Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Li-Po - Li-ion akkumulátor és töltője
 
Témaindító: yokesz, idő: Máj 30, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   246 / 327
(#) nedudgi válasza fecus hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
A felső határt levenném 4,1V-ra.
(#) Kovidivi válasza fecus hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Mindegy, hogy a 3S megcsapolást használod, majd töltésnél a különbséget a balanszer áramkörrel elfűtteted, vagy pedig a 4S kimenetet használod, és onnan fűtöd el a felesleges feszültséget az áram szorzatával. A tárolt energia egy része hő lesz ígyis-úgyis. A kérdés csak, hogy miben bízol jobban, a balanszer áramkörben, vagy egy feszültség stabilizátorban. Én nem csapolnám meg.
Egyszer egy 3S akkun rajtamaradt éjszakára egy lipo őr (2S-ről táplálja magát), hát szépen elcsúsztak a cellák, több óra kellett mire az ImaxB6 visszahozta a cellákat egyensúlyba. Ugyanis ilyenkor csak annyival tölthetsz, amennyit a balanszer áramkör el is tud disszipálni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2020
(#) Plero hozzászólása Ápr 14, 2020 /
 
Segítséget szeretnék kérni. Van egy robogóm amiben egy ólom akku van (YTX4L-BS 12V 3Ah és 40A indítóáram) Ezt szeretném kiváltani 18650-es akkupakkal. A 3S-es (12.6V) BMS-nek kevés a feszültsége a 4S-nek (16.8V) pedig sok. Nem találok hozzá "gyári" elektronikát. Tud valaki segíteni vagy van valami ötlete?
(#) latyakosa válasza Plero hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
LifePo akkuból 4 cella Bővebben: Link
(#) proli007 válasza Plero hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Hello! Én nem csinálnék gondot magamnak vele. Más töltés, kiegyenlítés és 40A-es indítás esetén már gagyi aksi szóba sem jöhet. Sosem láttam LifePo aksit, de a leírásban indítóáramról szó nincs, viszont "ára a többszöröse". Tapasztalatom szerint mindig jobban jártam két olcsó aksival, mint egy drágával.. A robogó, meg benzinnel megy, nem aksival. Persze ez csak morfondírozás.
(#) Kovidivi válasza Plero hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Helló.
Az miből gondolom, hogy a 3S kevés. És ha a 3S kevés, akkor a 4S miért lenne sok?
Mármint a 12V-os PB akksid max 14.4V-ról indul, ha terheled, azonnal beáll kb. 13V-ra (nincs tapasztaltom, de ennyire saccolom), amikor pedig az utolsókat rúgja, az 11V. Míg a 3S lipo 12.6V-ról indul, terhelve is kb. itt marad, és terhelheted nyugodtan 3x3.6V-ig, vagyis 10.8V-ig. Ez azért eléggé közel van a jelenlegi akksidhoz nem? A 4S pedig 16.8V-ról indul, de terhelve lesz olyan 16.4V-od. Na ez mondjuk lehet, hogy sok... Elképzelhető, hogy elbírná a robogód motorja ezt a +14%-os feszültség emelkedést (14,4V vs. 16,4V)?
Ezt neked kell eldöntened, de egy teszt többet segítene. Hány párhuzamos taggal tervezel?
(#) nedudgi válasza Plero hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
A LIFePO4 akku nagy előnye, hogy közel "kompatibilis" az ólom alapú akkumulátorokkal.
( 4*3,2V = 12,8V, ami nagyjából a savas, ólomakku nyugalmi feszültsége. Töltésnél 4*3,7V= 14,8 a teljesen feltöltött ólomakkué, ami gyorsan visszaesik 12,8V-ra, mint egy ólomakkumulátor.) A balanszer persze sokáig fenntartja a kompatibilitást, érdemes használni.
Kevesebb energia megy a levesbe, ha kapcsolóüzemű DC-DC konverterrel állítod elő a szükséges egyéb feszültségeket.
(#) bajtaig hozzászólása Ápr 15, 2020 /
 
Üdv!
Ugyan ezt akarom én is mint Plero olvtárs, és arra a következtetésre jutottam hogy egy 4s3p LG HG2 pakk egy 40 A-es BMS-el kiválthatja az ólomakkut, egy az egyben.
A kisütőáramot tudja, feltöltve soha nem lesz rendesen, mert a fedélzeti feszültség soha nem lesz 14,4 V-nál magasabb, mivel a robogónál és autónál is állandó feszültségű a töltés, ehhez jön majd valamennyi töltőáram, ami többek között az akku feszültségétől és még sok egyébtől függ, remélem ezt is bírja, már csak a ciklikusság a kérdés.
(#) Epu2 válasza bajtaig hozzászólására (») Ápr 15, 2020 /
 
Az elképzelésed szimpatikus. A 40 A-es önindító simán veszi az indításhoz a 100 A-t, még ha csak nagyon rövid időre is. Hozzá jöhet a nyúzás, amikor a robogó telelt, vagy beteges. Ne feledjük, hogy nagy energiát kivesz a cellákból még 40 A-nél is.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2020
(#) bajtaig válasza Epu2 hozzászólására (») Ápr 15, 2020 /
 
Levett gyertyapipával megmértem az indítózáskor felvett áramot tápegységről, 20 és 30 A között van, azért gondoltam hogy megfelel a 40A-es BMS.
Még a töltőáramot kell megmérnem.
(#) Epu2 válasza bajtaig hozzászólására (») Ápr 15, 2020 /
 
Induláskor veszi fel. Na meg majd hidegben.
(#) Plero hozzászólása Ápr 15, 2020 /
 
Link Ez jó lehet 18650-es cellákhoz? Azért ragaszkodom a 18650-es cellákhoz, mert abból van pár darabom. 4S2P szereténk használni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2020
(#) vargaf válasza Plero hozzászólására (») Ápr 15, 2020 /
 
Ne a cella méretét add meg hanem a cella típusát! Nem a 18 mm átmérő és 65 mm hossz az alapja a választásnak.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2020
(#) Kovidivi válasza Plero hozzászólására (») Ápr 15, 2020 /
 
Ez LiFePO4 cellákhoz való. Hogy a te 18650-es cellád ilyen kémiájú-e, vagy inkább a szokványos lithium-ion, azt csak te tudhatod. LiFePO4 BMS Lithium-Ion cellához nem használható!
(#) Plero válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 15, 2020 /
 
Mi történik ha használom?
(#) nedudgi válasza Plero hozzászólására (») Ápr 15, 2020 / 1
 
A LiIon cellák töltési végfeszültsége 4,2V, a LiFePO4 cella töltése 3,6V környékén befejeződik. A LiIon ezen a feszültségen alig töltött állapotban van. A LiFePO4 akku védő áramköre 2,5V alá engedi meríteni a cellákat. Egy LiIon akkucella ettől hamar meghal.
(#) Plero válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 16, 2020 /
 
Értem és köszönöm az információt.

A 3s-es cellák a max 14.4V-ról túl lesznek terhelve feszültségügyileg, az elektronika mennyire díjazza a 4s-es cellák sose lesznek feltöltve 100%-osan.
(#) Kovidivi válasza Plero hozzászólására (») Ápr 16, 2020 /
 
Be kell raknod egy védelmet (BMS). Közvetlenül a PB akksi helyett nem lehet lithium-ion cellát berakni! 4x3.6V-ra tölteni lithium-ion cellákat nem valami jó megoldás, a cellák ilyenkor már üresek! Én pl. 3.5-3.6V-ig merítem a cellákat maximum!
(#) meszi_1985 hozzászólása Ápr 19, 2020 /
 
Sziasztok!
Vettem egy kis akkumlátoros szegélyvágót Li-ion 4V 2Ah-s akkuja van és a helyes töltésről szeretnék kérdezni hogy minél tovább használható legyen.
Egy kicsit dolgoztam vele kibontás után, most kezd merülni. A kezelésiben csak annyi van írva hogy 1 óra a töltése.
Első alkalommal vagy első alkalmakkor kell hosszabb ideig tölteni, ha igen mennyi időt és hány alkalommal? Ha szükség van az előbbi hosszabb töltés(ek)re, aztán elég lesz a 60 perc töltési idő?
Köszönöm szépen!
(#) Epu2 válasza meszi_1985 hozzászólására (») Ápr 19, 2020 /
 
Üdv! Első körben. Milyen típusú cellák vannak benne és hány darab.
(#) nedudgi válasza meszi_1985 hozzászólására (») Ápr 19, 2020 /
 
Lítium akkumulátorokat csak töltésvezérlővel lehet korrekten tölteni.4,1V, 4,2V végfeszültségig. A töltést automatikusan kell befejezni, de minimalista kivitelben elképzelhető egy jelző LED is, amit messziről el kell kerülni. Ha töltési időt emlegetnek a leírásban, az már veszélyes, bóvli kategória (ha másért nem, azért, mert a dokumentációt készítőnek fogalma nincs a tárgyról. Azt is tapasztaltam már, hogy a fordító/lektor saját kútfőből tett hozzá sületlenséget az eredeti leíráshoz. A töltési idő tájékoztató adat lehet, kiindulási alap egy időbeosztás megtervezéséhez.
(#) meszi_1985 válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 19, 2020 /
 
Beépített akkus, csak egy olcsó gép ez, nem tudom mi van benne.
Ilyen a gép
Ilyen a töltője
Nem várok én ettől sokat, csak nem szeretném ha a tájékozatlanságom miatt előbb tönkremenne az akku.
Köszönöm!
(#) pipi válasza meszi_1985 hozzászólására (») Ápr 19, 2020 /
 
Elég furcsa.. Az akksikra mindig a névleges feszültséget szokták ráírni, ami li-ion-nál 3,6-3,7V. A töltési végfeszültség meg 4,1-4,2V, szóval a 4V trehány megadás mindenképp. Kérdés ezek után valóban mi van benne, ha szét lehet sérülésmentesen szedni én bizony belenéznék, milyen akksi, és van-e benne töltésvezérlő. A fotódon nem igazán látszik jól, mekkora az a 5V2A töltő, de így szemre nem egy bizalomgerjesztő darab. A Parkside-nak szerintem nem kéne ennyire gagyinak lenni.
(#) nedudgi válasza meszi_1985 hozzászólására (») Ápr 19, 2020 /
 
A lényeget nem látjuk a képeken. A töltőn, (ami tulajdonképpen egy tápegység) van valami LED visszajelzés? Ugyanígy a készüléken van valami visszajelzés az akku állapotásól? A csatlakozóvégeket is látni kellene, a reklámfotó nem ér.
(#) meszi_1985 válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 19, 2020 /
 
Töltőn nincs led, kb. 20 deka a súlya, a gépen van visszajelző.

Képek

Még nem rakom össze hátha kell valami infó róla, köszönöm!
(#) mex válasza meszi_1985 hozzászólására (») Ápr 19, 2020 /
 
Szia!

Úgy vélem, világos információt tartalmaz a kezelési utasítás: a zöld led világítása a töltés befejeztét jelenti. A készülék ettől még rajta maradhat a töltőn, az elektronika további energiát már nem ad az akku felé,nyugodtan rajta lehet hagyni, nem okoz gondot.
(#) nedudgi válasza meszi_1985 hozzászólására (») Ápr 19, 2020 /
 
Az U1 alkatrész felirata lehet még érdekes. Más alkatrészt nem látok, ami kifejezetten töltésvezérlő lehet.
A leírás nem egyértelmű, azt nem zárja ki, hogy az akkumulátor töltése leállt. Ha világít a zöld, rögvest húzd le.
(#) Kovidivi válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 19, 2020 /
 
Ha túltöltené az elektronika az akkut, azt nagyon gyorsan megtudná a parkside is, és óriási veszteség lenne visszahívni az összes eddig elkészült gépet, a cég hírneve is jelentősen romlana, szóval én azt gondolom, korrekt töltésvezérlőt használnak, hiszen kb. 10centtel kerül többe, mint ha nem lenne.
(#) Massawa válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 19, 2020 /
 
Nem kell lehuzni semmit - ugyanilyen elektronika van minden más Parkside akkus gépben. Teljesen megbizhatoan kezeli a töltést is meg a kimeritést is. A töltöt addig lehet a gépen hagyni ameddig csak akarod - ugyanaz mint a telefonon.
Már 4 hasonlo akkus gépem van ebbö a márkábol és a megbizhatobbak közé tartozik. Ugy látszik valami jo nevü gyárban gyártatják. Ráadásul látszik, hogy valaki gondozza a termékcsaládot. A 4 közül 2 egyforma csak 3 év a különbség közöttük. Az ujabb sokkal ergonomikusabb és a kezelögomb is sokkal jobb helyen van, és a motormeghajto elektronika is intelligensebb - lassan gyorsul ami direkt ideális a furáshoz amikor a majdnem állo furoval kell eltalálni a lyuk közepét.- és akkor gyorsul fel...
- használati utasitások ma már csak a hatoság kedvéért vannak - ami abban van, azon felesleges rágodni. Egy uj FW, vagy apro változtatás a gépen percek kérdése egy uj használati utasitás meg honapok kérdése - föleg ha több nyelvü.
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2020
(#) Mathyas válasza Massawa hozzászólására (») Ápr 20, 2020 /
 
Igen ez elég érdekes, de egyben nem meglepő.

Amúgy van valakinek tapasztalata, hogy egyáltalán van-e olyan forrás, pl. aliexpressen belül, ahonnan érdemes akku cellát rendelni?
Következő: »»   246 / 327
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem