Fórum témák
» Több friss téma |
Hali!
Rosszul emléxel, FORDÍTOTT VÉGÁLLÁS (MAG SW) (panel jobb oldalán a WORK TIME poti és a furat közöt elvágós) Szerintem erre emléxel: Amennyiben az OP és CL kapcsokba nem csatlakoztat kapcsolókat, akkor a készülék nyílókapu vezérlőként működik. Ennek detektálása a készülék feszültség alá helyezésekor történik, ezért ne tegyen rövidzárat a bemenetek és a COM kapocs közé! --- drtibi: Szóval ha mókolsz a bekötésekkel, akkor utána kikapcs 10-20sec-re és bekapcs kell. Ez a roll milyen pic-cel van szerelve, mennyire öreg, több verzió van belőle, 690,1789,18876 Csak úgy felvetődik bennem, a motor jól van egyáltalán bekötve? Tegyél a vezérlő COM és a bal, a COM és a jobb motor csatira 1-1 égőt, az megy rendesen? Az irányváltást relé csinálja, esetleg lehet relé beégés, ha rosszul volt bekötve.
A vezérlő úgy működik hogy ...
Van 2 relé és egy triak. Kapcsolási sorrend: 1. irányváltó relé "megmondja" az irányt. 2. A másik relé bekapcsol, engedélyezi a 230V-ot a motor irányába 3. A triak fázishasítással kapcsolja a motorra a 2. pont szerinti villanyt
Bocsi az égőket aZ N és OP, N és CL motor csatira kell kötni (a COM jelölés a kisfesz oldalon van)
Új vezérlés?
Most ezzel megfogtál, szerencsére ritkán találkozok ezzel a vezérléssel és így emlékeztem a működésre.
De mi az a MAG SW? a dokumentáció nem tesz említést. Üdv
Ha a kérdező nem adja meg a vezérló pontos azonosítóit (évszám+verziószám), akkor a hozzászólók elbeszélhetnek egymás mellet !
Ebben a leírásban említik a "MAG SW"-t...
Sziasztok!
Köszönöm szépep a hozzászólásokat tanácsokat!Úgy látszik megoldódik a problémám. Beszereztem egy másik panelt a csokik átdugása után /ugyan azzal a bekötéssel mint az előző/ működik szépen minden. Ezek szerint a régi panelen lehet valami bibi. Jó lenne megjavítani /lenne egy tartalék/,szerintetek érdemes lenne ezzel foglalkozni othoni körülmények között? Köszi!
Nincs mit, de ha már az elején elarultad volna, hogy használt vezérlés, egy csomó agyalast megsporoltal volna nekünk.
Üdv
Sziasztok! drtibi-nek szeretnék segíteni a ti segítségetekkel.
Van ez a panel amiről írt hogy hibás. Van rajta egy Pic 16f690 fotó alapján az elég halottnak bizonyul. Ezt kellene valahogy kimérni,( ki lehet mérni?) ,már régen foglalkoztam ilyesmivel. Ha kiderül hogy ez a halott ,vennénk egy újat ,még PIC programozó is meg van,csak hát oda kellene a program,na ezt hogyan lehet beszerezni? Válaszokat segítségeket köszönjük!
Bekapcsoláskor kell hogy kattanjon a relé. Eléggé úgy tűnik hogy megsült nem kicsit. Az 5V táp megvan? 7805 a poti mellett a sarokban.
Ha elviszed a gyártónak (Bővebben: Link), jó eséllyel megjavítják, pótolják a PIC-et, olcsóbb lesz, mint egy új.
Ennek legális (és nem legális) megszerzésére kb. annyi az esély mint a Mercedes A osztály fedélzeti egység vezérlőprogramjára.
Ti oldottatok már meg, valamilyen módon, automata kapu nyitást (perpill. toló), fix időpontban reggel és este, hétvégén zárva (nem hátrány, ha a nyári időszámítást tudja magától)?
Nálam tervbe van véve, amióta a biciklin hagytam a távirt és persze jött a felhőszakadás éjszaka.
Kamerát visszanézve, 2 órán keresztül nyitogatott ki-be. NodeMCU van rákötve a telefonos nyitás miatt, ezzel már nem bonyolultság a STOP kört megszakítani, a többi szoftver kérdése, meg idő. üdv
Hol fut a program? Az eszközön, felhőbe, vagy okostelón.
Magyarul alkalmas arra, hogy minden vételi lehetőség nélkül működjön az időzítés? Akksival és töltéssel megtámogatva szóba jöhet. De jobban szeretnék, olyat ami egy egységen belül meg tudja oldani.
Szerintem is jó ötlet a STOP-on keresztül megfogni. Kell egy kontroller, célszerűen vagy internet eléréssel, az időt innen szinkronizálja, vagy beépített óramodullal(itt ugye elcsúszások lehetnek hosszútávon). Pl esp8266,esp32. Nyilván ha éppen nincs internet, akkor járnak a saját órájukról...
-- De lehet mást akarsz, hogy reggel nyissa ki a kaput, este meg csukja be? Ez is nyilván megoldható a fenti módon, csak mókolni kell, ha 1 gombra nyit/zár a vezérlő, akkor ezt is figyelni kell...
NodeMCU-ra írtam arduino IDE-ba, ez az eszköz egy ESP8266-al ellátott kontroller.Nyilván meg kell oldani egy 3V elemmel a szünetmentességet és akkor net nélkül is tud dolgozni, ha csak az időzítés a lényeg.
Persze akkor a dátumot meg mindent tudnia kell, ilyet még nem csináltam. Ha a stop-kört szakítod meg, akkor mindenképpen visszacsatolás kell a kapu helyzetéről, mert ha pont előtte nyitották ki akkor meg nem fogják tudni visszacsukni. Üdv
Hali!
Valaki próbálkozott már ezzel a SL600AC technikával? Esetleg egy magyar leírás.
Az első betanítási folyamat, adók rátanítása (az is lehet ez megvan) érdekelne jobban. Ha valaki két mondatba leírná, megköszönöm.
Ha forrasztás nélkül kellene megoldanom, akkor egy két kimenetű impulzus kiadásra képes időzítőt használnék. Egyik kimenet a nyitás program, másik a zárás. A két kimenetet egy, a kapura telepített váltókapcsolón keresztül vezetném a vezérlőre.
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2019
Bővebben: Link
Első találat megvolt? Bővebben: Link Yutyúb megvolt? Bővebben: Link első találat: Bővebben: Link
Konkrét eszközt keresek!
24 volt betáppal, legalább egy relével (jó ha impulzus), saját áramforrással áramkimaradás esetére.
Igaz 230V-os de nagyon okos SHT 1/2 . Azért az impulzus üzem részét tanulmányozd, de iskola csengőnek jópár éve sikerült beállítani 1 perc alatti csengetésidővel. A kétcsatornás változatot egy nyitott kapu érzékelővel kiegészítve nem nagyon lehetne zavarba hozni. Árban viszont elég húzós. Lehet olcsóbban kijönne rendes kapcsolóórával, vagy egy alkonykapcsolóval, két időzítővel kiegészítve őket. Egyik időzítő bekapcsolásra indul (nyit) , a másik kikapcsolásra (csuk) . A kapun lévő nyitásérzékelő eldönti, melyik jelét fogadja a vezérlő, így nem fordulhat elő, hogy a zárt kaput este kinyissa az automata.
Köszi! Ilyesmire gondoltam, csak most a beállításokkal vagyok gondban.
Honnan tudja, hogy mikor van nyitva mikor zárva? Ad egy impulzust addig oké, de jó lenne ha az első zárt állapotban következne be a második nyitottban. Mágneses végállású kapu.
Üdvözlet!
Mi lehet az oka annak h a távirányító csak közelről reagál. Elemekkel nincs gond,mindegyik ugyanúgy reagál. Antennavezetéket megmozgattam,kontaktoltam. Volt h jobb lett,de nem jelentett hosszútávú megoldást. Egyik autó távirányítója is megbolondul a kapu közelében. A párás időszak beköszönttével vált rosszabbá. Mellesleg a házban lévő rádiós termosztát hatósugara is lecsökkent,elem ott is ki volt cserélve,de semmi. Előre is köszi
A kérdésedbe elmondtad a választ is, a párás idő nem kedvez a rádióhullámoknak.
Jobb a helyzet ha legalább a távir száraz helyen van tartva. Üdv
Sziasztok. Az szeretném kérdezni a jelenlévőktől, hogy ki milyen elektromos kapunyitót ajánlana egy kb. 160 kg-os kétszárnyú kapura amelynek a forgáspontja 19 cm mélyen van. Nem kell a legolcsóbb verzió hanem ár -érték arányban , üzembiztonságban megfelelő legyen a tapasztalatok alapján. Előre is köszönöm a válaszokat.
Szia
A 20 centi az ami még éppen belefér hagyományos orsós szárnyaskapunyitó kategóriába, e fölött karosat érdemes venni. Én inkább az előzőt preferálom, jobban bírja a terhelést, meg az alkatrész is olcsóbb hozzá mint a karos motorokhoz. MIvel a 220-as változatok már kifutottak (sajnos) ezért ezt tudom neked ajánlani. Bővebben: Link 26 centis mélységig ajánlja (max 320mm forgáspont) A kérdés az, hogy mennyire van hely oldalirányba? Üdv |
Bejelentkezés
Hirdetés |