Fórum témák
» Több friss téma |
Tisztelt felhasználók!
Kéretik a politikai és egyéb felekezeti ill, obszcén viccek bemásolását mellőzni szíveskedjetek.
Ha már Stirling, Egerhet2020-on ne legyen stirling motor bemutató/verseny?
Én azzal megyek, most vizsgáztatom, 250 cm3-is.
Te jó ég!
![]()
El tudom képzelni a villanyszerelő arcát, amikor meglátta/meghallotta az igényeket.
![]()
Szerintem ez legutoljára stokival lett javítva. De nem jött össze.
Azért ez igy ma már nem igaz. A modern diesel AdBlueval szinte szagtalan ( 3 éve ilyen kocsim van és a garázsban azota semmi büz). A baj az, föleg Pesten, hogy rengeteg öreg füstölö dizel van még forgalomban.
Az ellenérv viszont az, hogy ugyankkora teljesitményhez a dizelmotorban kb 30%-l kevesebb üzemanyagot kell elégetni, mint a benzinesben, ami viszont nagyságrenddel több CO2-t produkál. Ezért volt a német zöldek hatalmas öngolja, amikor elkezdték tiltani a dizeleket, utánna meg nagyságrenddel nött a CO2 a levegöben, ami ráadásul szankcionálva van - azaz azért büntetést kell fizetni. Igy most szépen suttyomban elcsendesültek a dizeltiltogatok ( igaz az uj BP föpolgármester erröl még nem hallott ![]() A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2019
Az AdBlue nem más mint közönséges hugy.
Jó pénzért !
Van dízelnél valami nitrogén adagolás is, nem az AdBlue az?
Nem olyan veszélyes az ára és alig fogy, vagy 40000 km-hez talán 20-30 l kellett, ami egy dizeltankolás kb fele.
A franc tudja. Valamire kell az biztos, mert fogy a tankbol.
![]()
Ok. van olyan modern dízel ami egy darabig nem olyan büdös. Viszont amik itt a forgalomban futnak, azoknak a 99%-a rohadt büdös. Amúgy pedig a CO2 sokkal kevésbé mérgező mint a nitrogénoxidok, sőt azokhoz képest nem mérgező... A gopnd ott kezdődik, hogy a környezetvédelmi adók továbbra sem úgy működnek, hogy lemérik az autó tényleges károsanyag kibocsátását, és az alapján fizet a tulaj. Anno amikor külön kellett zöldkártyát csináltatni, a kisdebb károsanyag kibocsátású autóknak került többe (mert az nehezebb mérni), és ma is hasonlóan működnek a dolgok...
Idézet: Vagy csak szagtalanná teszi a mérget. „A modern diesel AdBlueval szinte szagtalan ( 3 éve ilyen kocsim van és a garázsban azota semmi büz).” ![]()
Hát igen, volt egy idö amikor a magyarok a öreg dizelautokat hozták külföldröl. Olcsok voltak, megbizhatoak és rengeteget kibirtak (egy korábbi kocsim uj tulajdonosa 470000 km-nél vitte a roncstemetöbe.). Addig alig kellett a kocsira költeni!
Nem az autotulaj gondja ez, hanem a politikáé, amennyiben olyan szabályzok vannak, amilyenek és érdemesebb valakinek >5-6 éves autokat behozni külföldröl, mint egy ujat venni. A CO2-vel a kocsi tulajdonosa nem tud mit kezdeni, az országnak viszont kvotája van, és teljesen mindegy, hogy ki bocsájtja ki. Ráadásul az egyik felmérés szerint a kipufogogázok egy forgalmas utcán az NOx kibocsátásnak csak a kisebb részét adják, a felvert por, fékpor stb adja az utcák levegöjének a nagyobb NOx hányadát. Emlékszem pár évtizede amikor a vasuti kocsikon bevezették a tárcsafékeket, minden fékezéskor az orrunkat égetö büz jött a fékekböl. Az ilyen meg hasonlo szennyezödés viszont minden jármüböl jön, talán még a bicikliböl is, mert az is felveri a port az utrol. Szoval a gond mindenhol a forgalom gyors és hatalmas növekedése és utcáink nem ekkora forgalomra lettek épitve, igy viszont nem lehet mit kezdeni. Ha kitiltják a forgalmat meghalnak a városok, rengeteg példa van már, amikor a hibbant zöldek sétaloutcákat stb. csináltak a városközpontokban, amire a boltok egymás után mentek tönkre és csuktak be. Ha meg becsuknak minek menjen oda valaki sétálni? Az auto viszont kell, mert a bevásárloközpontok kiszorultak a város szélére, rendszerint olyan helyre ami csak autoval érhetö el és a városlakonak is rendszeresen kell ezt az vennie. Ma már nincsenek sarki közértek sem. Ehhez, jön a másik agymenés, amikor lassitják a városi forgalmat. Csak az egyik ilyen városban azota állandosultak a dugok, azaz az autok gyakorlatilag az utcákon állva füstölnek. Ez egyetlen zöldet sem zavar, meg az sem, hogy a várost átszelö autopályán - részben alagutban - 80 km/h-ra csökkentették a sebességet és azota éjjel nappal állnak 6 sávon az autók és füstölnek ( igaz lármát nem csapnak mint elötte).
Nem tudom milyen méreg lehet a CO2-n kivül. Az meg amugy is szagtalan volt. A dizel korábban kormot okádott és annak volt tipikus olaj szaga, de mást az akkor sem füstölt ki.
Addig zárjuk el a vízcsapot, amíg nem kell búvár.
Utána erkélyen kiengedhető a többlet víz, nem kell a lefolyót terhelni. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2019
Ez jóóó ...
Kimaradt, ez nem én vagyok.
![]() Idézet: „Kimaradt, ez nem én vagyok.” Rákerestem arra, hogy "az a kínos magyarázkodás". ![]()
Szia Massawa!
Nálunk minden autó dízel, csak a fűnyíró megy benzinnel. A kocsik Euro4, Euro5 besorolásúak és csak úgy csendben megkérdezném, hogy az üzletekbe beszállító teherautók, a buszok mikor fogják ezt a normát teljesíteni? Ki lehet tiltani a dízel magán autóst a belvárosból, de ez akkor is kettős mérce, mert a füstokádó buszok és teherautók ott közlekednek. Ehhez jön a másik agymenés. Autóoktatók tanítják, hogy ha egy gyalogos közelít a zebrához, meg kell állni. Számoljátok ki, mi a környezetszennyezőbb, ha egy gyalogos áll 20 mp-ig a zebra szélén, vagy 8 autó lelassít , megáll , majd felgyorsít 50 km/h-ra.
Az öntudatra ébredt gyalogosok sokkal jobban szeretnek lelépni és 8 autó pöfögését beszívni. De ugyanezt játsszák, ha egy autó jön lendületben.
Mindazonáltal az oktatók által tanított dolog a Kreszben benne van, és ez a szabályos. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2019
Teljes mértékben osztom a nézeted, és a németeknél is ebböl lett a cirkusz, mert nemcsak a magánkocsik dizelesek, hanem minden kiszolgálo, csomaghordo, iparos, rendörség stb kocsija dizelmotoros és a nagy jármüvek (buszok, teherautok stb) kivétel nélkül azok. És ha a város annyira haldoklik a szmogban, már évtizedekkel ezellött villamosithatta volna a buszokat, vehetett volna elektromos kisteherautokat stb. senki nem tette ezt, csak amikor eszükbe jut egyszerüen kizárják a magánautokat. Az én kocsim a legujabb motorral van szerelve gond nélkül megkaptam a zöld plecsnit, azaz bemehetek bármelyik német városba.
Voltak egyébb furcsaságok is - egyik másik a biroság elé került. Stuttgartban a méroberendezést alig 10 m-re telepitették a legforgalmasabb utca egyik villanyrendörös keresztezödésétöl, ahol 3 percenkét kb 40-50 auto gyült össze majd teligázzal ment tovább. Persze, hogy a müszerek mindig vöröset mutattak.....azután kiderült, hogy a drága EU valoban megállapitott bizonyos határértékeket, ami felett a büntetést kell fizetni, ill. szmog riadot kiadni, de az a mai napig sem derült, ki, hogy azt milyen mérési eljárással és hol kell mérni. Ha jó emlékszem Aténban a müszert egyszerüen a 10 emeletes egyetem tetejére szerelték megoldva ezzel minden CO2 gondot. ![]() Ehhez csak annyit, hogy az utobbi 6-8 évben elég gyakran fordultam elö az "elmaradott " Kinában ( nem Hongkokban, Shanghajban vagy Pekingben). És még az isten háta mögötti Uygurföldön ( belsö Mongolia) is szinte minden kismotorkerékpár elektromos hajtásu volt ( olyan Vespa méret). A szállodáim elött is mindig volt egy kölcsönzö feltöltött jármüvekkel. Itt Europában ha szerencséd van megrendelésre kapsz ilyet, de a boltokban gyakran még mutatoba sincs. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2019
-Tessék mondani, uram, hogyan kerülök innen a leggyorsabban a természettudományi muzeumba?
- Hagyja magák kitömni, asszonyom! |
Bejelentkezés
Hirdetés |