Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Forrasztópákák - melyik miért jó
Az ónszippantóval mi a baj? Nekem egy 2500Ft körüli van, és régóta teszi a dolgát ahogy kell, könnyebb és gyorsabb vele IC-t kiszedni mint az ónszívó szalaggal.
A melegítés után el kell venned a pákát, hogy odaférj az ónszippantóval. Hamar, de nem túl korán meg kell nyomnod a gombot. Ha nagyon gyors is vagy, akkor hűl közben, ha nem elég pontosan tartod oda, akkor meg fals levegőt szív és kezdheted elölről. A vákuum nem folyamatos, hanem egy pillanat műve, ha jó helyen, jó szögben tartottad, akkor működik. Amikor visszanyomod akkor apró ón darabok potyognak belőle a csövén. Plusz a kiforrasztó pákánál van egy plusz kezed. Ezeket persze meg lehet szokni, és ezzel együtt használható.
Ötlet? Már 25 éve a Weller vagy Puskás gyártott ilyet.
Tudtommal a weller csak gumilabdásat gyártott, amiből rendelkezem is egy példánnyal. Kényelmetlen ugyan, de használható...
Van vákumos is. DSX80-as, és a WXDP120-as pákák.
Nem ezekről folyt az eszmecsere...
Ismerősöm is arra panaszkodik, hogy nem fűt rendesen, nagyon nehezen olvassza meg az ónt.
Olyan nálam is van a nyaralóban. Emlékem szerint Weller fűtőbetét, hüvely volt abban, amire én gondolok. A szippantó szabadon cserélhető - írtam, hogy lehet, hogy Puskás.
Nekem még sosem sikerült ónszívó szalaggal ic-t kiszedni.
Az ónszippantóval még csak csak lehet dolgozni, de 2 oldalas furatgalvánozott nyákokat még sosem sikerült normálisan bontani. Egyszer rászántam az időt, de nagyon ritkán sikerült egy furatból tökéletesen kiszippantani. Arról nem is beszélve ha épp egy földsáv van a felső oldalon akár több lábnál. Nekem ez mindig kínszenvedés, bár igaz csak nagyon hobbi szinten űzöm ezt a "sportot". A másik bajom ha nagyon pici a forrszem annyira gyorsan visszahűl. A másik kedvencem amikor annyira passzos a furat, hogy a furatgalván valamelyik oldalához mindig odaér az alkatrész láb és akkor megint kezdődik a szenvedés. 40 lábú ic-nél már nem egy leányálom. Még egy ami nekem gondot okoz a precíziós ic foglalat. Ha nagyon le van ültetve akkor a felső oldalon mindig odatapad a furat felső részéhez, hiába a láb már szabad. Azt kiszippantani se lehet nagyon, legalább is nekem nem igazán megy. A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2021
Ez környezet függő, de meg lehet próbálni hőlégfúvóval melegíteni a panelt ( ~350°C ) és gyönyörűen ki lehet venni minden kínlódás nélkül akár egy 40 lábú IC -t is. Ha "sűrű" a környezet valami hőszigetelő annyaggal le lehet "árnyékolni" a melegíteni nem kívánt részt.
400x500 nyákon dolgoztam. 4-5mm vastagságban! Előmelegítő nélkül szenvedés volt rajta bármit is csinálni. Ugyan ez igaz a többi nyákra. Hidegebb a nyáklap mint hogy a furat átmelegedjen és normálisan ki lehessen szippantani a fúratott. BGA-nál felt áll ez a probléma ha középen van a nyáklapon és csak középen melegíted pl: PS3. Akkor edény lesz a nyáklapból. Ezért a teljes nyáklapot elő kell melegíteni hogy ne vetemedjen! Bizonyos műanyagok nem szeretik az elő melegítést ezért deformálódik és olvad, javasolt letapasztani kapton szalaggal.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2021
Az alkatrész láb mindig 1 max 2 ponton ér már csak a furat falához, amikor kiszippantod az ónt belőle! Ekkor megfogod az alkatrész lábát, és oldalirányú enyhe feszítéssel könnyedén elválaszthatod a cső falától a lábat. Ezzel a módszerrel a nem tökéletesen kiszippantott lábas alkatrészek nagy eséllyel kiszedhetőek még....
Egyébként pedig..., hőlégfúvó páka a megoldás! Azzal a NYÁK felől hevítve biztonságosan tudod kiszedni a legelvetemültebb alkatrészeket is.... A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2021
Igen, amikor szűk a furatgalvános lyuk akkor nem nagyon lehet csinálni semmit, marad a forrólevegő, de azt meg a műanyagok nem igazán szeretik. Izosztat kapcsolókat kivenni furatgalvános nyákból, na az még egy jó móka. Sűrűn egymás mellett van több db, még az sem játszik hogy oldalcsípővel elcsípkeded, át kell az egészet melegíteni és egyben kifeszegetni...
Ez különösen akkor jó, ha több kapcsoló az elején egy alumínium keretbe van rögzítve ...
Aki ezt kitalálta vagy tervezte soha életében nem javíthatott ilyen berendezést ! Kapcsoló
Ezek a kapcsolók nem igényelnek olyan javítást, ami miatt ki kellene venni a házat a panelból. A belső fehér műanyag hátra kitolható, így az abban lévő érintkezők kivehetőek, cserélhetőek. Ha a kapcsolós mechanizmus hibás, az pedig elölről levehető és javítható, cserélhető.
Talán csak akkor elkerülhetetlen a kivétel, ha maga a ház van összetörve.
Forrólevegős pákával még nem dolgoztam, de be akarok majd ruházni rá. Nagy hőlégfúvóm van, de az csak lesöpör mindent. Csak bazi nagy alkatrészekhez jó, de arra tényleg, ritkán is használom.
Egyébként láttam már igen speciális kialakítású széles pákahegyeket is. Ezek mennyire vállnak be? Gondoltam már arra is, hogy két pákával pl egy általános ic-t ki lehetne forrasztani ha a hegy átéri az összes lábat. Gondolom jó kézügyességet igényel, de vajon működne?
Kíváncsi lennék, hogy oldod meg azt a problémát, ha valaki "véletlenül beleborít" egy pohár kólát a rádióba. Kis idő múlva eloxidálódnak a lemezek és a lábak is. Egyszerűbb venni egy másik rádiót.
Jók azok csak drágák. A JBC-nek van 4 centi széles pengéje is, de boltok kínálatában a 32mm-esnél nagyobbat nem nagyon láttam. Forrólevegősből nekem ilyen nyelem van, az állomást magam csináltam hozzá, de ennyiért egyszerűbb megvenni mint építeni.
A belső rész kivehető, és akár minden porcikája cserélhető. A beforrasztott lábnak az a felülete amihez hozzáér a mozgó érintkező kis ügyeskedéssel szintén tisztítható.
De ha valóban keressük a problémát, akkor azért lehet ilyet találni, amik közül első helyen van a panelon lévő többi alkatrész, ami jó eséllyel útban van a mozgó belső kivételénél. Valamint az egymást kioldó kapcsolók közti lemezkét sem olyan egyszerű ki-be pakolászni, alaposan ismerni kell hozzá a kapcsoló -egyébként egyszerű- felépítését. Szinte biztosan a készülék cseréje az ígéretesebb, mint a kapcsoló javítása. A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2021
Ja igaz félre értettem, csak az ónszippantásra koncentráltam bocsánat.
A video kommentjei között ez tetszett a legjobban: "pad destroyer v1.0"
Uraim !
Ki tudja mire, miért jó a Nikkel ( Ni ) tartalmú forrasztóón ? Hol használják ?
Elvileg olcsóbb (az ezüsttartalmúaknál) és sokkal homogénebb, jobban terül mint a "hagyományos" ólommentes ezért előnyösebben használható kézi beültetésnél. Ráadásul kevésbé hajlamos zárványképzésre, repedésre. felületi és keresztmetszeti képek
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2021
Az ezüst tartalmúaknál jóval olcsóbb, de a Nikkel drágább a Réznél ezért ez az ötvözet is drágább, mint az SnCu1 illetve SnCu3. Most épp biztiket forrasztok be NYÁK lapra - kiló számra - ami rettenetes mennyiségű forrasztó anyagot igényel. Előző munkahelyemről került hozzám egy kilós " minta anyag". Sajnos a cimkéje leesett és nem találom - egyébként lefényképezem és feltettem volna mutatóba.
A Henkel Magyarország illetékes elvtársa megkereste a céget és minta gyártását kérte ilyen nikkeles alapanyag és töltetes forraszanyag gyártására. Sok ötvözetet gyártottam már, de a Nikkelt az Ónba beötvözni hihetetlenül nehéz - azzal a technológiával, amivel a cég rendelkezett. Ráadásul a homogenitás nem érte el még a megfelelőt sem. Nem is lett az üzletből semmi ...
Sziasztok!
Abban szeretném a segítségeteket kérni milyen forrasztóállomást vegyek smd és lábas alkatrészek forrasztásához.(külföldről rendelés nem játszik) Eddig volt egy Fahrenheit 28003-as és egy építet Solomon forrasztóállomásom. Válaszokat előre is köszönöm.
Erre nehéz válaszolni, sok kérdés merül fel: mennyit szánsz rá, építeni is hajlandó vagy csak out of the box megoldás érdekel, az SMD is elég tág kategória, stb.
Tedd hozzá még: És mennyit akarod használni …
Vásárlásnál röpködhetnek a tízezrek, ha aztán a fiókban pihen a szerkezet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |