Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
Természetesen van. Nagy előnye a politúrozásnak, ha elrontod, könnyen lehet javítani, szemben a műanyag alapú lakkozással. Az egész művelet szinte csak türelemjáték, lassú polírozás vékonyan, több rétegben. A rétegek felhordása között időt kell hagyni a száradásra.
Ahogy Jani és Pucuka írta. A kisebb hibák, némi színezéssel (vagy anélkül), simán összedörzsölhetők az az eredeti felülettel. A nagyobbaknál ügyeskedni kell, a pótlással. Pácot árulnak kis zacskókban is, szesszel a régi politúr sokat fed. Olyan hibánál kezd a javítást, ami nem (nagyon) látszik. Aztán ha siker, lehet tovább. Valahol van sellakom, ha meglelem küldök egy borítékban.
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2020
Szép vállalás! A régi társaknak emlékidézés lehet, az újabbaknak ismerkedés egy kiváló szakemberrel - és okulás.
Egy gyors emlékidézés máris: a halála utáni napokban összegyűjtöttem egy csokorba az itt közreadott összes restaurálását, készülékenként egy-egy képpel (509-510. oldal, 2019. ápr.) Javaslom, hogy lapozzunk vissza, és csodáljuk meg újra ezt az impozáns anyagot! Kedves jani1987! Van már elképzelésed a dokumentálás módjáról? Bizonyára számíthatsz a tagok segítségére is, ha kell.
Köszönöm a biztatást. Újabb kérdésem: az anyag felhordása szigorúan csak a leírásokban szereplő "labdázás"-sal, vagy van egyszerűbb megoldás is?
Köszönöm a tanácsokat és a felajánlást. De előbb megnézem a boltban, úgy egyszerűbb.
Mit szóltok a "véletleneknek" ehhez a sorához?
1. Két napja segítséget kértem az Orion 222 rádió külső felújításához. 2. Pucuka válaszában megemlítette Janó bácsit. 3. Én is megemlékeztem róla, nagy tudásáról, amellyel még mennyi segítséget tudott volna adni nekünk. 4. Jani1987 bejelentette, hogy vállalja Janó bácsi itteni tevékenységének dokumentálását. 5. Javasoltam, hogy idézzük fel újra az általa restaurált készülékek képgyűjteményét (509-510. oldal). 6. Ha ezt javasoltam, hát én is megnéztem újra a fotósort. 7. És melyik rádióval végzett munkáját ismertette itt először? Éppen a 222-es volt az (2010. november, 123-127. oldal)! Mit súg nekem mindez? Még ha vonzana is a politúrozás, inkább követem az ő eljárását.
Apróság , de hasznos lehet .Az oldal motorja lehetővé teszi azt , hogy bármely régebbi hozzászólásra is tudjál hivatkozni.
Ez pedig nem más mint a hozzászólás nicknév bal oldalán (#) szimbólum . A fotósorozatoknál pedig a bal felső sarokban megjelenő nyíl is ezt szolgálja. Ezek után kevésbé kell majd ilyen olyan saccolós hivatkozásokat írnod mint az előző fenti (Szerinted kifogja végig kotorni ezek alapján a fórumot ?!) : Idézet: „Éppen a 222-es volt az (2010. november, 123-127. oldal)!” Ha használnád a LINK gombot és másik objektumokra mutató PONTOS elérési útakat (URL-t) akkor sokkal hatékonyabb lenne a hozzászólásod. A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2020
Köszönöm az útmutatást. Alkalmazni fogom.
Itt található az a fényképsorozat, amely áttekinti Janó bácsinak a fórumon közreadott munkáit: Bővebben: Link Innentől látható öt oldalon át az Orion 222 felújításának leírása: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2020
Én csak simán megkerestem az első hozzászólását, és onnan kezdtem a gyűjtést, már a 273. (2013 jan 22) oldal úgymond kigyűjtésénél tartok, (mármint a bizonyos 123 óta) igaz már rég nem foglalkoztam vele, hol az egyetem hol pedig más dolgok közbeszólnak. Meg a kigyűjtés csak egy része, mert gondoltam szétszedem a felújítások és az egyéb hasznos ötletek, munkafogások szerint. Jani1987 kollégával akkor felveszem a kapcsolatot, mégis egyszerűbb, ha ketten gyűjtjük egyszerre .
Kész az egyik dokumentáció amit a megboldogult Janó bácsi emlékére készítettem gyűjtemény formájában. Igyekeztem a lehető legjobbra csinálni. Íme. Open office-szal készült így ezzel is lehet megnyitni. A teljes weoldal 1/4-énél tartok. Igyekszem a következő részt is közzé tenni.
Eddig jó!
Esetleg "emészthetőbb" általánosabb formátumban (PDF / DjVU ) nem lehetne átrakni?!
Docba nem jó? Így lehet rajta javítani. Javítva docra.
A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2020
Sziasztok. itt az egyik rádióm, amit jelenleg még időhiány miatt, -ezért még csak nagyjából - helyrehoztam. Pár kép róla:
Szia, jó nagy skálaizzó van benne
A piros kondikat célszerű lenne a panelra leültetni, hogy ne így a levegőben "lebegjenek". (oldalra kihajtani a lábakat, vezeték darabokat rátoldani amit esetleg kicsi zsugorcsővel lehetne burkolni.)
Nagyon jó tanácsok olvashatók az RT 2009. 10., és 11. havi számaiban. Ha kell. email - ban (-ben) el tudom küldeni.
Sziasztok! Brg Mambó M5A magnó hálózati csatlakozóját keresem. Van-e valakinek?
Ha csak képet tudna küldeni az is segítség a kereséshez. Köszönöm előre is.
Üdv mindenkinek!
Tudna-e valaki segíteni abban, hogy Tesla B93 as magnó lendkerék ékszíját keresem. Úgy tűnik amit benne találtam, már nem eredeti volt, és azt kéne tudnom milyen a valódi (lapos, négyzetes) esetleg a méretet is tudná valaki? Köszönöm a segítséget. Vadady Attila
Emlékeim szerint a hálózati kábelnek nincs külön csatlakozója, hacsak netán a villásdugót gondolod, ami a mai aljzatokba nem illik?
Üdv!
A B93-ban a lendkereket hajtó szíj eredetileg kör keresztmetszetű kb. 2,5 - max 3mm átmérőjű. Ezt a megoldást meghagyták a B90-es monó változatból ami kétsebességes volt, ott a szíjat egy sebességváltó villa "dobta át" a közös tengelyen levő kisebb átmérőjű szíjtárcsáról (4,76), a nagyobb átmérőjű szíjtárcsára (9,53). A B93 csak egy sebességes (9,53), abban a sebességváltó villát és annak mozgató szerkezetét elhagyták, és a szíj a nagyobbik átmérőjű szíjtárcsán van fixen. A saját készülékemben lefényképeztem ezt a részt, talán látható. A méret egyszerű, a nagyobbik átmérőjű tárcsán a lendkereket is átfogva (mintha már a szíj lenne) meg kell mérni a teljes hosszát, ami egyben a kerülete lesz. Kerületből számítható az átmérő: kerület /3,14. Az így kapott értéknél valamivel kisebb méretű szíjra lesz szükség.
Végére egy jó tanács: Ha sikerül új szíjat szerezni rá, ahhoz, hogy az újat rá lehessen tenni, le kell venni a lendkereket rögzítő széles lefogató kengyelt ( a közös tengelyen levőt is, de az annyira nem kényes). DE ELŐTTE! célszerű körberajzolni, megjelölni, stb. a kengyel rögzített helyzetét, hogy pontosan oda kerüljön majd vissza, ugyanis ennek pozícionáló funkciója is van. Ha nem az eredeti helyére kerül vissza, nem lesz párhuzamos a nyomógörgő a szalaghúzó tengellyel, ami azt fogja eredményezni, hogy a szalag félre fog sodródni.
Szerintem ezekben a rádiókban a gyártás vége felé már ua758 volt a dekoder,ami külön panelon volt : Videoton RA 4324 S Orpheus, RA4301 Apollo, RA 5350 S Prometheus .
Azon gondolkozom, hogy ezeknél vajon kis zárható rekeszbe volt-e gyömöszölhető (régen nagy divat volt) a hálózati? Én már nem igazán emlékszem a Mambó-ra...
Itt egy kép róla. Igaz, hogy rádiómúzeumos, nekem volt 3 Mambóm is, annak idején ingyen osztogattam el őket, ma meg már árulják ezeket a Vaterán. Sima csavarozhatós földeletlen bakelit dugvilla volt rajta, annak idején nem volt még divat a ráöntött lapos műanyag dugó. A magnó hátuljában volt egy kis üreg, ahogy a képen is látszik, oda volt a kábel betekerve, a trafó felőli vége fixen forrasztva van, ez is látható a képen. Az az elkó ott a sarokban előszeretettel csipkedett meg, amikor szétszedtem.
A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2020
Bizony úgy volt (a Terta922 - n is), a Mambót a dobozból e rekesz fenekénél tolva kellett "kitolni" (akkoriban: "kitólni"). Nekem is volt, sőt kénytelen voltam átalakítani, mert a szelénpatron meghalt, így "beledrótoztam" egy EZ 80 - t. Az anódfesz. és a lejátszási hangerő kissé nagyobb lett.
A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2020
Szia!
Az enyémen ilyen van. Nem biztos, hogy eredeti, de korabeli.
szia köszönöm szépen, igen érdekel kérlek küldd el
Sziasztok!
Tesla B115-höz pár "fogyóeszköz" ha valaki épp ilyet pofozna ki: A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |