Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Sziasztok,
Van egy Reebok ZR Lite futópadom és olyat csinál, hogy bekapcsoláskor 3-4 alkalommal nem kapcsol be, elhalkuló sípoló hangot ad, utána bekapcsol és zavartalanul működik. Ha bekapcsol, akkor teljesen rendben megy, halk a motor, megy a sebesség és az emelés szabályozás is. Nagyobb baja lehet?
Szia, A csatlakozókat kellene megnézni, iletve mikor nem kapcsol be, hogy meddig jut el az áram. Valami kontakt hiba, vagy gagyi forrasztás lehet.
Sziasztok,
Kis segítséget kérnék tőletek. Futópad megállt --> helyi szervizes megnézte --> motor halott --> ami árat mondott abból szinte egy újat lehet venni. Itt jönnétek Ti a képbe, ha volna valakinek 180V, 4A, 4600RPM főbb paraméterekkel rendelkező felesleges motorja kérem jelentkezzen. Előre is köszönöm!
mit jelent, az, hogy "halott"? Ez egy kicsit tág fogalom.
Zárlatos, szakadt, kefe elkopott? Kipróbáltad 12v-on? Szép lassan forognia kéne. Üdv
Zárlatos, tekercselni kellene, de azt nem ajánlja, inkább vegyek újat.
Még nem próbáltam ki, este ráteszem az akkutöltőre az tud 24et is. Aztán jelentkezem.
Nah itt vagyok, rátettem a motort egy aksitöltöre 12v teknős a motor elindult, de kicsit mintha zakatolna. A töltő ampermérője ugrált össze-vissza. Ezután összeraknám a szerkezetet, rövid fényjelenség kíséretében azonnal elhalálozott. Az alaplapon a bizti pusztult el mást nem látok. Ötleteket várok ha van ne tartsátok magatokban.
Köszönöm.
Ezt most jól elkapkodtad, zárlatos motort rátettél a panelra? azt írtam, hogy csak próbáld ki 12V-on. Nagy eséllyel a panel is megpusztult.
A motornak akár 5 volton is szép egyenletes sebességgel kell forognia és bármelyik helyzetből elindulnia. Nézd meg a panelen a nagy teljesítményű FET zárlatos lett-e, ami a motort hajtja, ill vezetősáv rongálódott-e, nagyon nagy áramok rohangálnak, ne tévesszen meg a betáp biztosítékja, a primer kondi miatt több 10 A-es csúcsok is vannak. Üdv
Bizti csere után bekapcsolt Este meg tudom nézni a FETet is. Semmi hibát nem láttam az alaplapon, de tüzetesebben átnézem. A motorral mi legyen?
Hali, a motor helyére egy izzót ha kötsz és tornázod fel a tempót a padon, akkor szépen emelkednie kell a fényerőnek is. Így legalább nem kell még 1 biztit cserélned majd
Megtörtént a teszt az izzóval. A startra elindul és világít. Kb 5 másodperc és kikapcsol, E1 kóddal, a fényerőt nem tudtam változtatni, de mindezt annak tudom be, hogy a forgásjeladótól nem érkezett semmi. Remélem mondhatom, hogy az alaplap nem sérült.
Már csak egy motort kell intéznem. Köszönöm a segítségeteket!
Igen, a hibakódot gondolom én is, hogy hiányolja a forgást. De ügye nem teljes fényerővel világított a lámpa?
Ez úgy tűnik nem jelent jót, de igen nagyon fényes volt.
Szerintem akkor zárlatos a meghajtás vége. Ha normál izzót használtál a teszthez, nem ledeset, akkor annak viszonylag halványan kellene felizzania indítás után, nem szabad megkapnia a teljes feszültséget azonnal. - körültekintően panel leszed, a hűtőbordán a fet (lehet nem fet, már nem emlékszem pontosan), de kimér... pufferkondi nehogy kezedre csapjon!
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2020
Köszi, akkor megvan az esti elfoglaltság
Sziasztok ismét,
A méricskélésen túl vagyok. a hűtőbordán három alkatrész, egy Graetz és két TO220 tokozású. A műszerem azt mondta az egyikre, h két dióda a másikon lefagyott(KT5N60 a felírata). A szomszéd guru megmérte és szerinte kuka, mert zárlat és kétszer 8Ohm körüli értékeket lehet mérni. A neten semmit nem találtam róla, hogy mi lehetne. Ismét javaslatokat várnék, hogyan tovább.
Nekem anno a kapcsolóeszköz nem TO220 tokozású volt, de lehet a tiédbe már mást tettek. K nélkül van találat erre: AOT5N60, 600V 5A fet.
A másik valószínű, hogy kettős dióda. Tehát nagyjából jók a mérések szerintem.
Köszönöm a segítséget, keresek valami hasonló fetet kicserélem, és jöhet az izzós teszt
Szia,
Szerinte ez jó lehet helyette?8N80C, mert találta egy régi ATX tápban.
Hali, szerintem jó lehet bele helyettesítőnek.
Na összebarkácsoltam, izzóval próba, hát ez már csak pislákol ez előzőhöz képest.
Sikerült egy motort is intéznem, ez már szépen jár az amper mérő sem ugrál sehova, már csak egy adapter, és remélhetőleg készen vagyok! Köszönöm a segítségeteket!
Ígéretesnek hangzik valóban! Én a legkevesebbet tettem hozzá, de azt nagyon szívesen!
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2020
Szia, Az 5A-es FET et nagyon kicsinek találom, minimum az IRF460 20-A et ajánlom.
Köszönöm,
Az első fél órán túl vagyok eddig működik, de akkor beszerzek egy olyat és cserélni fogom nagyobbra.
Szia, Az IGBT-t nem tudja kimérni a kínai alkatrészteszter, attól még lehet jó, csak a FET-et. Egy 12V os táppal, meg egy kis autóizzóval könnyen letesztelhető.
Szia, Melyik az az IGBT, van fent egy kép az alaplapról be tudnád jelölni? Mert én csak egy Graetz, KT5N60, és egy dupladiódát azonosítottam rajta eddig.
Köszönöm.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy futópadom és problémákkal küzd, E1-es hibakódot ír ki. Cseréltem benne IGBT-t, átforrasztottam a panelokat. A motor helyett egy hagyományos izzót kötöttem rá a tesztelések során. Az izzó fel sem villan bekapcsoláskor, Mivel egyenlőre nincs több ötletem a hiba kijavítására így a tapasztaltabb fórumtársaim tanácsait szeretném igénybe venni. Köszönöm a segítséget.
Szia, Bocsi, de rég voltam itt. A mellékelt képen balról a dupla dióda, a két szélső lába üssze van kötve, onnan könnyű felismerni, mellete van az IGBT, vagy FET.Egy másik képet akartam felrakni, csak nem sikerült, azon a panelon 30A es dióda s 40A es IGBT van.
Szia, Eddig szakszerűen csináltál mindent. Az E1 általában azt jelenti, hogy nincs terhelés a kimeneten. Legfeljebb azt a pár alkatrészt tudod kimérni a fekete kocka, s a kimenet között. Sajnos ilyen kiöntött, vagy műgyantával leöntött kockát sem venni, sem javítani nem sikerült. Mire forró levegővel eléggé fellazítottam a műgyantát, hogy le tudtam fejteni, vésni, az alkatrészek is megégtek rajta. Mivel rögtön hibára fut, a relé meg sem húz, s PWM jelet sem küld a Driver board-ra. Ez egy régi Horizon, vagy Pro fittness szerüség. Itt van egy számra egyező, de a csatlakozó száma már nem a jelszintekről nem is beszélve.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |