Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Talán elkoptak a fesszabályzó szénkeféi vagy a generátor csúszógyűrűi és e miatt nincs szabályozva a feszültség.
A szénkefék jók, mert bele van építve a fesz szabályzóba és kilógnak. De ha kopott is lenne, akkor nem töltene, mert nem tud gerjesztő feszt adni.
Először is nem szénkefe hanem bronz kefe.Most jelenleg tölt az autó , de keveset.Ez lehet annak a jele is , hogy minden világít neked , mert kevés a feszültség,.Viszont az már érdekesebb , hogy miért ugrott fel neked a feszültség 19v ra , tehát mitől ment tönkre a fesz szabályzó.
Van e valami saját beépített dolog az autóba.Erősítő stb . A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2020
Így van tölt, csak nem keveset hanem sokat. De valószínűleg már az akkumulátort is tönkre tette, mert 12,1V nál nem marad benne több. Ha beindítom fel megy 14V környékére alapjáraton. De volt hogy kivilágított minden a műszerfalon, és akkor rámértem úgy 19V-ot mértem. A töltés visszajelző lámpa az meg mindenhogy világít. Nagyon nem kisérletezgettem vele, mert majdnem rosszul lettem, amikor megláttam a 19V-ot. Pedig valószínűleg kaphatott belőle jócskán, mert ki gondolná, hogy a töltésvisszajelző világít és nemhogy töltés nincs, hanem túltöltés van. És persze így lett hazahozva a kocsi. Egy darabig csak azt jelezte hogy nincs töltés, utána meg minden kivilágít és elmegy a kormányszervo ..stb. De nem az alacsony fesz miatt, hanem a túlfesz miatt. Merugye pöc-röff beindul attol függetlenül. Ha le lenne merülve az akku akkor nem tudná indítani sem.
Át kell mérni azt a generátort rendesen.A benne lévő diódákat stb.Nem kaptam választ , hogy van e olyan dolog a kocsiba beépítve ami esetleg vezethetett oda , hogy a generátor tönkre menjen.
Ja és utána akartam még megnézni az aksi feszt, álló motornál, hogy felkapcsolom a világítást, mennyire terheli le az akksit. És akkor néztem, hogy hát ki vannak égve az égők.
Nincs benne semmi. A diódák jók. Sajnos a fesszabályzót nem tudom kimérni, mert nincs róla elképzelésem se hogy mi lehet a műanyag tokozatba. Tehát nem tudom milyen ellenállás értékeket kellene mérnem a kivezetések között.
A generátor három fázisban működik a diódák is így vannak benne.A műanyag tokozatban teljesítmány alkatrészek vannak tranzisztorok fetek stb.Ami egy szabályzot alkot a kocsi meghatározott fordulatszámától függetlenül próbálja mindig kb 14,4 v on tartani a feszültséget.Ez persze nagyban függ a generátoron lévő ékszíjtárcsától , és az áttételtől.Remélhetőleg senki nem tett rá nagyobb ékszíj tárcsát mint a gyári , mert abban az esetben előfordulhat nagyobb töltés érték.
Nem akartam tovább ecsetelni a dolgot de akkor legyen megmutatva a lényeg és a végső megoldást nem mondta meg Baxi, mert hogy kicserélte a szabályzót de úgy is túl töltötte az akkut az ECU(?).
Na még ijesztgessetek ilyenekkel is, hogy nemcsak a feszszabályzó miatt lehet túltöltés.
Szia! Hát én nem erről olvasgattam a japán kocsiknál DE nem is így akartam ezt leírni, hogy az ECU tölti túl az akkut, hanem a kontroll hiánya okozhatja, hogy nem tud beavatkozni. Nemrég olvastam a japán generátor (Denso) és a német (Bosch) közötti rivalizálásról, hogy melyik kerüljön beépítésre a Nyugat Európai kocsikba és hogy melyik a megbízhatóbb és ilyen túltöltési problémánál nem mindig a fesszabályzóval lesz a gond hanem magával a generátorral. A megoldásról sajnos nem esik szó, hogy a tekercselés vagy a diódahíd hibásodik meg de a Denso-t részesítik előnyben a megbízhatóság terén.
Nem ijesztgetni akar senki sem de így látatlanban nehéz erről a problémáról bármit is mondani, nem beszélve a generátorhoz való hozzáférésről, mert, hogy le kell ahhoz venni, hogy méréseket lehessen rajta végezni.
Ez fölöttébb gyanus - vagy a mérés vagy más baj van. 19 V-t kizárt dolog az akkun mérni - márpedig az mindig ott van az elektromos hálozaton. Nézd meg a csatlakozásokat.
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2020
Az jutott még az eszembe, hogy talán nem is jó helyen van a műszer AC/DC méréshatár kapcsolója vagy már tönkrement ez a méréshatár benne.
Az akkumulátor töltés , és a generátor működés folyamatába nem tartozik bele az ECU .És az ECU nak semmi ráhatása nincs ezen folyamatokra.
A töltés ugyan úgy zajlik egy autóban ,mintha autó nélküli töltés végeznénk .Amikor már az akkumulátor elérte a feltöltött állapotot , akkor az már nem vesz fel több áramot .A szabályzás pedig kiegyenlítődik az akkumulátor , és a generátor között.Tehát amikor eléri az akkumulátor azt a feszültség szintet amivel egy generátor tölt akkor nincs tovább. A szóban forgó 19v os érték csak abban az eseteben lehet, ha a generátor meghibásodott.Ezt mérésekkel lehet megtudni , és pontosítani , hogy mely része ment tönkre.
A Toyotánál nem tudom hogy van, de pl. már a 12 éves Ford Focus-omban az ECU is beleavatkozik a töltésbe, sőt...ő vezérli! A generátor csak kommunikációs (ECU és a generátor)hiba esetén áll be automatikusan hagyományos szabályzásra, de ekkor jelez benn a töltésjelző.
A Ford töltése Egyébként szerintem teljesen felesleges, túlbonyolított dolog. A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2020
Nem a fejlesztés volt a cél, hanem a hibalehetőségek bővítése. A hagyományos töltőrendszer hibáit bármelyik szervizben tudták javítani, az agyonfejlesztet töltőrendszereket jellemzően csak a márkaszervizek tudják javítani. Arany áron.
Hát igen. Írnak itt hirtelen gyorsításkor gerjesztés tiltást - 85kW-os a motor teljesítménye, a generátor 105A-es, ez durván 1500W, de legyen a duplája, hatásfok, veszteség, stb. 85000W-ból 3000W, sokat számít? Nekem nem. Vagy hőmérséklettől függő feszültség, stb. De honnan tudja, hogy nekem új vagy pl:7 éves akkum van? Ugyanannyi töltés kell neki? A fenét...
Enyhe tévedésben vagy. Egy akkurol nem a korát kell tudnia a töltöáramkörnek, hanem a feszültségét és addig fogja tölteni, amig nem éri el a beállitott feszültséget (12V-s olomakkunál kb 14,7 V-t). Ezen semmi sem változott az utobbi 50-80 évben.
Akku korát becsülheti nyugalmi feszültségből illetve terhelésen esett feszültségből. Ha 7 éves akkud van akkor már minden nap ajándék
Nos, akkor megírom az eredményeimet a felvetett témámmal kapcsolatban. Megrendeltem a kócerájhoz a feszültség szabályozót. (Egyébként egy 2006-os 1.4 benzines toyota corollárol van szó.) A legolcsóbbat mégse, úgyhogy maradtam a bosch-nál, mivel ez tünt leg tipusazonosabbank, 20865,00 HUF volt szállítással mindenestül. kb másfél hetet vártam rá. Máma megérkezett végre! Nem akarok külön írogatni, mindenkinek, de igen az a 19 volt az annyi volt volt, annyira nem vagyok laikus, hogy egy digitális műszert ne tudjak kezelni! Tán Írtam is, hogy az első fényszórók égői ki is égtek. Beszereltem a feszszabályzót, persze a diódákat már korábban kimértem; jók. Generátor visszaszerel. kicseréltem az aksit is az is 20khuf körül volt. Meg a persze a kiégett izzókat. Be indítottam, és... beindult és minden jó! ) 14,4V- ot mértem. Majd megkértem az asszonyt, hogy menjünk próbakört, mert közbe én már eléggé ittas állapotba kerültem a beavatkozás közben. A lényeg, hogy minden fainul működik, utána 14,0V körüli feszt mértem járó motornál. Feltehetően a hőingadozás miatt változhat a feszültség érték de szerintem ez elfogadható kategóriába esik. Úgyhogy remélem ez a probléma megoldódott.
Amúgy egy tesztelés alá vetettem a régi feszszabályzót.. A szénkefékre rákötöttem egy 5W-os égőt, és megküldtem a feszszabályzó kimenő részét labortáppal. Feltételezem, hogy 13V körül az égőnek ki kéne aludnia. De nem tette. Ahogy növeltem a feszt az úgy világított egyre jobban. Ha lesz egy kis időm lehet szét trancsírozom azt megnézem mi van benne... Ja mégvalami.. A feszszabályzó csatlakozójának három kivezetése van bekötve. Nem tudom pontosan mirevalók, de vélelmezhetően a motorvezérlő legalábbis ennél a típusnál nem buzerálja a generátort. IGN- ez a gyújtás, azt nemtudom miért kell L- Ez a töltésvisszajelző lámpa DFM- Ez leírás alapján kimenet és nemtudom miért kellhet, vagy valamiféle fordulatszám vagy terheléssel kapcsolatos jel lehet.
Nem 7 éves, az előző volt annyi, mikor behalt. A mostani idén lesz 3 éves.
Én csak a cikk után írtam, hogy hogy működik a Ford töltése. Megmondom őszintén az enyémre még rá sem mértem sosem (a most meglévő Focusra). Minek mérjem? Használom, indít, ha már nem indít, úgyis akkucsere. Az előző akku 7 éves volt, mikor cseréltem benne, így gondolom nem rossz a töltése.
Van egy régi Suzuki Swiftünk is, meg a Focus előtt egy Ford Escort volt, azoknak megnéztem, mindkettő stabilan tartotta a 13,8V-ot. Sosem volt velük gond. A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2020
Ígéretemet betartandván, levágtam a feszszabályzó tetejét, a következő látvány fogadott: Két áramköri chipet tartalmazott a kupak alatt, kiöntve valami átlátszó zselé szerű anyaggal. A zselé a chipek körül el van revülve, ki van kristályosodva. A chip lapkák fel vannak válva az alaplapról ami a hűtésüket biztosítaná. Szerintem ez egy meglehetősen igénytelen konstrukció!
Tudna valaki segiteni???
Lada 110--111 stb gyári generátorba való feszültségszabályzó létezik- e utángyártott kivitelben??? És ráadásul , egy emelt feszültségü kivitelben? Mondjuk14.8V körüli tartományban ??? A Bosch tipusú utángyártottban létezik ilyen kivitelü ugyanis ., Kivülröl a Bosch és egyébb univerzális szabályzók szinte teljesen ugyanazok.., csak aLadá generátorba való beszereléskor derült ki hogy a szabályzó kétrögzitőcsavar távolsága nagyon különbözik.., van valami okosság ennek ellenére egy ilyent a gyári helyett beszerelni??? Ha igen akkor levenném a generátort., mert jelenleg auton van még , csak kikaptam a szabályzót. probléma egyébbkénnt ez : Töltés akkun terhelés nélkül : Kb 13.8 V. Fényszóró+ Fütőmotorral együtt kb max 13.5V. Gencsin + és Testen ugyanennyi--- nem test vagy egyébb kábelprobléma, másik akkuval is lett probálva.A benntlévö , orosz feszszabályzó kiszerelve vizsgálva jó., és 14.0V - re van belöve. Köszi a válaszotokat! A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2020
Szia! Nehogy a szíjtárcsa szabadonfutója tréfáljon meg.
Szia Kedves VIM!
Köszi nagyon.., sajnos nem nyert hangszorót mert sima ékszijtárcsa van rajta! üdv L. |
Bejelentkezés
Hirdetés |