Fórum témák
» Több friss téma |
Hali!
Az lenne a kérdésem, hogy egy 4x80-as autós erősítöhöz mekkora kondi kéne, mert hallotam olyat hogy nem muszály hozzá 1 farád! Ez igaz?
Kondit házilag?
fogsz 2 guriga alufóliát és 3 guriga sütőpapirt és jó vastagra csinálsz egy fóliakondit (pair-alu-paipr-alu-papir) az egyetlen probléma ezzel h pár pikoF lesz a kapacitása... Amugy valahogy biztos lehet de tuti h nem érné meg és a minőség se lenne vmi húdejó...
a kondit az akksi után kell kötni párhuzamosan?
ha oda akkor miért nem jo 1F nál kisebb kondi?
A kondenzátort az erősítőhöz a lehető legközelebb kell bekötni, és 1000wattonként kell 1.000.000mikrofahrád, vagyis 1kw-hoz 1F .
Ez így igaz, de lehet, hogy 4 hónap alatt már megtudta máshol.
Sziasztok! Tápkondi kellene autós erősítőhöz. Nézegettem a lomex 5.5 V-os 1 F-os aranyfüst kondikat. Na most ha ebből 4-et sorbakötök, akkor 22 V-ig használható, tehát megoszlik rajtuk a fesz? Nekem 0.5 F kellene, ezt úgy gondoltam, hogy 4-et sorban, és ebből a 4-esből kettőt párhuzamosan. Így működne a dolog?
Hali!
Nézz körbe a www.carstyling.hu oldalon a hidersek közt, mert ott mindíg van fent kondi, több féle tipus, meg többféle farádos! Pár napja volt fent fekete SAL kondi 1 farádos 7500-ért! Nézz körbe tuti találsz! üdv
Az a bajom az ilyen olcsó kondikkal, hogy nem bízok meg bennük hogy tényleg megvannak-e 1 faradosak. Nekem meg nincsen akkora méréshatárú műszerem, amivel meg tudnám mérni, hogy tényleg akkora.
Én csak a legocsóbbra írtam hogy mennyinél kezdődik! Amúgy vannak komoly kondik is jó áron amik ténylegesen teljesítok a ráírt értéket!
Eggyik ismerős tezstelte a SAL 1 farádosnak írt kondikat és olyan 0,7 farádosak! A nagyobb márkák a jók de azok sajna sokba is kerülnek! Akár 30-40e!!! Hány watthoz kell???
Azt megírhatnád hogy (mivel)mért 1F kapacitást...
Mindenkinek szól!
Srácok! a 3000F-os szélerőmüves kondiról annyit, hogy csak azt nem olvastátok el, hogy a töltőárama 5,2mA. Kell egy kis idő amíg feltöltődik, még arra a 2,7v-ra is...Ebből következőleg, meg a pici belső ellenállásából, hogy a jóval nagyobb áramtól igencsak károsodik, tehát ez inkább elemecskének tekinthető mint energia forrásnak. A csavarhúzós rövidre zárása az elektrolit kondenzátornak, 10%-ával csökkenti a kapacitását, ugyanis belül deformálódik, és akár tönke is megy.../gyakorlati érték, kis kondin kipróbálható/ Az autóhifikhez szánt 20v-os 1F-os kondik 4 fajtája ismert, a síma kondi/álá nátúr/, a síma kondi, látványkalibrálatlankommerszfeszmérővel,a remotés töltőelektronikás, és az inteligens töltőelektronikás. Felismerhető: .Síma kondi, lóg a két alamónium kivezetés csavarral, vagy anélkül, max egy 20 ohm -os ellenállást adnak hozzá a dobozban, vagy még azt se, és képen mutatják, hogy bekötés előtt fel kell tölteni izzón/bulb/ keresztül. -Síma kondi feszmérővel: a feszmérő remotézható, hogy ne fogyasszon, ezt is fel kell tölteni ell, vagy izzón keresztül, aztán rákötni az erősítőtől nem távolabb mint 30cm-re a tápkábelre párhuzamban. -Rem-es töltős:Felismerhető a szép nagy 40A-es panelra épített reléről, ugyanis ez a kondi a remote szál aktiválására elkezdi tölteni egy tranyóval kapcsüzemben a kondit, és amikor egy adott töltőáram alá ért, akkor a relé húz, és a kodi beiktatásra került. -Inteligens töltős: van ebben is relé, de nincs remote, ugyanis az olyan OKOS, hogy a feszültségesést figyeli, és ha az első ütemed megvolt, bekapcsol. A nagy lapos kondikról/a sokfarádos,p.l.20F/ Aki olvas időnként autóhifis ujságot/reklámot kerülve/, az tudja, hogy ugyancsak sok kicsi elkóból van párhuzamba egy nyákra ültetve. Például 100000µF-osak vannak egymás mellett, ezek párhuzamos kondenzátorok. Volt hajdanán teszt is, hogy a síma soros kondi/soros értsd mint egy homogén anyagból nagy kapacitás, nem kötésfajta/vagy a párhuzamosan kötötten "nagyfarádos" kondi a jobb. Természetes, hogy a sok kicsi győzött, mert a belső ellenállásuk hányada sokkal nagyobb csúcsáramokat engedett meg.
A kondi ,a nagy /1F/ az autóban semmi esetre sem helyettesíti az akkumulátort, ez tévhit, és félretájékoztatás! A kondi, ott alkalmazandó, ahol a hosszú tápkábelen/egy nagyobb erősítő esetén, értemazt valós 500w/ a nagy impulzusszerű áramfelvételek hatására lényegi feszültségesés jön létre. Ekkor az ütemszerű energiaigénykor a kondi az ütem ideéig tartja a feszültséget, majd a két ütem közt áttöltődik az akksiból, és jöhet a köv. ütem. Ebből következően csak belső ellenállás csökkentés történik a tápellátás irányából, de ugyanúgy az akksiból táplálkozik.
Ha gyenge az akksink, ...szhatjuk, ha van 5F is, akkoris le fog esni a feszkó, és 1v-nyi feszültségesés már közel 10%-nyi teljesítméncsökkenést eredményez. A trabimban annó egy SOUNDSTREAM 5 csatornás, össz 800w-os/valós/ erősítő hajtotta mind a 14db hangszórót(4db 38cm-s, 2db 20cm-s, 8db 16cm-s), de ahoz már az első 55Ah-s akksi mellé kellett, 16mm2-es kábellel hátravezetve még egy 66Ah-s akksi is, onnan 20mm2-es 25cm-s kábelen ment be az erősítőbe a delej. ott semmit nem segített volna semekkora kondi. Megjegyzem közel 100A-es áramfelvétel mellett sem esett 11,5v alá..
Jó akksi, vastag kábel, és nem is kell az a kondi, 4x80w-ra...
Vesz vagy 30A-t, 10mm2-es kábellel nem eshet még fél voltot sem. Azaz, a suzukiban igen, mert ott csak 35Ah-s az akksi. Indítsd be a motort Azt tudom ajánlani, mindenkinek, hogy mérjen rá az erősítő kapcsaira, járó motornál, hogy full hangerőn esik-e1-1,5v-ot a tápfesz, (jó csatlakozások, és megfelelő kábelezés esetén),akkor talán segít, de a legjobb megoldás a plusz akksi hátul, vagy eleve spirálcellás akksik alkalmazása.
Még egy kis fejtegetés:
/csak összehasonlításképpen/ P.l. egy quad 405 sztereó vesz/+-50v-ról, azaz 100/ 4-5A-t. Már a 80-as 90-es években is a legnagyobb értékek a 63v/10000uf-os kondik voltak(öregek, lehet mosolyogni)! Tehát 5A-hez raktunk 10000µF-ot, akkor50A-hez kell 100000uF, ebből következik, hogy 500A-hez kell az 1F. A nagy szuperkapacitások bejövetelekor még voltak 200-300EµF/0,2-0,3F/-os kondik is, az ilyen"kis "teljesítmények, mint a néhányszor 100w-ok, bőven elvoltak vele. (hohó 80w.nyi csövessel a 70-es években művházat hangosítottak, most meg egy rádiómagnó összteljesítménye) Én a tavasszal építettem az autóhifis haveromnak, 4db digitális végfokához /4000w/ demózni egy 200A-es tápot, a másik 70A-es táp mellé, ebben a tápban van a 200A-hez 1F-os kondi. Igaz, neki még erősítőnként van 1-1F, összesen 5F, de eszik is a cucc350A-t.
Állítólag valami möszerész elektornikai laborban mérték! Amúgy többet én sem tudok!
Sztm sem kell 1 farád felett vagy még annyi sem egy átlag hifihez! Meg ugye minél közelbb legyen az erősítőhöz! Elvileg még ha az erősítő belső kondijait cseréljük nagyobbra az hatásosabb!
Hát nekem az akksi az egy 60Ah-ás Exide X-treme, 20-as tápkábel megy hátra az erősítőhöz, és az erősítőben 3x25A-es bizti van!
Nekem az volt a tapasztalatom, hogy másabbak lettek a mélyek a kondi megléte után! Nekem így már elég a hifi! Amúgy ez egy Trabiban van! Valaki tud arról valamit hogy lehet-e húzni felfele a generátor töltőfeszét?
Köszönöm a sok tanácsot. PWM, az a kondi hogy van meg fél farád? 83000 µF az csak 0.083 F, nem? vagy el van íva? Ha 830 000 uF, az érdekelne.
A harmann hangszorók miért ne lennének elég jók! Ezeket építik a luxus kategóriás BMW-be audiba és mercibe! Nekem tökéletesen megfelel! Amúgy meg nagyon is hangos így ahogy van! Eddíg csak a mélyet tudtam méretni ami erősítő hiányában 132.1Decibel volt 54Hz-en! Lehetne akár 140 feltt is ha lenne egy erősítő ami megtudná hajtani maxon a mélyet! De a benti hangerő is nagyon nagy! Azért hallás után kéne eldöntened mi a hangos!
Amúgy milyenre gondolsz jó minőség alatt???
Csak neked, mert Trabantos vagy, itt az annó készített muzsikám.../persze kondi nélkül!!/
Azóta szegény trabant már villannyal megy...(de legalább mostmár 15 akksi van benne, erre nem verne rá senki)
Azért meghalgattam volna hogy mit tud! Igaz nekem meg van a csomiban is a hely pakolásra meg a 4 személy is befér!
Nekem egy mély van de az nagy! Csak még egy erősítő kéne ami ki tudja hatani!Kép: Hivatkozás
Sziasztok!
Még teljesen új vagyok, úgyhogy laikusként kérdezek. A kocsimba vettem 4 hangszórót, ebből 2 mélyközép és 2 magassugárzó. Első körben csak a mélyközepek voltak bent, semmi problémám nem volt velük. Utána jöttek a magassugárzók, és ekkor borult minden. A mélyhang leszűrésére kondikat adtak hozzá, amivel egy probléma van: se a dobozban, se a kondin nincs feltűntetve, hogy milyen az. És a problémám: magasabb hangerőnél olyan érzésem van, mintha tiltaná az erősítőt, konkrétan megszűnik minden hang 1-2 másodpercre. Egy MOSFET-es fejegységről van szó, 4x50 Watt kimenőteljesítménnyel. A hangsugárzók elvileg 3x ennyit képesek magukba szívni. Mit tanácsoltok? Cseréljem a kondit, szimplán szedjem ki, vagy van más hangszűrés, ami nem fog bekavarni? Előre is köszi!
Köszi szépen!
Asszem megyek új akkusarut venni, meg kábeleket... Kondit majd később.
Nah, fejegység probléma: gyári hibás.
Azért köszi!
Helo.van egy 2F kondenzatorom es egy 500 w-os erosittom.bekötöttem párhuzamosan 20 centire van az erösitőtől.beinditom az autot es egy kis sipolast hallok a motornal vagy valahonnan ha gázt adok neki.idáig nem hallottam.mi lehet a baj?
Akkor azt hallod,mert a 2F úgy megterheli a generátorodat,hogy elkezd csúszni.....
|
Bejelentkezés
Hirdetés |