva, kb. havi szinten egyszer. Okára nem sikerült rájönni.
Igazad van, megtaláltam a neten a teljes manualt, az A700 ami nekem kell.
A motorok Nice TH1500.
Idézet: Tényleg annak tűnik, de nem az és nem amiatt, hogy 350W helyett 600W-al terheled az A700-at.„logikusabbnak érzem ha 1 darab vezérlő viszi a 2 motort.” Ha megnézed a thor vezérlést 2db triac van, az A700-ba csak 1db szárnyanként, nem véletlenül, az A700 nem fog tudni fékezni, csapódni fog a kapu, megszorul, csak szívni fogsz vele, amit beállítasz télen, majd nyáron nem lesz jó. Hidd el, én már be*optam egyszer. Próbáld meg javíttatni, ha nem döglött a processzor, nincs szétégve, akkor 100%-osan javítható, ha nem boldogulsz a környékbe, akkor inkább küldd el postán és megcsinálom neked, csak ki ne dobd, mert nagyon jó vezérlések, de tényleg hiánycikk. 98-as dátumú volt nálam a múltkor és simán javítható volt Üdv
Hali!
Ezzel nem találkoztál még? Tényleg nagyon jó.
Nem fogom kidobni, ha megvolt a csere akkor ha kéred, elpostázom neked postaköltség fejében ha kéred.
A tulaj (nem az enyém a kapunyitó hanem a munkahelyemen van) mindenképp úja vezérlést akar, kicsit nekifeküdtem a témának és kezdem kapisgálni amiket mondasz. Két befutó maradt, az egyik a Beninca brainy vezérlő, rádiós modul nélkül, a másik a v2 city1 evo. Mindkettő gyárilag ajánlott nem csak szárnyas, hanem dupla tolókapuhoz is, és benne van ami nagyon hiányzott a régi vezérlőből, állítható a motorfék és az indulási felfutási idő. Ez a réginél fix, és rövid volt, a majdnem 3 mázsás szárnyak adtak rendesen a mechnikának. Viszont fék nélkül pontosan az volt amit írtál, nyáron összecsattant, télen meg arasznyira áll meg egymástól a két szárny. Köszönöm hogy foglakozol a problémámmal.
Szia
Még nem, jónak tűnik, de sajn a ez se tud fékezni. Üdv
V2 city-vel már találkoztam, bár az még usb csati nélküli, vélhetően a rengő sok beállítás miatt tették rá. Nagyon komoly vezérlés, ami nem tetszik benne, hogy nincsennek a bemenetek normálisan leválasztva.
Űber sok mindent be lehet rajta állítani, de hol látsz te olyat, hogy fék? Max azt lehet beállítani rajta, hogy a menetidő vége előtt belassítson és ha mázlink van, akkor megáll csapódás nélkül, aztán imádkozzunk, hogy ne legyen áramszünet köztes állásba. Idézet: „indulási felfutási idő. Ez a réginél fix, és rövid volt, a majdnem 3 mázsás szárnyak adtak rendesen a mechnikának.” Szerinted a TH1500 tipusazonosítóba az 1500 kifejezés mit jelent? Nem akarlak lebeszélni, ha a főnöknek ennyi lóvéja van (újrakábelezés, új vezérlés kiépítés, kockázat, hogy szar lesz, új külső rádió vevő) akkor nem vitatkozom, az biztos, hogy én nem vállalnám be ezt a melót. A felajánlást viszont elfogadom, természetesen kifizetem ha elküldöd. Üdv
Fékezésen, a nyitás zárás előtti lassítást érjük.?
Nem, a motor mindkét irányú kimenetére egy pillanatra ráad egy bizonyos PWM jelet és ezzel a lendületbe lévő forgórészt lefékezi. (DIP 9 kapcsoló)
Enélkül teljesen bizonytalan a kapu megállása, bizonyos motoroknál ráadásul meg a teljes működésképtelenséget eredményezi. Üdv
" a menetidő vége előtt belassítson és ha mázlink van, akkor megáll csapódás nélkül, aztán imádkozzunk, hogy ne legyen áramszünet köztes állásba."
Ha áramszünet van, mi fog történni, van ki és be végálláskapcsoló is a rendszerben. Még nem volt ilyen, de mit csinál ha futás közben megy el a szufla? "Szerinted a TH1500 tipusazonosítóba az 1500 kifejezés mit jelent?" Nem tudom, légyszíves világosíts fel a TH1500 jelentéséről. "(újrakábelezés, új vezérlés kiépítés, kockázat, hogy szar lesz, új külső rádió vevő) " Kábelezni nem kell, az 1. motortól ami most haldoklik megy át minden a ketteshez, vastag csövezéssel a kapu alatt, ha kell tudunk még melléhúzni. Új vevő és tanítgatások nem kellenek, a mostaninál is külön egység a vevő, csak át kell kötni az újba. Ez mázli mert kb. 20 táv van rátanítva. Viszont, ha mégsem a kétmotoros hanem csak a meghibásodott vezérlő cseréje mellett döntünk, azt beépítve, hogyan lehet kiüszöbölni 100%-ban az aszinkron menetet? Jelenleg a rádiós modul kimenete vezérli mindkettőt, simán párhuzamosan kötve a két bemenet, lehet ez is oka a megbolondulásnak? Van erre valami bevált bekötés, hogy kiküszöböljük? Tudnál ajánlani egymotoros vezérlőt, ami tud lágyindítást, lassítást a végállásoknál és a végén esetleg be is fékezi? Ilyenek vannak. A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2019
A TH- jelentése -Thor, 1500 pedig a kapu súlya kg-ban amire még felrakható.
Igen, tehát 1500kg, attól azért messze vagyunk.
Ha menet közbe megy el az áram és onnan indul, a vezérlés nem fog emlékezni mikortól kell lassítani és belemegy padlógázzal a végállásba, persze megáll, de csapódni fog. Persze, hogy van bevált bekötés 2 motor esetén, a legelső hozzászólásomba írtam is, a hivatalos útmutatóba a gyártó erre ki is tért. Ahogy nálatok vélhetően be volt kötve az teljesen rossz. Mellékeltem a helyes bekötést a leírásból, nagyon fontos, hogy a DIP kapcsolón a 3-as ON állásba legyen (társasház funkció) ezáltal nyitásba lévő kaput nem enged becsukni, amíg ki nem nyílt, így egy teljesen össze-vissza álló kapuszárny a második ciklusra össze szinkronizálódik és utána már nem fog kiesni. Tulajdonképpen egy UTP kábellel összekötöd és akkor ezek szerint nem probléma a befűzés. 4 db szálnak kell kötelezően bekötve lenni, ha jól gondolom az OPEN és a CLOSE nem lényeg, csak akkor, ha külön kapcsoló van használva ezekre, de gondolom a vevőn csak a stepby step van. Üdv
A ket vezerlo a rajz szerint van osszekotve, csak a tarsashaz funkcio nincs bekapcsolva.
Es egy kis segitseg kene, elvesztem a kinalatba, 10envalahany eve nem foglalkoztam kapunyitoval. Ugyanazokkal a funkciokkal (motorero szabalyzas, ido, lagy inditas-leallitas, villogo lampa, tarsashaz funkcio meg meg kismillio) van vezerlo 14000 es 65000 forintert is. Elvesztem a tipusok kozott is, Twist, Proteco, Roll, Nice stb. A tobb mint 4x dragabb annyival tartosabb, jobb? Digitalis vagy analog, melyik ajanlottabb, ha a funkciok kb ugyanazok? Ezekben a kerdesekben kaphatnek kis tajekoztatast, megkoszonnem A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2019
Idézet: „csak a tarsashaz funkcio nincs bekapcsolva.” Akkor ez volt a gond! Legutóbb ott tartottunk, hogy a főnököd ragaszkodik az új vezérlőpanelhez, nem hiszem, hogy ehhez a tipushoz nem lehet kapni. Pár hónapja cseréltem egy TH1500-ba (az okostojás tulaj belenyúlt és persze a processzorát elintézte, pedig állítom javítható lett volna) Ha nagyon nem boldogulsz a kereséssel, akkor keress meg privátba és ajánlok eladót aki számlaképes. Vezérlők között olyan szempontból van külömbség az én szemszögömből, hogy mennyire könnyen javítható, pl a proteco stabil, de ha gond van nehéz javítani, mert nagyon össze van zsúfolva, roll egy hulladék, szoftveribás, a nyák szar minőségű. Van olyan panel, amiből ha kiforrasztok valamit, jön vele a fólia. A NICE pl ebből a szempontból elég jónak mondható, nem túl zsúfolt, áttekinthető, jól leválasztott bemenetű, nincs túlbonyolítva. Most javítottam egy Faddini-t, ami elvileg jónak mondható, de a panel minősége egy hányás, nem lehet egy rohadt kondit kiforrasztani, hogy ne jöjjön a fólia. Üdv A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2019
Köszi, már csak egy kérdés,
a meglévő Nice mellé bármilyet betehetek, azért kérdem mert párhuzamosítani kell több vezetéket. Énszerintem simán lehet másikkal mert mindenhova testet kapcsolnak a kontaktusok és a fotocella de azért megkérdezem, az a biztos. Ment privi.
Elméletileg igen, ha van társasház funkció és fékezés, de gyakorlatba azért lehetnek eltérések, pl. nem 24V-os a kimenet a kapcsolóknál, hanem 5V, vagy 24V, de pont fordított polaritás (tehát a COM nem (-) hanem (+)
De nem aggódj, nekem most egy 24V-os tolómotornál kell kiváltanom a vezérlést másikra, ráadásul induktív végállásos Jobb ha egyforma a kettő. Üdv
Sziasztok!
Elektromos kaput szeretnénk majd idővel, és nem nagyon vagyunk jártasak a témában. Tudna valaki ötletet adni hozzá, hogy milyen céggel érdemes csináltatni? Illetve mennyi lenne az ára kb az egésznek , a felméréstől a beszerelésig? Előre is köszönöm!
Hali!
Céget nem tudok, de előbb tisztázni kell mit is kell csinálni, betonozás, oszlop, kapugyártás, kapumozgató szerelvények szerelés, és a végén az elektronika. A fiamnál pont most csináljuk házilag, hát nem egyszerű, és nem olcsó még házi kivitelezéssel se. Az utcai árkot lebetonozni(engedély önkormitól), régi kerítést szét kellett verni(vésőgép kölcsönzés), helyét lebetonozni, kaput, oszlopot, tartókat meghegeszteni, tolókapu sín lerakás lesz a jövő hét végén (köt a beton), meg a motor/fogasléc összelövése. Szerintem nem egyszerű olyan mesterembert találni, aki kőműves, lakatos, kapuelektronikás egyben, Több szaki esetén meg összeegyeztetni őket sem kis feladat mit, hogyan, hová mikor... Sok szerencsét
Hali!
Ez így igaz, ahogy leírtad. Szokták mondani, mintha én mondanám. Foglalkozok vele én is, mármint az elektronikai részével annak beszerzésével, beüzemeléssel. Mondhatom, olyan szerencsém van, hogy egy olyan lakatossal sikerült összefognom, (pontosabban ő keresett meg) aki vállal alap ásást, betonozást, lakatos munkát, tehát szinte mindent. Mindig szól, mikor oda kerül a sor hogy csövezés. Ezt együtt csináljuk. Ebben az esetben külső vezetéket, a szárnyas kapuknál lehet látni, ami a motorokhoz megy. Tolókapuknál semmit. Ez így a tuti. Persze, több helyen voltam már, ahol ez előre készen van. Hát, - ezt nem kommentálom. Az árajánlatnál szokott néha lenni egy kis szájhúzás, vagy visszautasítás, de mikor készen van, meg esetleg látja a megrendelő a munkafolyamatot, nem bánja a megrendelést.
Kicsot off talán de én mindent megcsinálok házilag.
Pl. most fejezteük be a két fiammal az udvart, 65m2 térkő. Életemben először, és valószínűleg utoljára csináltam ilyet, öreg vagyok már ehhez de 250ezer Ft volt a legolcsóbb ajánlat (sok a sarok, nem párhuzamos szél és tereprendezés is volt valamint 2 aknafedlap). A végeredmény kb. 95%-ban gyári lett, mintha mesteremberek csinálták volna és 3000Ft pluszba került, a lapvibro fél napos kikölcsönzése. A maradék néhány kis hiba meg megért nekem fél millát. Tolókapum dettó, 7 éve működik, nem vacakoltam görgőssel, rögtön úszókapu, a motor meg egy ingyen talált szekcionált garázskapu mozgatóból lett átalakítva. Plusz költség, amit mindenképp meg kellett venni azon felül 8000Ft, 1 darab rádiós vevő és 2 távirányító. Mert ez ugye a gyári 100ezres szettbe benne van. Ha valaki nem akar vagy nem tud kőműves és lakatos munkákat megcsinálni akkor természetesen az előző soraim tárgytalanok de súlyos százezreket sőt félmillákat-millákat lehet spórolni autodidakta módon. A térkövezés fortélyait pl. a netről tanultam meg. És mégegy, sajnos láttam én már sokszor hogy a "mester" munkája gyalázatosabb volt mint egy önerős kivitelezés. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |