Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóhifihez, nagy kapacitású kondenzátor
Lapozás: OK   3 / 11
(#) Pixi hozzászólása Jan 12, 2008 /
 
Hali!
Az lenne a kérdésem, hogy egy 4x80-as autós erősítöhöz mekkora kondi kéne, mert hallotam olyat hogy nem muszály hozzá 1 farád!
Ez igaz?
(#) banyaiakos válasza Icegabi hozzászólására (») Jan 21, 2008 /
 
Kondit házilag?
fogsz 2 guriga alufóliát és 3 guriga sütőpapirt és jó vastagra csinálsz egy fóliakondit (pair-alu-paipr-alu-papir)
az egyetlen probléma ezzel h pár pikoF lesz a kapacitása...
Amugy valahogy biztos lehet de tuti h nem érné meg és a minőség se lenne vmi húdejó...
(#) peterrapid hozzászólása Feb 18, 2008 /
 
a kondit az akksi után kell kötni párhuzamosan?
ha oda akkor miért nem jo 1F nál kisebb kondi?
(#) Bundi89 válasza peterrapid hozzászólására (») Jún 14, 2008 1 /
 
A kondenzátort az erősítőhöz a lehető legközelebb kell bekötni, és 1000wattonként kell 1.000.000mikrofahrád, vagyis 1kw-hoz 1F .
(#) SzervízMacska válasza Bundi89 hozzászólására (») Jún 14, 2008 /
 
Ez így igaz, de lehet, hogy 4 hónap alatt már megtudta máshol.
(#) GxxANC hozzászólása Júl 18, 2008 /
 
Sziasztok! Tápkondi kellene autós erősítőhöz. Nézegettem a lomex 5.5 V-os 1 F-os aranyfüst kondikat. Na most ha ebből 4-et sorbakötök, akkor 22 V-ig használható, tehát megoszlik rajtuk a fesz? Nekem 0.5 F kellene, ezt úgy gondoltam, hogy 4-et sorban, és ebből a 4-esből kettőt párhuzamosan. Így működne a dolog?
(#) Pixi válasza GxxANC hozzászólására (») Júl 18, 2008 /
 
Hali!

Nézz körbe a www.carstyling.hu oldalon a hidersek közt, mert ott mindíg van fent kondi, több féle tipus, meg többféle farádos! Pár napja volt fent fekete SAL kondi 1 farádos 7500-ért!
Nézz körbe tuti találsz!

üdv
(#) GxxANC válasza Pixi hozzászólására (») Júl 18, 2008 /
 
Az a bajom az ilyen olcsó kondikkal, hogy nem bízok meg bennük hogy tényleg megvannak-e 1 faradosak. Nekem meg nincsen akkora méréshatárú műszerem, amivel meg tudnám mérni, hogy tényleg akkora.
(#) Pixi válasza GxxANC hozzászólására (») Júl 18, 2008 /
 
Én csak a legocsóbbra írtam hogy mennyinél kezdődik! Amúgy vannak komoly kondik is jó áron amik ténylegesen teljesítok a ráírt értéket!
Eggyik ismerős tezstelte a SAL 1 farádosnak írt kondikat és olyan 0,7 farádosak!
A nagyobb márkák a jók de azok sajna sokba is kerülnek! Akár 30-40e!!!
Hány watthoz kell???
(#) szamóca válasza Pixi hozzászólására (») Júl 18, 2008 /
 
Azt megírhatnád hogy (mivel)mért 1F kapacitást...
(#) EcoPityu hozzászólása Júl 18, 2008 /
 
Mindenkinek szól!

Srácok! a 3000F-os szélerőmüves kondiról annyit, hogy csak azt nem olvastátok el, hogy a töltőárama 5,2mA. Kell egy kis idő amíg feltöltődik, még arra a 2,7v-ra is...Ebből következőleg, meg a pici belső ellenállásából, hogy a jóval nagyobb áramtól igencsak károsodik, tehát ez inkább elemecskének tekinthető mint energia forrásnak.
A csavarhúzós rövidre zárása az elektrolit kondenzátornak, 10%-ával csökkenti a kapacitását, ugyanis belül deformálódik, és akár tönke is megy.../gyakorlati érték, kis kondin kipróbálható/
Az autóhifikhez szánt 20v-os 1F-os kondik 4 fajtája ismert, a síma kondi/álá nátúr/, a síma kondi, látványkalibrálatlankommerszfeszmérővel,a remotés töltőelektronikás, és az inteligens töltőelektronikás.

Felismerhető:
.Síma kondi, lóg a két alamónium kivezetés csavarral, vagy anélkül, max egy 20 ohm -os ellenállást adnak hozzá a dobozban, vagy még azt se, és képen mutatják, hogy bekötés előtt fel kell tölteni izzón/bulb/ keresztül.
-Síma kondi feszmérővel: a feszmérő remotézható, hogy ne fogyasszon, ezt is fel kell tölteni ell, vagy izzón keresztül, aztán rákötni az erősítőtől nem távolabb mint 30cm-re a tápkábelre párhuzamban.
-Rem-es töltős:Felismerhető a szép nagy 40A-es panelra épített reléről, ugyanis ez a kondi a remote szál aktiválására elkezdi tölteni egy tranyóval kapcsüzemben a kondit, és amikor egy adott töltőáram alá ért, akkor a relé húz, és a kodi beiktatásra került.
-Inteligens töltős: van ebben is relé, de nincs remote, ugyanis az olyan OKOS, hogy a feszültségesést figyeli, és ha az első ütemed megvolt, bekapcsol.

A nagy lapos kondikról/a sokfarádos,p.l.20F/ Aki olvas időnként autóhifis ujságot/reklámot kerülve/, az tudja, hogy ugyancsak sok kicsi elkóból van párhuzamba egy nyákra ültetve. Például 100000µF-osak vannak egymás mellett, ezek párhuzamos kondenzátorok. Volt hajdanán teszt is, hogy a síma soros kondi/soros értsd mint egy homogén anyagból nagy kapacitás, nem kötésfajta/vagy a párhuzamosan kötötten "nagyfarádos" kondi a jobb. Természetes, hogy a sok kicsi győzött, mert a belső ellenállásuk hányada sokkal nagyobb csúcsáramokat engedett meg.
(#) EcoPityu válasza EcoPityu hozzászólására (») Júl 18, 2008 /
 
A kondi ,a nagy /1F/ az autóban semmi esetre sem helyettesíti az akkumulátort, ez tévhit, és félretájékoztatás! A kondi, ott alkalmazandó, ahol a hosszú tápkábelen/egy nagyobb erősítő esetén, értemazt valós 500w/ a nagy impulzusszerű áramfelvételek hatására lényegi feszültségesés jön létre. Ekkor az ütemszerű energiaigénykor a kondi az ütem ideéig tartja a feszültséget, majd a két ütem közt áttöltődik az akksiból, és jöhet a köv. ütem. Ebből következően csak belső ellenállás csökkentés történik a tápellátás irányából, de ugyanúgy az akksiból táplálkozik.
Ha gyenge az akksink, ...szhatjuk, ha van 5F is, akkoris le fog esni a feszkó, és 1v-nyi feszültségesés már közel 10%-nyi teljesítméncsökkenést eredményez.
A trabimban annó egy SOUNDSTREAM 5 csatornás, össz 800w-os/valós/ erősítő hajtotta mind a 14db hangszórót(4db 38cm-s, 2db 20cm-s, 8db 16cm-s), de ahoz már az első 55Ah-s akksi mellé kellett, 16mm2-es kábellel hátravezetve még egy 66Ah-s akksi is, onnan 20mm2-es 25cm-s kábelen ment be az erősítőbe a delej. ott semmit nem segített volna semekkora kondi. Megjegyzem közel 100A-es áramfelvétel mellett sem esett 11,5v alá..
(#) EcoPityu válasza Pixi hozzászólására (») Júl 18, 2008 /
 
Jó akksi, vastag kábel, és nem is kell az a kondi, 4x80w-ra...
Vesz vagy 30A-t, 10mm2-es kábellel nem eshet még fél voltot sem.
Azaz, a suzukiban igen, mert ott csak 35Ah-s az akksi.
Indítsd be a motort

Azt tudom ajánlani, mindenkinek, hogy mérjen rá az erősítő kapcsaira, járó motornál, hogy full hangerőn esik-e1-1,5v-ot a tápfesz, (jó csatlakozások, és megfelelő kábelezés esetén),akkor talán segít, de a legjobb megoldás a plusz akksi hátul, vagy eleve spirálcellás akksik alkalmazása.
(#) EcoPityu hozzászólása Júl 18, 2008 /
 
Még egy kis fejtegetés:
/csak összehasonlításképpen/
P.l. egy quad 405 sztereó vesz/+-50v-ról, azaz 100/ 4-5A-t.
Már a 80-as 90-es években is a legnagyobb értékek a 63v/10000uf-os kondik voltak(öregek, lehet mosolyogni)!
Tehát 5A-hez raktunk 10000µF-ot, akkor50A-hez kell 100000uF, ebből következik, hogy 500A-hez kell az 1F.
A nagy szuperkapacitások bejövetelekor még voltak 200-300EµF/0,2-0,3F/-os kondik is, az ilyen"kis "teljesítmények, mint a néhányszor 100w-ok, bőven elvoltak vele. (hohó 80w.nyi csövessel a 70-es években művházat hangosítottak, most meg egy rádiómagnó összteljesítménye)

Én a tavasszal építettem az autóhifis haveromnak, 4db digitális végfokához /4000w/ demózni egy 200A-es tápot, a másik 70A-es táp mellé, ebben a tápban van a 200A-hez 1F-os kondi. Igaz, neki még erősítőnként van 1-1F, összesen 5F, de eszik is a cucc350A-t.
(#) Pixi válasza szamóca hozzászólására (») Júl 18, 2008 /
 
Állítólag valami möszerész elektornikai laborban mérték! Amúgy többet én sem tudok!
(#) Pixi válasza EcoPityu hozzászólására (») Júl 18, 2008 /
 
Sztm sem kell 1 farád felett vagy még annyi sem egy átlag hifihez! Meg ugye minél közelbb legyen az erősítőhöz! Elvileg még ha az erősítő belső kondijait cseréljük nagyobbra az hatásosabb!
(#) Pixi hozzászólása Júl 18, 2008 /
 
Hát nekem az akksi az egy 60Ah-ás Exide X-treme, 20-as tápkábel megy hátra az erősítőhöz, és az erősítőben 3x25A-es bizti van!
Nekem az volt a tapasztalatom, hogy másabbak lettek a mélyek a kondi megléte után!
Nekem így már elég a hifi!
Amúgy ez egy Trabiban van!
Valaki tud arról valamit hogy lehet-e húzni felfele a generátor töltőfeszét?
(#) GxxANC hozzászólása Júl 21, 2008 /
 
Köszönöm a sok tanácsot. PWM, az a kondi hogy van meg fél farád? 83000 µF az csak 0.083 F, nem? vagy el van íva? Ha 830 000 uF, az érdekelne.
(#) Pixi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 21, 2008 /
 
A harmann hangszorók miért ne lennének elég jók! Ezeket építik a luxus kategóriás BMW-be audiba és mercibe! Nekem tökéletesen megfelel! Amúgy meg nagyon is hangos így ahogy van! Eddíg csak a mélyet tudtam méretni ami erősítő hiányában 132.1Decibel volt 54Hz-en! Lehetne akár 140 feltt is ha lenne egy erősítő ami megtudná hajtani maxon a mélyet! De a benti hangerő is nagyon nagy! Azért hallás után kéne eldöntened mi a hangos!
Amúgy milyenre gondolsz jó minőség alatt???
(#) EcoPityu válasza Pixi hozzászólására (») Júl 24, 2008 /
 
Csak neked, mert Trabantos vagy, itt az annó készített muzsikám.../persze kondi nélkül!!/
Azóta szegény trabant már villannyal megy...(de legalább mostmár 15 akksi van benne, erre nem verne rá senki)

nagyzene.zip
    
(#) Pixi válasza EcoPityu hozzászólására (») Júl 24, 2008 /
 
Azért meghalgattam volna hogy mit tud! Igaz nekem meg van a csomiban is a hely pakolásra meg a 4 személy is befér!
Nekem egy mély van de az nagy! Csak még egy erősítő kéne ami ki tudja hatani!Kép: Hivatkozás
(#) krustykrab hozzászólása Szept 18, 2008 /
 
Sziasztok!

Még teljesen új vagyok, úgyhogy laikusként kérdezek.
A kocsimba vettem 4 hangszórót, ebből 2 mélyközép és 2 magassugárzó.
Első körben csak a mélyközepek voltak bent, semmi problémám nem volt velük.
Utána jöttek a magassugárzók, és ekkor borult minden.
A mélyhang leszűrésére kondikat adtak hozzá, amivel egy probléma van: se a dobozban, se a kondin nincs feltűntetve, hogy milyen az. És a problémám: magasabb hangerőnél olyan érzésem van, mintha tiltaná az erősítőt, konkrétan megszűnik minden hang 1-2 másodpercre.
Egy MOSFET-es fejegységről van szó, 4x50 Watt kimenőteljesítménnyel. A hangsugárzók elvileg 3x ennyit képesek magukba szívni.
Mit tanácsoltok? Cseréljem a kondit, szimplán szedjem ki, vagy van más hangszűrés, ami nem fog bekavarni?
Előre is köszi!
(#) krustykrab válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 18, 2008 /
 
Köszi szépen!
Asszem megyek új akkusarut venni, meg kábeleket...
Kondit majd később.
(#) krustykrab válasza krustykrab hozzászólására (») Szept 25, 2008 /
 
Nah, fejegység probléma: gyári hibás.
Azért köszi!
(#) metabo hozzászólása Okt 5, 2008 /
 
Helo.van egy 2F kondenzatorom es egy 500 w-os erosittom.bekötöttem párhuzamosan 20 centire van az erösitőtől.beinditom az autot es egy kis sipolast hallok a motornal vagy valahonnan ha gázt adok neki.idáig nem hallottam.mi lehet a baj?
(#) mex válasza metabo hozzászólására (») Okt 5, 2008 /
 
Bordásszijhajtásod van vagy ékszij?
(#) metabo válasza mex hozzászólására (») Okt 5, 2008 /
 
ékszij
(#) mex válasza metabo hozzászólására (») Okt 5, 2008 /
 
Akkor azt hallod,mert a 2F úgy megterheli a generátorodat,hogy elkezd csúszni.....
(#) metabo válasza mex hozzászólására (») Okt 5, 2008 /
 
mit ajanlasz?kisebb kondenzatort?
(#) mex válasza metabo hozzászólására (») Okt 5, 2008 /
 
Új ékszijjat....
Következő: »»   3 / 11
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem