Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
annyira nem rosz ha NAGYON kenyes a fuled akkor masikat csinalj inkabb en szamgep taprol (12V) probaltam eddig 800 ft os autohangszoroval sztem anyira nem szar csak egy normalis elofok kene hozza
LM1036-nak nem kell logaritmikus sehova. A hangerőhöz sem. És 50kOhm-osokat igényel általában. Ezeket velem a forgalmazó közölte egyszer....
Szerintem, ha szemből nézed a potit, hogy feléd legyen a kinyúló tengely, akkor a bal szélső lábra kell kötni a GND-t, földet, testet stb. A jobb szélső lábra a bejövő, vagy ráküldött jelet. A középsőre meg azt a vezetéket, amin visszacsámborog a jel az IC-be. Ha balra tekered a potit, több GND-t kap, és ugyanennyivel kevesebbet a bejövő jelből, tehát halkulni fog, ha jobbra, akkor meg fordítva.
Ja, és lefelé álljanak a lábak, bocsi ezt kihagytam...
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
---ZoLee---
Sziasztok! Van 1 kis problémám.:Egy áramszünet után bedöglött a monitorom,úgy hogy elöször még nem volt semmi gond,csak újra kellett indítanom a gépemet,és az újraindítás után nem kapcsolt vissza a monitor,hanem csak a power led villog veszettül,meg ugyanebben az ütemben kattog benne valami reléféle lehet.Azt szeretném kérdezni,hogy hol keressem a hibát, én spec a sorkimenő tranyóra gondolok,hogy zárlatos lehet. Most nem tudok mérni,mert rossz a műszerem,vennem kell másikat. Ha valakinek van ötlete,kérem írjon. Köszönöm.
sziasztok lenne egy nagy kérdésem: Beszereztem a Tina legújabb 6-os verzióját fullosba, szal ezzel el is tudom menteni a kapcsilási rajzot.
de hogy tudom a nyák bekötést kinyomtatni... eddig amit találtam fórumokban mindenki corelben rajzolta meg. nem a corellel van a gondom, hanem ha már egyszer beszenvedem a kapcs rajzot akkor hogyan lehetne abból kinyomtatni a nyák szabásmintát? azt olvastam, hogy ezt TinaPro tudja, vagy mégsem? ha nem milyen progival próbálkozzak? olvastam róla, hogy dos, meg 98 alá vannak ilyen progik, de azokat - ha egyáltalán megtaláltam - XP alatt nem tudom futtatni, egyfoltában hibák, és kifagy meg minden. a rávasalásos technikát szeretném használni, de ne kelljen 2* ugyanazt lerajzolni. előre is kösz minden választ
Tinába sehogy! Használj Eagle-t vagy Proteust vagy ExpressPCB-t. A Tina az csak egy áramkör szimulátor....
kösz...
és a tinában megszerkesztett kapcsrajzot tudom valamelyikkel imortálni?
a tina doksijában ezt olvastam:
A hálózatlisták Pspice formátumban exportálhatók és importálhatók, és felhasználhatók számos nyomtatottáramkör-tervező programban, mint például az ORCAD, TANGO, PCAD, PROTEL, az EDS és a REDAC. ezek szerint ezek is csak kapcsolási rajz tervezők? az Eagle-t, Proteus-t, ExpressPCB-t le lehet tölteni valahonnan?, torrenten nem találtam... de biztos van valahol?
nem ezek nyáktervezők. De az ORCAD az CAD program és nem kezdőnek való. a TANGO az ezer éves DOS-os valami. A Protel az nagyon bonyolult. A többit nem ismerem.
Torrenetel nem nagyon fogsz ilyet találni. Googli a barátod. Az említett 3-ból az ExpressPCB az ingyenes de abban kézzel kell megrajzolni a nyákot.
Nagyon halkan jegyzem meg, hogy a honlapomon fent van egy "javított" eagle, azt le tudod tölteni. Benne van a "javítás" is, csak egy kicsit keresgélned kell. (Nem sokat, csak kicsit!)
igen meg jól elrejtetted)
arik a deguid ha minden igaz most találtam konvertert is, halán át tudom menteni a kapcsrajzokat, ha sikerül szólok
Szerintetek ez a kapcsolás mint vízfigyelő berendezés működne? Ha nem, miért, mi nem?
Üdv. deguss
Első ránézésre a 7805 IN és OUT fel van cserélve
És a Led1 meghalna 30V nál mert 1k-s az ellenállás és 30ma folnya rajta.
Szerintem próbáld ki az érintő kapcsolot vízbe szerintem müködne mert a víz jobban vezeti az áramot mint az ujjad,
szerintem a dióda is rossz helyen van...
A relére tedd ne a tranyára A led tényleg a másik oldalra kell... A tranyán lévő kondi mire kell?
7805 IN-OUT figyelmetlenségből fel lett cserélve.
A led előtét ellenállását valóban a táphoz kell méretezni, ez nem kérdéses. Csak kiválasztottam egy értéket hasamra csapva, 12V-os táphoz.. De jogos dbase hozzászólása. Mondjuk, a 8-30V-al azt szemléltettem, hogy a kapcsolás működőképes 8-30V-ig. A dióda valóban mehetne a relé tekercsére, de szerintem emiatt nincs rossz helyen. Funkcióját így is ellátja... Amiben még tanácsokra szorulnék, az a készülék működőképessége. Nah ugye ha jól rémlik a víz - összetevőitől és keménységétől (oldott ásványi anyagok)- ellenállása 800 Ohm/m. Tehát ha pl a két érzékelő kött csak nedvesség (lecsapódott pára) van, lehet még azt "korrigálni" a potival? A kimeneten lévő kondi valóban fölösleges, nem tudom miért tettem oda/maradt ott. Szerintem a bemenetre akartam tenni, a potenciál stabilizálására... De ott valóban fölösleges. Sőt kikapcsoláskor még "veszélyt" is jelenthet a tarnyóra! Üdv.
CuMz huzal az milyen?
Hol lehet ilyet szerezni, bontani, stb..? Drága cucc ez? THX: ---ZoLee---
A készüléked elméletileg müködhetne. Bár némi finomításra szükség lehet.
PLD: Ha az rézékelő elektródák tartósan vizbe merülnek, akkor a + elektródát a vízbonás miatt keletkező tiszta oxigén "megeszi" és emiatt időnként cserére szorul, kivéve ha nemesfémet vagy szénrudat alkalmazol. Emitterkövető helyett célszerü lenne comparátort alkalmazni, hogy az érzékenységet növelhesd, vagy az elektródán átfolyó áramot letudd csökkenteni... Elkerülhető az elektródák "elfogyása" ha váltakozó áramot kapcsolunk rájuk és igy nem tud kialakulni tiszta oxigén a felületükön. (Ez egy kicsit bonyolultabbá teszi az áramkört.) Ha a led elé teszel egy FET-es áramgenerátort, akkor 5-30Voltig nyugodtan használhatod. Így állandó áramot biztosíthatsz a lednek különböző feszültségeken.
Zománcozott rézhuzal.
És egy lehetséges beszerzési forrás... Ha egész csévét (spulnit, orsót) kell megvenni akkor elég drága! De kilehet termelmi a megfelelő huzalt bontott de épp tekercsű relékből és mágneskapcsolókból. De ha nics kéznél a mezfelelő keresztmetszetű huzal, akkor vékonyabb huzalokkat kell párhuzamosan tekerni. Ekkor csak a megfelelő ősszkeresztmetszetre kell odafigyelni.
A régi rádiókban nem ilyen van?
A másik kérdésem: A block diagram szerint 10 és 20 lábak egyaránt GND, de ezek most akkor belül összevannak kötve, vagy mindegyikre kell nekem gnd-t kötni? Egyre nem elég? Mindössze ennyi áthidalás lenne a nyákrajzomon, ha lenne? THX: ---ZoLee---
Iden. Abban is előfordul!
lehet h rosz helyre irtam ?? de azt hogy csinaltam?
Idézet: „CuMz huzal az milyen?” Gyerekek! A CuMz huzal vajon megegyezik a CuZ-vel??? Vagy lehet, hogy mindenki félreértette az eredeti kérdést? |
Bejelentkezés
Hirdetés |