Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Electra Bregenz SBSQ 4460IX Amerikai hűtő problémám lenne. A felépítése szerint két külön fagyasztó van és egy nagy 380L-es hűtő. Adagoló motor és két kapilláris cső megy egyik-egyik fagyasztóhoz, a jobb oldali szívó ága össze van kötve "szerintem" a bal fagyasztó nyomó ágához majd innen megy a hűtőtérhez. Minden hűtő/fagyasztóhoz van venti. A fagyasztók nofros-tosak a hűtőtér hátlapi elpáros. A probléma, hogy a hűtőtér az istennek nem megy 14-12 fok alá, a bal fagyasztó is csak -14-re képes hűteni pedig a kompnál a szívócső már deres. Adagoló motort cseréltem, kompresszort cseréltem, ventillátorok jók. Lassan feladom 1 hete küzdök vele és már ötletem sincs mit lehet vele még elkövetni, hogy jó legyen. találkozott már valaki hasonlóval vagy ötlete lenne ami eredményt hozna?
Nem töltötted véletlen túl?
A szívócső deresedés arra utalhat..
Tudom, de pontosan ez az, hogy többlet gáz van benne és ennek ellenére sem hűt rendesen, ugyanakkor a gáz áramlása jó mert deresedik a szívó csonk!
A hűtőközeg többlet hatására, az elpárologtatóban lévő nyomás magasabb. Ez az elpárolgási hőfok emelkedésével jár! Ha pl.: annyira túl töltöd, hogy az elpárolgási hőfok -14 fokra adódik, akkor hiába várod, hogy hidegebbre hűtsön.
Tévúton jársz, ha a hibás elved alapján töltesz meg egy rendszert! Javaslom, tanulmányozd a hűtőkörök működési elvét. Miért nem jó az, ha a gép adattábláján megadott mennyiséget töltöd bele? Természetesen, a hozzá való közegből!
Eseteleg dugulás van valahol.
Jelenleg mindegy, hogy mennyit töltök bele, jelenleg nem hűt megfelelően -30, -20,-10 fokos elpárolgási nyomáson se. Hozzáteszem, hogy a gyártók mindegyike a legminimálisabb töltettel tervezi a hűtőket, ezen értéktől való eltérés +10+20 fokkal még hűtenie kellene. Azt is hozzáteszem, hogy pont azért töltöttem túl, mert a hűtőkör végén van a normál tér és pont ez miatt még ott van a legnagyobb energiája a gáznak, ott párolog el jobbára. Mivel ez sem hozott eredményt tovább mentem.
szia!
Tudnál Idézet: erről Képet fölrakni? Én még nem láttam" adagoló motort". Lehet,hogy szelep az az" adagoló motor"? Ha tegyük föl adagoló szelep akkor a 2 kapillcső egyike a fagyasztóhoz meg a másik ( amit a szelep vezérel) megy a normál térbe. Ha a szelep csak részlegesen ad át vagy a vezérlő fesz. kicsi és részlegesen működik ugyan az a jelenség. Szerintem a 2 fagyasztó sorban van kötve. az egésznek közös szívócsöve van. HA 1 KOMPRESSZOROS a" 2 ajtós ruhásszekrény". Én is belefutottam 1-2 ilyen szekrényhűtőkbe. „Adagoló motor és két kapilláris cső”
A káromkodás itt nem megengedett semmilyen formában, ellenben a szabatos, nyelvtanilag és nyelvhelyességileg megfelelő írás elvárás.
Tettem fel képet és egy velős leírást csak sajnos valami ékes nyelvűnek szúrta a szemét egy szó és moderáltatta! Még egyszer nem küzdök! Tanuljon mindenki a saját kárára!
Idézet: „Tanuljon mindenki a saját kárára!” Jól írtad! Nekem is ez a véleményem.
Jól gondoljátok. Ez egy segítő fórum, aki nem akar, nem segít. Na de akkor?
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2020
Ha ez a véleményük miért vannak a fórumon ?
Sziasztok!
Senki nem ismeri a Samsung hütőket? Segítséget kérnék,SAMSUNG SR-L36NMB kombinált hűtőm van.A készülék fél vagy egy napig tökéletesen működik,megcsinálja a kellő hőfokot mindkét térben,de egyszercsak felmegy a hő 15 c.fokra (gondolom leolvaszt)és nem kapcsol be, ilyenkor vagy ki-be kell kapcsolnom,vagy áramtalanítanom. Ekkor megint jó egy darabig. Mi lehet a proléma? Korábbi hozzászólásban már láttam ilyent ,de megoldást nem olvastam róla. Eszerint a hiba nem egyedi. A segítséget köszönöm!
Ha no-frost rendszerű akkor nagy valószínűséggel az olvasztóbetéten lévő hőbiztosíték hibája miatt csinálja ezt . Amikor lehűtött jönne az olvasztás ami nem sikerül mert az olvasztóbetét nem kap áramot a "termofuse" megszakadása miatt ezért nem kapcsol vissza a gép .
A leolvasztás megtörténik, mert felmegy a belső hőmérséklet, a biztire rámértem és rövidet mutat, tehát jó. A hőmérséklet érzékelők jók ,mert rámértem és mindkettő 1kilot mutat. A panelon kicsréltem az elko kondikat. Itt megakadtam, kifogytam az ötletből. Mi lehet még?
A tápja hogy van megoldva?Ha trafós akkor nem szóltam, ha 1µF kondenzátoros akkor az cserere szorul!
Én azt amit írtam Mosomasa01 levelére írtam. A másik.Volt "szerencsém" olyan hűtőgéphez amit a gazdája innen a Hobbielektronika hozzászólásaiból akart otthon megbütykölni. Miután belekavarodott elhozta hozzám. Gazdaságosan már javíthatatlan volt. Mindenki szűrje le ebből a tanulságot.
Idézet: Előfordul ilyen ,amikor olyanok adnak tanácsot akik nem tudják mit miért ,de olvastak róla hogy ez jó lesz ...Ez a szörnyű hogy a laikus kérdezőnek ki kéne tudni szűrni hogy aki tanácsot ad az ért e a dologhoz vagy csak .... „Gazdaságosan már javíthatatlan volt.”
Sziasztok!
4 éves Samsung No Frost hűtőnk ajtó átfordítás után, ami a hűtőgép megdöntésével járt, elkezdett furcsán viselkedni. Észrevettük, hogy a normál teret túlhűti, ha működik a hőmérséklet 0 fok alá esik, -3 fokig is lemegy, ha leáll akkor 0 fok fölé emelkedik. A fagyasztó részével semmi gond! A hűtőt leállítottam, csináltam egy "leolvasztást", több mint 2 órát állt. Visszakapcsolva az elején teljesen rendben működött, de reggelre a normál tér ismét fagyos volt. Mi lehet a probléma?
Sziasztok!
Egy ideje "szüttyögök" egy Whirpool ARC4190-es hűtő elektronikájával. A hűtő működik hűt csak néha mintha táp oldalon problémák lennének. Szórványosan villog a hűtőben a lámpa ajtónyitáskor, kompresszor indulásakor néha kattognak a 124VAC24VDC kapcsolók a panelen (újak) és 1-2 hét után lefagy a felső fagyasztó párologtatója (pedig no-frost-os ![]() Cseréltem Viper53IC-t mert a régi el volt füstölve és a panelon található nagy kondenzátort (47nF 400V). Cseréltem még a kompresszor oldalán található kapcsoló relét is. Tervezem még a többi kondenzátor cseréjét is. Mit tanácsoltok? 2004-es a hűtő nem nagyon ér már annyit hogy egy szerelő 10e-ekért kisérletezzen rajta. A komplett panel is 50eFt.......alkatrészeket cserélni még mindíg olcsóbb megoldásnak tűnik. Előre is köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Van egy gorenje nrs9182mx típusú side by side hűtőnk. Sajnos van vele olyan gondom, hogy a fagyasztó része x idő -néhány hét- után kiolvad magától. Ezt már kétszer csinálta meg. Legutóbb lebontottam belül a hátfalat, és laikusan fogalmazva a hőcserélője gyakorlatilag egy nagy darab jégkocka volt. Hajszárítóval leolvasztottam teljesen, utána néhány óra múlva -20at csinált, szóval úgy gondolom a kompresszorral nincs baj. A hűtő része látszólag jól működik. Viszont nem tudom mi lehet a baja. Gondolom automatán kellett volna leolvasztania, hisz nofrost, de ezt nem tette meg. Amikor először jelentkezett a hiba, akkor a szervízben állítólag vezérlést cseréltek benne, de a hiba mégis maradt. Valakinek valami ötlete? Előre is köszi.
Először is keresd meg a hőcserélőn a fűtőszálat (vezeték megy bele), s mérd meg, hogy szakadt-e. Ha szakadt, akkor (tudtommal) leginkább a rajta lévő hőbiztosíték lehet a hibás. Ha a fűtőszál jó és van a hőcserélőn hőmérséklet-szenzor, akkor mérd ki azt (ha elérhető szervízkönyv a típushoz, akkor esetleg abban benne van, hogy milyen /NTC/ szenzor az). Továbbá, a leolvasztás vezérlése is lehet hibás.
Sziasztok!
Még mindig a Samsung SR-L36NMB hűtővel bajlódok. Végül panel hiba lett megállapítva. Érdeklődnék ,hogy valakinek esetleg nincs-e egy bontott panel a polcán. A típusa DA41-00022A , vagy (állítólag. ezek is jók hozzá) DA41-00042A vagy DA41-00042B . Köszönöm.
Sziasztok,
van egy felül fagyasztós, alap Zanussi hűtőnk, egyik napról a másikra a hűtő rész mintha egyáltalán nem hűtene, a fagyasztó viszont működik. Reggel óta nézem és kb változatlan, fagyasztó -10, hűtő +10 fokon. Model ZRD27JA, Tipus CT 280. A kompresszor folyamatosan megy és forró, a hátsó rács viszont mindenhol hideg, már közvetlenül a kompresszor után is. A termosztáttal ki tudom kapcsolni a kompresszort, amint átkattintom 1esre, beindul. A kompresszor tetején lévő párologtatótálca száraz, a fagyasztó jégmentes, kb 1 hónapja volt kitakarítva. Az ajtó mindenhol rendesen zár. Mi lehet a gond? Köszi, Laci
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni! Egy kétajtós Hotpoint Ariston hűtőszekény hűtő oldali LED belső világítása romlott el. A tények:a led panelon szerettem volna mérést végezni (hány voltot kap), de nem figyeltem oda, hogy korábban mire használtam a multimétert és rossz helyre volt dugva a pozitív mérőzsinór és mielőtt ezt észre vettem volna szerettem volna a mérést elvégezni, de amint a két mérőzsinór végét oda érintettem a pozítív és negatív polushoz rögtön elromlott a világítás. Nem tudom, hogy a rossz méréstartomány miatt vagy a zárlat miatt, de elromlott a világítás. A led panel működik, azt tudtam tesztelnui egy univerzális adapterrel. A kapcsoló is jó (a biztonság kedvéért megnéztem). A hiba után az lett a jelenség, hogy a hűtő ajtó nyitásánál semennyire sem világítanak a ledek, csukott állapotban viszont halványan igen. Illetve a hűtő olyan, hogy ha x ideig nyitva az ajtaja akkor elkezd csipogni és autómatikusan lekapcsol a lámpa is. Ekkor halványan világít mint az előbb leírt csukott állapotban. Szóval az történt, hogy egy valószínüsíthető zárlat után a led panel felkapcsolt állapotban egyeltalán nem világít, legapcsolt állapotban pedig csak halványan. A fagyasztó felöli oldal tökéletesen működik. Mellékelek egy linket ahol elég sok kép elérhető a hűtö (számomra már NASA) paneljéről. Ha esetleg tud valaki valamit mondani arról, hogy mi mehetett tönkre, vagy mit és hogyan mérjek ki nagyon megköszönném! A hűtő típusa: Hotpoint SXBD925GF Segítségeteket és türelmeteket előre is köszönöm! Képek: https://photos.app.goo.gl/6KbR5bwD7DgmqVdn6
Szia! Panel alját is fotózd le nagy valószínűséggel ott lesz amit keresel smd kivitelben. Gondolom árammérésbe volt a műszer?
Szia!
A linket nem tudod meg nyitni? Nagyon szépen köszönöm, hogy egyeltalán foglalkozol vele/velem. Amúgy találtam egy smd alkatrészt ami szakadás mérésre nem úgy viselkedett mint egy másik ugyan olyan társa. (Sajnos fogalmam sincs mi az) A most feltöltött képen pirossal karikáztam. Az ehhez legközelebbi csatlakozótól megy a vezeték a két hütőtér két ledpaneljához... Mégegyszer köszönöm!
Ja! Amúgy igen, áram mérésben volt, 700V váltó áram... Tehát nem is egyen áramot akartam mérni ott ahol azt kellett volna és ráadásúl a pozitím mérőzsinor is rossz helyre volt dugva (a fekete a COM-ba volt). Csatoltam képet... (ilyen multiméterem van, ezt is használtam és a pirossal jelölt helyekre volt dugva/állítva. És ennek tetejében lehet, hogy zárlatot csináltam)
Az a három lábú valami, az valószinűleg tranzisztor (vagy fet).
A "méréssel" szerintem rövidzárlatot csináltál, ami okozhatta a világitást kapcsoló tranzisztor (vagy fet) meghibásodását. Sajnos feliratot nem látok rajta. Az, hogy két hasonlóan kinéző háromlábú eszköz szakadásvizsgálóval nézve másként viselkedik, jelentheti azt, hogy nem ugyan olyan a kettő, beleértve azt is, hogy az egyik hibás.
Szia!
Rajta én sem találtam feliratot, viszont mellé a panelra nyomtatott szöveg alapján kerestem ugyan olyat, gondolván, hogy az alkatrész mérete miatt nem rá, hanem mellé írták a típust vagy valami.... Szóval ez alapján mértem és következtettem... De akkor ahogy írtad az is fals infó lehet.... Ja! Plusz infó, hogy látszólag a hűtő minden további része, egysége tökéletesen működik. Neked is köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |