Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi a válaszokat!
És ha nincs hőlégfúvóm, akkor felejtős? Állítható teljesítményű pákám van csak, abból sem hőmérsékletre szabályozok. Amúgy hol lehet beazonosítani, hogy ez a micro usb aljzat milyen típus, mert rákerestem aliexpressen, és van eladó, aki azt írja 64 különböző fajtát küld egy csomagban. Nem gondoltam, hogy ezekből ennyi féle van. És mi lehet az a lemez a panel másik oldalán? Vajon az is része az aljzatnak?
Szia, Igen sokféle csati van, nemrég cseréltem egy Samsung tabletben, abban pld 7 érintkező van. A fémlemez is és a piros ragacs is csak a rögzítés miatt van benne szerintem, /nehezebben törik ki a panelből, ha pld. leesik valahonnan. Egy nagyobb pákával ki tudod szedni, csak futtasd be rendesen sima ónnal annak alacsonyabb az olvadáspontja s akkor jobban vezeti a hőt, átmelegszik az egész, alányúlva csipesszel kis- csavarhúzóval simán kijön.
Mivel vagy sikerül vagy nem, először megpróbálhatod a csatlakozó belsejéből kivenni a műanyag érintkezős részt. Ónszívó szalaggal, de előtte ólmossal és fluxal át kell forrasztani ott.
A csatlakozó érintkezőinek forrasztása felőli két kis fémfül óvatos felhajtásával kihúzható lehet. Vagy ha arra nem megy akkor előre, de lehet, hogy deformálni kell kissé hozzá a fémházát. Ha mindez nem jön be, akkor darabokban is leforraszthatod, helyét felpucolva mehet rá egy új. Amúgy biztosabb lenne egy jó hőfokszabályzós páka, és nem feltétlenül hőlég, azzal is szétsütögetheted gyakorlat nélkül...
Azt a piros ragacsot is könnyen ki lehet így bányászni? Mert megkapargatva így most egy kemény anyagnak tűnik. Hőre lágyulni fog?
Vagy elporlad, s le lehet vakarni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2020
Tévé panelból kellene a cső foglalatot kitermelni de pechemre a közepén lévő cső darabot kitágítva forrasztották bele. További probléma, hogy a foglalat egy része műanyag. Mi a teendő?
Lefúrod a szegecset, majd ügyesen kiforrasztod a lábakat. Vigyázz, nehogy szétessen menet közben a foglalat.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2020
Közepét finoman fúrni, a többit ónszippantóval esélyes kiszabadítani.
Sziasztok!
Van egy ilyen modulom, ehhez házi körülmények között hogy a legjobb forrasztani! Most ugy "oldottam meg ideiglenesen" hogy a sodrott vezetéket kiritkítottam, hagytam 3 szálat folyatóval bekentem a modult is a vezetékeket befuttatam,utánna forró pákával odanyomtam a vezetéket a vájatba! De gondolom mondanom se kell hogy nem a legstabilabb! Panelom nincs most itthon hogy "Bázist" csináljak neki... ha más nek akkor marad a forróragasztó A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2020
Mérd meg a forrasztási pontok távolságát és ha van, forrassz bele tüskesort.
1.1mm tengelytávolság... Még látni is alig látom nemhogy ilyen kis kiosztásu töském legyen!
Mondjuk ezen felbuzdulva próbáltam egy IDE szallagkábelt de az se passzol.
Ok, de ha nincs mit/mire forrasztanod, milyen tanácsot vársz? Esetleg vékony, merev vezeték? Igaz, az meg könnyen letörik róla de talán megteszi, amíg nem lesz alapanyagod.
Lehet lassan szemüveg fog kelleni??
Találtam egy tüskesort.. igaz hogy kettes.. valamiből bontva volt de passzol!!
Nagy vagy Bakman!!!! Kicsit farigcsálom aztán jön a forrasztás, amugy már megrendeltem a panelt hozzá Dehát a kicikinai moszt lasszan posztász...
Hm. Ez melyik modul? Hasonlít az XS3868-hoz. Ehhez kínából rendelsz NYÁK-ot? Nem olyan nehéz csinálni hozzá. Nem kell az összes lábát kivezetni.
Szia
Az f-6188 as... Azért rendelem kinábol, mert nem volt itthon alapanyag, és akkor már egyszerűbb volt, nem mindent külön külön megrendelni, hanem EasyEDA-ba megrajzolni és rögtön lerendelni a "fogadópanelt"
Milyen forraszanyaggal tudok egy 4.5 V-os elemet megforrasztani?
Milyen 4.5V elem? Utoljára 15 éve láttam laposelemet. Annak sárgaréz érintkezője volt és forrasztható volt.
Általánosságában a hengeres kivitelű elemek (pl. ceruzaelem) is forraszthatóak normál ólmos forrasszal. Ami megnehezíti a folyamatot az a nagy hőelvonás. Ezért nagy hőtehetetlenségű hegyet, 400 fok körüli hőmérsékletet és ólmos forrasztóónt javaslok hozzá. (vagy egy cseh pisztolypákát ) A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2020
Köszi. Én most akartam egyet forrasztani, de más anyagból van, egyszerűen nem tapad hozzá az ón, akkor sem ha megreszelem, régebben ez bejött. Van még a sósavban feloldott horgany lemez, marad az alján a lemezből. De nem akarom a Weller pákát tönkre tenni.
Csak a kedvedért
Kipróbáltam, hogy amit leírtam működik-e.
Reszeld meg, s máris forrasztható lesz a felület.
Az akkus fúróm akkupakkjának érintkezőit sem tudtam megforrasztani, pedig minden tanácsot kipróbáltam. Gyárilag pont-hegesztve volt. Már lehet, hogy az elemeknél is használnak ilyen anyagokat. Esetleg egy 6.3-as sarú rámehet. (Méreteket nem tudok.) Ha visszahajtod az elem érintkezőjét, akkor dupla vastagsággal még jobban szorulhat rajta a sarú. Át is fúrhatod az érintkezőt, és egy szemes sarút hozzácsavarozhatsz.
Pedig forrasztható. Kevés mechanikus tisztítás után forrzsír, vagy forrvíz.
Hát már megoldottam máshogy. Csiszoltam eleget, forrzsír alatt valamilyen forrasztógyantát értesz, mert azt használtam? RO-55-öt is javasoltak, kipróbáltam, de nem hatotta meg. Mindenféle hígítóval is tisztítottam előtte.
Pedig nikkelezve vannak, hogy ne rozsdásodjon, ha azt a réteget eltávolítod, alatta már forraszthatónak kellene lennie.
Én is így szoktam, ha gyorsan csinálod, nem kap több hőt, mit a ponthegesztéskor szerintem.
Szia, Ezt találtam.
Mi lehet ebben, amitől a forraszanyag olyan anyagba diffundál, mint amibe egyébként nem?
Jó kérdés, lehet ez is csak "beoltott" sósav, olyan mint amit a bádogosok használnak. A leírása szerint ugye stainless steel (rozsdamentes acél) forrasztásához való.
Házilag is készíthetsz háztartási sósav, és cink lemez szükséges hozzá. Rozsdamentes háztartási eszközöket, illetve műszer dobozt én is forrasztottam ezzel a keverékkel való tisztítás után, illetve a LiIon akkuk kivezetéseit. |
Bejelentkezés
Hirdetés |